دوکاتیموتورسیکلت

دوکاتی از قوی ترین پیشرانه تک سیلندر دنیا رونمایی کرد

شرکت دوکاتی قوی ترین پیشرانه تک سیلندر دنیا با ۷۷.۵ اسب بخار قدرت را معرفی کرده است.


این شرکت ایتالیایی سازنده موتورسیکلت پیش از این نیز تبحر خود در تولید پیشرانه‌های پرقدرت را به نمایش گذاشته هرچند پیشرانه جدید تک سیلندر آن در سطح بالایی قرار دارد. این نیروگاه جذاب که سوپر کوادرو مونو نام دارد تنها از یک سیلندر استفاده کرده و حجم آن به ۶۵۹ سی‌سی می‌رسد. دوکاتی با رونمایی از این پیشرانه می‌گوید سوپر کوادرو مونو بیشترین پرفورمنس را بین تمامی پیشرانه‌های تک سیلندر جاده‌ای دنیا دارد. بی‌شک با چنین ویژگی‌هایی ما تحت تأثیر محصول جدید دوکاتی قرار می‌گیریم مخصوصاً اینکه قدرت تولیدی آن با استفاده از اگزوز استاندارد به ۷۷.۵ اسب بخار در دور ۹۷۵۰ می‌رسد. درصورتی‌که پیشرانه موردبحث با یک اگزوز مسابقه‌ای همراه شود خروجی‌اش به رقم قابل‌توجه ۸۴.۵ اسب بخار خواهد رسید.

ایتالیایی‌ها خاطرنشان می‌سازند ردلاین ۱۰۲۵۰ پیشرانه بالاترین میزان دوران در بین تمامی پیشرانه‌های تک سیلندر تولیدی را دارد. سوپر کوادرو مونو از پیشرانه ۲ سیلندر ۱۲۹۹ سی‌سی بزرگ‌تر دوکاتی مشتق شده و برخی ویژگی‌های کلیدی آن از جمله پیستون، طراحی محفظه احتراق و سوپاپ‌های بزرگ را به اشتراک می‌گذارد. این کمپانی محبوب در بیانیه خود گفته است:

سوپر کوادرو مونو بازی پیشرانه‌های تک سیلندر را تغییر می‌دهد و قرار است قلب تپنده یک محصول جدید باشد. این موتورسیکلت جدید ترکیبی هیجان‌انگیز از عملکرد و قدرت خواهد بود و احساسات موتورسوار را در پیست و جاده بر خواهد انگیخت

قرار است قوی ترین پیشرانه تک سیلندر دنیا در دل موتورسیکلت هایپر موتارد ۶۸۹ مونو قرار گیرد. دوکاتی در ادامه می‌افزاید:

هایپر موتارد ۶۸۹ مونو اولین موتورسیکلت سوپر موتارد تک سیلندر جاده‌ای دوکاتی است و که فقط با یک هدف توسعه یافته و آن‌هم انتقال هیجان به موتورسوار است. این محصول جدید ساختاری ساده و سبک‌وزن خواهد داشت و یک موتورسیکلت هیجان‌انگیز واقعی با ژن مسابقه‌ای خواهد بود.

اگر ایده موتورسیکلت هیجان‌انگیز را دوست دارید می‌توانید این موتورسیکلت پرنده را تماشا کنید که قرار است در سال ۲۰۲۸ راهی آسمان‌ها شود. موتورسیکلت موردبحث که در ابتدا با نام جت پک اسپیدر شناخته می‌شد هم‌اکنون نام ریزور را به خود گرفته و دارای هشت پیشرانه کوچک اما پرقدرت جت است که امکان پرواز ۳۰ دقیقه‌ای با سرعت حدود ۹۵ کیلومتر در ساعت را فراهم می‌سازند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. ali_x76

    ۱۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (394 ديدگاه)

    کاش علت انتخاب طراحی یک سیلندر رو هم شرح میدادن که چرا اینجا به ۲ یا ۴ سیلندر ترجیح داده شده.

    موافقم 12
    1. حامد

      ۱۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (126 ديدگاه)

      ترجیح داده نشده
      این خودش از روی یه 2 سیلندر ساخته شده
      این برای ساخت موتور های سبک تر و ارزون تر که همزمان قدرت خیلی بالایی هم داشته باشن عالیه

    2. کیانوش

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (826 ديدگاه)

      لیلش نوع موتور هست که سوپرموتو هستش سوپر موتو ها بر اساس پلتفرم کراس های سنگین ساخته میشه معمولا همون پیشرامه چهارصد پنحاه های کراس رو دارن ولی بعضی مدل های خاص ههم با پیشرانه های بزرگ تر ساخته میشن و چون وزن باید سبک باشه از تک سیلندر استفاده میکنه چهار سیلند تو سوپر موتو اصلا شدنی نیست چون این مؤتور ها شاسی باریک و سبکی معمولا هم واسه تمرین تو پیست ها استفاده میشن تو پیست ها کوچیک تر از پیست های ریس اصلی واسه تمرین کردن استفاده میشن یا مثلآ اکادمی ولنتینو روسی هم از کراس ها چهارصد پنجاه با لاستیک های با اج خیلی کوتاه تر استفادع میکنن که رو شن راحت دریف بزنن و تمرین کنن نمیدونم بهش دریفت نمیگن فکر کنم اما تو مسابقات موتو حی پی معمولا پیچیدن به شکل دریف هست و علاوه بر زاویه دادن تو پیچ فرمون رو خلاف جهت پیچ هم میچرخونن

  2. Chromstone3

    ۱۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (58 ديدگاه)

    از موتور پراید ( تولید ملی ) قدرت بیشتری تحویل میده … 🤣

    موافقم 13
    مخالفم 1
  3. amirboss

    ۱۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (728 ديدگاه)

    ساختار این موتور سبک وزن با اسب بخار بالا و گشتاور پایین تعریف میشه که مهم ترین مزیتی که داره عکس العمل سریع تر نسبت به درخواست راننده تو شرایط مختلف هست.

  4. زیزیگولو

    ۱۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (6035 ديدگاه)

    یکی از قابل اعتمادترین برندهای موتورسیکلت در جهان

    موافقم 3
    مخالفم 2
  5. رضا

    ۲۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (154 ديدگاه)

    بیشترین دور موتور بین تمامی یک سیلندر ها؟!
    جالبه که شناختی از طرح هوندا ۱۲۵ ندارن!!!

    1. محمد

      ۴ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      دور موتور نینجا۳۰۰ بیست ار پی ام هست که چنین دور موتوری فقد توی موتورهای مسابقه ای دیده میشه اگه دور موتور این انجین رو هم میفرمودید همه ابهام ها برطرف میشد

      1. کیانوش

        ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (826 ديدگاه)

        غیر ممکنه بیست هزار تا تو ی موتور سیکله خیابونی معمولا هرچقدر حجم سیلند پایین تر باشه میتونه دور موتور بالا تری داشت مثلا دپر موهور تو ششصد سی سی ها بیشتر از،هزرا سی سی هاست و ششصد ها هم بیشتر از شونزده هزار تا نمیرن چهار سیلند هاشون حالا چطور ی تک سیلند سیصد سی سی بیست هزار تا رفته موتور های چهار سیلمند چون سیلند های دارن که میتون لرزش بقیه سیلند هارو خنثی کن دور بیشتر یهم میگیرن به نسبت تک سیلند ها غیر ممکنه ی تک سیلند بیست هزار دور بگیره موتور جت هم بیست هزار دو در دقیقه نمیگیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا