شرکت اِنگلر جدیدترین نسخه از موتور چهار چرخ خود را با پیشرانه V12 دارای قدرت ۱۲۰۰ اسب بخار معرفی کرده است.
شاید اولین بار با دیدن این وسیله نقلیه فکر کنید با محصولی از لوتوس که جراحی مغز انجام داده روبرو هستید اما اِنگلر V12 بسیار عجیبتر از آن چیزی خواهد بود که فکر میکنید. در واقع شما سریعترین موتور چهار چرخ دنیا را مشاهده میکنید که ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت دارد. باید گفت اِنگلر در سال ۲۰۱۹ نسخه ۱۰ سیلندر از این محصول را با ۸۵۰ اسب بخار قدرت رونمایی کرده بود و پارسال نیز نسخهای ارتقا یافته از آن با ۲۵۰ اسب بخار قدرت بیشتر پردهبرداری شد.
حالا نوبت به اِنگلر V12 رسیده که با قدرت خیرهکننده خود جلبتوجه کند. فعلاً مشخص نیست که پیشرانه این موتور چهار چرخ به چه شرکتی تعلق دارد اما با قدرت ۱۲۰۰ اسب بخار و وزن ۱۲۰۰ کیلوگرم، محصول موردبحث نسبت قدرت به وزن یک به یک دارد و از این نظر آرزوی بسیاری از خودروسازان به شمار میرود. همچنین گشتاور تولیدی پیشرانه نیز به ۱۲۰۰ نیوتون متر میرسد.
البته سؤالات زیادی درباره اِنگلر V12 وجود دارد. اگرچه ظاهر این محصول جدید شبیه سوپرکارهای پرقدرت است اما شرایط راندن آن هنوز مشابه موتورهای چهار چرخ خواهد بود. نکته جالب اینکه یاماها رپتور 700R که جزو بهترین چهار چرخهای اسپرت دنیاست تنها حدود ۴۰ اسب بخار قدرت دارد اما مدیران اِنگلر فکر میکنند V12 باید سی برابر قویتر باشد. البته که وجود سیستمهای الکترونیکی مدرن در خودروها باعث میشود کنترل چنین قدرتی مشکلساز نباشد اما پلتفرم یک موتور چهار چرخ در سرعتهای بالا مشکلات زیادی دارد. این وسایل نقلیه توانایی عبور از پیچ مشابه موتورسیکلتها را ندارند و فاقد صندلی، کمربند ایمنی و در و سایر تجهیزات خودروها هستند.
به همین خاطر اِنگلر V12 شاید از چسبندگی لازم برای عبور از پیچ برخوردار باشد اما راننده آن شاید چنین تواناییای را نداشته باشد. حتی برخی وسایل نقلیه شبیه به خودروها نیز در هنگام عبور از پیچها استرس زیادی را به راننده منتقل میکنند و نتیجه سریع راندن با اِنگل V12 نیز مشخص خواهد بود. نکته دیگر اینکه حداکثر سرعت محصول موردبحث ما ۴۰۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده ولی حدس میزنیم این رقم بیشتر تئوری باشد تا تست شده چراکه هرگز چنین چیزی را مشاهده نکردهایم.
البته ما دوست داریم تستهای واقعی اِنگلر V12 را نیز مشاهده کنیم هرچند خود این شرکت قول داده محصولی مرکب از سوپر بایک ها و سوپرکارها را تولید خواهد کرد؛ اما با تمامی این تفاسیر باید واقعبین بود: اِنگلر V12 وسیلهای برای راننده نیست چراکه نه امکان راندن پرسرعت آن در جادههای پر پیچ و خم وجود دارد و نه در پیستها میتوان از آن لذت برد. در حقیقت این محصول جدید بیشتر مناسب خودنمایی خواهد بود. اِنگلر اشارهای به قیمت موتور چهار چرخ ۱۲۰۰ اسب بخار و زمان عرضه آن نکرده اما به برخی جزئیات همچون ترمزهای کربن سرامیک برمبو با ۶ و ۴ پیستون، گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه، رینگهای ۲۰ اینچی منیزیمی و مونوکوک کربن با ساب فریمهای تیتانیوم اشاره داشته است.
Drifter
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳مصداق بارز شتر گاو پلنگ 😐
تکلیفش با خودش هم مشخص نیست
فقط انگار میخواسته یه رکورد عجیب رو بزنه
A
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳فک کردم فقط ماشینا شبیه هم شدن نگو موتورا هم دارن شبیه ماشینا میشن
مزدا
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳کسی خا… میکنه با این قدرت پشتش بشینه!
froG-driVer
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳عجب😐😐😐😐
ARIAN
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳این دیگه چیه 😳 بیشتر بدرد مولتی میلیاردر های موناکو میخوره که هر یک ماه یه بار باهاش بیان بیرون یه شو آف بدن وگرنه این نه موتوره نه ماشینه. قدرتش جنون آمیزه
پبام
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳اگه بارون بیاد باید چیکار کرد؟
پبام
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳اگه بارون بیاد باید چیکار کرد؟!
تنر
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳این موتور رو هر شرکتی ساخته چرا خودش استفاده نمیکنه الان ماشین بنزینی با این قدرت خیلی کمه یا اصلا نیست
کاوه
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳مضحک ترین و مسخره ترین و بی ربط ترین ایده تاریخ خودرو و موتورسیکلت!!!!!نمیشه اصلا نمیشه همچین چیزی.فقط تصور کنید بر فرض با سرعت ۲۵۰ تا(تازه نه ۴۰۰ تایی که این میگه)یه پیچ ملایم بخوای بپیچی!!؟قشنگ ۲۰۰ متر پرت میشی از روش!!!!یعنی یه دور نزدن باهاش خودشون؟کلا نمیدونن نیروی گریز از مرکز چیه؟همچین چیزی نمیشه استیبل باشه و بتونی باهاش سر پیچ دور بزنی.سوار پراید که میشی با سرعت ۱۰۰ تا سر پیچ با اینکه قرص و محکم روی صندلی پهن نشستی کمربند ایمنی هم سفت گرفتدات گریز از مرکز میخواد از پنجره پرتت کنه بیرون.بعد این رو چطور میخوان راننده رو روی صندلی نگه دارن با این قدرت و این وزن و این صندلی؟
علی جردن
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳به درد باغ و ویلای بزرگ میخوره توی ملک خصوصی خودت بچرخی. توی معابر عمومی جواب نیست
توی یک پیچ تند شاید خودرو چپ نشه ولی قطعا راننده پرت میشه.
( سلام داداش چطوری سابق )
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳کنترل همچین هفته بیجاری غیر ممکنه
انگار سوار یه ماشین بشی ولی نهایت کنترلت اندازه یه موتوره
به شدت بی مصرفه
𝐀𝐥𝐢
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳این چیه آخه😐
amirboss
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳این حجم از قدرت و گشتاور در مقابل این وزن منو یاد آریل اتم میندازه
شاید اگه رو پلتفرمش کار بشه و از رول بار مناسب و امنیت بیشتری برخوردار بشه میتونه تا حدودی نواقص موجود رو کمرنگ تر کنه.
AMG GT R
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳فرزند نامشروع خودرو و ماشین
ابوالفضل
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳به حق چیزای ندیده 😐
ایده اینو کی داده ؟ به من نشونش بدید
SMS
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳بابا پولشون به ساخت ماشین نرسیده گفتن بیا بگیم موتور چارچرخه
Aaaa
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳آخه موتور به این قویی به چه درد این (ماشین یا موتور )میخوره اگه بیشتر از یه سرعتی باهاش بره پرت میشه ای کاش موتور این (ماشین یا موتور) رو میذاشتن روی ماشینی که تکلیفش با خودش معلوم باشه
karenical
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳فقط خود نمایی ، این در عمل قابل استفاده نیست ، یه جور طرح مفهومیه که قدرت مهندسیشونو نشون بدن
فقط به درد بچه پولدارایی میخوره که میخوان پارکینگو با چیزای عجغ وجغ پر کنن
با موتور ۱۳۰۰ اسبی دقیقا میخوای چیکار کنی؟ زمین شخم بزنی؟(خیلی از تراکتور ها هم ۱۳۰۰ اسب نیستن)
نام : کاوازاکی h2r
تعداد چرخ : 2
قدرت : ۳۱۰hp
سرعت :۴۰۰
هندلینگ: خدا
به ایشون میگن موتور ، همه چیزش به اندازست و باهم تناسب داره
امیر کریمی
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳مسخرست چیه اخه این متور ۴چرخ 🤣