بی ام وموتورسیکلت

موتورسیکلت بی ام و R18 کراون؛ جواهر تک ساخت!

دیرک اولرکینگ که در زمینه تولید موتورسیکلت فعالیت می‌کند برای گرامی داشت یک‌صد سالگی بی‌ام‌و موتوراد نسخه‌ای بسیار خاص و جذاب از موتورسیکلت R18 با نام کراون را معرفی کرده است.

اگرچه این اولین باری نیست که دیرک اولرکینگ از R18 برای معرفی پروژه‌ای سفارشی استفاده می‌کند اما قطعاً کراون جزو خاص‌ترین و جذاب‌ترین محصولات آن خواهد بود. اولرکینگ درباره محصول جدید خود می‌گوید:

کراون عصاره تمامی محصولات من تا به امروز است. این موتورسیکلت نشان دهنده بیش از ۳۰ سال تجربه در عرصه تولید محصولاتی سفارشی بوده و از فرهنگ صنعتی الهام گرفته است.

اولرکینگ طراحی کاملاً جدیدی را برای بی‌ام‌و R18 در نظر گرفته و آیرودینامیک آن باعث جلب‌توجه خواهد شد. کراون از ساختار آلومینیومی، سیستم تعلیق جلوی بازنگری شده و رنگ پلاتینیم شامپاین سود می‌برد. نکته جالب آنکه بسیاری از قطعات اصلی این موتورسیکلت به‌صورت استاندارد باقی مانده‌اند. اولرکینگ سیستم تعلیق عقب، چراغ جلو، پشت آمپرها و دکمه‌های بی‌ام‌و R18 را حفظ کرده هرچند صندلی چرمی این موتورسیکلت ظاهر جدیدی دارد.

شرکت موردبحث به قوای محرکه نیز دست نزده و بنابراین بی‌ام‌و R18 کراون از پیشرانه توئین تخت هوا خنک سود می‌برد. این نیروگاه آهنین ۱.۸ لیتری ۹۱ اسب بخار قدرت و ۱۵۷ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند و به این ترتیب با قوی‌ترین موتورسیکلت بی‌ام‌و که به پیشرانه توئین تخت مجهز است روبرو هستیم. باک سوخت آلومینیومی سفارشی، اگزوز دست‌ساز و… جزو دیگر ویژگی‌های خاص R18 کراون هستند. این موتورسیکلت همانند اولین محصول دو چرخ بی‌ام‌و در سال ۱۹۲۳ یعنی R32 بجای زنجیر یا تسمه از درایو شفت استفاده می‌کند. اولرکینگ در آخر می‌گوید:

من این پروژه را با یک بی‌ام‌و R18 صفرکیلومتر شروع کرده و سپس قطعات آن را باز کردم. همچون همیشه از فوم سخت برای دستیابی به طراحی نهایی سود بردم. هدف من تولید محصولی با ظاهر قدرتمند، ظریف و درعین‌حال خلاقانه بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۴۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. M.L.D

    ۲۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (25 ديدگاه)

    قشنگترین موتوری که تا الان دیدم

    موافقم 25
    مخالفم 40
  2. امید

    ۲۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (36 ديدگاه)

    باید مثل جغد یه ساعت نگاه کنی بفهمی ببینی کدوم جلو هستش کدوم عقب، جواهر از نظر بعضی‌ها

    موافقم 67
    مخالفم 55
    1. مبارکی

      ۲۲ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      عزیزم شما سطح ایکیو رو بالا ببر ،بعد با چشم خودت به طور طبیعی متوجه زوایای این موتور میشی و لذت میبری

      موافقم 27
      مخالفم 11
    2. hamid

      ۲۲ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (239 ديدگاه)

      امید
      شما با باسن فرمان موتور رو میگیری ؟

      موافقم 33
      مخالفم 6
      1. Hamid

        ۲۳ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (312 ديدگاه)

        😂😂😂

        موافقم 16
        مخالفم 1
    3. Python

      ۲۲ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1092 ديدگاه)

      خب خلاقیت داشتن

      موافقم 19
      مخالفم 7
    4. عاشق پدال

      ۲۲ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (254 ديدگاه)

      وقتی سوار میشی ۱ ثانیه هم طول نمیکشه. مگه اینگه از اینترنت فقط عکس ببینی

      موافقم 9
      مخالفم 5
  3. جمشیدی

    ۲۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (36 ديدگاه)

    عکاس اصلا و ابدا خوش ذوق نبوده یه زاویه درست حسابی نگرفته

    موافقم 21
    مخالفم 5
  4. مازیار

    ۲۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (137 ديدگاه)

    چرخ بزرگتر عقبه
    به همین سادگی

    موافقم 14
    مخالفم 1
  5. BMW

    ۲۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1499 ديدگاه)

    خدایی چی زده عالی ولی کلی بائو بشینی بهش نگاه کتی تا متوجه بشی جی به جی هست

    موافقم 10
    مخالفم 4
  6. gholii

    ۲۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (60 ديدگاه)

    فکر کنم باید دمر بخوابی روش و برونی.یه بالش هم بزاری زیر سرت دیگه همه چی تکمیله برای یه خواب رویایی با نسیم جاده و غرش سیلندر ها و البته از خواب پریدن با بوق کامیون و ……

    موافقم 21
    مخالفم 3
  7. M/D

    ۲۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (202 ديدگاه)

    تعریف جدیدی از موتورسیکلت😅

    موافقم 7
    مخالفم 2
  8. *ALI*

    ۲۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (322 ديدگاه)

    من موتور های بی ام و رو دوست دارم این یکی که دیگه عالیه ولی فکنم اگر بخوای با این موتور سواری کنی باید رو شکم دراز بکشی!!!

    موافقم 30
    مخالفم 2
    1. R/T

      ۲۲ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (961 ديدگاه)

      برا روندنش درسته باید دراز کشید

      موافقم 11
      مخالفم 2
  9. علی

    ۲۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چیه این .از این که بی ام و حرف اول رو ساخت موتور میزنه .ولی واقعا زشت درست کرده اینو .چرخ جلو اگه تو گل بره شل و گل می‌پاشنه رو چراغ جلو

    موافقم 8
    مخالفم 5
  10. R/T

    ۲۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (961 ديدگاه)

    البته بخاطر تک ساخت بودن احتمال روندنش خیلی کمه

    موافقم 6
    مخالفم 1
  11. محمد

    ۲۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بابا اینجور موتور ها قابلیت تجاری سازی نداره ضمن اینکه اصلا بدرد سواری نمی خوره و صرفا یه طرح هستش برای خود نمایی شرکت سازنده

    موافقم 6
    مخالفم 1
  12. ❤BMW❤

    ۲۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1246 ديدگاه)

    کم‌کم دارم دیوونه میشم
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/07/P90513756_highRes_bmw-r-18-the-crown-0.webp
    به اون آرم بی‌ام‌و که روش تاج داره نگا کنید ،
    شاه خودتی و بس …

    موافقم 10
    مخالفم 4
  13. ALI

    ۲۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان عزیز این موتور صرفا جهت کلکسیونر ها هستش،و برای روندن و استفاده روزانه استفاده نمیشه.

    موافقم 6
    مخالفم 2
  14. مهدی علیزاده

    ۲۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فرمونش چه جوری کار می‌کنه صاف می‌ره صاف میاد؟!
    چه جوری میخواد اون همه سرعت بره؟
    این اصلا میشه روش نشست؟یا باید دراز بکشی!؟
    فک کنم سازنده اش یه دیوونه تمام عیار بوده هو بس😐😐😐

    موافقم 6
    مخالفم 2
  15. اسماعیل

    ۲۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اصلا زیبایی نداشت مثل گاری سه چرخ سید خلیل بود🤣

    موافقم 2
    مخالفم 8
  16. Ahmad

    ۲۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این اصلا چرخ جلو و عقبش صلبه زاویه چرخش برای فرمان ندارد.
    فقط نمایشه.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  17. یونس

    ۲۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اصلا از طراحی اش خوشم نیومد.

    موافقم 5
    مخالفم 3
  18. رضا

    ۲۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (17 ديدگاه)

    زشت و زیبا . واسه روندن و واسه نگاه به یه طرح خلاقانه.

  19. مرتضی مقدم

    ۲۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (178 ديدگاه)

    باید دمر خوابید موقع رانندگی ک.ب نظر مزخرف میاد

  20. W B M

    ۲۶ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جونم سی تخت خواب عقبش

  21. خخخ

    ۲۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (248 ديدگاه)

    این همون موتور دوج نیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا