دوکاتیموتورسیکلت

دوکاتی استریت فایتر V4 ابرموتورسیکلت 2023 در کلاس نیکد

به فاصله‌ی چند روز پس از معرفی V4 پانیگاله ۲۰۲۲ در کلاس اسپرت سوپربایک، محصول جدید دوکاتی برای علاقه‌مندان موتورسیکلت در کلاس خیابانی (Street) رونمایی شد. استریت فایتر V4 با پیشرانه‌ای متفاوت از V4 پانیگاله، برگ برنده‌ی دوکاتی در میان موتورسیکلت‌های نیکد (Naked Bike) خواهد بود.

کلاس‌های مختلف موتورسیکلت، دسته‌بندی‌‌های متنوع و مشابه دارد. مرزبندی مدل‌های مختلف موتورسیکلت، مثل انواع خودرو، کمی پیچیده و البته سلیقه‌ای است. به همین دلیل، بسیاری از موتورسیکلت‌ها، می‌توانند عضو دو گروه یا بیشتر باشند. مثلا موتوسیکلت‌های کلاس استریت و نیکد، معمولا اعضایی مشابه دارند و چندان متفاوت نیستند. همچنین، مدل‌های کلاسیک و کافه‌ریسر نیز معمولا، در کلاس استریت طبقه‌بندی می‌شوند. به بیان بهتر، از نظر کاربری، موتورسیکلت‌هایی که مناسب استفاده‌ی روزانه و تردد داخل شهری باشند به کلاس استریت تعلق دارند. دسته‌بندی‌های ظاهری مثل نیکد، کلاسیک و کافه ریسر، به نوع بدنه و ساختار بیرونی خودرو از دید بیننده مرتبط هستند. به همین دلیل، معمولا موتورسیکلت‌های نیکد، عضو کلاس استریت نیز محسوب می‌شوند.

یاماها XSR900
یاماها XSR900

امروزه موتورسیکلت‌های استریت ژاپنی و خصوصا نیکد بایک، نسبت به دیگر مدل‌ها فروش بیشتری دارند؛ چراکه علاوه‌بر قابلیت استفاده برای تردد روزانه،  پرشتاب و خوش‌قیمت هستند. به همین دلیل، رقابت بین سازندگان موتورسیکلت در کلاس استریت، اهمیت زیادی دارد و محصول جذاب‌تر برای بازار جهانی، سودآوری بالا برای تولیدکننده فراهم می‌کند. در تصویر بالا، یاماها XSR 900  دیده می‌شود که با قدرت ۱۱۷ اسب بخار و یک سرنشین معمولی، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۳/۵ ثانیه دارد. قیمت این مدل در بازار جهانی، ۱۰ هزار دلار است.

دوکاتی استریت فایتر V2
دوکاتی استریت فایتر V2

دوکاتی استریت فایتر به شکل کلی، دو مدل V2 و V4 دارد. ارزان‌ترین نمونه، موتور ۲ سیلندر ۹۵۵ سی‌سی سوپرکوادرو با قدرت ۱۵۳ اسب بخار و گشتاور ۱۰۶ نیوتن‌متر، به قیمت ۱۷ هزار دلار فروخته می‌شود. مدل گران‌تر، طی سال‌های اخیر با موتور ۴ سیلندر ۱۱۰۳ سی‌سی تولید شده است؛ اما نسخه‌های متنوع با قیمت متفاوت دارد.

دوکاتی استریت فایتر V4 SP2

جدیدترین مدل استریت فایتر V4، از نظر قدرت و گشتاور، چندان متفاوت از نسخه‌ی ۲۰۲۱ نیست. پیشرانه‌ ۱/۱ لیتری از سری Desmosedici Stradale قدرت ۲۰۸ اسب بخار با گشتاور ۱۲۲ نیوتن‌متر دارد تا همچنان محصول دوکاتی را در کلاس بالاتر نسبت به رقبای ژاپنی نشان دهد.

چهار حالت رانندگی، به راکب کمک می‌کند تا قدرت و گشتاور تولیدی پیشرانه را برحسب نیاز خود، تحت کنترل داشته باشد. همچنین حالت بارانی (Wet Riding) برای بهبود تعادل در مسیرهای لغزنده وجود دارد. بهبودهای نرم‌افزاری بر استریت فایتر V4 جدید، عملکرد ترمزها و فن سیستم خنک‌کننده را بنا به شرایط رانندگی، تغییر می‌دهد. این موضوع، هنگامی که یک یا دو سرنشین سوار بر موتورسیکلت باشند، باتوجه به مجموع وزن، تاثیرگذار خواهد بود.

دوکاتی استریت فایتر V4 SP2

استریت فایتر V4 مدل ۲۰۲۳ مشابه نسل‌های قبل، چرخ عقب را با یک بازو (swingarm) به شاسی متصل می‌کند تا علاوه‌بر کاهش وزن، ظاهر اسپرت موتورسیکلت نیز تقویت شود. این نوع طراحی خاص، باز و بسته‌کردن سریع چرخ عقب را تسهیل می‌کند و البته وجه تمایز این نوع موتورسیکلت ایتالیایی از غالب رقبای ژاپنی محسوب می‌شود؛ اما نیازمند تقسیم وزن هوشمندانه و طراحی پیچیده برای جلوگیری از عدم تعادل است. به همین دلیل، مخزن سوخت ۱۷ لیتری و محل نشستن راکب در مدل ۲۰۲۳، تفاوت‌های جزئی با نسخه‌ی ۲۰۲۲ دارد.

دوکاتی استریت فایتر V4 SP2

دوکاتی استریت فایتر V4 اساسا تک سرنشین طراحی شده و در مدل پایه، فاقد زین برای مسافر عقب است. طبیعتا خریدار می‌تواند برای سواری دو نفره، امکانات اضافی شامل زین و تکیه‌گاه زیر پا در عقب را سفارش دهد. وزن خالص این موتورسیکلت، بدون تجهیزات اضافی، ۱۷۸ کیلوگرم است اما همراه امکانات کامل‌تر، به ۱۹۶/۵ کیلوگرم می‌رسد.

دوکاتی استریت فایتر V4

برای مدل‌های استاندارد، فقط دو رنگ خاکستری (Grey Nero) و قرمز (Ducati Rosso) ارائه می‌شود. نسخه‌ی S، دارای سیستم تعلیق ویژه از برند اولینز (Öhlins) و ادوات آلومینوم برای کاهش وزن استریت فایتر V4 خواهد بود. علاقه‌مندان به وزن کمتر، می‌توانند استریت فایتر V4 SP2  را خریداری کنند تا علاوه‌بر چرخ‌های فیبرکربن و فنرهای اولینز، کلاچ خشک نیز در اختیار داشته باشند. رنگ‌های خاص مثل سیاه مات و نقره‌ای با تزئینات مشابه موتورهای مسابقه‌ای دوکاتی در موتو GP، مخصوص V4 SP2 خواهد بود.

دوکاتی استریت فایتر V4 SP2

قیمت نهایی برای مدل ۲۰۲۳ از دوکاتی استریت فایتر V4 هنوز اعلام نشده است. آستانه قیمت این مدل، احتمالا مشابه سال‌های قبل در حدود ۲۰ هزار دلار خواهد بود. نسخه‌های S و SP2 نیز به ترتیب، ۲۵ و ۳۵ هزار دلار قیمت خواهند داشت. امسال، دوکاتی استریت فایتر V4 لامبورگینی به عنوان نسخه‌ی تولید محدود، به قیمت ۶۸ هزار دلار فروخته شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۳ رای

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. Amirreza.M

    ۳۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (303 ديدگاه)

    موتور سیکلت ها دنیای جذابی دارن واقعا البته این یکی ابر موتور سیکلته و طراحی خیلی جذابی داره

    موافقم 27
    مخالفم 4
    1. علی

      ۳۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (836 ديدگاه)

      دوکاتی شاه دنیای موتورسیکلت!!!

      موافقم 16
      مخالفم 10
  2. ❤BMW❤

    ۳۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1245 ديدگاه)

    خیلی خوبه

    موافقم 18
    مخالفم 2
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۳۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (10385 ديدگاه)

    چند وقت پیش از سر کنجکاوی رفتم ببینم بازار موتورسکلت در چه حاله ، همین که قیمت موتورسیکلت‌ها رو دیدم خُشکم زد که یا خودِ خدااااا !!! صد رحمت به مافیای خودرو باید پاشونم ماچید !!!
    بازار موتور دیگه مافیا نداره ، گذشته از این حرف‌ها شده خودمختار !!!
    کویر ۱۲۵ cc رو میگفت ۳۸ میلیون ، با استارتش ۳۹ میلیون 😂 !
    بخرید ، جوانان کشور عزیزم ، بخرید ، نکنید یه موقع نخرید‌ها ، نه ، بخرید ، خوب هم بخرید ، اما بعدش نِق نزنید که این چه وضعشه ، چرا هنوز موتور عهد تیرکمون شاه میکنن تو پاچمون !!!

    اشتباه نکنم سال ۸۵ یه موتور ۱۲۵ کویر رو میفروختند ۲۳۰ هزار تومن !!!

    جداً چی شد اینطوری شد ، یعنی کسی نیست نظارت بکنه ببینِ چه خبره تو این کارخونه‌های موتورسیکلت‌سازی ، اینا که تکنولوژی خاصی هم ندارند ، پس چیه قضیه ، کیلویی چند ، تُنی چند ، مَنی چند ، اساس محاسبه قیمت‌ها چیه ما خبر نداریم ؟!!!!!

    یادم میاد KTM دوک ۲۰۰ رو میدادند تا سال ۹۶ حدود ۲۰ میلیون ، تازه اونم قسطی بدونِ بهره ۱۴ ماهه …… ، الان چنده ؟!

    هیچی ، هرچی میخواد باشه ، اصلاً به ما چه !!! منو سَنَنَ ، والا !

    آخر این شبِ سیاه نه سفیده نه سیاه ! فکر میکنم خاکستری باشه با انبوهی از آه ناله حسرت !

    موافقم 59
    مخالفم 5
    1. هدف جهانی

      ۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (56 ديدگاه)

      شرم آور هست واقعا شرم بر تک تک کسانی که اینچنین با مردم رفتار می کنند

      موافقم 15
      مخالفم 2
    2. رضا

      ۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (154 ديدگاه)

      بعد تبدیل قیمت اون موتور۱۲۵کویر به دلار که میشه حدودا1150دلار خواستم بگم که میشه موتور های بهتری در بازار جهانی خرید که بعد تحقیق دیدم اشتباه فکر میکردم و با این قیمت دوچرخه میدن،مشکل از پولمونه

      موافقم 7
      مخالفم 1
  4. مدافع حریم امنیت

    ۳۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (93 ديدگاه)

    ممنون آقای سردبیر که کامنتای مفید و عبرت اموز منو منتشر میکنی ، به دانش بقیه اضافه میشه ، چیزی یاد میگیرن و از این بیهودگی در میان . 🌹🌹.

    موافقم 5
    مخالفم 22
  5. خاص

    ۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (240 ديدگاه)

    رقبای اصلیش:

    MV Agusta Bruale 1000 RR 2023

    BMW M 1000 RR 2023
    https://www.pedal.ir/bmw/2023-bmw-m-1000-r-ultimate-naked-superbike/

    Kawasaki ZH2 2023

    موافقم 2
    مخالفم 2
  6. هدف جهانی

    ۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (56 ديدگاه)

    نمونه برداری از کاوازاکی نینجا زد هزار هست

    موافقم 6
    مخالفم 13
    1. Carbonado Aventador

      ۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (4496 ديدگاه)

      جوک قشنگی تعریف کردی..
      برو تاریخچه استیریت فایتر و z1000 رو دربیار ببینیم کی از رو کی کپی کرده

      موافقم 8
      مخالفم 4
  7. کامبیز

    ۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (41 ديدگاه)

    ایتالیا مهد دنیای خودرو و موتورسیکلت و خودرو هست!! واقعا ژاپن با اون عظمتش بپای ایتالیا در صنعت موتورسیکلت نمیرسه!!!

    موافقم 7
    مخالفم 6
    1. datsun

      ۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (3953 ديدگاه)

      😐

      موافقم 3
      مخالفم 2
  8. خاص

    ۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (240 ديدگاه)

    تعصبِ کورکورانه‌ی بعضی‌ها از محصولاتِ دوکاتی، ما رو هم [که یه‌ذره دوکاتی فن هستیم] از دوکاتی بیزار میکنه.

    آخه شما که تابحال اسم شرکتِ MV Agusta به گوشتون نخورده چرا وقتی میبینی گفتم Bratule RR حریفِ Street Fighter هست، دیسلایک میدی؟ بفرما:

    Ducati StreetFighter V4 SP2 – 2023 :
    4cylinder 1103cc
    208HP
    123NM
    177KG (Dry weight)

    MV Agusta Brutale 1000 RR – 2023 :
    4cylinder 998cc
    208HP
    116.5NM
    186KG (Dry weight)

    BMW M 1000 R – 2023 :
    4cylinder 999cc
    205HP
    112.5NM
    192KG (Dry weight)

    Kawasaki Z H2 SE – 2023 :
    4cylinder 998cc
    200HP
    137NM
    240KG (Dry weight)

  9. اردلان

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (64 ديدگاه)

    با اینکه یاهاما از نظر فنی یکی از بهترین ها در دنیاس ولی واقعا دوکاتی و ام وی اگوستا بهترین طراحی هارو دارن
    لامصب اگه فراری میخواست موتور بسازه میشد دوکاتی

  10. مسعود

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    چند ماه پیش اوایل تابستان بود یکیش رو خارج از کشور برای تست در نمایندگی دیدن کردم V4s با رنگ خاکستری Grey Nero کیفیت رنگ باک وبدنه رو که دیدم دست زدم کیف کردم حتی ضخامت رنگ باک هم سه پوششه هست اگر اینو کنار موتورهای ژاپنی بذارید زیاد پیچ روی پوسته های انجین نمیبینید بیشتر پیچ ها از با شگرد خاصی مخفی شدن و قطعات شاسی که از جنس آلمینیوم هست هم بر خلاف موتورهای ژاپنی که برای ارزون سازی میارن با جوشکاری برق اتصالات شاسی رو انجام میدن با جوشکاری تیگ انجام شده بود
    علت گرون بودن محصولات دوکاتی یه سری ریزه کاری هست که شرکت های دیگه انجام نمیدن
    علت اینکه تو وزن خشک 20 کیلو از موتورهای ژاپنی سبک تره همین ریزه کاری هاست و البته قیمت 25 هزار دلاری بدون مالیات که سرجمع با مالیات V4s برای خریدار 30 هزار دلار تموم میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا