موتورسیکلت

موتورسیکلت CSC RX1E الکتریکی با ویژگی‌های قابل‌توجه معرفی شد

شرکت CSC از موتورسیکلت جدید و الکتریکی خود با نام CSC RX1E رونمایی کرد. این موتورسیکلت حداکثر سرعت ۱۲۹ کیلومتر در ساعتی دارد و حداکثر شعاع حرکتی آن به ۱۸۰ کیلومتر می‌رسد. علاوه بر این‌ها، محصول جدید CSC دارای ویژگی‌هایی همچون تسمه انتقال، سیستم ترمز ضد قفل و جعبه ذخیره وسایل است. این موتورسیکلت جدید برای رقابت با محصولات شرکت‌هایی همچون انرژیکا، زیرو یا هارلی دیویدسون طراحی نشده بلکه همانند شرکت‌های ساندورز متاسایکل و رایوید آنتم به دنبال ارائه سفرهای کوتاه در مسیرهایی همچون خانه و اداره و خریدهای روزمره است. قوای محرکه CSC RX1E قدرت و شعاع حرکتی بیشتری نسبت به سایر محصولات الکتریکی این شرکت دارد.

دسته‌گاز توئیست گریپ و نبود کلاچ یا دنده‌ها باعث می‌شوند این موتورسیکلت‌، سواری راحتی در محیط‌های شهری داشته باشد و گزینه‌ای مناسب برای افرادی به شمار می‌رود که اولین بار می‌خواهند سوار موتورسیکلت شوند. همچنین طراحی خاص CSC RX1E باعث می‌شود موتورسوار دید خوبی به ترافیک شهری داشته باشد. سه حالت سواری برای پیشرانه مایع خنک ۱۰.۷ اسب بخاری وجود دارد. البته قدرت این پیشرانه در حداکثر حالت به ۲۴ اسب بخار هم می‌رسد. همچنین عملکرد دنده‌عقب نیز وجود دارد که به پارک کردن این موتورسیکلت کمک خواهد کرد. به این موارد باید تسمه انتقال کانتیننتال را نیز اضافه کرد که باعث کاهش هزینه‌های نگهداری می‌شود.

به گزارش پدال و به نقل از نیواطلس، پیشرانه این موتورسیکلت گشتاور ۸۳ نیوتون متری تولید می‌کند که حاصل آن رسیدن ۹ ثانیه‌ای از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت و ثبت حداکثر سرعت ۱۲۹ کیلومتر در ساعت خواهد بود. همچنین RX1E به‌صورت استاندارد با کروز کنترل الکترونیکی عرضه می‌شود. شرکت سازنده می‌گوید موتورسواران می‌توانند انتظار شعاع حرکتی ۱۸۰ کیلومتری را داشته باشند. شارژ باتری این موتورسیکلت نیز حدود ۶ ساعت طول می‌کشد.

این وسیله نقلیه جدید بر پایه فریم لوله‌ای فولادی ساخته می‌شود و از سیستم تعلیق بال تنظیم سود می‌برد. سیستم ترمز ضد قفل نیز وجود دارد. CSC RX1E از رینگ‌های ۱۷ اینچی آلومینیومی و لاستیک‌های بدون تیوب استفاده می‌کند و ارتفاع صندلی آن به رقم نسبتاً پایین ۷۸.۵ سانتی می‌رسد. ارتفاع خود موتورسیکلت از سطح زمین نیز ۱۵ سانتی‌متر خواهد بود. RX1E حدود ۱۹۸ کیلوگرم وزن دارد و حداکثر ظرفیت حمل بار آن به ۱۵۰ کیلوگرم می‌رسد.

از جمله ویژگی‌های محصول جدید CSC می‌توان به پانل پشت آمپرهای LCD با سرعت شمار سنتی و شارژر USB برای موبایل، چراغ‌های جلوی هالوژنی و دیلایت های LED و… اشاره کرد. انتظار می‌رود این موتورسیکلت الکتریکی از اوایل سال ۲۰۲۳ و با سه رنگ عرضه شود. قیمت CSC RX1E از ۸۴۹۵ دلار شروع خواهد شد اما خریداران از هم‌اکنون می‌توانند آن را با تخفیف ۵۰۰ دلاری سفارش دهند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. پدرام

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    موتورسیکلت برقی بدون صدا خیلی خطرناکه باید حتما یک سری صدای مصنوعی براش ایجاد کنن چون بعضی وقت ها اصلا دیده نمیشه هم برای عابرین و هم خیلی بیشتر در نقطه کور ماشین های بزرگ قرار می گیره

    موافقم 14
    مخالفم 1
  2. PRPR

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (240 ديدگاه)

    من چانگلی اکسپلورر رو ترجیح میدم

    موافقم 3
    مخالفم 0
  3. پیام

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (285 ديدگاه)

    دوستان یه سوال شرکت KTM مگه یه شرکت اتریشی نیستش پس چرا بعضی از سایتای ایرانی مثل همین پدال میزنن شرکت استرالیایی منظور از واژه Austria یعنی اتریش نه استرالیا

    موافقم 8
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (4540 ديدگاه)

      سلام وقت بخیر
      کی تی ام اتریشیه تو پدال من ندیدم بگن استرالیایی.

      موافقم 4
      مخالفم 0
      1. پیام

        ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (285 ديدگاه)

        با سلام جسارتا تو مطلب مربوط به KTM xbow gt-xr زدین استرالیا

        موافقم 3
        مخالفم 0
        1. شاهین

          ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (4540 ديدگاه)

          سلام وقت بخیر
          ممنون از تذکر شما. احتمالا مطلب مربوط به همکاران بوده
          تشکر 🌷

          موافقم 3
          مخالفم 1
      2. Phonix

        ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (336 ديدگاه)

        دوستان در حین ترجمه دقت نکردن
        اون مطلب هم اصلاح شده

        موافقم 1
        مخالفم 1
  4. mahdi-es17

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (565 ديدگاه)

    هی روزگار 🙁
    حیف موتور های دو زمانه قدیمی نیست این اسباب‌ بازی رو سوار شی

    موافقم 2
    مخالفم 4
  5. Phonix

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (336 ديدگاه)

    فواید: نداشتن قطعه مکانیک و موتور پیچید مثل بنزینی ها و به موازات اون کاهش استهلاک و خرابی در حین استفاده مثلا طبیعت گردی
    بدی ها برد کم عدم توان ریشارژ در طبیعت
    مثل بنزینی ها نیست که بشه پیت بنزین حمل کرد

    موافقم 2
    مخالفم 1
  6. vahid1725

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام، وقتی تصویر این موتور رو دیدم خیلی آشنا به نظرم آمد و وقتی سایت شرکت تولید کننده رو چک کردم نکته جالبی رو پیدا کردم. اطاق و بدنه این موتور همون ZONGSHEN مدل RX1 هست و البته شرکت CSCکه آمریکایی هست سایر مدل های عرضه شده رو م از ZONGSHEN و بعضی از سایر شرکتهای معتبر چینی نیز با روش OEM عرضه می کنه. تو ایران هم مدل RX3 249 از شرکت زونگشن با دو برند DAICHI RX3 249 و NAMI RX3 249 عرضه شده و جزء موتورهای با کیفیت چینی عرضه شده در ایران هست.

    موافقم 5
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا