کلاس اسپرت و موتور سنگین ورزشی از محبوبترین مدلهای بازار جهانی هستند که عمدتا توسط جوانان و علاقهمندان سرعت خریداری میشوند. به همین دلیل، برندهای مطرح ژاپنی و اروپایی، انواع اسپرت بایک تولید میکنند.
موتورهای ورزشی که در ایران به نام کیپس مشهور شدند، مناسب رانندگی طولانی مدت و استفاده روزانه نیستند؛ اما در سراسر دنیا پرفروش و محبوب هستند. فناوریهای مورد نیاز برای ساخت سوپربایک با قابلیت رقابت در پیست مسابقه، فراتر از دیگر انواع موتورسیکلت است و به همین دلیل، محصول نهایی معمولا قیمت بیش از ۱۰ هزار دلار دارد.
در فهرست بهترین موتورسیکلتهای کلاس اسپرت، برندهای ژاپنی با اروپایی رقابت میکنند و تولیدکنندگان امریکایی، چندان فعال نیستند. مطلب پیش رو با هدف بررسی و معرفی مدلهای محبوب و پرفروش، ارائه میشود. با هدف پرهیز از زیادگویی، بعضی موتورسیکلتهای گرانقیمت یا تولید محدود، در این فهرست وجود دارند.
هوندا CBR1000 RR
موتورسیکلتهای CB و CBR هوندا، محبوبیت بسیار بالا در بازار جهانی دارند. برای CB پیشرانه ۱۳۰۰ سیسی ارائه میشود و حجیمترین محرک برای CBR از سری ۴ سیلندر خطی ۹۹۹ سیسی هوندا استفاده میکند.
مدل ۲۰۲۳ هوندا CBR1000 RR در تستهای واقعی، ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۲۰ نیوتنمتر گشتاور ارائه کرده است. شرکت سالزنده ادعا میکند این موتور سیکلت با سوخت ویژه، ۲۱۴ اسب بخار در ۱۳ هزار دور بردقیقه تولید میکند. هوندا CBR1000 RR سرعت گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۳ ثانیه و صفر تا دویست کیلومتر برساعت ۷ ثانیه دارد.
آستانه قیمت هوندا CBR1000 RR در بازار جهانی، ۱۶۵۰۰ دلار است. برای نسخهی ویژه با ترمز ABS، حدود سه هزار دلار بیشتر پرداخت میشود.
کاوازاکی نینجا ZX-10R
بسیاری از علاقهمندان موتورسیکلت، نینجا ZX-10R را برتر از رقبای ساخت هوندا و یاماها توصیف میکنند. سوپربایک کاوازاکی از سالهای دور، ابرموتورسیکلت سوزوکی هایابوسا را به چالش میکشید.
مدلهای اسپرت نینجا با حجم موتور ۱۲۵ تا ۱۴۰۰ سیسی تولید میشوند. نسخهی ۹۹۸ سیسی، ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۴ نیوتنمتر گشتاور دارد. کاوازاکی ZX-10R در زمان ۳ ثانیه به سرعت صد کیلومتربرساعت میرسد. این مدل برای ثبت سرعت ۲۰۰ کیلومتر برساعت از حالت سکون، ۷/۵ ثانیه زمان لازم دارد.
آستانه قیمت نینجا ZX-10R در بازار جهانی، ۱۷ هزار دلار است و برای نسخه ABS فقط هزار دلار اضافه پرداخت دارد.
یاماها R1
موتورسیکلت ۹۹۸ سیسی یاماها در دو مدل YZF-R1 و R1M تولید میشود. نسل اول، در سال ۱۹۹۸ معرفی شد و خیلی زود به شهرت جهانی رسید. مدل امروزی، از سال ۲۰۱۵ تا کنون، تغییر نسل نداشته است.
قدرت ۲۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۱۲ نیوتنمتر برای YZF-R1، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۳ ثانیه فراهم میکند. این موتورسیکلت در زمان ۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت میرسد و از این نظر، کمی بهتر از رقبای ساخت هوندا و کاوازاکی است. نسخهی R1M با تجهیزات مخصوص پیست و حدود ۳ اسب بخار قدرت بیشتر نسبت به YZF-R1 تولید میشود.
قیمت موتورسیکلتهای یاماها YZF-R1 و R1M به ترتیب، ۱۷۶۰۰ و ۲۶۳۰۰ دلار است. مدل گرانتر با ادوات فیبرکربن در بدنه، متفاوت از نسخه اصلی دیده میشود.
سوزوکی GSX R1000
در میان سوپربایکهای ژاپنی با موتور هزار سی سی، سوزوکی GSX شهرت و محبوبیت کمتری دارد. از سویی دیگر، شرکت سازنده تلاش میکند تا محصول خود را با کمی قیمت پایینتر نسبت به رقبا عرضه کند. سوزوکی هماکنون در رقابتهای موتو GP شرکت نمیکند و از این جهت نیز، هوندا و کاوازاکی و یاماها را بالاتر از خود میبیند.
سوزوکی GSX R1000 از موتور ۹۹۹.۸ سیسی، ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۷ نیوتنمتر گشتاور میگیرد. این مدل برادر کوچک هایابوسا (۱۳۰۰ سیسی) است و مشابه دیگر رقبای ژاپنی در زمان ۳/۱ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و صفر تا دویست ۷ ثانیه دارد.
آستانه قیمت سوزوکی GSX R1000 در بازار جهانی، ۱۵۶۰۰ دلار است. ارزانترین مدل، تجهیزات ارزشمند مثل ترمز ABS برمبو را بدون اضافه پراخت، فراهم میکند.
آپریلیا RSV4
ابرموتورسیکلت کمترشناخته شده ایتالیا، رقیبی قدر برای مدلهای ژاپنی است؛ اما عملکرد فنی آپریلیا RSV4 با حجم موتور بیشتر نسبت به هوندا و یاماها، برتری چندانی ندارد.
موتور ۱۰۹۹ سی سی برای آپریلیا RSV4، قدرت ۲۱۷ اسب بخار و گشتاور ۱۲۵ نیوتنمتر تولید میکند. این موتور سیکلت ۲۰۰ کیلوگرمی در زمان ۳/۱ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و برای ثبت سرعت ۲۰۰ کیلومتر برساعت نیز حدود ۷/۵ ثانیه زمان میبرد.
قیمت آپریلیا RSV4 از ۱۹ هزار دلار شروع میشود. این موتورسیکلت به شکل استاندارد از ترمزهای ABS طراحی بوش آلمان با کالیپرهای برمبو استفاده میکند.
دوکاتی پانیگاله V4
مفهوم سوپراسپرت ایتالیایی در دنیای موتورسیکلت با دوکاتی، معنی میشود. پانیگاله V4از سال ۲۰۱۸ توسط دوکاتی معرفی شد و حالا با موتور ۴ سیلندر خورجینی، تفاوت مهمی با رقبای ۴ سیلندر خطی ساخت ژاپن دارد.
پانیگاله V4 از موتور ۱۱۰۳ سیسی، ۲۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۲۴ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. این مدل، ۱۷۴ کیلوگرم وزن خالص دارد و در زمان ۳ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد. زمان لازم برای ثبت سرعت ۲۰۰ کیلومتر برساعت هم، ۷ ثانیه است.
دوکاتی پانیگاله V4 نسخههای متنوع دارد که در ارزانترین نمونه با قیمت ۲۳ هزار دلار فروخته میشود. قیمت پانیگاله V4 S معادل ۳۰ هزار دلار و مدل سوپرلجرا V4 مجهز به پیشرانه ۹۹۸ سیسی، ۱۰۰ هزار دلار است.
بیامو S1000RR
سوپربایک بیامو، تنها موتورسیکلت آلمانی در کلاس جهانی محسوب میشود. مدل جدید S1000 RR با موتور ۴ سیلندر خطی، سال ۲۰۲۱ طراحی جدید را تجربه کرد.
قدرت ۲۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۱۳ نیوتنمتر، مهمترین مشخصات فنی S1000 RR هستند. سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت این مدل، ۳ ثانیه و صفر تا ۲۰۰ کیلومتر برساعت، ۶/۵۵ ثانیه اعلام شده است. سوپربایک بیامو ۱۹۷ کیلوگرم وزن خالص دارد.
قیمت S1000 RR از ۱۷ هزار دلار شروع میشود. ترمز ABS و سیستم مدیریت لغزش، امکانات پیشفرض این موتورسیکلت هستند.
احمدرضا
۳ فروردین ۱۴۰۲انتخابم ب ام و
محسن
۳ فروردین ۱۴۰۲دوستان چرا کره جنوبی با این عظمت موتور سیکلت نمیسازه ؟؟؟؟ خیلی حیف شد چون اگه میساخت این جاپنیا رو له میکرد
western star king of the road
۳ فروردین ۱۴۰۲دوست عزیز تو چیزیرو میسازی که بفروشی نه فقط نشون بدی بلدی بسازی
موتور بسازه که کسی نمی خره چون هوندا بی ام و ایندین کی تی ام سو زوکی دوکاتی یاماها و ………هستن
ولی تانک میسازه که خیلی هم مشتری داره یا ماشین یا لودر و بیل مکانیکی توپ کششی جت و گوشی و لوازم الکترونیکی ……..
البنه بماند تمام تجهیزات الکتریکی ماشین های ژاپنی کره ای هست mark levinson و سامسونگ و …….
phonix
۴ فروردین ۱۴۰۲تو تانک و لودر و کلا ابزار الات صنعتی این شکلی به دلیل ارزونی خیلی فروش داره وگرنه همه از کیفیت بقیه اگاهن
تانک k2 که ارزونی نسبت به ابرامز و لئوپارت باعث شد فروش کنه چون اونا هم جنگ دیدنو ثابت شدن و هم اینکه الان روی کاغذ بهترین تانک های دنیا هستن .
در خصوص تکنولوزی نظامی هم نمیدونم چطور به این نتیجه رسیدید که کره از زاپن جلوتره لابد شما بهتر بلدی
ولی خوب وقتی الان کره در حال توسعه نسل 5 هست ژاپن داره نسل 6 میسازه یعنی یک نسل جلوتره
تانک نسل 4 هم داره که زود تر از k2 ساخت فکر کنم اسمش تایپ 90 هست
الانم که پیشرفته ترین ناوچه جهان رو ساخته و تحویل داده(موگامی)
صنعت فضاییشم که از کره خیلی جلوتره
اقتصادشم خیلی بزرگ تره
والا نمیدونم چطور با مقایسه سوبارو و هیوندایی به این نتایج میرسید ، هیوندایی شرکت خیلی بزرگی هست درسته قبول دارم ولی با یک گل بهار نمیشه چندین شرکت مثل هیوندایی تو ژاپن فعالن همین کاوازاکی که تو متن اومده کشتی جنگی و جت جنگنده میسازه و بماند دستی بر همچی داره
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳ فروردین ۱۴۰۲کره جنوبی هم برند موتورسیکلت داره، ولی اصلا درحد چهار غول ژاپنی نیست
هیوسانگ مثلا یکی از بزرگترین صنایع موتورسیکلت کره هست، در کشورهای مختلف دنیا و حتی اروپا فروش داره
https://www.hyosungwholesale.com/
محسن
۴ فروردین ۱۴۰۲شما از کجا میگی در حد جاپنیا نیست ؟؟؟
کره تو خودروسازی و صنایع الکترونیک و نظامی از جاپن جلو زده موتورم همینه فقط کمتر شناخته شده چون مثل جاپنیا پروپاگاندای تبلیغاتی راه نمیندازن
Ghost
۵ فروردین ۱۴۰۲بله من هیوسانگ داشتم افتضاحیه که نگو همش خراب بود !!!
مسعود
۴ فروردین ۱۴۰۲دانه فلفل سیاه و خال مهرویان سیاه
هر دو جانسوزن اما این کجا و آن کجا
پدر من لندکروز اتاق ۱۰۰ داشت ۱ میلیون ۲۳۴ هزار کیلومتر باهاش رفت فقط قطعات مصرفی عوض کرد . هر وقت تو دنیای خودرو ، کره ای ها تونستن ماشین بسازن که این نمونه کیفیت داشته باشه بعد میایم درباره موتور سیلکت که ژاپنیا پادشاه ساخت موتور هستن صحبت میکنیم .
عاشق پدال
۶ فروردین ۱۴۰۲در عوض یکی از های تک ترین صنعت هسته ایی رو داره.
شما به بزرگی ریش بز روستامون ببخش که موتورسیکلت نمیسازع
Kato
۳ فروردین ۱۴۰۲فقط یاماها R1
فوق العادس..
Avan
۴ فروردین ۱۴۰۲در موتورسیکلت سازی رو دست ژاپنی ها نیست
iman1199
۴ فروردین ۱۴۰۲Avan اگه دقت کنی میبینیم رودست ایتالیایی ها و آلمانی ها هم نیست
چون اینها هم هستن
مثلا تو همین لیست سریعترین موتور تو صفر تا ۲۰۰ رو ب ام و داره bmw m1000 rr هم همینطور
ب ام و hp4 هم بعنوان سریعترین تو پیست
قوی ترین سوپربایک تنفس طبیعی هم دوکاتی پانیگاله v4r هست ( تنفس طبیعی ) ۲۴۰ اسب بخار
تو کرویزر ها هم رودست امریکایی ها نیست
زاپنی ها هم تو موتورسیکلت ها اثبات شدن و نیازی به گفتن نداره
این وسط فقط کره هیچه و نباید با اینها مقایسه شه چون زاپنی ها هم بسیار قابل و توانمند هستن و ما قبولشون داریم ولی کره ای قابل مقایسه با زاپنی نیست و هیچه در برابرشون و اگه هم بسازه زاپنی ها رو له نمیکنه اگه میتونستن تو این سالها همینکارو میکردن
HFball
۱ شهریور ۱۴۰۲داداش با احترام به کامنتت تقریبا همه سوپر بایک ها تنفس طبیعی هستن و یه استثنا داریم H2R قدرت 310 اسبی داره و نسخه معمولیش که بدون سوپر شارژر تنفس طبیعی هست 230 اسب بخار قدرتشه ولی تعادل H2 توی سرعت های بالا کجا و پانیگاله کجا(منظورم تولید دانفورس بالاست چون با اون وزن خیلی پایین چنین تعادلی رو اون سرعت ها رقم میزنه) بهتره بدونی که همه چیز به گشتاور و اسب بخار و نهایت سرعت نیست و خیلی چیزا رو تا سوار موتور نشی و چنتا دور نزنی نمیتونی درک کنی هر موتور چجوریه
محمدهادی
۵ فروردین ۱۴۰۲فقطط سوپر بایک BMW❤️❤️
البته بقیه هم هیولانا
مخصوصا پانی گاله ایتالیایی یا هوندای اسطوره
ولی بی ام و از همه لاتی تره
نایاب تره
خاص تره
پدرمادر دار تره
تو قدرت و شتاب ۲۰۰ کیلومتر هم از همه جلوتره
البته اصلن مهم نیست،کمترم بود بازم مهم نبود
مهم اینه یک هیولای سفید رنگ BMW زیر پاته
تمام
Ghost
۵ فروردین ۱۴۰۲اتفاقا همین BMW که میگی تو آلمان صدای همرو به خاطر خرابی زیادش در اورده. دو تا از دوستام اونجا دارن اصلا راضی نیست منتها تو کلاس ادونچر بود
iman1199
۵ فروردین ۱۴۰۲نه اتفاقا همین ب ام و با این پرفورمنس و برتری در عملکرد متناسب با همین هزینه های نگهداری هم داره
و اتفاقا اگه بقیه هم خواسته باشن همین عملکرد رو داشته باشن هزینه های نگهداری و خرابیشون بیشتر از این میشه
پس باید نسبی در نظر بگیریم
وقتی نسبی در نظر بگیرید
ب ام و کلا برتری کاملی داره
ضمن اینکه ب ام و بادوام ترین هم ساخته موتور دیزلی ۶ سیلندر خطی ب ام و یکی از بهترین و بادوام ترین موتور های جهانه
موتور ادونچر ب ام و هم با توجه به مشخصاتش و پرفورمنسش بی رقیبه
چون یک موتور ۱۲۰۰ سی سی خورجینی داره که بقیه رقبا نصف اینم نیستن هرچند که این یک محصول خاصه و یه چیزی مثل سوپربایک خارج از جاده ای حساب میشه
حتی نسخه تمام چرخ متحرک هم داره
که روی چرخ جلو یکموتور الکتریکی کار گذاشتن مثل دنده کمک هم عمل میکنه و تو خارج از جاده عملکرد فوق العاده ای پیدا میکنه مزیت های دیگه ای هم داره
و به نوعی مثل هیبریدی ها هم با موتور درونسوز و هم با موتور الکتریکی همزمان کار میکنه اینهمه تکنولوژی و مهندسی بالا داره نتنها صدای همه رو در نیاورده
بلکه همه از برتری هاش شگفت زده هم هستن و بیشتر از چیزی که باید راضی باشن هم راضی و شگفت زده هستن
پسرعمه و دوستان من همونجان و همه اینها رو قبلا هم خودم بررسی کردم و هم اونها گفتن
واقعیتش اینه که من گفتم چون مشخصه شما عمدا داری هیت میدی
iman1199
۵ فروردین ۱۴۰۲تنها رقبای مستقیمش هم کی تی ام ۱۲۹۰ سوپر ادونچر آر
و تریومف تایگر ۱۲۰۰ رالی پرو هستن
که همه اینها بالای ۱۵۰ اسب قدرت داران
خود ب ام و هم تو نسخه آر ۱۲۰۰ جی اس هیبریدی ایکس درایو که تمام چرخ متحرک هست ۱۷۰ اسب قدرت داره که با فاصله زیادی بهتر از بقیه هست
بقیه رقبا کلا هزار سی سی به پایین و قدرت هم ۱۰۰ اسب و پایین تر هستن
محمدهادی
۵ فروردین ۱۴۰۲داداش ما چه میدونیم اونا با چه کم و کیفی موتوراشونو نگهداری کردن؟
چیزیکه قطعیه اینه که بی ام و در متریال ساخت موتور و متعلقات بالاترین هارو استفاده میکنه با تکنولوژی مخصوص خودش
اصن بخاطر همین موتورهاشه که ۱۰۰ ساله بی ام و شده،بعد شما از خرابی حرف میزنی؟خب ببین دوستات چطوری موتورو نگهداری کردن…
iman1199
۵ فروردین ۱۴۰۲آره محمد هادی از تو جملاتش مشخصه هدفش هیت دادنه چون چیزایی که گفت نادرست بودن حرفش اشتباهه
برای همین ما درستش رو گفتیم
HFball
۱ شهریور ۱۴۰۲اتفاقا صنعت آلمان هم مثل ژاپن به مقاومت بالای محصولاتشون و استقامت بسیار بالاشون معروف و محبوبن مثلا توی کلاس تخصصی متخصصا سوپربایک BMW رو برادر هوندا میدونن
حمید
۳ فروردین ۱۴۰۲خودرو چون تولیدش بالاست و داخل تولید میشه بهانه خوبیه واسه بستن واردات و تعرفه های ۱۰۰ درصدی ! ولی واقعا چرا موتور سیکلت خوب وارد نمیشه به قیمت جهانی؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳ فروردین ۱۴۰۲برای موتورسیکلت هم، رفقا صاحب کارخانه هستند و سالی چند میلیون آشغال دودزا به ملت قالب می کنن
محسن
۳ فروردین ۱۴۰۲آقای اشتری تازه خیلی از موتور هایی هم که تولید میکنن در واقع مونتاژ میکنن اگه این تعداد موتور رو کنار بزاریم تنها موتوری که ایران تقریبا میتونه درست کنه همون 125 هوندا هست.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳ فروردین ۱۴۰۲انجین ۱۲۵ ملعون با مصرف بالا و آلودگی وحشتناک
از چین وارد می شه و در خود کشور سازنده اجازه نصب روی موتورسیکلت نداره چون غیراستاندارد هست
Avan
۳ فروردین ۱۴۰۲«مثل لایه های پیاز است هر چه بیشتر حقایق را بفهمی بیشتر اشک خواهی ریخت.»
مهردادکمال
۳ فروردین ۱۴۰۲بخاطر ت ر س هست
گلاب
۳ فروردین ۱۴۰۲به ترتیب
بی ام و
دوکاتی
هوندا
البته بین بی ام و و دوکاتی رقابت زیاده و نمی شه گفت کدوم اوله اما با توجه به قیمت کمتر بی ام و بهتره البته کاوازاکی h2r نمی دونم چرا نبود تو لیست چون قیمتش سه برابر اینا هست
گلاب
۳ فروردین ۱۴۰۲به ترتیب
بی ام و
دوکاتی
هوندا
البته بین بی ام و و دوکاتی رقابت زیاده و نمی شه گفت کدوم اوله اما با توجه به قیمت کمتر بی ام و بهتره البته کاوازاکی h2r نمی دونم چرا نبود تو لیست چون قیمتش سه برابر اینا هست.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳ فروردین ۱۴۰۲چون موتور H2 و H2R سوپرشارژ هست و اینهایی که در مطلب مقایسه شدن، تنفس طبیعی هستند
محمدهادی
۵ فروردین ۱۴۰۲ایول
خوشم میاد رییس سایت همیشه در دقت یه پله ی گنده از همه بچه های سایت جلوتر
آقا اشتری شما خودت انتخابت کدوم هست؟
مرگ من نگو BMW نیست؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۵ فروردین ۱۴۰۲راستش من اگر بخوام رویایی فکر کنم طرفدار این مدل های سوپربایک نیستم
ایندین اسکات دوست دارم و بی ام و R9T برام جالبه هوندا CB650R هم از نظر قیمت و کیفیت ساخت جذاب هستند
ضمنا گواهینامه موتورسیکلت ندارم و غیر از خودور، دوچرخه سوار میشم :)
M@M@DRZ911
۳ فروردین ۱۴۰۲توی سوپر بایک ها عاشق ام وی اگوستا f4 هستم به خصوص نسل اولش با اون ۴ سر اگزوز و ملودی زیباش .
هرچند که دیگه تولید نمیشه .
یه چیز جالبی که انجین این موتور سیکلت داره اینه که سر سیلندر هاش نیم کروی هستن و با الهام از موتور های فرمول یک فراری ساخته شده به طوریکه حتی مهندسای فراری هم در فرایند طراحی انجین نقش داشتن .
YAMAHA
۴ فروردین ۱۴۰۲هر نو برندی باید تاریخچه داشته باشه زنده با کشور همیشه موفق و پایدار ژاپن دوست داشتنی🇯🇵❤️
محمدهادی
۵ فروردین ۱۴۰۲جمله ت منو یاد نام برند جی وی سی ژاپن انداخت
مخفف کمپانی همیشه قهرمان ژاپن
من تو برندهای ژاپن JVC رو خیلی دوست دارم
لامصب خیلی جنساش خاص و خوش قیمتن
و البته سگگگگ جان
محمدهادی
۵ فروردین ۱۴۰۲عکس لطفا
شاهرخ
۳ فروردین ۱۴۰۲یاماها😍
- A M I R -
۳ فروردین ۱۴۰۲من خیلی از دنیای موتور سیکلت سر در نمیارم، اما همیشه این نسل R1 برام جذابیت داشته، احساس میکنم همه چیزش به اندازه و درسته. در مورد بیمر هم به شخصه نسل قدیم S1000 رو بیشتر میپسندیدم، نسل جدید با وجود پرفورمنس و طراحی فوق العاده، اون خاص بودن نسل قبلی رو نداره. اگر هم روزی مالک یک فراری بودم قطعا یه دوکاتی میخریدم میذاشتم کنارش تا فقط تماشاشون کنم.
مردیم از خوشی
۳ فروردین ۱۴۰۲به نظرم بهترین دوکاتی هست
سبک ترین تو کلاس ۱۰۰۰ سی سی هست
برا همین برا استفاده خارج از پیست به نظرم بهتره
مبین
۳ فروردین ۱۴۰۲عالی بود…اگه نینجا اچ2 هم اضافه میشد عالی تر میشد
Navash
۴ فروردین ۱۴۰۲انتخاب می بی ام و هست اصلا عشق می کنم میبینم
AMD
۳ فروردین ۱۴۰۲دوکاتی و بی ام و در کنار هایابوسا و نینجا H2
بی نام
۳ فروردین ۱۴۰۲همشون عشقن مخصوصا بی ام و و یاماها
محی
۳ فروردین ۱۴۰۲کیپس یه سیستم هست تو موتورهای دو زمانه کاوازاکی که مخفف Kawasaki integrated power vale system’s هست و هیچ ربطی به موتور سنگین نداره .
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳ فروردین ۱۴۰۲کاملا درسته ولی از حدود دهه ۶۰ خورشیدی، عامه مردم به موتورهای اسپرت حجم بالا، موتور کیپس می گفتن و هنوز هم متداول هست
محمدهادی
۵ فروردین ۱۴۰۲آخه چرا این نام برای سوپر بایک تو مملکت باب شد
کار کی بود اولین بار؟؟
امیرعلی
۳ فروردین ۱۴۰۲هوندا چون هندلینگ بهتری نسبت به دیگر رقبا داره و در موتو جی پی هم امتحانشو پس داده و پرافتخارترین تیم موتو جی پی هست برنش هم که دیگه از همه بیشتر در دنیا شناخته شده است ،،،، بعد از او هم کاوازاکی و یاماها
sina
۳ فروردین ۱۴۰۲طرفدار هوندا هستم ولی این کلاس فقط نینجا
OM.01
۳ فروردین ۱۴۰۲سالیان سال با خودم کلنجار رفتم. ابتدا فکر میکردم تعصب دارم ولی واقعا نمیتونم کاریش کنم هرکاری میکنم نمیشه که نمیشه و خوشبختانه یا بدبختانه از هیچ برند موتورسیکلت خوشم نمیاد و محصولات هر برند موتورسیکلت ژاپنی اتریشی هندی و… برام هیچ ارزشی ندارن.
به غیر از هارلی دیویدسون و ایندین و ترامیف اصلا موتورهای دیگه به چشمم نمیاد. عجیبه ولی فقط فقط از موتورهای هارلی دیویدسون ایندین و تریموف خوشم میاد. یعنی شما برترین سوپربایک دنیا هم بدی یا هر مدل دیگه ای به من بدون اینکه حتی کیلومتری برونمش فروخته و میرم سراغ یکی از 3 برندی که گفتم و بررسی میکنم موجودی چیا دارن.
با توجه به رنج قیمتی گفته شده توسط آقای اشتری من مدل Sportster S از برند هارلی و مدلspeed triple 1200 rr از برند تریموف و مدل Chief Bobber از برند ایندین انتخابم هست
الان برخی میان میگن اینا حجمشون فرق داره کلاسشون فرق داره باید بگم خودم بهتر از شما همه اینارو میدونم ولی اصلا به غیر از موتور هارلی دیویدسون و ایندین و تریموف موتور دیگه به چشمم نمیاد. واقعا نمیدونم چرا. با احترام به نطرات دوستان
بهزاد
۳ فروردین ۱۴۰۲همه ی خوبان جمعند و برای ما یاماها دلبری میکنه.
دوکاتی هم اگر بگیم فراری دنیای دو چرخ هست پر بیراه نگفتیم.
Dna
۳ فروردین ۱۴۰۲برای موتورسیکلت چرا اسم ها حروف و عداده ؟!!
پانیگاله مانستر نینجا و…. بسیار هم زیباست
کاوه
۳ فروردین ۱۴۰۲همشون فووووووووق العاده ان.همشون رسما اثر هنری ان ولی خب رسما به درد استفاده دائمی نمیخورن.اینا از دید من فقققققققط مخصوص پیست ان.پیست های ایمن با لباس و کلاه ایمنی خیییییلی با کیفیت.اونجا باید استفاده بشن برای استفاده روزمره قطعا صاحبشون رو به کشتن میدن.من خودم همیشه موتور داشتم و الان کی تی ام ۲۵۰ دارم همین کی تی ام منم زیادی قویه برای موتور سیکلت چه برسه به موتور ۱۷۰ کیلیویی با ۲۱۵ اسب بخار قدرت!!!!من با موتورم ۱۱۰ تا رو که پر میکنم یواش یواش عزراییل میاد جلوی چشمم بعد چطور با این موتورها ۳۴۰ تا میرن و نمیترسن؟؟؟؟به من باشه بااینکه همه این موتورها رو خییییییییلی دوست دارم ولی انتخاب ام هیچ کدومشون نیست.قرار باشه یه موتور در حد قیمتی اینا بخرم یه گلدوینگ رو ترجیح میدم که هم سواریش بی نهایت لذت بخشه هم بی نهایت راحته هم امکاناتش فوق العاده است هم خیلی خوشگله قدرتشم بیش از حد نیازه و هر موقع نیاز به هیجان داشتی یکم گاز رو بیشتر میچرخونی.سوراش میشی میندازی تو جاده کل دنیا رو باهاش میگردی😍😍😍
samurai
۳ فروردین ۱۴۰۲هایابوسا صفر کیلومتر ……..wow
MehdiTurbo
۳ فروردین ۱۴۰۲انتخابای من به ترتیب
_دوکاتی
_یاماها
_هوندا
_بی ام و
_سوزوکی
_اپریلیا
بحث خودرو بود انتخابم صد بی ام و بود اما تو موتور فرق داره
مخصوصا تو موتور یه سری برندا و مدلا حس نوستالژی خاصی داره
خیلی دلم میخواست یه موتور داشته باشم ولی جدا از کم بودنا خوبا تو ایران،رانندگی های خطرناک واقعا خیلی تو ایران ریسک موتور میبره بالا اگه تو یه کشور دیگه بودم که رانندگی و قانونمداری یه شکل دیگه بود حتما میخریدم
yones2012
۳ فروردین ۱۴۰۲انتخاب من هوندا cbr
استهلاک پایین
قیمت مناسب
کیفیت بالا
موتوریه که مرگ نداره
R
۴ فروردین ۱۴۰۲Zx 10 و دوکاتی خیلی خوشگلن
کاش سرعت نهایی شونم میگفتی
faster
۴ فروردین ۱۴۰۲سریعترین موتور دنیا کاوازاکی نینجا h2r با تاپ اسپید 400 کیلومتر اونم در 26 ثانیه
محمدهادی
۵ فروردین ۱۴۰۲داداش اون یک اسپید استر یا دراگستره درواقع
اینا جمع مسابقه یی هان
ینی هندلینگ و چابکی بسیار بالاتری دارن
حداکثر سرعت هاشونم مثل بقیه ارقام شون تقریبا یک اندازه ن
که باز بی ام و کمی از ژاپنی ها بالاتره
فقط کمی
فککنم اونا بین ۲۹۹ کیلومتر تا ۳۰۶ کیلومترن
بی ام و ۳۱۱ کیلومتره
دوکاتی هم حدود ژاپنی هاست
ناخدا
۵ فروردین ۱۴۰۲برنده اونی هست که بتونه بیشترین فروش رو داشته باشه. تو رنکینگ جهانی خودرو هم همین طوره . نگا نمیکنن خودرو قشنگ عست یا خیلی زور داره. شما بیا محصول رو نگا کن که کدوم بصرفه تره و قیمتش کمتر و… الان تو موتورهای دریایی ۸۰ درصد کل جهان دست شرکت یاماها ست. از بین شرکت سوزوکی هوندا مرکوری اوین رود نیسان جانسون و…. پس ببین من که تعمیر کار دریایی هستم میدونم مرکوری تو بعضی از مدلها جلوتر هست چون بازدهی یاماها بهتره مشتری یاماها رو میپسنده. پس چرا تو موتورهایcb هوندا ۱۳۰۰ محبوب ترینه چرا بی ام و اینقد محبوب نیست.؟! خوب بودن رو تقاضا مشخص میکنه.( ناخدا ،تعمیرکار موتورهای سرعتی دریایی )
R
۵ فروردین ۱۴۰۲😆😆😆 تو فروش ظاهر حرف اول رو میزنه بعد میرن سراغ مشخصات فنی موتور دریایی رو کی میبینه؟ چیو با چی مقایسه کردی مرد؟ موتورای سی بی اینجا محبوبه چون چند موردش وارد شده و فقط اونارو دیدی همین میشه تبلیغات ولی بی ام و نداریم تو ایران
Ghost
۵ فروردین ۱۴۰۲این یاماهاR1 توی همه ی ریویوهای یوتیوب حرف اول رو میزنه. من که عاشقشم ولی واقعا ترسناکه انتخاب اولم میشه یاماها R6
Ghost
۵ فروردین ۱۴۰۲ضمنا عکس نینجا ZX-10R که هست مال نسل قبلشه که خیلی با هم فرق دارن
R
۵ فروردین ۱۴۰۲چرا از هزار ها فقط حداکثر قدرت و سرعت رو میگیرن؟ و چرا همین سرعت هم رو ۲۹۹ محدود شده؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۵ فروردین ۱۴۰۲محدودیت سرعت که روی خودروها و موتورسیکلت های مختلف هست برای حفظ جان سرنشین تعیین شده
مثلا تایر نمی تونه سرعت بالاتر تحمل کنه یا محاسبات آیرودینامیک نشون داده که سرعت بیشتر، عدم تعادل و واژگونی خواهد داشت
Camaro 70
۶ فروردین ۱۴۰۲موتورسیکلت موردعلاقه من Harley Davidson Sportster s با حجم موتور ۱۲۵۲ سیسی اِ
فرشید
۷ فروردین ۱۴۰۲نگو دیره خیلی دیره این دلم داره میگیره….
عارف رضاییان
۸ فروردین ۱۴۰۲خیلی دوست دارم بدونم دوکاتی سوپر لجرا چرا اینقدر اختلاف قیمت داره صد هزار دلار تقریبا چهار برابر مدل معمولیشه و پنج برابر بقیه رقبا 🤔