دوکاتی مانستر SP مدل ۲۰۲۳ به عنوان گل سرسبد خانواده مانستر معرفی شد. این موتورسیکلت از سیستم تعلیق اولینز، ترمزهای کارای برمبو، سیستمهای الکترونیکی ارتقا یافته، بدنه رنگی ویژه و برخی مشخصات خاص دیگر سود میبرد. موتورسیکلت موردبحث نیمه اسپرت تر خانواده مانستر را به نمایش میگذارد.
این شرکت پس از معرفی استریت فایتر V4 لامبورگینی اقدام به معرفی دومین محصول جدید مدل ۲۰۲۳ کرده است. این شرکت در سال ۲۰۲۱ خانواده مانستر را با تغییراتی همچون استفاده از پیشرانه V توئین مایع خنک در فریمی آلومینیومی بهروز کرده بود و حالا نوبت به معرفی عضو جدید و اسپرت خانواده رسیده است. در قلب دوکاتی مانستر SP جدید همان پیشرانه تستاسترتا ۹۳۷ سیسی نسخه پایه قرار دارد. این پیشرانه قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۹۳ نیوتون متری تولید میکند و از نظر فنی تغییرات چندانی داشته است هرچند یک استثنا وجود دارد و آنهم مافلر خاص خواهد بود.
واضحترین تغییر این موتورسیکلت نسبت به مدل استاندارد بدنه رنگی آن است که پذیرای سه رنگ مختلف شده است. به این ترکیب باید صندلی قرمز و تریم قرمز و مشکی براق را اضافه کنیم. همچنین عناصر رنگی زرد و طلایی نیز وجود دارند که یکی از کلیدیترین بخشهای این موتورسیکلت یعنی سیستم تعلیق را برجسته میکنند. این سیستم تعلیق توسط شرکت سوئدی اولینز توسعه یافته و قابلیت تنظیم زیادی دارد. دوکاتی مانستر SP مدل ۲۰۲۳ در بخش ترمزها نیز ارتقا یافته و حالا کالیپرهای رادیال M4.32 مدل پایه جای خود را به جدیدترین جواهر برمبو دادهاند. دوکاتی میگوید این موتورسیکلت ۲ کیلوگرم سبکتر از نسخه عادی بوده و وزن آن به ۱۸۶ کیلوگرم میرسد. وزن کم این هیولا به لطف کالیپرهای ترمز، اگزوز و باتری لیتیومی جدید به دست آمده است.
به گزارش پدال و به نقل از نیو اطلس، مانستر SP مدل ۲۰۲۳ برای سواری اسپرت تر در جاده و پیست طراحی و تجهیز شده و بنابراین کاهش حدود ۱ کیلوگرمی وزن چرخ جلو باعث فرمان پذیری سبکتر و تیزتر خواهد شد. در بخش سیستمهای الکترونیکی نیز دوکاتی کار بسیار خوبی انجام داده و آنهم بهروزرسانی سال ۲۰۲۱ خانواده مانستر بود. این کیت شامل کنترل کشش، لانچ کنترل، کنترل بلند شدن چرخ جلو، ترمز ضد قفل و سه حالت سواری است. دوکاتی تصمیم گرفته یک حالت سواری جدید با نام خیس را بجای حالت شهری معرفی کند. در حالت خیس حداکثر قدرت پیشرانه به ۷۵ اسب بخار محدود میشود و دستهگاز پاسخ بسیار نرمی به دستورات راننده میدهد. دو حالت دیگر یعنی اسپرت و جادهای با قدرت کامل پیشرانه و تنظیمات متفاوت ترمز، کشش و… همراه میشوند. دوکاتی قیمت و زمان عرضه مانستر SP مدل ۲۰۲۳ را اعلام نکرده اما در کنار این موتورسیکلت نسخه محدود شده ۴۷ اسب بخاری نیز وجود خواهد داشت که با گواهینامه رانندگی A2 اروپا همخوانی دارد.
Erfan
۲۷ شهریور ۱۴۰۱یه موتور سنگین هم داخل ایران واسه ما آرزو هستش.
کجا گیر کردیم
NAVID۰۰۹۸
۲۷ شهریور ۱۴۰۱تو برزخ گیر کردیم
اگر بریم دل پر میکشه اینجا
اگر بمونیم دل پر میکشه اون دنیا
تو برزخیم جهت تکمیل جان !
mahdi-es17
۲۷ شهریور ۱۴۰۱یکی به صورت غیر قانونی بخر حالشو ببر🙂
حسین دهمرد
۲۷ شهریور ۱۴۰۱اگه پولشو داشته باشی آرزو نیس.
پولشو نداشته باشی همه جا آرزوعع
VIPER
۲۷ شهریور ۱۴۰۱واسم علامت سواله دوکاتی آیا تو کلاس تریل موتور تولید کرده؟
M@M@DRZ911
۲۷ شهریور ۱۴۰۱اره فکر کنم .
یه سر به سایتش بزنی محصولات رو ببینی میفهمی.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۷ شهریور ۱۴۰۱دوکاتی دو مدل مناسب آفرود داره که خیلی قدرتمند و باکیفیت هستند، هایپرموتارد و دیزرت ایکس
https://www.ducati.com/ww/en/bikes/hypermotard/hypermotard-950
https://www.ducati.com/ww/en/bikes/desertx/desertx-937
VIPER
۲۷ شهریور ۱۴۰۱سپاسگذار جناب اشتری
اون عکس اولیه چیزی بین نیکد و افرودر
اولا ارتفاع زیادی داره دوما دو سیلندره و لاستیکاش خیابونیه
دومی هم تو کلاس ادونچر بایکه
میشه گفت افرودر داره دوکاتی ولی تریل
نداره
۹۱۱
۲۷ شهریور ۱۴۰۱کاش پولشو داشتم، یدونه ازش میخریدم. واقعا کجا گیر کردیم. اگر ام بیاد که به احتمال ۹۹ درصد نمیاد، ۱ تومن قیمت می خورد!
علی
۲۷ شهریور ۱۴۰۱دوکاتی دقیقا مثل بنزه اما تو موتورسیکلت سازی