کی تی امموتورسیکلت

برابوس اولین پروژه تیونینگ موتورسیکلت خود را معرفی می‌کند

کمپانی برابوس به عنوان یکی از مشهورترین تیونرهای دنیای خودرو مشغول ارتقای محصولات مرسدس بوده و این کار را از سال ۱۹۷۷ تاکنون انجام می‌دهد. برابوس به حدی بین طرفداران و کارشناسان شناخته شده است که پس از AMG دومین بازوی پرفورمنس مرسدس شناخته می‌شود. علیرغم حضور این تیونر در صنعت خودرو، برنامه‌هایی نیز برای ورود به شاخه موتورسیکلت وجود داشته و این کار با معرفی موتورسیکلت برابوس ۱۳۰۰ R صورت گرفته است. برابوس در دفتر ثبت مالکیت معنوی اتحادیه اروپا نام برابوس ۱۳۰۰ R را برای بخش موتورسیکلت‌ها، قطعات ساختاری موتورسیکلت‌ها، قطعات وسایل نقلیه زمینی و وسایل نقلیه دوچرخ ثبت کرده است.

شاید برابوس به خاطر ارتقای بنزها شناخته شده باشد اما می‌خواهد با تمرکز روی ارتقای موتورسیکلت‌های کی تی ام ۱۲۹۰ سوپر دوک R و RR در بخش موتورسیکلت نیز خودی نشان دهد. سوپر دوک در تریم R از پیشرانه ۱۳۰۱ سی‌سی آب‌خنک سود برده و قدرت ۱۸۰ اسب بخاری دارد. مدل RR همان قدرت برادر استاندارد را عرضه کرده اما وزن آن کمتر است. ما انتظار داریم محصول برابوس قوی‌تر شده و از قطعات فیبر کربن و دیگر متریال سبک‌وزن استفاده شود تا موتورسیکلت برابوس وزن کمتری داشته باشد.

برابوس علاوه بر ارتقای موتورسیکلت خود به دنبال تنظیم ابعاد سوپر دوک نیز هست. فاصله بین محوری ۱۳۰۰ R حدود ۵ میلی‌متر کوتاه‌تر از فاصله بین محوری ۱۲۹۰ میلی‌متری نسخه استاندارد خواهد بود و این امر نشان دهنده تغییر نسبت دنده آخری است. پهنای موتورسیکلت برابوس نیز ۳۰ میلی‌متر کاهش خواهد داشت. کی تی ام در توسعه محصولات خود با کمپانی‌های افترمارکتی همکاری داشته است. شرکت کرامر موتورسیکلت نمونه‌های آماده مسابقه خود را بر اساس کی تی ام ۶۹۰ دوک و ۸۹۰ دوک R تولید کرده است. این برند آلمانی حتی دست روی نسخه تولید محدود RC 8C گذاشته و شاید برابوس نیز وارد این وادی شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. yones2012

    ۱۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (12 ديدگاه)

    امیدوارم فقط رو تعویض اگزوز و لاستیک پهن تر کلاج تاشو و آیتم های تزئینی و زین اسپرت .. خلاصه نشه
    کم کردن وزن و ابعاد برای موتور تو این حجم قدرت خوب نیست ناسلامتی 1290 جزو سوپر بایکاست

    موافقم 8
    مخالفم 3
  2. MOHAMMAD PERSIAN

    ۱۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    بگی نگی خوب شده ولی از نظر من در سطح ماشینای برابوس نیست، انتظارم از برابوس بیشتر از این بود

    موافقم 9
    مخالفم 3
  3. AMG GT R

    ۱۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1088 ديدگاه)

    اوففففف

    موافقم 4
    مخالفم 2
  4. میثم

    ۱۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (3608 ديدگاه)

    KTM اتریشیه یا آلمانی؟

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. AMG GT R

      ۱۳ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1088 ديدگاه)

      اتریشی هست

      موافقم 6
      مخالفم 2
    2. M@M@DRZ

      ۱۳ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (366 ديدگاه)

      اتریش داش

      موافقم 4
      مخالفم 1
  5. M@M@DRZ

    ۱۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (366 ديدگاه)

    به نظرم انتخاب مناسبی انجام داده برابوس
    امیدوارم این تیون همراه با کاهش وزن و کمی هم افزایش قدرت داشته باشه و به ابعاد کاری نداشته باشه هرچند که به نظر برابوس دنبال این کار هست .

    موافقم 2
    مخالفم 1
  6. رضا

    ۱۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (308 ديدگاه)

    دوکاتی و ک تی ام تو ۱۰ سال گذشته از ژاپنیها موتورهای بهتری تولید کردن ، به نظر میاد ایجاد تغییر تو سبکهای قدیمی برای اکثر تولید کنندهای قدیمی کار آسونی نیست

  7. zeg

    ۱۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (158 ديدگاه)

    بزرگترین اشتباه برابوس!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا