موتورسیکلت

رونمایی از موتورسیکلت QJ چین با پیشرانه 4 سیلندر 900 سی‌سی

شرکت چینی QJ موتور از اولین موتورسیکلت اسپرت خود با نام SRK 921RR رونمایی کرد. این مدل، ۱۰ هزار دلار قیمت خواهد داشت و از پیشرانه پرقدرت ۹۲۱ سی‌سی  MV آگوستا استفاده خواهد کرد.

سرانجام پس از انتظارهای فراوان چینی‌ها از موتورسیکلت جدید خود رونمایی کردند. QJ موتور که در سال‌های اخیر بیش از پیش در رسانه‌ها پدیدار می‌شود اولین موتورسیکلت بزرگ و اسپرت خود با نام SRK 921RR را رونمایی کرده است. این موتورسیکلت در کلاس محصولات پریمیوم با وزن متوسط حضور دارد و می‌خواهد با موتورسیکلت‌هایی همچون دوکاتی سوپر اسپرت ۹۵۰ رقابت کند. به همین منظور شاهد ویژگی‌های جذاب زیادی هستیم که اولین آن‌ها پیشرانه برگرفته از MV آگوستا خواهد بود.

همان‌طور که نام این محصول جدید نشان می‌دهد، QJ موتور از پیشرانه ۴ سیلندر ۹۲۱ سی‌سی شرکت MV آگوستا در SRK 921RR استفاده کرده است. احتمالاً می‌دانید که نیروگاه آهنین یاد شده قبلاً در موتورسیکلت بروتاله ۹۲۰ بکار رفته است. قدرت و گشتاور پیشرانه QJ موتور به ۱۲۷ اسب بخار و ۹۲ نیوتون متر می‌رسد و از طریق گیربکس ۶ سرعته به هر دو چرخ فرستاده می‌شود. با این خروجی می‌توان انتظار پرفورمنس مناسبی را داشت. از طرفی باید گفت دوکاتی سوپر اسپرت ۹۵۰ قدرت ۱۱۰ اسب بخاری دارد درحالی‌که قدرت کاوازاکی نینجا ZX-6R به حدود ۱۲۰ اسب بخار می‌رسد و بنابراین چینی‌ها با دست پر در میدان حضور می‌یابند. این موتورسیکلت اسپرت چینی صدای اگزوز هیجان‌انگیزی دارد که نتیجه سیستم اگزوز جدیدش خواهد بود.

شاسی موسوم به ترلیس با ساب فریم جدید این پیشرانه را پذیرا شده است. در بخش جلو دو شاخ ساخت مارزوچی به همراه مونوشاک دیده می‌شوند و سیستم تعلیق جلو و عقب SRK 921RR از نوع قابل تنظیم است. رینگ‌های ۱۷ اینچی نیز با ترمزهای دیسکی جلو و عقب همراه می‌شوند و کالیپرهای ترمز ساخت برمبو در این بخش وجود دارند. QJ موتور در بخش‌های دیگر نیز سنگ تمام گذاشته است. این محصول جدید با نمای جلوی منحصربه‌فردی که شامل چهار پروژکتور و دو بال آیرودینامیکی پلاستیکی است خودنمایی می‌کند. تکمیل کننده طراحی جذاب محصول موردبحث نیز پوشش نقره‌ای و قرمز به همراه طراحی ویژه بخش دم و لامپ‌های LED خواهد بود.

از جمله تجهیزات SRK 921RR می‌توان به پشت آمپرهای TFT، ارتباط گوشی هوشمند، لانچ کنترل، چندین حالت سواری، کنترل کشش، ترمز ضد قفل، دوربین‌های جلو و عقب، دسته‌های قابل تنظیم و چراغ‌های تمام LED اشاره کرد. قیمت این موتورسیکلت در چین به حدود ۱۰ هزار دلار می‌رسد که رقم قابل‌توجهی برای بازار داخلی خواهد بود. هنوز مشخص نیست که QJ موتور این موتورسیکلت را در آمریکا نیز عرضه خواهد کرد یا خیر اما شاهد گسترش کسب‌وکار شرکت یاد شده در سال‌های اخیر هستیم. البته اروپایی‌ها خواهند توانست SRK 921RR را در سال جاری میلادی سفارش دهند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Mamad

    ۲۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (57 ديدگاه)

    جالبه چجوری قدرت به هر دو چرخ منتقل میشه

    موافقم 23
  2. SFXSuperFast

    ۲۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (47 ديدگاه)

    کلا ماشین اسپرت سوپراسپرت یا اسپرت بایک رو باید از شرکتی خرید که سابقه حضور در مسابقات داره
    چه در طراحی شاسی چه پیشرانه و بقیه بخش‌ها یک سر و گردن از از شرکت‌های بی‌تجربه جلوترن
    دیدم بعضیا هیوندا جنسیس کوچه رو با جی‌تی۸۶ مقایسه میکنن :))

    موافقم 12
    مخالفم 7
  3. Taha Ayoobi

    ۲۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (4314 ديدگاه)

    به به

    موافقم 7
    مخالفم 8
  4. امید

    ۲۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (36 ديدگاه)

    در اصل باید گفت ساخت اروپا هستش

    موافقم 1
    مخالفم 4
  5. یاشار

    ۲۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تا زمانی که شرکت های ژاپنی و آلمانی هست کسی اینو نمیخره مگر به خاطره قیمت پایینش اونم خدا میدونه چه کیفیتی داره

    موافقم 6
    مخالفم 6
  6. BMW

    ۲۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1496 ديدگاه)

    تا آلمان و ژاپن باشند کسی به اینها نگاه نمیکنه مگه فقط خودشون بخرند یا بندازند به ما🥲😁😂😂

    موافقم 3
    مخالفم 3
  7. سینا

    ۲۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (17 ديدگاه)

    حالا مگه ایران میزارن پلاک سه مگه مجازه ما که بیشتر از ۲۵۰ نمیتونیم مجاز نیست دیگه مهم نیست که ژاپن یا هر چیز دیگه. لعنت ب این مملکت که از همه چی محرومیم

    موافقم 6
    مخالفم 1
  8. ساسان

    ۲۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    موتوره خولی چون کلا قطعاتش از بهترین و برندعرین شرکتهاس ،الان همه شرکتهاتو هر حوزه اینکارو میکنندو مثلا کی تی‌ام موتورش بنا به سفارش یا نوع موتور از برندیه ،ترمزاش از برنده دیه و … یا بی ام دبیلو همینطور و …
    موتوره واقعا خوبیه چینیا همون تکنولوژی کاوازاکی نینجا اچ۲آر و سوپردوکاتی رو جوری استفاده کردند که چند ده کیلو وزن کمتر و چند آپشن عم اضاف شده صددرصد تو راید تاثیر مثبت خواد گذاشت .
    کاوازاکی نینجا هم از این موتور استفاده میکنه سوپر دوکاتی هم!
    الان علت عقب موندگی ایران چه تو حوزه نظامی چه سیویل این هست که همه چیز ملی فک میکنن باید باشه درحالیکه خوده آمریکا دنبال قطعات با استاندارد بالا و قیمت مناسب میگرده! چه تو ساخت هواپیما چه ناو چه خودرو چه تانک و … ایرانم باید وارد این سیاست بشه!
    ترکیه تانک آلتای یا جنگنده نسل پنجش یا ناو هواپیمابرش یا پهپاداش و … ۹۰درصدشون مال کشورهایه دیه هستن اما ملی معرفی میکنندبعد ما چون کیفیت لازمه رو نمیتونیم تامین کنیم تو قطعات میریم به سیاست کیفیت فدای کمیت!

    موافقم 4
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا