BMW S1000RR جدید سریعتر، سبکتر و رانندگی با آن آسانتر شده است. قلب S1000RR، موتور جدید چهار سیلندر خطی ۹۹۹ سیسی است که با بیش از ۶ واحد افزایش در توان قادر به تولید ۲۰۵ اسب بخار و ۱۰۴ نیوتن متر گشتاور است.
تلاش آلمانیها تنها به ارتقاء موتور محدود نمیشود بلکه تمرکز آنها بیشتر بر روی افزایش قابلیتهای رانندگی بوده است.
S1000RR از فناوری زمانبندی متغیر سوپاپهای بامو بهره میبرد.بامو با بهرهگیری از این فناوری گشتاور خطی موتور را به فرزند جدید خود هدیه کرده است.
خروجی موتور S1000RR در ۱۰,۰۰۰ دور دردقیقه به حداکثر مقدار خود میرسد به همین دلیل تمایل به تکچرخ زدن در این موتورسیکلت بیشتر شده و تا حدودی خستهکننده است. بامو در کنار افزایش توان و طراحی جمع و جور تر موفق به کاهش ۴ کیلوگرمی وزن موتور شده است. این شرکت همچنین اشاره میکند که مواد سبکوزن مورداستفاده در ساخت موتور نظیر سوپاپهای ورود هوا تیتانیومی و دستهموتور جدید باعث صرفهجویی ۲۵ درصدی در وزن موتور شده است.
در حال حاضر میل بادامکها نیروی خود را مستقیماً از میللنگ میگیرند، همین مورد باعث حذف دنده واسطه میان میللنگ و میل بادامک شده است. پمپ روغن و آب نیز هماکنون در یک مجموعه گردآوریشدهاند تا طراحی موتور جمعوجور تر و فشردهتر گردد. سیستم اگزوز هم شاهد کاهش ۱.۳ کیلوگرمی در وزن است. تمام این اقدامات باعث کاهش ۱۰.۸ کیلوگرمی وزن نسبت به مدل قبلی شده است.
مهار کردن این غول آلمانی مسئولیت کوچکی نیست به همین دلیل، بامو محصول خود را به سیستمهای الکترونیکی کمکی مهمی نظیر ABS pro باقابلیت کنترل در سرپیچ سیستم کنترل کشش فعال (DTC) باقابلیت کنترل تکچرخ، تعویض دنده بدون کلاچ، کنترل شروع حرکت در سربالایی (HSC) و کنترل شتاب گیری مجهز کرده است.
این موتورسیکلت دارای چهار سبک رانندگی مختلف بارانی، جاده، دینامیک و مسابقه (Race) است که مورد آخر خود شامل سه سبک Race Pro باقابلیت تنظیم دستی میشود. سه مرحله تنظیم ترمز موتور نیز مورد بعدی قابل اشاره است.
دپارتمان شاسی بامو کار طراحی شاسی S1000RR جدید را انجام داده و تمرکز آن بر کاهش وزن و ارتقاء فرمان پذیری آن بوده است. شاسی آلومینیومی جدید ۱.۳ کیلوگرم سبکتر از نمونه قدیمی است.
دوشاخ جلو ۴۵ میلیمتری یک میلیمتر نازکتر از مدل قبلی است و با قابلیت تنظیم ضربهپذیری عرضه میگردد. کنترل کمکفنر دینامیک بیامدبلیو (DDE) با کمکفنرهای نیمه فعال بهصورت سفارشی قابلدستیابی است درحالیکه در قابلیتهای خود رشد فراوان ای کرده است.
با کمتر شدن عرض شاسی، مهندسان BMW توانستهاند مخزن سوخت و نشیمنگاه را جمعوجور تر طراحی کنند. شیشه جلو که با عرض کمتر خصوصیات آئرودینامیکی بهتری نسبت به مدل قبلی از خود نشان میدهد مجهز به چراغ جلو دوقلو با فناوری LED است. لازم به ذکر است ورودی هوای مرکزی در این قسمت باعث افزایش جریان هوا شده است.
S1000RR در سه رنگ آبی مسابقهای، قرمز مسابقهای و سفید براق ارائه میگردد.
سیستم اطلاعات و سرگرمی با صفحهنمایش ۶.۵ اینچی TFT دارای ۴ تنظیم مختلف برای نمایش اطلاعات است. سبک خصوصیات پیست مسابقه، اطلاعاتی را به نمایش میگذارد که در هنگام به آتش کشیدن مسیر پیست به کار میآیند. زمان هر دور، بهترین دور، مجموع دورها، تنظیمات DTC، دور موتور و… جزو این اطلاعات هستند.
منبع: cycleworld
ایمان
۲۵ آذر ۱۳۹۷شتابگیری با این موتور دل شیر میخواد چون کنترلش خیلی سخته و چرخ جلوش از زمین بلند میشه
احتمالاً نسخه قوی تری هم در کار هست ( HP۴ ) که اون دیگه حریف نداره و به قولی حد آخر یک موتور BMW هست
حامد
۵ دی ۱۳۹۷اتفاقا کنترل این موتور راحت تر از اون چیزی هست که فکرشو بکنید. در سیستمهای کنترل الکترونیک آپشنی داره که بلند شدن چرخ جلو را کنترل میکنه. میتونید روی حالتی تنظیم کنید که چرخ جلو بلند نشه موقع شتابگیری. این ویدئو مربوط به مدل ام اسپورت هست که فول آپشن هست و چرخهای فیبر کربن داره. مدل 2019 دیگه مدل ایچ پی 4 نداره.
M
۲۵ آذر ۱۳۹۷تا جایی که من میدونم بی ام و مونیخیه ها !!!
حسین مقدسی
۲۵ آذر ۱۳۹۷کارخانه اصلی BMW Motorrad در برلین قرار داره، با شرکت TVS هم همکاری داره و بعضی ار انجینها هم توی اتریش، چین و تایوان تولید میشن.
حمیدرضا
۲۵ آذر ۱۳۹۷به به عجب هیولایی به به خوش به حال عاشقان کلاس ریس من که خودم کروزر دوست دارم و کلا ریس دوست ندارم
مهدی
۲۵ آذر ۱۳۹۷عجب هیولایی هستش
حسین دهمرد
۲۵ آذر ۱۳۹۷باواریایی مگه نبود؟
احتمالا فقط موتورسیکلت هاشو تو برلین میسازه
محمد حسین
۲۶ آذر ۱۳۹۷رکورد گیری سوپربایک ها تو نوربرگ رینگ انجام نمیشه ؟
یا هر پیست دیگه
که مقایسه ای بین سوپربایک ها باشه
حسین مقدسی
۲۶ آذر ۱۳۹۷چرا ولی خیلی کمتر از خودروها چون که مدیریت پیست زیاد علاقهای به موتورسیکلتها نداره
تا جایی هم که یادم میاد بهترین زمان تا حالا مربوط به یاماها R1m بود با حوالی 7 دقیقه
مهران
۲ فروردین ۱۳۹۸چرا bmw تو مسابقات موتو جی پی تیم نداره ؟
:::فرشاد:::
۲۶ آذر ۱۳۹۷هنوز مونده تا به کاوازاکی نینجا H2R برسه، بعد چند سال، هنوز رو دستش نیومده?
شاهین
۲۶ آذر ۱۳۹۷حرفت درسته. دیسلایکا از نوع تعصبیه
اما درکل اچ2آر یا کاواساکی یه سر و گردن از همه جلوتره در حالت جاده ای و استوک
رقیب فعلی این مدل بی ام و، کاواساکی نینجا اچ2 و zx10r هستش
درگ های مدل قبلی (2015 و 2016) رو که ببینید بین zx10r و s1000rr کاواساکی با اختلاف کم جلو میوفته
اما من ظاهر و طراحی بی ام و رو نسبت به zx10r بیشتر دوست دارم حالا هرچی میخواد باشه ضعیف یا قوی
حامد
۵ دی ۱۳۹۷بی ام دبلیو آپشن های الکترونیکی و صفخه نمایش دیجیتال و برند داره فقط. ولی کاوازاکی بیشتر به قدرت و کارایی توجه داره. توی خیلی از مدلهای کاوازاکی فقط ای بی اس وجود داره و هیچ امکانات کنترل کشش و صفحه های دیجیتالی ندارند. مثل زد 900 و حتی ایچ آر 2
شهرام
۲ اردیبهشت ۱۳۹۹کاواساکی خیلی مهم نیست تاپ اسپید رو بزنه ،تمام عملکرد مهمه ،همونطور که تو موتو جی پی افتخار انچنانی نداره،منظور من اینه اگه فقط تاپ اسپید مهم بود الان h2rباید قهرمان موتوجی پی باشه در حالی که بیشترین افتخار برای هوندا و یاماهاست چون ترمز هندلینگ و هماهنگی و گشتاور و ،،،خیلی عوامل از جمله موتور سوار توش دخیلن
Danial
۲۶ آذر ۱۳۹۷چشاش چی شد پس چرا چشاشو خراب کردن عه کلاغ تبدیل شد ب مار
داوود
۵ دی ۱۳۹۷قدرت 205 اسب بخار چطور ممکنه؟؟
اولش فکر کردم اشتباه تایپی هست ولی وقتی توی سایت موتور سیکلت آنلاین و چند تا سایت دیگه دیدم همین مقدار رو براش نوشته بودند در حالی که cb1300 در حدود ۱۰۰ اسب بخار قدرت داره یا دوکاتی دیاول فقط ۱۳۰ اسب بخار قدرت داره
یا ماشین ها رو در نظر لگیرید که یه النترا با موتور حجیم تر فقط ۱۵۰ اسب بخار قدرت داره
موندم جریان چیه؟
Ahmad
۱۳ بهمن ۱۳۹۷جریانی نیست داوود جان قدرتش همین قدر زیاده کاوازاکی h2r قدرتش حدود 320 اسب بخاره و تاپ اسپیدش 400 کیلومتر موتورهای مو تو جی پی که سریعترین موتورها تو پیست هستن 240 اسب بخار قدرت دارن
Arya
۲۶ شهریور ۱۳۹۸تاپ اسپیدشو اشتباه گفتیا.۴۲۰ تائه??
mohammad
۱۴ اسفند ۱۳۹۷یه بدی که موتر های بی ام و داره اینکه سوار موتور های دیگه شده باشی فک میکنی سوار گاری بودی
ali کورد
۲۳ مرداد ۱۳۹۸شاه المانی محبوب همه اس حتی اگ هیچی هم نداشته باشه. یه نازیه اصیله
جووونمی
MC20
۱۸ مهر ۱۳۹۹اخ چقدر دلم یدونه از اینا میخواد
امین
۴ مهر ۱۴۰۰این عشق قدیمی منه قیمتش حدود 472ملیونی میشه واقعا تو زیبایی تکه و تو قدرت که خودتون بهتر میدونید در ضمن موتور فقط صنعت ژاپن😍
Vahid
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱موتور فقط نورتون
هادی حسینی
۱۲ تیر ۱۴۰۱قیمت این موتور تو بازار ایران چقدر هست الان ؟
Reza
۲۵ آذر ۱۴۰۲قیمت این موتور 5 میلیارد هستش و رقیبش h2r