دیرک اولرکینگ که در زمینه تولید موتورسیکلت فعالیت میکند برای گرامی داشت یکصد سالگی بیامو موتوراد نسخهای بسیار خاص و جذاب از موتورسیکلت R18 با نام کراون را معرفی کرده است.
اگرچه این اولین باری نیست که دیرک اولرکینگ از R18 برای معرفی پروژهای سفارشی استفاده میکند اما قطعاً کراون جزو خاصترین و جذابترین محصولات آن خواهد بود. اولرکینگ درباره محصول جدید خود میگوید:
کراون عصاره تمامی محصولات من تا به امروز است. این موتورسیکلت نشان دهنده بیش از ۳۰ سال تجربه در عرصه تولید محصولاتی سفارشی بوده و از فرهنگ صنعتی الهام گرفته است.
اولرکینگ طراحی کاملاً جدیدی را برای بیامو R18 در نظر گرفته و آیرودینامیک آن باعث جلبتوجه خواهد شد. کراون از ساختار آلومینیومی، سیستم تعلیق جلوی بازنگری شده و رنگ پلاتینیم شامپاین سود میبرد. نکته جالب آنکه بسیاری از قطعات اصلی این موتورسیکلت بهصورت استاندارد باقی ماندهاند. اولرکینگ سیستم تعلیق عقب، چراغ جلو، پشت آمپرها و دکمههای بیامو R18 را حفظ کرده هرچند صندلی چرمی این موتورسیکلت ظاهر جدیدی دارد.
شرکت موردبحث به قوای محرکه نیز دست نزده و بنابراین بیامو R18 کراون از پیشرانه توئین تخت هوا خنک سود میبرد. این نیروگاه آهنین ۱.۸ لیتری ۹۱ اسب بخار قدرت و ۱۵۷ نیوتون متر گشتاور تولید میکند و به این ترتیب با قویترین موتورسیکلت بیامو که به پیشرانه توئین تخت مجهز است روبرو هستیم. باک سوخت آلومینیومی سفارشی، اگزوز دستساز و… جزو دیگر ویژگیهای خاص R18 کراون هستند. این موتورسیکلت همانند اولین محصول دو چرخ بیامو در سال ۱۹۲۳ یعنی R32 بجای زنجیر یا تسمه از درایو شفت استفاده میکند. اولرکینگ در آخر میگوید:
من این پروژه را با یک بیامو R18 صفرکیلومتر شروع کرده و سپس قطعات آن را باز کردم. همچون همیشه از فوم سخت برای دستیابی به طراحی نهایی سود بردم. هدف من تولید محصولی با ظاهر قدرتمند، ظریف و درعینحال خلاقانه بود.
M.L.D
۲۲ تیر ۱۴۰۲قشنگترین موتوری که تا الان دیدم
امید
۲۲ تیر ۱۴۰۲باید مثل جغد یه ساعت نگاه کنی بفهمی ببینی کدوم جلو هستش کدوم عقب، جواهر از نظر بعضیها
مبارکی
۲۲ تیر ۱۴۰۲عزیزم شما سطح ایکیو رو بالا ببر ،بعد با چشم خودت به طور طبیعی متوجه زوایای این موتور میشی و لذت میبری
hamid
۲۲ تیر ۱۴۰۲امید
شما با باسن فرمان موتور رو میگیری ؟
Hamid
۲۳ تیر ۱۴۰۲😂😂😂
Python
۲۲ تیر ۱۴۰۲خب خلاقیت داشتن
عاشق پدال
۲۲ تیر ۱۴۰۲وقتی سوار میشی ۱ ثانیه هم طول نمیکشه. مگه اینگه از اینترنت فقط عکس ببینی
جمشیدی
۲۲ تیر ۱۴۰۲عکاس اصلا و ابدا خوش ذوق نبوده یه زاویه درست حسابی نگرفته
مازیار
۲۲ تیر ۱۴۰۲چرخ بزرگتر عقبه
به همین سادگی
BMW
۲۲ تیر ۱۴۰۲خدایی چی زده عالی ولی کلی بائو بشینی بهش نگاه کتی تا متوجه بشی جی به جی هست
gholii
۲۲ تیر ۱۴۰۲فکر کنم باید دمر بخوابی روش و برونی.یه بالش هم بزاری زیر سرت دیگه همه چی تکمیله برای یه خواب رویایی با نسیم جاده و غرش سیلندر ها و البته از خواب پریدن با بوق کامیون و ……
M/D
۲۲ تیر ۱۴۰۲تعریف جدیدی از موتورسیکلت😅
*ALI*
۲۲ تیر ۱۴۰۲من موتور های بی ام و رو دوست دارم این یکی که دیگه عالیه ولی فکنم اگر بخوای با این موتور سواری کنی باید رو شکم دراز بکشی!!!
R/T
۲۲ تیر ۱۴۰۲برا روندنش درسته باید دراز کشید
علی
۲۲ تیر ۱۴۰۲چیه این .از این که بی ام و حرف اول رو ساخت موتور میزنه .ولی واقعا زشت درست کرده اینو .چرخ جلو اگه تو گل بره شل و گل میپاشنه رو چراغ جلو
R/T
۲۲ تیر ۱۴۰۲البته بخاطر تک ساخت بودن احتمال روندنش خیلی کمه
محمد
۲۲ تیر ۱۴۰۲بابا اینجور موتور ها قابلیت تجاری سازی نداره ضمن اینکه اصلا بدرد سواری نمی خوره و صرفا یه طرح هستش برای خود نمایی شرکت سازنده
❤BMW❤
۲۲ تیر ۱۴۰۲کمکم دارم دیوونه میشم
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/07/P90513756_highRes_bmw-r-18-the-crown-0.webp
به اون آرم بیامو که روش تاج داره نگا کنید ،
شاه خودتی و بس …
ALI
۲۳ تیر ۱۴۰۲دوستان عزیز این موتور صرفا جهت کلکسیونر ها هستش،و برای روندن و استفاده روزانه استفاده نمیشه.
مهدی علیزاده
۲۳ تیر ۱۴۰۲فرمونش چه جوری کار میکنه صاف میره صاف میاد؟!
چه جوری میخواد اون همه سرعت بره؟
این اصلا میشه روش نشست؟یا باید دراز بکشی!؟
فک کنم سازنده اش یه دیوونه تمام عیار بوده هو بس😐😐😐
اسماعیل
۲۳ تیر ۱۴۰۲اصلا زیبایی نداشت مثل گاری سه چرخ سید خلیل بود🤣
Ahmad
۲۳ تیر ۱۴۰۲این اصلا چرخ جلو و عقبش صلبه زاویه چرخش برای فرمان ندارد.
فقط نمایشه.
یونس
۲۳ تیر ۱۴۰۲اصلا از طراحی اش خوشم نیومد.
رضا
۲۴ تیر ۱۴۰۲زشت و زیبا . واسه روندن و واسه نگاه به یه طرح خلاقانه.
مرتضی مقدم
۲۴ تیر ۱۴۰۲باید دمر خوابید موقع رانندگی ک.ب نظر مزخرف میاد
W B M
۲۶ تیر ۱۴۰۲جونم سی تخت خواب عقبش
خخخ
۲۷ تیر ۱۴۰۲این همون موتور دوج نیست؟