موتورسیکلت

تماشا کنید: رقابت خطرناک دوکاتی با پورشه در نوربرگرینگ

رویداد آزاد نوربرگرینگ میزبان یک راننده موتورسیکلت خطرآفرین شد که به‌سختی جان سالم به در برد.

بخش مشهور پیست نوربرگرینگ به نام «نوردشلایف» علاقه‌مندان زیادی را از سراسر اروپا به خود جذب می‌کند. روز پیست آزاد در این مجموعه بزرگ صدها راننده مختلف را دور هم جمع می‌کند که برخی آماتور هستند و برخی حرفه‌ای. اما مسیر پیست آنقدر دشوار، پیچیده و فریب‌دهنده است که حتی راننده‌های حرفه‌ای هم گاه در آن خطا می‌کنند. تصاویر و ویدئوهای تصادف‌ها و برخورد خودروهای مختلف در این پیست در سراسر اینترنت پخش شده‌اند.

اخیرا دو خودروی پورشه ۷۱۸ کیمن GT4 RS در یک رویداد توریستی در پیست یادشده که مخصوص گردش با سرعت نه‌چندان بالا در این مجموعه است، شرکت کردند. هر دو پشت سر هم حرکت می‌کردند و خودروهای کندتر را پشت سر می‌گذاشتند. تا اینکه به یک موتور دوکاتی پانیگیل V4 می‌رسند که با تکیه‌بر پیشرانه ۱,۱۰۳ سی‌سی خود با سرعت زیادی در پیست حرکت می‌کرده است. هر چند سرعت دوکاتی هم بالا بوده اما پورشه‌ها قصد عبور از آن را داشتند. راننده پورشه جلوتر (زرد رنگ) از عقب به موتورسیکلت نزدیک می‌شود و تصمیم می‌گیرد با سرعت‌گرفتن در حلقه بیرونی یک پیچ، از راننده دوکاتی عبور کند.

درحالی‌که راننده پورشه زرد مسیر بیرونی را طی می‌کند، دوکاتی هم از بخش اوج پیچ رد می‌شود و شروع به سرعت گرفتن می‌کند، در این لحظه انتظار می‌رود که موتورسیکلت که اوج پیچ را گذرانده است به بخش بیرونی پیچ هدایت شود. همین اتفاق هم می‌افتد و موتورسیکلت آنقدر به پورشه نزدیک می‌شود که راننده ۷۱۸ تصمیم می‌گیرد وارد چمن‌های اطراف مسیر حرکت شود. گویا راننده موتورسیکلت به‌موقع از حضور پورشه آگاه نمی‌شود و به‌همین دلیل برای خروج از پیچ گاز می‌دهد. هر چند هر دو به‌شکلی هولناک به یکدیگر نزدیک می‌شوند اما با هم برخورد نمی‌کنند و کسی آسیب نمی‌بیند. برای درک بهتر ماجرا، بهتر است خودتان ویدئو این واقعه را در بخش زیر و از طریق یوتیوب تماشا کنید. از دید شما، مقصر این واقعه کدام راننده بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۵ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. Alimopar

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    پورشه مقصره

    موافقم 9
    مخالفم 6
    1. Amiro

      ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (403 ديدگاه)

      حالا اگه ما ایرانی ها بودیم می‌گفتیم حاجی دیدی چطور جمعش کردم 😂😂💛
      ولی خداوکیلی حق بدین ماشین نقطه کورش بیشتره نسبت به موتور بعدشم فکرشو کنید هم باید به مسیر جلوتون حواستون باشه هم سرعت هم پشت هم….
      طبیعیه که گاهی یه سوتی های وجود داشته باشه احتمالا فکر کرده که مثل بقیه ماشین ها موتوره هم تفریحی طور اومده و سرعت نمیره زیاد

      موافقم 7
      مخالفم 1
    2. پیام۲

      ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (278 ديدگاه)

      ولی اون پورشه بینظیره

      موافقم 6
      مخالفم 1
  2. دظظلا

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (72 ديدگاه)

    خیلی وقته خبری از کاربر تسلا نیست😔
    اینهمه مسخرش میکردیم نکنه تصادف کرده رفته اون دنیا.

    موافقم 15
    1. amir

      ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3689 ديدگاه)

      ایلان ماسک دید انقدر خوب از سهامش دفاع میکنه دستیار خودش تو شرکت کرده شبانه روز مشغول محاسبه سود های بی کران و پیشرفت های شگفت انگیز تسلا هستش اصلا وقت اینکه اینجا کامنت بزاره رو نداره

      موافقم 11
  3. corvette

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (370 ديدگاه)

    یکی از چالش های مسیر نوردشلایف پیست نوربرگرینگ
    باریک بودن اونه
    که خیلی چالش برانگیزش میکنه
    خصوصا وقتی که مسابقات رسمی توش برگذار میشه

    موافقم 9
    مخالفم 1
  4. Amir Enzo

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (60 ديدگاه)

    به قول استاد خیابانی
    من نه طرفدار پورشم نه طرفدار دوکاتی
    من طرفدار ایران خودرو ام

    موافقم 7
    مخالفم 1
  5. Khosrow

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2289 ديدگاه)

    هـردو راننـدهـ مبتــدی / تکانهـای ماشیــن بیشــ از حـد زیـادهـ / صـدای خـروجـی جـذابـــ نیستـــــ / مـوتور سـوار کاملا حـرفـهـ ای بـود و چقـدر ماهرانهـ و خونسـرد کشیـد کنـار / ‌نورداشلافــ مـیامــ از نزدیکـــــ ببینمتـــــ ..

    موافقم 12
    مخالفم 4
    1. R

      ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1218 ديدگاه)

      🤣🤣🤣🤣🤣تو خوبی شوماخر

  6. Taha Ayoobi

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4703 ديدگاه)

    اگه میخواید دقیقا اون تیکه حادثه رو ببینید از 7:35 ببینید.

    ولی راننده پورشه عجب راننده ای بود، به معنای واقعی جمعش کرد.

    موافقم 15
  7. 😐

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (28 ديدگاه)

    ایشون یک راننده حرفه ای اسپانیایی در مسابقات موتوجی‌پی هستند که در حال تمرین برای ثبت رکورد بودند . با توجه به شلوغی و ترافیک نوربرگ که خودتون دیدید ، خیلی براش مهم بود که بتونه تمرین کنه و لپ تایم مناسبی بزنه ولی این حادثه تمرکزشو بهم ریخت
    ایشون میخواست رکورد یاماها YZF معروف که ده سال رکوردش دست نخورد رو بشکنه . تایم اون موتور ۷:۱۰ بود
    البته رکورد غیر رسمی نوربرگ در اختیار یک موتور سوار مرموز بنام شبح سیاه کرجه که تونسته بود تنها در ۵ دقیقه و ۱۱ ثانیه رکورد نوربرگ رو بزنه . مسئولین میگن ما فقط یه موجود سیاه رنگ مخوف دیدیم که سوار بر CG125 با اگزوزی مشابه شمشیر کاتانا و نوشته‌ی « پایدار تا پایِ دار » در حال جولان دادن در نوربرگ بود . پلاک موتور طلق مشکی جسبیده شده و بر اون نوشته‌ی «حکم تیر» حک شده بود . از هویت راکب اطلاعاتی در دست نیست مگر چند کلیپ قدیمی با میکس صدای محسن لرستانی و اهنگهای شمالی غمگین
    مسئولین امیدوارند این شبح سیاه پوش کرج ، بار دیگر با افتخار آفرینی در مسابقات ، نام خودش رو در تاریخ جاودان کنه 🫡

    موافقم 15
    مخالفم 1
  8. mosafer

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (235 ديدگاه)

    به نظر راننده موتور متوجه پشت سرش نبود و شانس اورد

    موافقم 11
  9. Carbonado Aventador

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4496 ديدگاه)

    مورد اول اینکه مهارت رانندگی راننده ی عقبی بیشتر از جلویی بود
    چون کامل اپکس ها رو رعایت میکرد و دیرتر ترمز میگرفت..

    مورد دوم اینکه ماشین جلویی از ستاپ دانفورس پایین استفاده میکرد چون با توجه به اینکه ماشین ها یک مدل بودن ولی تو کفی اختلاف میوفتاد ولی تو پیچ تایم از دست میداد..

    مورد سوم هم بنظرم جفت راننده های موتور و ماشین عجله و سهل انگاری کردن و ۵۰ ۵۰ مقصر بودن

    موافقم 9
    مخالفم 2
    1. S

      ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (161 ديدگاه)

      معمولاً اونی که پشت یکی دیگه رانندگی میکنه کارش راحت تره چون اولاً خیلی راحت میتونه حرکات و لحظه و شدت ترمز ماشین جلویی رو الگوبرداری کنه و همچنین تو مسیر های مستقیم جلوش وکیوم یا خلأ ایجاد میشه

      موافقم 5
      مخالفم 5
      1. ساقی

        ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (6 ديدگاه)

        یک راننده حرفه ای باید خودش با خودرو ارتباط بگیره ، مسیر رو بشناسه و بدونه در چه زمانی چه تصمیمی بگیره
        اگه قرار باشه همش الگو برداری کنه که همش باید پشت بقیه باقی بمونه . پس کی باید سبقت بزنه و خودش پیشتاز بشه ؟
        یا مثلا اومد و ماشین دچار نقص شد . طرف باید حرفه ای باشه که بدونه چه تصمیمی بگیره و چطور کنترل کنه . یا حتی برا ماشین جلویی مشکل پیش اومد. اون وقت چیو میخواد کپی کنه . یا حتی ماشین جلویی تصمیم غلط گرفت و تایم و جایگاه رو از دست داد . اون وقت اون پشتی هم باهاش میره قاطی باقالیا

        موافقم 4
        مخالفم 2
        1. S

          ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (161 ديدگاه)

          -شما ظاهراً لفظ «الگوبرداری» رو زیادی جدی گرفتین
          منظورم این نیست که کامل حرکاتشو کپی کنه
          یعنی در حدی که حرکات و لحظه ترمز راننده جلویی در حد بنچمارکی باشه که خودش اونارو اصلاح کنه.

          -دوما کجا نوشته این دوتا راننده حرفه این؟

      2. Carbonado Aventador

        ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (4496 ديدگاه)

        درود
        بنده به نسبت راجب به رانندگی در پیست اطلاعات خوبی دارم..
        اولا کسی که خودش رو حرفه ای میدونه اصلا از حرکات ماشین جلویی کپی برداری نمیکنه..
        چون اگر ماشین جلویی بره تو دیوار عقبی هم باهاش میره..

        دوما رانندگی پشت سر سخت تره چون به علت باد کثیف ماشین عقبی دانفورس از دست میده و چسبندگیش کاهش پیدا میکنه..

        سوما از مقایسه بین مینی سکتور ها و اپکس مشخصه که راننده ی جلویی داره تایم از دست میده و تو ورود به پیچ ها اشتباه میکنه..

  10. JaMsHiD_R1988

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2992 ديدگاه)

    چقدر تمیز پیچ هارو رد میکردن
    خدایی حال کردم خیلی دست فرمونشون عالی بود
    هم موتور هم پورشه هردوتاشون تا حدودی جمع کردن قضیه رو

  11. ابوالفضل

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (328 ديدگاه)

    مقصر پورشه بود که عجله کرد واسه سبقت گرفتن
    موتور بخاطر پیچ اومد سمت چپ و حواسش زیاد به پشت نبود
    ولی خوب جمعش کردن مخصوصا راننده موتور که تو اون سرعت کنترل کرد موتورش رو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا