بی ام وموتورسیکلت

بی ام و R18B هوی دیوتی؛ موتورسیکلتی با ظاهر متفاوت و سیستم تعلیق بادی!

بی‌ام‌و R18 در سال ۲۰۲۰ عرضه شد و حالا یک نسخه جالب از این موتورسیکلت با نام R18B و ظاهری متفاوت و سیستم تعلیق بادی نظرها را به خود جلب کرده است.

موتورسیکلتی که مشاهده می‌کنید توسط فرِد کادلین ارتقا یافته و آنچه در نگاه اول نظرات را به خود جلب می‌کند سیستم تعلیق بادی و رنگ بدنه خاص آن است. کادلین کار خود را با تمرکز روی مدل تورینگ R18B شروع می‌کند و با کمک‌های پسرش محصولی سفارشی با نام R18B هوی دیوتی را می‌سازد. تقریباً تمامی قطعات بصری این موتورسیکلت ارتقا یافته‌اند.

پدر و پسر همچنین قطعاتی همچون شیشه جلوی برگرفته از کاتالوگ قطعات بی‌ام‌و موتوراد، کیف‌های کناری ساخته شده از فایبرگلاس و گلگیر عقب جدید را برای موتورسیکلت خود در نظر گرفته‌اند. گلگیر یاد شده تقریباً کل چرخ عقب را می‌پوشاند و نمای متمایزی به موتورسیکلت بی‌ام‌و می‌دهد. باک سوخت نیز به‌صورت سفارشی تولید شده و طول بیشتری نسبت به نسخه استاندارد دارد. پشت چرخ جلو نیز یک اسپلیتر دیده می‌شود.

مارسل سینول که در زمینه تاتو فعالیت می‌کند کار رنگ‌آمیزی بدنه بی‌ام‌و R18B هوی دیوتی را انجام داده است. الگوهای رنگارنگ موتورسیکلت کاملاً متفاوت از کار درآمده‌اند و نوارهای روی بدنه نیز با دست رنگ‌آمیزی شده‌اند؛ اما جدای از طراحی متفاوت، این موتورسیکلت تغییرات قابل‌توجه دیگری نیز دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به سیستم تعلیق بادی اشاره کرد. کمپرسور مربوط به سیستم تعلیق نیز پشت کیف کناری سمت چپ پنهان می‌شود. با استفاده از کمپرسور می‌توان ارتفاع موتورسیکلت را با فشار یک دکمه تغییر داد.

کادلین تغییراتی در قوای محرکه بی‌ام‌و R18B اعمال نکرده است و بنابراین یک پیشرانه تخت ۱.۸ لیتری هوا خنک با نام بیگ باکسر وجود دارد که ۹۱ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. سیستم اگزوز سفارشی نیز صدای پرطنینی را تولید خواهد کرد. سازنده این موتورسیکلت می‌گوید:

برخی قطعات پیشرانه از جنس فولاد ضدزنگ هستند و این موارد را نمی‌توانید در موتورسیکلت‌های دیگر ببینید. کلیت موتورسیکلت و به ویژه پیشرانه آن بسیار تمیز کار شده‌اند. تمامی سیم‌های برق از نظرها پنهان هستند و بنابراین ما مجبور نبودیم چیزی را در پیشرانه تغییر دهیم

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. F22RAPTOR

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    عشق و علاقه ، افریننده ی بهترین هنرهاست

    موافقم 37
    مخالفم 1
    1. مشتاقی

      ۲۷ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (173 ديدگاه)

      عجب طراحی زشت و ناکارامدی داره!
      اون بدبختی که این موتورسیکلت بهش قالب میشه، چه زجری خواهد کشید!

      موافقم 5
      مخالفم 20
  2. Dna

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (297 ديدگاه)

    من یکی که این کلاس موتورسیکلت رو درک نمیکنم به انگار بیشتر خواستن موتورسیکلت رو یک خودرو تبدیل کنن تو شهر بنظر نمیاد کاربردی باشه
    دوستان اهل فن یه توضیحی بدین لطفا

    موافقم 12
    مخالفم 20
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (2855 ديدگاه)

      این مدل که نمونه تزئین شده است و حالت کلکسیونی داره مثل اثر هنری
      ولی کلا موتورسیکلت های کلاس تورینگ، تولیدات سنگین وزن هارلی دیودیسن یا برندهای ژاپنی و همین R18 مناسب تردد طولانی مدت و سفر بین شهری یا موتورسواری چندساعته هستند

      موافقم 31
      مخالفم 3
      1. Dna

        ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (297 ديدگاه)

        🙏🙏🙏
        آقای اشتری لطفا یک مطلب در مورد هزینه نگهداری موتورسیکلت کار کنید ممنون میشم

        موافقم 7
        مخالفم 2
    2. عاشق پدال

      ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (254 ديدگاه)

      به اینا فکر کنم میگن کروزر. یعنی برا مسافتهای طولانیه تا اینکه تو شهر لایی بکشین.
      بعدم مثل ایران نیست که موتورسیکلت از پیاده رو بتونه بره. اونجا موتورسیکلت کاملا باید داخل لاین باشه. میتونه لایی بکشه ولی غیرقانونیه. باید مثل ماشین داخل لاین باشه.

      موافقم 6
      مخالفم 1
  3. Reza Waffen SS

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    وای پسر چه شاخیه 😱

    موافقم 24
    مخالفم 3
  4. Hamilton1970

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (541 ديدگاه)

    چه رنگی…

    موافقم 10
  5. R/T

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (962 ديدگاه)

    اووووووووووف
    عجب گنگیه

    موافقم 6
    مخالفم 1
  6. Armyin

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    چرا ما نفرین شده ها نتونیم سوار اینطور موتورسیکلت ها بشیم

    موافقم 16
    مخالفم 1
  7. زیزیگولو

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (6035 ديدگاه)

    با توجه به فرم صندلیش و بالاتر بودن فرمونش آدم حس مکنه نشستن پشت این موتور و هدایت کردنش سخته

    موافقم 10
    مخالفم 7

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا