رویداد آزاد نوربرگرینگ میزبان یک راننده موتورسیکلت خطرآفرین شد که بهسختی جان سالم به در برد.
بخش مشهور پیست نوربرگرینگ به نام «نوردشلایف» علاقهمندان زیادی را از سراسر اروپا به خود جذب میکند. روز پیست آزاد در این مجموعه بزرگ صدها راننده مختلف را دور هم جمع میکند که برخی آماتور هستند و برخی حرفهای. اما مسیر پیست آنقدر دشوار، پیچیده و فریبدهنده است که حتی رانندههای حرفهای هم گاه در آن خطا میکنند. تصاویر و ویدئوهای تصادفها و برخورد خودروهای مختلف در این پیست در سراسر اینترنت پخش شدهاند.
اخیرا دو خودروی پورشه ۷۱۸ کیمن GT4 RS در یک رویداد توریستی در پیست یادشده که مخصوص گردش با سرعت نهچندان بالا در این مجموعه است، شرکت کردند. هر دو پشت سر هم حرکت میکردند و خودروهای کندتر را پشت سر میگذاشتند. تا اینکه به یک موتور دوکاتی پانیگیل V4 میرسند که با تکیهبر پیشرانه ۱,۱۰۳ سیسی خود با سرعت زیادی در پیست حرکت میکرده است. هر چند سرعت دوکاتی هم بالا بوده اما پورشهها قصد عبور از آن را داشتند. راننده پورشه جلوتر (زرد رنگ) از عقب به موتورسیکلت نزدیک میشود و تصمیم میگیرد با سرعتگرفتن در حلقه بیرونی یک پیچ، از راننده دوکاتی عبور کند.
درحالیکه راننده پورشه زرد مسیر بیرونی را طی میکند، دوکاتی هم از بخش اوج پیچ رد میشود و شروع به سرعت گرفتن میکند، در این لحظه انتظار میرود که موتورسیکلت که اوج پیچ را گذرانده است به بخش بیرونی پیچ هدایت شود. همین اتفاق هم میافتد و موتورسیکلت آنقدر به پورشه نزدیک میشود که راننده ۷۱۸ تصمیم میگیرد وارد چمنهای اطراف مسیر حرکت شود. گویا راننده موتورسیکلت بهموقع از حضور پورشه آگاه نمیشود و بههمین دلیل برای خروج از پیچ گاز میدهد. هر چند هر دو بهشکلی هولناک به یکدیگر نزدیک میشوند اما با هم برخورد نمیکنند و کسی آسیب نمیبیند. برای درک بهتر ماجرا، بهتر است خودتان ویدئو این واقعه را در بخش زیر و از طریق یوتیوب تماشا کنید. از دید شما، مقصر این واقعه کدام راننده بود؟
Alimopar
۱۴ مرداد ۱۴۰۳پورشه مقصره
Amiro
۱۴ مرداد ۱۴۰۳حالا اگه ما ایرانی ها بودیم میگفتیم حاجی دیدی چطور جمعش کردم 😂😂💛
ولی خداوکیلی حق بدین ماشین نقطه کورش بیشتره نسبت به موتور بعدشم فکرشو کنید هم باید به مسیر جلوتون حواستون باشه هم سرعت هم پشت هم….
طبیعیه که گاهی یه سوتی های وجود داشته باشه احتمالا فکر کرده که مثل بقیه ماشین ها موتوره هم تفریحی طور اومده و سرعت نمیره زیاد
پیام۲
۱۴ مرداد ۱۴۰۳ولی اون پورشه بینظیره
دظظلا
۱۴ مرداد ۱۴۰۳خیلی وقته خبری از کاربر تسلا نیست😔
اینهمه مسخرش میکردیم نکنه تصادف کرده رفته اون دنیا.
amir
۱۴ مرداد ۱۴۰۳ایلان ماسک دید انقدر خوب از سهامش دفاع میکنه دستیار خودش تو شرکت کرده شبانه روز مشغول محاسبه سود های بی کران و پیشرفت های شگفت انگیز تسلا هستش اصلا وقت اینکه اینجا کامنت بزاره رو نداره
corvette
۱۴ مرداد ۱۴۰۳یکی از چالش های مسیر نوردشلایف پیست نوربرگرینگ
باریک بودن اونه
که خیلی چالش برانگیزش میکنه
خصوصا وقتی که مسابقات رسمی توش برگذار میشه
Amir Enzo
۱۴ مرداد ۱۴۰۳به قول استاد خیابانی
من نه طرفدار پورشم نه طرفدار دوکاتی
من طرفدار ایران خودرو ام
Khosrow
۱۴ مرداد ۱۴۰۳هـردو راننـدهـ مبتــدی / تکانهـای ماشیــن بیشــ از حـد زیـادهـ / صـدای خـروجـی جـذابـــ نیستـــــ / مـوتور سـوار کاملا حـرفـهـ ای بـود و چقـدر ماهرانهـ و خونسـرد کشیـد کنـار / نورداشلافــ مـیامــ از نزدیکـــــ ببینمتـــــ ..
R
۱۵ مرداد ۱۴۰۳🤣🤣🤣🤣🤣تو خوبی شوماخر
Taha Ayoobi
۱۴ مرداد ۱۴۰۳اگه میخواید دقیقا اون تیکه حادثه رو ببینید از 7:35 ببینید.
ولی راننده پورشه عجب راننده ای بود، به معنای واقعی جمعش کرد.
😐
۱۴ مرداد ۱۴۰۳ایشون یک راننده حرفه ای اسپانیایی در مسابقات موتوجیپی هستند که در حال تمرین برای ثبت رکورد بودند . با توجه به شلوغی و ترافیک نوربرگ که خودتون دیدید ، خیلی براش مهم بود که بتونه تمرین کنه و لپ تایم مناسبی بزنه ولی این حادثه تمرکزشو بهم ریخت
ایشون میخواست رکورد یاماها YZF معروف که ده سال رکوردش دست نخورد رو بشکنه . تایم اون موتور ۷:۱۰ بود
البته رکورد غیر رسمی نوربرگ در اختیار یک موتور سوار مرموز بنام شبح سیاه کرجه که تونسته بود تنها در ۵ دقیقه و ۱۱ ثانیه رکورد نوربرگ رو بزنه . مسئولین میگن ما فقط یه موجود سیاه رنگ مخوف دیدیم که سوار بر CG125 با اگزوزی مشابه شمشیر کاتانا و نوشتهی « پایدار تا پایِ دار » در حال جولان دادن در نوربرگ بود . پلاک موتور طلق مشکی جسبیده شده و بر اون نوشتهی «حکم تیر» حک شده بود . از هویت راکب اطلاعاتی در دست نیست مگر چند کلیپ قدیمی با میکس صدای محسن لرستانی و اهنگهای شمالی غمگین
مسئولین امیدوارند این شبح سیاه پوش کرج ، بار دیگر با افتخار آفرینی در مسابقات ، نام خودش رو در تاریخ جاودان کنه 🫡
mosafer
۱۴ مرداد ۱۴۰۳به نظر راننده موتور متوجه پشت سرش نبود و شانس اورد
Carbonado Aventador
۱۴ مرداد ۱۴۰۳مورد اول اینکه مهارت رانندگی راننده ی عقبی بیشتر از جلویی بود
چون کامل اپکس ها رو رعایت میکرد و دیرتر ترمز میگرفت..
مورد دوم اینکه ماشین جلویی از ستاپ دانفورس پایین استفاده میکرد چون با توجه به اینکه ماشین ها یک مدل بودن ولی تو کفی اختلاف میوفتاد ولی تو پیچ تایم از دست میداد..
مورد سوم هم بنظرم جفت راننده های موتور و ماشین عجله و سهل انگاری کردن و ۵۰ ۵۰ مقصر بودن
S
۱۴ مرداد ۱۴۰۳معمولاً اونی که پشت یکی دیگه رانندگی میکنه کارش راحت تره چون اولاً خیلی راحت میتونه حرکات و لحظه و شدت ترمز ماشین جلویی رو الگوبرداری کنه و همچنین تو مسیر های مستقیم جلوش وکیوم یا خلأ ایجاد میشه
ساقی
۱۴ مرداد ۱۴۰۳یک راننده حرفه ای باید خودش با خودرو ارتباط بگیره ، مسیر رو بشناسه و بدونه در چه زمانی چه تصمیمی بگیره
اگه قرار باشه همش الگو برداری کنه که همش باید پشت بقیه باقی بمونه . پس کی باید سبقت بزنه و خودش پیشتاز بشه ؟
یا مثلا اومد و ماشین دچار نقص شد . طرف باید حرفه ای باشه که بدونه چه تصمیمی بگیره و چطور کنترل کنه . یا حتی برا ماشین جلویی مشکل پیش اومد. اون وقت چیو میخواد کپی کنه . یا حتی ماشین جلویی تصمیم غلط گرفت و تایم و جایگاه رو از دست داد . اون وقت اون پشتی هم باهاش میره قاطی باقالیا
S
۱۵ مرداد ۱۴۰۳-شما ظاهراً لفظ «الگوبرداری» رو زیادی جدی گرفتین
منظورم این نیست که کامل حرکاتشو کپی کنه
یعنی در حدی که حرکات و لحظه ترمز راننده جلویی در حد بنچمارکی باشه که خودش اونارو اصلاح کنه.
-دوما کجا نوشته این دوتا راننده حرفه این؟
Carbonado Aventador
۱۵ مرداد ۱۴۰۳درود
بنده به نسبت راجب به رانندگی در پیست اطلاعات خوبی دارم..
اولا کسی که خودش رو حرفه ای میدونه اصلا از حرکات ماشین جلویی کپی برداری نمیکنه..
چون اگر ماشین جلویی بره تو دیوار عقبی هم باهاش میره..
دوما رانندگی پشت سر سخت تره چون به علت باد کثیف ماشین عقبی دانفورس از دست میده و چسبندگیش کاهش پیدا میکنه..
سوما از مقایسه بین مینی سکتور ها و اپکس مشخصه که راننده ی جلویی داره تایم از دست میده و تو ورود به پیچ ها اشتباه میکنه..
JaMsHiD_R1988
۱۵ مرداد ۱۴۰۳چقدر تمیز پیچ هارو رد میکردن
خدایی حال کردم خیلی دست فرمونشون عالی بود
هم موتور هم پورشه هردوتاشون تا حدودی جمع کردن قضیه رو
ابوالفضل
۱۵ مرداد ۱۴۰۳مقصر پورشه بود که عجله کرد واسه سبقت گرفتن
موتور بخاطر پیچ اومد سمت چپ و حواسش زیاد به پشت نبود
ولی خوب جمعش کردن مخصوصا راننده موتور که تو اون سرعت کنترل کرد موتورش رو