موتورسیکلت

موتورسیکلت‌های سفارشی بی ام و R 18 M و R 18 آرورا معرفی شدند

بی ام و R 18 استاندارد یکی از دوست‌داشتنی‌ترین موتورسیکلت‌های خاص دنیا بوده است. این بایک از همان روز اول توسط تیونینگ های مشهور بکار گرفته شد تا ظرفیت‌های واقعی خودش را نشان دهد. با وجود یک پیشرانه بزرگ و پرقدرت، قطعاً تیونرها کار جذابی را معرفی کرده‌اند. دو نسخه جدید این موتورسیکلت اخیراً در نمایشگاه موتورسیکلت ورونا ایتالیا رونمایی شده‌اند.

بی ام و R 18 M توسط مجله ایتالیایی لاو راید توسعه یافته است و کار ساخت آن نیز بر عهده شرکت آمریکن دریمز بوده است. منبع الهام این موتورسیکلت هم ایده تولید کروزی از بی ام و با ظاهر اسپورت تر و سرراست‌تر و دوری از اغراق بوده است. طراحان و سازندگان R 18 M همچنین تأکید زیادی روی حفظ خطوط رتروی R 18 داشته‌اند.

مدیر لاو راید می‌گوید:

پایداری، فاصله بین محوری زیاد و جذابیت پیشرانه ۱۸۰۰ سی‌سی جرقه تولید یک موتورسیکلت اسپورت با ظاهر رترو را زدند. ما در طراحی R 18 M پیشنهادهایی از سنت‌های بی ام و موتوراد و محصولات چهار چرخ M را یافتیم

این پروژه روی شاسی، سیستم تعلیق، بدنه و وسایل جانبی تمرکز داشته است و جزئیات مکانیکی و الکترونیکی آن تغییر نیافته‌اند. بی ام و R 18 M سبک‌تر شده است و موقعیت سوارکاری متفاوتی دارد. این بایک اسپورت قول داده است تا سواری هیجان‌انگیزتری داشته باشد. مدیر لاو راید می‌افزاید:

ما به آزاد کردن ظرفیت‌های این موتورسیکلت علاقه داشتیم. R 18 M به‌طور قابل‌توجهی کاهش وزن داشته است و به خاطر موقعیت جدید سوارکار می‌توان آن را به راحتی راند. این موتورسیکلت جمع و جورتر و تو دست‌تر از قبل است

اما موتورسیکلت دوم بی ام و R 18 آرورا نام دارد که توسط گاراژ ۲۲۱ طراحی و ساخته شده است. مدیر این شرکت می‌گوید:

خطوط کروز جدید بی ام و به همراه خلاقیت و سنت شروع کننده کار ما بوده‌اند. ما کار خود را از خطوط نرم باک سوخت شروع کردیم و به شکل‌های خاص پیشرانه رساندیم

این پروژه اساس روی بخش‌های مختلف موتورسیکلت بی ام و تمرکز داشته است. در واقع طراحان نیاز به ارتباط عناصر جدید و درعین‌حال الهام گرفتن از موتورسیکلت‌های دهه ۷۰ میلادی را مدنظر داشته‌اند. عناصر متمایز R 18 آرورا را می‌توان در گلگیرها و چرخ ها مشاهده کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. عارف

    ۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (327 ديدگاه)

    خیلی خیلی دوست داشتنی و توانمند . از ما که گذشت ، اما امیدوارم جوانهای ایرانی بتوانند از این محصولات تو ایران و با قیمت معقول لذت ببرند

    موافقم 16
    مخالفم 1
  2. عاشق پدال

    ۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (259 ديدگاه)

    سری R هریتج. اخ اخ . کاش ازاد بشه واردات موتورسیکلت. نمیدونم چه دشمنیه که با چین و روسیه مباحه. با غرب حرام. در حالی که چین و روسیه تو رو میخورن. غرب اما ازت کره جنوبی و ژاپن میسازه تا بریم تو مرحله ی بعدی از اکتشافات و کولونی کردن مریخ و سیاره های فراخورشیدی.
    اولین باره دو خط پایین جعبه ی کامنت رو میخونم.
    پینگیلیش. یادش بخیر. زمان ما یاهو مسنجر بود. میرفتیم روم هاش. نمیدونم چه علاقه ایی بود روم های المان و نروژ همیشه پر ایرانی بود. همه پینگیلیش یا فینگیلیش تایپ میکردن. یکی از تنها کسایی بودم که هر شب میرفتم و به فارسی میتایپیدم. یه دختره اومده بود میگفت بیا پارک یه جزوه ۴۰ صفحه ایی بهم میده به فارسی براش تایپ کنم. نرفتم خدا شاهده. گولشو نخوردم. میدونستم برم منو گول میزنه.

    بحث موتور شد. بگم
    کی ایژ رو میشناسه؟
    ایژ یه پسر خوبه.

    موافقم 7
    مخالفم 2
  3. امیرحسین

    ۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (300 ديدگاه)

    من عاشق این نوع موتور های کروزر هستم خیلی حالت نوستالژی و اسپرتی داره
    میتونم بگم عالیه البته این مدل کروز ۲۰۲۲ به رنگ مشکی یکدست خیلی خوشگل

  4. مردیم از خوشی

    ۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1450 ديدگاه)

    زحمت میکشید درباره موتور مطلب میزارید بیش تر رو مدل ها معمولی باشه تا مدل های خاص ، اگه موتور ها هندی باشه که داخل ایران هم پیدا میشه که چه بهتر

    موافقم 1
    مخالفم 6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا