دوکاتیموتورسیکلت

دوکاتی تست پلتفرم جدید V21L موتو E خود را شروع کرد

شرکت درنا اسپورت در اکتبر ۲۰۲۱ اعلام کرد از پایان فصل ۲۰۲۲، انرژیکا دیگر به عنوان تأمین‌کننده مسابقات الکتریکی موتور E مطرح نخواهد بود. اگرچه ما قبلاً می‌دانستیم که این آخرین فصل حضور سازنده موتورسیکلت‌های الکتریکی در موتور E خواهد بود اما اطلاعی نداشتیم که با آغاز فصل ۲۰۲۳، چه چیزی در انتظار این مسابقات و البته شرکت دوکاتی خواهد بود.

موتور E اخیراً توجهات زیادی را به خود جلب کرده مخصوصاً از زمانی که چندین کشور اروپایی اهداف خود برای از رده خارج کردن خودروهای درون‌سوز در آینده‌ای نسبتاً نزدیک را اعلام کرده‌اند. از زمان معرفی سری مسابقات موتو E در سال ۲۰۱۹، آینده جدیدی برای مسابقات موتورسیکلت‌رانی رقم خورده و این در حالی است که اکثر موتورسیکلت‌های درون‌سوز خاطره‌انگیز به احتمال زیاد روانه موزه‌ها خواهند شد. با این تفاسیر دوکاتی قبلاً اعلام کرده با آغاز فصل ۲۰۲۳ مسابقات از اولین پلتفرم تمام الکتریکی خود استفاده خواهد کرد.

به نظر می‌رسد دوکاتی از نظر توسعه این پلتفرم پیشرفت‌های زیادی داشته و تست‌های اولیه آن را قبلاً استارت زده است. این شرکت همچنین با میشله پیرو سوارکار تست تیم دوکاتی موتو جی پی همکاری کرده است. فعلاً این تمام چیزی است که از پروژه دوکاتی می‌دانیم اما به جرات می‌توان گفت موتورسیکلت‌های موتو E از نظر پرفورمنس خیلی با موتورسیکلت‌های انرژیکا ایگو بکار رفته در این مسابقات تفاوت نخواهند داشت. انتظار می‌رود قرارداد دوکاتی با این مسابقات تا سال ۲۰۲۶ ادامه داشته باشد و بسته به عملکرد کلی موتورسیکلت‌ها در این چهار فصل قرارداد تمدید شود.

ورود دوکاتی به موتو E احتمالاً روی محصولات جاده‌ای این شرکت ایتالیایی هم تأثیرگذار خواهد بود. مدیرعامل دوکاتی قبلاً برنامه‌های الکتریکی سازی شرکت خود را اعلام کرده و امیدوار بوده این دسته از محصولات بین سال‌های ۲۰۲۵ تا ۲۰۳۰ روانه بازار شوند. دوکاتی بخشی از گروه فولکس‌واگن بوده و بی‌شک به جدیدترین تکنولوژی الکتریکی این غول آلمانی دسترسی دارد. با این وجود دوکاتی به سرمایه‌گذاری روی بخش تحقیق و توسعه خود نیز ادامه داده و به توسعه پلتفرم تمام الکتریکی خود نیز ادامه می‌دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۷ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (16 ديدگاه)

    اول موتور سیکلت الکتریکی بهتر از موتور 1000

    مخالفم 13
    1. TOM KRISTENSEN

      ۷ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (163 ديدگاه)

      برو حاجی

      موافقم 3
      مخالفم 2
    2. godfather

      ۷ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (196 ديدگاه)

      حتی ترسو ترین انسان های روی زمینم نمیتونم از وسوسه صدای یه ۱۰۰۰ سی سی ناب دل بکنن لذت ۱۰۰۰ مثل گوش دادن به سمفونی باخ امثال ایشونه همین قدر روح نواز همین قدر پر درد واسه ما ایرانیها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا