یک شرکت آسیایی با نام ترژور گاراژ از موتورسیکلت سفارشی مانستر ۷۹۶ با الهام از محصول مشترک دوکاتی و لامبورگینی رونمایی کرده است.
پیش از این دو شرکت مشهور دوکاتی و لامبورگینی موتورسیکلتهایی خاص با قیمتهای نجومی را معرفی کردهاند اما اگر یک گاراژ تولید محدود در آنسوی دنیا محصولی الهام گرفته از محصولات این دو برند و حتی بهتر از موتورسیکلت آنها را بسازد وضعیت چگونه خواهد بود؟ این همان اتفاقی است که در بالی اندونزی افتاده و شرکتی به نام ترژور گاراژ از یک موتورسیکلت سفارشی با نام دوکاتی مانستر ۷۹۶ رونمایی کرده است. در طراحی این کافه ریسر جذاب از کانسپت لامبورگینی V12 ویژن گرن توریسمو الهام گرفته شده است. شرکتهای اندونزیایی به خاطر تولید برخی از بهترین محصولات سفارشی دنیا شناخته میشوند و این موتورسیکلت دستساز و آیندهنگرانه مثال خوبی از همین موضوع خواهد بود. با اینکه خبری از تفاوت عملکردی چشمگیر به موتورسیکلت استاندارد دوکاتی نیست اما ترژور گاراژ تغییرات بصری را در نظر گرفته تا آن را از مدل مانستر استاندارد متمایز سازد.
باید گفت دوکاتی مانستر یکی از بهترین موتورسیکلتها برای ارتقا و تیونینگ است و ساختار جذاب آن باعث میشود گزینه پیشفرض بسیاری از شرکتها برای تولید محصولی جدید و چشمنواز باشد. به همین خاطر است که ترژور گاراژ این موتورسیکلت ۱۰ ساله را برای پروژه ویژه خود انتخاب میکند. پیشرانه دو سیلندر ۸۰۳ سیسی هوا خنک دوکاتی همچنان در مانستر ۷۹۶ دیده میشود و تغییر چندانی ندارد. جذابترین ویژگی پیشرانه دوکاتی مانستر را میتوان منحنی گشتاوری دانست که در اکثر دورها عملکرد قابلتوجهی دارد. به همین خاطر است که میتوان مانستر ۷۹۶ را در هر شرایطی اعم از جادههای شهری و بینشهری شلوغ، جادههای کوهستانی و… راند و از سواری راحت آن لذت برد.
با توجه به تصاویر میتوان گفت این شرکت در سیستم تعلیق و ترمزهای دوکاتی مانستر تغییری ایجاد نکرده اما سیستم اگزوز ارتقا یافته و دارای مافلر جدیدی است. با اینکه در ظاهر چیزی مشخص نیست اما حدس میزنیم فیلتر هوا نیز بهینه شده باشد تا عملکرد پیشرانه ارتقا یابد. برای یادآوری باید گفت پیشرانه دوکاتی مانستر ۸۷ اسب بخار قدرت و ۷۸ نیوتون متر گشتاور تولید میکند و یک گیربکس ۶ سرعته نیز نیرو را به چرخها میرساند. حداکثر سرعت این ابر موتورسیکلت نیز ۲۰۰ کیلومتر در ساعت است. ترژور گاراژ پس از جدا کردن تمامی قطعات محصول استاندارد دوکاتی اقدام به حذف ساب فریم استوک کرده و بجای آن ساب فریم جدیدی از جنس آلومینیوم را نصب کرده است. فریم اصلی فولادی نیز در حالت استاندارد جذاب بوده و تنها رنگ آن به مشکی تغییر کرده است. ساب فریم این موتورسیکلت سفارشی طراحی شناور و آیندهنگرانهای دارد و یکی از چندین طرحی است که در کنار طراحی لامبورگینی V12 ویژن گرن توریسمو کانسپت مدنظر قرار داشته است.
طراح این دوکاتی سفارشی گارسیا بالی طراحی است که خود مالک یک شرکت سفارشیسازی خودروهاست. از دیگر ویژگیهای جذاب دوکاتی مانستر ۷۹۶ میتوان به چراغ جلوی سفارشی با دیلایت های LED شکل H و دو پروژکتور اشاره کرد. در واقع همین طراحی ما را به یاد بامبل بی فیلم تبدیل شوندگان میاندازد. بخش باک سوخت نیز جزو جذابترین قسمتهای موتورسیکلت به شمار میرود و جزئیات روی آن به خوبی با بالچهها ترکیب شدهاند. در بخش جلو بخشی را میبینیم که شبیه کاور رادیاتورهای بزرگ به نظر میرسد اما از آنجایی که موتورسیکلت ترژور گاراژ محصولی هوا و آب خنک است بنابراین قطعه بالایی برای خنککن روغن در نظر گرفته شده و بخش پایین هم باعث میشود سیلندر پیشرانه همواره خنک باقی بماند.
دیگر ویژگی جذاب این محصول سفارشی چگونگی ادغام پشت آمپرها در پکیجی آیندهنگرانه است. این قطعه از موتورسیکلت در موقعیت نسخه استاندارد قبلی قرار ندارد و در نزدیکی باک سوخت نصب شده و شبیه طراحی دوکاتی دیاول به نظر میرسد. طراحان این موتورسیکلت سنگ تمام گذاشتهاند و اگر رندرهای قبل از تولید با نسخه تولیدی را مشاهده کنید پی به ارزش کار آنها خواهید برد. به ندرت دیده شده که مدلهای مفهومی بدون تغییرات وسیع راهی خط تولید شوند اما ترژور گاراژ این کار را انجام داده است و صرف ۹ ماه زمان برای تولید آن گویای همین موضوع است.
رنگ بدنه موتورسیکلت دوکاتی مانستر ۷۹۶ سفارشی نیز جزو رنگهای انحصاری لامبورگینی است که قبلاً در گرن توریسمو V12 و سیان هیبرید دیده شده است. رینگها نیز پذیرای رنگ طلایی مات شدهاند و البته همین رنگ در تریم ها و برچسبهای موتورسیکلت نیز دیده میشود. فریم اصلی محصول یاد شده با رنگ مشکی همراه میشود تا به خوبی بتواند ترکیب رنگ جذاب را به نمایش بگذارد. برچسبهایی همچون لوگوی گرن توریسمو و پرچم ایتالیا نیز روی بدنه و باک سوخت وجود دارند.
برای یادآوری باید گفت موتورسیکلت دوکاتی دیاول ۱۲۶۰ لامبورگینی اولین همکاری دوران مدرن دوکاتی با لامبورگینی بوده است و ترکیب رنگ این محصول سفارشی نیز ما را به یاد سوپر اسپرت سیان هیبرید میاندازد. شایان ذکر است تنها ۶۳۰ دستگاه از لامبورگینی دوکاتی دیاول سفارشی تولید شد. همکاری بعدی این دو شرکت به معرفی دوکاتی استریت فایتر V4 لامبورگینی مربوط میشود که در تولید آن از خودروی اوراکان STO الهام گرفته شد و سقف تولید آن نیز به ۶۳۰ دستگاه محدود بود.
دو موتورسیکلت سفارشی دوکاتی و لامبورگینی دارای شباهتهایی با یکدیگر بودهاند که از جمله آنها میتوان به قطعات فیبر کربن و رنگهای جذاب اشاره کرد هرچند تغییری از نظر پانلهای بدنه یا پرفورمنس وجود نداشت و به همین خاطر است که موتورسیکلت سفارشی ترژور گاراژ اندونزی از نظر جذابیت بصری برتر از دو محصول یاد شده ظاهر شده است. این مانستر سفارشی نه تنها از ترکیب رنگ فوقالعادهای سود میبرد بلکه دارای قطعات بدنه جدید و منحصربهفردی است.
Amir
۳۰ خرداد ۱۴۰۳زیبا ترین موتورسیکلتی که دیدم همینه و بس
دوکاتی
۳۰ خرداد ۱۴۰۳سلام خدمت دوستان
فقط میگم که دست از روی محصولات چینی بردارید و
یکم به خودتان ایمان داشته
باشید خدایی روی دوکاتی و
لامبورگینی رو کم کرد دیگه موتور از
این قشنگتر.
Nima
۳ تیر ۱۴۰۳برند های ایتالیایی بیشتر به ظاهر توجه می کنند ولی برندهای ژاپنی روی قدرت و سرعت مانور میدن.
بخاطر همین کسانی که همچین محصولاتی را می خرن نمی اندازن تو خیابان باهاش رانندگی کنند.
علی Shelby
۱۴ تیر ۱۴۰۳ظاهر ترسناک و پر ابهتی داره