موتورسیکلت

معرفی اولین موتورسیکلت ۴ سیلندر و 1000 سی‌سی چین

به تازگی یک شرکت چینی با نام QJ موتور از موتورسیکلت ۱۰۰۰ سی‌سی با نام SRK1000RC رونمایی کرده است.

نمایشگاه موتورسیکلت EICMA 2023 محل خودنمایی برندهای ژاپنی است اما یکی دیگر از کشورهای آسیایی یعنی چین نیز حرف‌هایی برای گفتن در این رویداد دارد. یکی از شاخص‌ترین موتورسیکلت‌های چینی حاضر در این رویداد توسط شرکت QJ موتور و با نام SRK1000RC معرفی شده است. در واقع این موتورسیکلت را می‌توان سوپر بایک پرچم‌دار چینی‌ها دانست. این محصول دو چرخ از قوای محرکه و قطعات سازندگان شاخصی همچون MV آگوستا و برمبو استفاده می‌کند.

موتورسیکلت یاد شده به پیشرانه ۴ سیلندر ۱۰۷۸ سی‌سی مجهز است. در واقع این پیشرانه نسخه‌ای ارتقا یافته از نیروگاه آهنین MV آگوستا بروتاله ۱۰۹۰ RR است و حتی در بلوک سیلندر آن نوشته MV حک شده است. اگرچه نسخه ایتالیایی این پیشرانه ۱۵۸ اسب بخار قدرت دارد اما نسخه چینی به قدرت ۱۴۴ اسب بخار و گشتاور ۱۱۲ نیوتون متر اکتفا کرده است. این نیرو از طریق یک گیربکس ۶ سرعته راهی چرخ‌ها می‌شود. به این ترتیب موتورسیکلت QJ موتور SRK1000RC رقیب محصولاتی همچون دوکاتی پانیگیل V2 و MV آگوستا F3R خواهد بود و یک پله پایین‌تر از محصولاتی همچون کاوازاکی نینجا ZX-10R و یاماها YZF-R1 قرار خواهد گرفت.

شاید پیشرانه QJ موتور SRK1000RC قدرتی در حدود ۲۰۰ اسب بخار نداشته باشد اما زیرساخت آن حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. برای مثال دوشاخ و مونو شوک تولید اولینز در SRK1000RC دیده می‌شوند. رینگ‌های ۵ پره ۱۷ اینچی نیز با لاستیک‌های پیرلی روسو کورسا همراه می‌شوند و سیستم ترمز نیز تولید شرکت برمبو است. گفته می‌شود وزن کلی این موتورسیکلت به ۱۹۸ کیلوگرم می‌رسد که حدود ۲ کیلوگرم کمتر از پانیگیل V2 خواهد بود.

از نظر طراحی نیز با محصول نسبتاً منحصربه‌فردی روبرو هستیم چراکه چراغ‌های جلو از LED تشکیل و چراغ‌های راهنما هم در آینه‌ها ادغام شده‌اند. پوشش بدنه نیز ترکیبی از رنگ‌های سفید و قرمز است. از جمله امکانات این موتورسیکلت می‌توان به پشت آمپرهای TFT، چراغ‌های تمام LED، دوربین جلو و عقب و ترمز ABS دو کاناله اشاره کرد. QJ موتور هنوز جزئیات قیمت و زمان عرضه محصول جدید خود را اعلام نکرده و حدس می‌زنیم این موتورسیکلت شاید نسخه پیش‌تولیدی بوده و مدل نهایی طراحی ساده‌تری داشته باشد. احتمال عرضه SRK1000RC در بازار آمریکا نیز وجود دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۷ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (599 ديدگاه)

    گل بود ….به سبزه نیز اراسته شد!
    جنگ‌ به میدان موتور سیکلت کشیده شد….

    موافقم 29
    مخالفم 1
  2. Arya

    ۲۷ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (62 ديدگاه)

    چین هرگز نمیتونه از نظر اصالت به ژاپن برسه

    موافقم 61
    مخالفم 19
  3. علی

    ۲۷ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (292 ديدگاه)

    آقای چین عزیز موتور حرمت داره توروخدا مارو با ژاپنمون تنها بذار آقا ما غلط کردیم به شما فحش دادیم تو ابر قدرت جهانی توروخدا موتور ولکن

    موافقم 44
    مخالفم 12
  4. MAJking2

    ۲۷ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (426 ديدگاه)

    خبر خوبیه چین در هر حوضه ای وارد شد آتش رقابت رو بالا برد

    موافقم 35
    مخالفم 10
  5. حسام

    ۲۷ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (151 ديدگاه)

    شرکت QJ مخفف کیانگ ژانگ از بزرگترین شرکتهای موتور سازی چینه و برند بنلی هم جزو هلدینگ این شرکته

    موافقم 20
    مخالفم 3
  6. حسین

    ۲۷ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (3001 ديدگاه)

    کاش موتور سیکلت تا ۴۰۰ سی سی در ایران آزاد بشه ، مخصوصا ۴ چرخ .

    موافقم 33
    مخالفم 1
    1. عباس

      ۲۹ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      پلاک شده و موجوده

      موافقم 1
      مخالفم 9
  7. مجید

    ۲۷ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بزار وارد این کار هم بشه.شاید قیمت ‌موتور بیاد پایین.

    موافقم 14
    مخالفم 2
    1. سلمان خان

      ۲۸ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      قیمت موتور پایین نمی یاد اینا جنس خودشون پایین نمیدن

      موافقم 14
      مخالفم 1
  8. مجید

    ۲۷ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خوبه وارد این کار بشه.شاید قیمت ‌موتور بیاد پایین.

    موافقم 16
    مخالفم 1
    1. بهرام

      ۲۸ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (95 ديدگاه)

      عزیزم ظاهراً شما تعرفه رو نخوندی. تعرفه موتورسیکلت امروز 135 درصده. ما تا پیر بشیم هم یک محصول خوب و ارزان نخواهیم داشت

      موافقم 16
  9. امیرعلی

    ۲۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (13 ديدگاه)

    یک موتور سیکلت برامون مونده بود که اون رو هم از دست دادیم متاسفانه 😔😔😔😔😔

    موافقم 11
    مخالفم 4
  10. سعید

    ۳۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (17 ديدگاه)

    قابل توجه شرکت های مونتاژ کار ایران که فقط اسم تولیدکننده موتورسیکلت رویدک میکشن،خودروسازیمون که انقدرعقب هست حداقل انجین رو برای خودروهاش ساخت،شمابعدازاین همه سال تمام تولیدتون به زین و کمک فنرهای منسوخ شده ی هندا۱۲۵ و باک ختم میشه که اونم گاه ازچین واردمیکنید،آخه درسته صرفه اقتصادی داره اما اگه ازمدتهاقبل خط انجین و گیربوکس راه اندازی کرده بودید الان هم قیمت این نبودهم کیفیت هم حداقل آبرویی داشتید،الان شدید نوکرچین و تایوان و هند،واقعاازخودتون خجالت نمیکشید؟شماالان بایدانجین دوسیلندر رادیاتور آب خنک باانژکتور مرغوب تولیدمیکردید باافتخار وارد رقابت در سطح۲۵۰ حداقل میشدید،از قیافه هندا۱۲۵باصداش خودتون خسته نشدین؟شماشاسی بلند بنزومنزل چندصدمیلیونی داری،گناه مردم بااین همه آلودگی صوتی و موتورهای غیره استانداردی که دادید توبازار چیه؟شماافتخار ملی نیستید،شمانمایندگان استعمار اقتصادی چین هستید و صفرهای حساب بانکیتون براتون باارزش تر از خون مردم مظلوم ایران هست،حداقل انقدرمردباشید انقدر بی جهت قیمت هاتون رو افزایش ندید مردم بخدا ندارن و ناچارن این موتورها رو بخرن باهاش کارکنن یا بجای خودرو زن و بچه شون رو جابجا کنن،فقط کمی رحم.یاحق

    موافقم 25
    مخالفم 1
  11. فرزاد افشار

    ۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (160 ديدگاه)

    حالا موتور سنگینم می‌سازه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا