بی ام و نسخه سال ۲۰۲۳ ابر موتورسیکلت M1000RR خود را معرفی کرده است. این موتورسیکلت اگرچه قدرت ۲۰۵ اسب بخار مدل سال قبل را دارد اما بهبودهای بصری زیادی را تجربه کرده و با قیمت حدود ۳۳ هزار دلار در دسترس خواهد بود.
M1000RR اولین موتورسیکلت بی ام و M موتور اسپرت محسوب میشود و اگرچه نسبت به موتورسیکلت S1000RR بهبودهای فیبر کربنی زیادی را تجربه کرده اما نتوانست مشتریان زیادی را به خود جذب کند که یکی از دلایل آن قیمت بالا و شباهت زیاد به نسخه استاندارد بوده است. البته ژرمنها در مدل سال ۲۰۲۳ این موتورسیکلت تغییرات محسوسی را اعمال کردهاند.
درحالیکه بی ام و S1000RR مدل ۲۰۲۳ از تغییراتی مشابه دیگر رقبای کلاس خود سود میبرد اما بی ام و موتوراد درباره مدل M1000RR با دست باز عمل کرده و باعث شده این ابر موتورسیکلت ویژگیهای منحصربهفرد زیادی داشته باشد. همین موضوع با ظاهر موتورسیکلت شروع میشود به گونهای که M1000RR مدل ۲۰۲۳ دارای نمای جلوی متمایز با ورودی هوای بزرگ بین چراغهای جلوست.
بال های فیبر کربنی تغییر یافته نیز باعث شدهاند این موتورسیکلت تازه نفس ظاهر جذابتری داشته باشد. علاوه بر این داون فورس بیشتری نیز در سرعتهای بالا تولید میشود. نکتهای که توجه ما را به خود جلب کرده پوشش چرخ آیرودینامیک افترمارکتی است که شبیه نمونه بکار رفته در موتورسیکلت موتو جی پی دوکاتی به نظر میرسد؛ اما بد نیست نگاهی هم به پیشرانه ۴ سیلندر ۹۹۹ سیسی بی ام و داشته باشیم که اگرچه همچنان قدرت ۲۰۵ اسب بخار مدل S1000RR را تولید میکند اما پیشرانه سریعتر دور میگیرد که دلیل آن استفاده از یاتاقانهای تیتانیومی است.
استفاده از بدنهای فیبر کربنی باعث شده است موتورسیکلت یاد شده وزن ۱۹۲ کیلوگرمی داشته باشد که ۵ کیلوگرم سبکتر از نسخه استاندارد است. دیگر ویژگی جدید این موتورسیکلت آپشن استفاده از رینگهای فورج کاری شده آلومینیومی بجای نمونههای فیبر کربنی خواهد بود که به نظر میرسد با اهداف بی ام و در تضاد باشد هرچند آرامش خاطر برخی مالکان را به خاطر قیمت بالای رینگهای فیبر کربنی به همراه خواهد داشت. در کل باید گفت پکیج جدید بی ام و برای موتورسیکلت یاد شده از نظر ظاهری کاملاً هیجانانگیز است هرچند نسل فعلی دو موتورسیکلت ژرمن ها پیش از این نیز جزو زیباترین موتورسیکلتهای کلاس خود بودهاند. البته این خریداران هستند که باید درباره پرداخت ۳۲,۹۹۵ دلار برای بی ام و M1000RR تصمیم بگیرند. حداقل ۵۰۰ دستگاه از این محصول بهروز شده تولید خواهد شد.
BMW
۶ اردیبهشت ۱۴۰۲واقعا چهره زیبایی داره عشق
خاص
۶ اردیبهشت ۱۴۰۲شتابِ ثانویه موتورهای پرچمدار درحد رگرا هست.
و این یعنی خیلی سریع…
امیرعلی
۷ اردیبهشت ۱۴۰۲موتور فقط ژاپنی بقیش ادابازیه 😉😉😉😉😉
iman1199
۷ اردیبهشت ۱۴۰۲موتور فقط اروپایی و امریکایی بقیش ادابازیه 😉😉😉😉😉
اینم ری اکت من به نظر شما که متعصبانه بود
F22RAPTOR
۶ اردیبهشت ۱۴۰۲شبیه گربه ماهی شده سیبیل طور😉😉
ولی خب بسیار ایده آل
❤BMW❤
۶ اردیبهشت ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/04/2023-BMW-M1000RR-26-scaled-1.webp
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/04/2023-BMW-M1000RR-11-scaled-1.webp
وای ، این موتور رقیب نداره ، واقعا از اون باله هاش و چراغاش خیلی خوشم میاد
خاص
۷ اردیبهشت ۱۴۰۲توی زیبایی شاید رقیب نداشته باشه (چون زیبایی یه امرِ نسبی هست میگم شاید) ولی در پرفورمنس و عملکرد، قطعاً رقیبهای زیادی داره.
پرچمدار هوندا:
CBR 1000 RR-R FireBlade SP
پرچمدار دوکاتی:
Panigale V4 SuperLeggera
پرچمدار های کاوازاکی:
Ninja ZX-10R و Ninja H2
پرچمدار یاماها:
YZF R1-M
پرچمدار سوزوکی:
GSX-R 1000 RZ
پرچمدار اموی آگوستا:
F4 Claudio
پرچمدار آپریلیا:
RSV4 1100 Factory
پرچمدار نورتون:
V4 RR
و بقیهی پرچمدارها در حد پرچمدارِ جدید BMW هستند و بعضیها ازش سریعتر هستند.
جومونگ
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲با لاستیک کاوازاکی نینجا h2r عوضش نمیکنم
ولی بازم خوبه
محمد امین
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲موتور خوبیه ولی درمقابل رقبایی مثل ninja h2 و h2r حرفی برا گفتن نداره
سوزوکی
۶ خرداد ۱۴۰۲طرف پول یه پاکشتی دیو نداره میاد اینجا از بی ام دبلیو ایراد میگیره،این ایرادا رو باید کسایی بگیرن که در طول روز کلا سواری میگیرن از بی ام دبلیو، و با موتورهای اسیایی و قیاسش کنن،نه توایران که ما نمیتونیم از ترس دولت بسیار محبوبمون موتورمون رو هم خونه ببریم.
مرداک
۴ مرداد ۱۴۰۲من سوگندیادمیکنم پام به اونور آب برسه اول از bmw 1000rr شروع میکنم چون از وحشیگری این موتور زیاد تو یوتیوب دیدم ضمنا ایرانیها احترام ویژه ای به محصولات بی ام دبلیو میزارن ماهم مثل بقیه سلام هیتلری های ممنون از توضیحات خوبتون