آیا دوکاتی پانیگال V4 S با ۲۱۵ اسب بخار قدرت میتواند حریف مکلارن با ۷۲۰ اسب بخار و فراری با ۸۰۰ اسب بخار قدرت شود؟
برای شکست دادن سوپراسپرتهای قدرتمند و سریع در مسابقهٔ درگ همیشه نیازی به قدرت زیاد نیست و گاهی میتوان تنها با چهار سیلندر و ۲۱۵ اسب بخار، یک فراری V12 و یک مکلارن V8 توئین توربو را مغلوب کرد. تعجب نکنید، این کار با یک دوکاتی پانیگال V4 S شدنی است. همانطور که در ویدئوی زیر میبینیم، این سوپربایک ایتالیایی با پیشرانهٔ ۱.۱ لیتری V4 بهراحتی سوپرکارهای بسیار قویتر از خود را در ۴۰۰ متر پشت سر میگذارد. راز این پرفورمنس چشمگیر در وزن نهفته است یکی جایی که دوکاتی حتی با وجود وزن راکب، بیش از ۱.۲ تن از سوپراسپرتها سبکتر است.
حال اگر دوکاتی را از این رقابت حذف کنیم، یک سؤال جالب شکل میگیرد، آیا 720S میتواند حریف فراری ۸۱۲ شود؟ این سوپرکار ایتالیایی به یک نیروگاه ۶.۵ لیتری V12 مجهز است که ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۱۸ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخهای عقب منتقل میشود. از سوی دیگر، 720S از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۷۲۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند. هرچند مکلارن خودروی ضعیفتری است اما حدود ۱۰۰ کیلوگرم وزن کمتری دارد، از گشتاور بیشتری برخوردار است و به لطف ترکیب موتور وسط، در آغاز حرکت کشش بهتری خواهد داشت.
علاوه بر این، 720S حداکثر گشتاور خود را در دور ۵,۵۰۰ rpm ارائه میکند درحالیکه موتور V12 فراری برای این کار باید به دور ۷ هزار rpm برسد. به همین دلیل، در مسابقات رولینگ درحالیکه پانیگال کاملاً جلو میافتد، ۸۱۲ نمیتواند همپای مکلارن پیش برود. در درگهای از حالت ایستاده هم شرایط تغییر نمیکند. البته شروع از سکون با هیولایی مثل پانیگال V4 S کار هرکسی نیست اما راکب از پس آن برمیآید و دوکاتی بازهم جلو میافتد درحالیکه ۸۱۲ هم یکبار دیگر نمیتواند حریف رقیب بریتانیایی شود؛ بنابراین، این یکی از درگهایی است که طرفداران فراری بهتر است تماشا نکنند.
مقایسه مشخصات فنی
مکلارن 720S | فراری ۸۱۲ سوپرفست | دوکاتی پانیگال V4 S | |
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو | ۶.۵ لیتری V12 | ۱.۱ لیتری V4 |
قدرت | ۷۲۰ اسب بخار | ۸۰۰ اسب بخار | ۲۱۵ اسب بخار |
گشتاور | ۷۷۰ نیوتن متر | ۷۱۸ نیوتن متر | ۱۲۳ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | عقب | عقب | عقب |
وزن | ۱۴۳۰ کیلوگرم | ۱۵۲۵ کیلوگرم | ۱۹۵ کیلوگرم |
قیمت | ۳۱۰,۵۰۰ دلار | ۳۳۵,۰۰۰ دلار | ۳۱,۶۰۰ دلار |
Dark Knight
۴ بهمن ۱۴۰۲720s زمان خودش حرفا برای گفتن داشت ولی الان با وجود ۹۹۲ توربو s ، فراری 296 و نسخه بهینه شده خودش یعنی 750s واقعا حرفی برای گفتن نداره
Trump
۴ بهمن ۱۴۰۲به زودی جفتشون میفرسته تو قوطی مثل قبل که تا چهار سال حرفی واسه گفتن نداشتن با هر محصول جدیدی نمیتونستن 720 مهار کنن
همین الانشم حرفا واسه گفتن داره منتها تا خرخره غرق پول نیست مثل پورشه به لطف فولکس واگن
اگر دوره شروع کرونا و پسا کرونا نبود همچنان میتازید ولی عجله نکن یه دو سالم شما خوش باشین :)) با سیستم هیبریدی و چهارچرخ محرک در مقابل مکلارن دف عقب با قدرت کمتر رو با چند میلی ثانیه شکست دادید وگرنه در شرایط برابر حرفی واسه گفتن نمیمونه همه دیدن البته که همون 750 بینوا جفتشون توی 400 متر شکست داد.
حمیدرضا
۵ بهمن ۱۴۰۲یکم تعصبی نظر بده 😁
Mosi
۴ بهمن ۱۴۰۲فراری واقعا از اون دو تای دیگه قشنگ تره
پیام
۴ بهمن ۱۴۰۲آقای اشتری سامسونگ اولین یخچال با قابلیت هوش مصنوعی رو زده. می تونید تو اخبار متفرقه در موردش بنویسید
https://www.instagram.com/reel/C2Wjz-lOLaT/?igsh=MWg4bHh1cTFhM3d4dg==
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۴ بهمن ۱۴۰۲مگه یحچال حرکت می کنه که ما در پدال پوشش بدیم؟
حالا ماشین لباس شویی بود شاید
RAM1500TRX
۶ بهمن ۱۴۰۲اقای اشتری مگه تلفن رومیزی حرکت میکنه ک تو مطالبتون جای میدین
متنتون حالت تمسخر داشت…
𝐀𝐥𝐢
۵ بهمن ۱۴۰۲دقیقا چه ربطی داره؟
MatriX
۴ بهمن ۱۴۰۲مکلارن فراری رو شکست داد . تبریک به آلمان و بحرین .
R@min
۴ بهمن ۱۴۰۲از فراری ۵۵۰ تا ۸۱۲ کوپه های V12 فراری ماورای یه ماشین بودن، هنر خالص بودن ! هر نسل آدمو به وجد میآورد.
امروزه اون حس دیگه مرده !!
Amin
۴ بهمن ۱۴۰۲جی تی های v12 فراری بیشترین اصالت رو بین فراری ها دارن و یادآور ماشین هایی مثل 250gt swb ، 365 gtb4 هستن ….
یه جورایی ترکیب اصالت ، زیبایی ، صدا و مهم تر از ، موتور شاهکار هستن ، ترکیبی که توی کمتر ماشین هایی دیده میشه و همین خاص اش کرده
به نظرم 812 و نسخه ی competizione ، آخرین فراری های اصیل ، لذت بخش واقعی هستن چونکه عناصر اصلی رو دارن ، موتور ، v12 تمرکز حداکثری روی لذت رانندگی و پرفورمنس
فراری محصولات خیلی پرفورمنس تری میسازه و خواهد ساخت ، ولی خب همه چیز گویا هست …
این موضوع فقط در مورد فراری هم نیست البته
این درگ هم ارزش زیادی نداره چونکه 812 توی کلاس dbs سوپرلگرا و بنتلی کانتیننتال جیتی هست که البته بیشتر روی سریع بودن و لذت رانندگی تمرکز داره تا لوکس بودن
R@min
۴ بهمن ۱۴۰۲400 متر معیار پرفورمنس نیست و صرفا یه دست مایه تبلیغاتی هست و چند دهم ثانیه ارزشی حداقل برای من نداره. حیف که دیگه فراری V12 جدید توسعه نمیده هر چند همین F140 هم بی نظیره !
برای من بشخصه تمام فراری ها یه طرف، 599 GTO یه طرف دیوانه دار عاشق طراحیشم. فکر نمی کنم آدمای زیادی با من موافق باشن ولی تایپ منه 😁
مهدی
۵ بهمن ۱۴۰۲اتفاقا از نظر من هم ۵۹۹gto و f12tdf به شدت خواستنی هستن در قیاس با مدل های دیگه فراری
خاص
۴ بهمن ۱۴۰۲نمیدونم چرا پانیگال VR4 2023 رو با ماشینها نمیندازه کسی.
با 240 اسب بخار خیلی از این ، سریعتره.
Siyavash
۴ بهمن ۱۴۰۲این مدل فراری که تکلیفش مشخصه جاش تویه قلب ماس…میمونه مکلارن۷۲۰ که یه هیولا هست.و با یه راننده خوب واقعا شکست ناپذیر میشه البته تویه کلاس خودش…که الان واقعا راننده خوبی داشت،دوکاتی هم که همیشه گرانترین موتور هایه کلاس ریس رو تولید میکنه…دوس دارم این مدل دوگاتی رو مقابل BMW1000RR و CBR1000RRببینم …💯💯💯💯
Mamad
۴ بهمن ۱۴۰۲812سوپر فست ماشین مورد علاقم تو کل دنیا
وی
۴ بهمن ۱۴۰۲812 لذت ناب رانندگی و نعره های انجین 12 سیلندر تنفس طبیعی یکی از جذاب ترین ماشین های تاریخه و این ویژگی ها به مراتب مهم تر از بردن تو یه درگه
رامتین
۴ بهمن ۱۴۰۲مکلارن نشون میده تو خیلی زمینه ها رسیده به فراری و بهتر هم شده در بعضی بخشها.
yaghoub
۴ بهمن ۱۴۰۲دوکاتی شاهکاره
سامان اذری
۴ بهمن ۱۴۰۲از شکار های خودم
https://www.uploadbag.com/img/image/6/73ecd86f46dc79fecced800d0279d46a/IMG-20240124-143007-148.jpg
🔥
https://www.uploadbag.com/img/image/61/0c678f3d95abe10e6af4aa24c5a63dbf/IMG-20231224-104852.jpg
امیدوارم خوشتون بیاد
HFball
۴ بهمن ۱۴۰۲سه تا دوس داشتنی در کنار هم
ایتالیایی دو چرخ آبروی ایتالیایی چهار چرخ رو پیش مکلارن فوقالعاده خرید😉
خدایی راننده دوکاتی قشنگ موتور رو وحشیانه میروند👌
Scuderia Ferrari
۴ بهمن ۱۴۰۲اتفاقاً تیفوسی ها ببینن و از این غرش V12 NA لذت ببرن
نتیجه مشخص بود و دیدن دوباره 720S توی درگ بعد از مدت ها حالمو خوب کرد
در حال حاضر “فراری” یه دوران خوب و باشکوه رو داره پشت سر میزاره و همه جوره قطعات و اطلاعات پازلش تکمیله و سال ۲۰۲۴ هم با معرفی دو مدل پرچمدار این راه رو ادامه میده 🔥🔥
imanenzo
۴ بهمن ۱۴۰۲812 یه جی تی لوکسه که درگش با 720s که یه سوپر اسپورت با هدف شتاب و تایم پیسته اصلا درست نیست وکاربرد این دو خودرو با هم متفاوته.اگر هدف تایم ۴۰۰ متر باشه که sf90 استراداله نسخه همه ماشینای مکلارن رو قبلا پیچیده.در کل بعضی از این تست درگها به نظر مبنای درستی نداره و انگار مجریان این قبیل برنامه ها هر ماشینی که به دستشون برسه میارن تو پیست درگ
Trump
۵ بهمن ۱۴۰۲آره مگر با 250 اسب قدرت بیشتر و موتور هیبریدی و چهارچرخ محرک بتونه یه مکلارن 750 اسبی دف عقبو رو بزنه اونم به سختی… وگرنه در مقابل یه مکلارن با برابری قدرت و پرفورمنس هیچ حرفی واسه گفتن نداره
اسد
۷ بهمن ۱۴۰۲فراری پادشاه خودروهاست!!! مکلارن حداکثر بتونه رخ خودروها باشه
Trump
۹ بهمن ۱۴۰۲آره پادشاه شکست خورده ها
مکلارن پادشاه کش
Nima
۵ بهمن ۱۴۰۲متور دنده دستی نداره
آریا
۶ بهمن ۱۴۰۲ناله های انجین 12 سیلندر 812 خودش یه دنیایی می ارزه ولی اگه فراری sf90 رو میآورند مکلارن شکست میخورد ولی مکلارن هم عالی بود در کل
عارف رضاییان
۶ بهمن ۱۴۰۲موتور همین فراریو اگه تویین توربو کنید بالای هزار اسب بخار خروجی میده اونوقت مکلارن هیچ حرفی برا گفتن نخواهد داشت اما فراری هدفش از خودروسازی جابه جایی رکوردها نیست کاری که بوگاتی ویا کنیگزگ با اوردن بیشترین فشار به پیشرانه با کمک تویین توربو انجام میدن که باعث پایین امدن عمر موتور وافزایش استهلاک و هزینه نگهداری میشود. واز ارزشمندی خودرو کم میشود
Trump
۱۹ بهمن ۱۴۰۲مگه روی استراداله توئین توربو + چهار چرخ محرک + تکنولوژی هیبریدی نیست 1000 اسب هم قدرت داره؟ پس چرا با بدبختی و سختی یه سوپر اسپرت 750 اسبی دف عقب میان رده مکلارن رو میزنه اونم با چند دهم ثانیه اختلاف؟ با این تفاسیر شما باید مکلارن 765 ال تی رو نقطه کنه چرا نمیتونه؟تازه چند درگ هم شکست خورده از 765 اینو میخای کجای دلت بذاری؟
فراری برای سرعت و پیست داره ساخته میشه ماهیتش اینه چرا جز هدف هاش نیست؟
در ضمن اونی که هیچ حرفی واسه گفتن نداشت 4 سال پیاپی فراری بود نه مکلارن والا چهار سال بود هر درگی که مکلارن توش بود برنده رو از قبل میدونستیم با هر برندی که بود براش مهم نبود
BMW
۶ بهمن ۱۴۰۲فقط صداهاشون رو برم🥲👍👍