با وجود برخی مشکلاتی که شرکتهای سازنده موتورسیکلت طی سالهای اخیر با آن سروکار دارند، ۲۰۲۱ بهترین سال فروش بی ام و موتورراد در تاریخ این شرکت بود و توانست افزایش فروش ۱۴/۸ درصدی را نسبت به سال ۲۰۲۰ تجربه کند.
با وجود مشکلاتی که در سال ۲۰۲۰ برای برخی شرکتها به وجود آمد، تولیدکنندگان موتورسیکلت از جمله بیامو موتورراد (BMW Motorrad)، سالهای بسیار خوبی را پشت سر گذاشتند. به هر حال، درک اینکه چرا هم موتورسواران جدید و هم موتورسواران قدیمی میخواهند سوار برخی مدلهای تازه شوند، دشوار نیست. شاید نباید تعجب کنیم که بدانیم سال ۲۰۲۱ حتی برای بیامو بهتر از تمام سالهای گذشته بود.
به گزارش رایداپارت، در حالی که سال ۲۰۲۰ نشاندهنده پیشرفتی درخورتوجه تا آن زمان و دومین آمار فروش سالانه برای بیامو موتورراد بود، سال ۲۰۲۱ رکورد قبلی بیامو را به طور کامل شکست. در طول سال ۲۰۲۱، بیامو موتورراد موفق شد در مجموع ۱۹۴،۲۶۱ موتورسیکلت را به مشتریان در سراسر جهان بفروشد. این افزایش ۱۴/۸ درصدی نسبت به تعداد ۱۶۹،۲۷۲ موتورسکلت در سال ۲۰۲۰ است. قبل از محاسبه ارقام سال ۲۰۲۱، بهترین سال فروش بیامو موتورراد در سال ۲۰۱۹ بود که این شرکت ۱۷۵،۱۶۲ موتورسیکلت در سراسر جهان فروخت.
محبوب ترین مدل بی ام و در سال ۲۰۲۱ چه بود؟
همانطور که احتمالاً قبلاً حدس زدهاید، این ۱۲۵۰ GS بود که در بین موتورسواران در سراسر جهان بسیار محبوب بوده و همچنان محبوب باقی مانده است. در دنیایی که چیزهای زیادی به سرعت تغییر میکنند، این واقعیت آزمایش شده ممکن است به نوعی آرامشبخش به نظر برسد. حدود ۶۰،۰۰۰ موتورسکلت ۱۲۵۰ GS راه خود را به دست مشتریان جدید پیدا کردند. علاوه بر این، مسئولان بامو میگویند که مدلهای R 1250 RT و R 18s و S 1000 R نیز به خوبی مورد توجه عموم قرار گرفتند.
۲۰۲۲ سال جالبی در تاریخ بیامو موتورراد خواهد بود، که تا حدی به دلیل معرفی چشمانداز منحصربفرد آن برای موتورسیکلت الکتریکی CE-04 است. در حالی که بیامو قبلاً یک اسکوتر برقی را در میان مدلهای C Evolution خود معرفی کرده بود، این اسکوتر همچنان شبیه سایر اسکوترهای مجهز به پیشرانه احتراقی در سری C بیامو بود؛ بنابراین این سوال را ایجاد کرد که «کسی که سوار اسکوتر برقی است، واقعاً از وسیله نقلیه دوچرخ خود چه میخواهد؟»
از نظر زیباییشناسی و عملی، این سؤالی است که احتمالاً پاسخهای متنوعی دارد. آیا CE-04 پاسخ خوبی به نیازهای موتورسواران است؟ در این مرحله، هنوز مشخص نیست. همچنین، خرید CE-04 نیز احتمالاً تصمیمی نیست که هر موتورسواری به راحتی بگیرد. قیمت این مدل از حدود ۱۲ هزار دلار در ایالات متحده شروع میشود، که ظاهراً برخلاف مفهوم عبارت انگلیسی «ارزان و شاد» برای تبلیغات این موتورسیکلت برقی است.
با این حال، موتور برقی بیامو CE-04 یک تمرین طراحی بسیار منحصربفرد و جسورانه و برخلاف آنچه بیامو موتورراد یا در واقع هر تولیدکننده دیگری تاکنون تولید کرده است. آیا خریداران و موتورسواران جدید یا شاید حتی آنهایی که قبلاً هرگز به سواری روی هر نوع موتورسیکلتی فکر نکردهاند، اشتیاقی برای خرید چنین مدلی خواهند داشت؟
ارین صاحب جمعی
۲۹ دی ۱۴۰۰شاید باورتون نشه ولی بی ام و خیلی داره قوی میشه و یک ابر قدرت بزرگ میشه
8797
۳۰ دی ۱۴۰۰هرروز داره قوی تر می شه
Carbonado Aventador
۲۹ دی ۱۴۰۰خیلی دوست دارم امار فروش ژاپنی هارو ببینم تا بتونیم قضاوت کنیم اروپایی ها خوش فروش ترن یا ژاپنی ها..
.
البته سبد محصولات ژاپنی ها خیلی متنوع تر و اقتصادی تره..
طوری که گرون ترین موتورهاشون تازه به قیمت موتور های پایه ی دوکاتی یا بی ام و میرسه!!!
.
الان قیمت دوکاتی پانیگاله سوپر لگرا به ۹۰ هزار یورو میرسه درحالی که cbr1000 rr نهایت ۳۰ هزار یورو قیمتشه
M@M@DRZ911
۲۹ دی ۱۴۰۰کربونادو اونتادور ای عاشق لامبورگینی و اونتادور 🙃 ( بنده کلی از کامنت هاتون رو در پست های مختلف دیدم و به عشق خاص شما به اونتادور پی بردم .)
شما داری موتور سیکلت سوپر اسپورت هوندا رو با موتور سیکلتی از دوکاتی مقایسه می کنید که بهترین نسبت قدرت به وزن رو در بین موتور های استاندارد جاده ای دنیا داره و
شاسی سوپرلگرا از فیبر کربن ساخته شده و تعداد دستگاهای تولید شده ازش بسیار انحصاری هست و پس این اختلاف قیمت کاملا طبیعیه .
Carbonado Aventador
۳۰ دی ۱۴۰۰سلام برادر عزیز.
بله حرف شما بسیار درست و متینه.
منم این اختلاف قیمت رو قبول دارم و تیراژ تولیدی..
سر همین عرض کردم که فکر میکنم فروش و تیراژ تولید ژاپنی ها بسیار بیشتر از موتور مثل ددکاتی باشه..
.
البته یه فکت جالب هم بگم که پرفروش ترین سوپر بایک دنیا ، پانیگاله هست
با میانگین قیمت خیلی بیشتر از بقیه رقیبای هم سطحش!!!
سپهر
۴ بهمن ۱۴۰۰تو رنج ماشین های لوکس ژاپن حرفی در مقابل المان نداره
رضا
۳۰ دی ۱۴۰۰ایتالیا یه موتورساز خیلی خوبی داره بنام آپریلیا ، خیلی از محصولات ایتالیایی یا کلا اروپایی خارج اروپا شناخته شده نیستن و فکر میکنم یه دلیلش قیمت بالا باشه ، جالب اینجاس تو هر صنعتی یه چیزی داره که از بقیه بهتره ،،،، چند روز پیش تولید کننده های پیانو ( ارگ ) رو نگاه میکردم دیدم یکی از بهترینها ایتالیاییه و بیشتر موسقیدانا با اون کار میکنن بنام دکسیبل ،،، ولی اصلا تو بازارای خودمون ندیدم !
برتری محصولات آلمان بازاریابی و تولید انبوهشونه ، وگرنه خیلی با محصولات کشورهای دیگه فرقی نداره ،،، البته منظورم این نیست که بی ام و خوب نیست ،
صرفا چیزی رو که فکر میکردم نوشتم …
مردیم از خوشی
۳۰ دی ۱۴۰۰نه اینطوری نیست واقعا آلمانی ها تو دورنسوز ها کم نظیر بودند البته پولش 💰 هم میگرفتند ، تبلیغ هم بخشی از کار تولید هست اگه کسی متوجه درست تبلیغ کنه میشه مزدا باکیفیت زیبای کم فروش !
مردیم از خوشی
۳۰ دی ۱۴۰۰متوجه = نتواند
عاشق پدال
۳۰ دی ۱۴۰۰خیلی قشنگه
منکه عاشق اون r1250 ادونچرش هستم
تو روسیه خیلیا دارن و باهاش میرن سفرهای طولانی مدت.