موتورسیکلت

بررسی موتورسیکلت فلات 250؛ مشخصات، قیمت و هر آنچه باید بدانید

از جمله شناخته‌شده‌ترین محصولات تریل موجود در کشور می‌توان به موتورسیکلت فلات ۲۵۰ اشاره کرد که می‌خواهیم به بررسی آن بپردازیم.
موتورسیکلت تریل فلات 250

موتورسیکلت‌های تریل طرفداران خاص خود را دارند و ویژگی‌های خارج از جاده و آفرود این دسته از محصولات باعث می‌شود گزینه اول برای کسانی باشند که به گشت‌وگذار آخر هفته در بیراهه‌ها علاقه دارند؛ اما متأسفانه همانند وضعیتی که در صنعت خودروی کشورمان نیز وجود دارد، موتورسیکلت‌های تریل تراز اول جهانی در کشورمان عرضه نمی‌شوند و معدود گزینه‌های قابل‌اعتنا نیز با قیمت‌های نجومی خرید و فروش می‌شوند. در این میان موتورسیکلت فلات ۲۵۰ جزو معدود مدل‌های چینی است که خریداران بیشتری را به خود جلب کرده و پکیجی قابل‌قبول را با هزینه‌های کمتر در مقایسه با برندهای مطرح ارائه نماید.

همچنین بخوانید:

این موتورسیکلت با نام کامل فلات جی وای ۲۵۰ شناخته می‌شود و در مقاله راهنمای خرید پدال می‌خواهیم به بررسی آن بپردازیم. باید دانست فلات ۲۵۰ در واقع محصولی چینی است که توسط شرکت همتا سیکلت تولید می‌شود. همچنین محصولات تریل ۲۵۰ سی‌سی فلات در دو نسخه طرح فلات ۲۵۰ کی تی ام و ترکر در بازار عرضه شده‌اند. این دو محصول با نام‌های فلات کی تی ام و فلات ۲۵۰ شناخته می‌شوند و ما به بررسی مدل دوم می‌پردازیم.

بررسی موتورسیکلت فلات ۲۵۰

طراحی ظاهری

این موتورسیکلت طرح مشابه اکثر موتورهای تریل را به نمایش می‌گذارد هرچند باید به این نکته اشاره کنیم که مدل فلات ۲۵۰ ظاهری خشن‌تر در مقایسه با طرح کی تی ام دارد. نمای جلوی موتورسیکلت با چراغ اسپرت و دوشاخ زیرین ظاهری قابل‌قبول دارد. در نمای ظاهری نیز همه‌چیز در عین سادگی در مجموعه‌ای هماهنگ قرار دارند و حس خوبی را به بیننده منتقل می‌کنند. در مجموع طراحی ظاهری موتورسیکلت فلات ۲۵۰ کاملاً مناسب مسیرهای خارج شهری است و این حس را به خریدار منتقل می‌کند. موتورسیکلت موردبحث در رنگ‌های گوناگون از جمله نارنجی و سفید عرضه می‌شود هرچند ترکیب رنگ نارنجی و مشکی بیشترین جذابیت را دارد.

به منظور محافظت از قسمت‌های حیاتی موتورسیکلت همچون موتور و گیربکس محافظ‌های میله‌ای در نظر گرفته شده است. همتا سیکلت برای دیسک‌های ترمز نیز از طرح‌های متفاوتی استفاده کرده که جالب به نظر می‌رسد. با نگاهی به مجموعه نشانگرها شاهد صفحه دیجیتال کوچکی خواهید بود که قطعاً می‌توانست بهتر از این طراحی شود. هرچند همین نمایشگر کوچک نیز اطلاعات لازم را در اختیار موتورسوار قرار می‌دهد. با عنایت به این موارد می‌توان گفت اگرچه طراحی ظاهری موتورسیکلت فلات ۲۵۰ هیچ نکته شاخص و ساختارشکنی ندارد اما مجموعه‌ای هماهنگ و زیبا را ارائه می‌کند و انتقاد خاصی به آن وارد نیست.

قوای محرکه

همان‌طور که از نام این موتورسیکلت مشخص است، فلات ۲۵۰ به پیشرانه تک سیلندر ۲۵۰ سی‌سی هوا خنک مجهز است. این نیروگاه ۱۴.۵ اسب بخار قدرت و حدود ۱۴ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند که با توجه به عملکرد برندهای مطرح این کلاس ارقام قابل‌توجهی نخواهد بود هرچند با توجه به قیمت و جایگاه این موتورسیکلت تریل در بازار می‌توان آن را قابل‌قبول دانست. جهت انتقال نیرو به چرخ عقب هم از گیربکس ۵ سرعته استفاده شده است. حداکثر سرعت قابل دستیابی فلات ۲۵۰ نیز حدود ۱۳۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود. با استفاده از باک سوخت ۱۱ لیتری، می‌توان مصرف سوخت حدود ۳ لیتر را در صد کیلومتر داشت. همچنین وزن موتورسیکلت فلات ۲۵۰ نیز ۱۲۵ کیلوگرم ذکر شده است. این موتورسیکلت تریل در بخش سیستم تعلیق از نمونه تلسکوپی در جلو استفاده کرده درحالی‌که سیستم تعلیق عقب از نوع تک کمک‌فنر با قابلیت تنظیم است. ترمزهای دیسکی نیز در اکثر مدل‌های تولیدی از پشتیبانی سیستم ترمز ضد قفل بی‌بهره مانده‌اند.

سواری

موتورسیکلت‌های تریل بیشتر برای تردد در مسیرهای خشن و بیراهه‌ها طراحی شده‌اند و نباید از فلات ۲۵۰ نیز انتظار سرعت و شتاب در معابر شهری را داشت اما بااین‌حال نیز موتورسیکلت موردبحث اکثر نیازهای موتورسواران را چه در شهر و چه در خارج از آن رفع خواهد نمود. این موتورسیکلت تریل از سیستم تعلیق نرمی سود برده و سواری نسبتاً نرمی در عبور از دست‌اندازها خواهد داشت. نکته مهمی که باید به آن اشاره کنیم رعایت موارد ایمنی در عبور از مسیرهای آفرود است چراکه نباید انتظار پرش‌های سنگین را از فلات ۲۵۰ داشته باشید و در غیر این صورت آسیب دیدن شاسی و باک سوخت دور از انتظار نخواهد بود.

مزایا و معایب موتورسیکلت فلات ۲۵۰

با توجه به موارد ذکر شده می‌توان گفت این موتورسیکلت دارای ظاهری نسبتاً جذاب و قابل‌قبول، خدمات پس از فروش و تأمین قطعات خوب و همچنین توانایی‌های آفرود و خارج از جاده خوب است. البته نباید از پیشرانه نسبتاً قدیمی آن با خروجی پایین نیز چشم‌پوشی کرد.

قیمت فلات ۲۵۰

این موتورسیکلت هم‌اکنون با قیمت حدود ۱۷۵ میلیون تومان در دسترس است. از جمله رقبای فلات ۲۵۰ در بازار کشور می‌توان به کویر رادیسون T2 و پیشرو گلد ۲۵۰ اشاره کرد. همچنین جهت اطلاع از قیمت روز موتورسیکلت می‌توانید صفحه مربوط به آن را در پدال دنبال کنید.

همچنین بخوانید:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. جرمی کلارکسون

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1037 ديدگاه)

    قشنگ کپی هوندا CRF 250

    موافقم 8
    مخالفم 8
  2. Saeed

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (29 ديدگاه)

    و همینطور kTM

    موافقم 10
    مخالفم 4
  3. کریم

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    چین از تمام برندهای مشهور دنیا کپی برداری کرده و تقلبی اش را درست کرده روانه بازار می‌کند وسایل باکیفیت را به اروپا و آمریکا صادر و بی‌کیفیت و غیراستاندارد و بنجول را به ایران و کشورهای بدبخت عقب مانده صادر می‌کند این متور هم ارزش خرید ندارد چقدر بدبختیم که وسایل چینی بی‌کیفیت باید بخریم هوندا بی ام و سوزوکی وو….. کجاست

    موافقم 29
    مخالفم 8
  4. ابی

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مفت نمی ارزه نخرید که منم با بدبختی رد کردم،هزارتا مشکل داره

    موافقم 20
    مخالفم 6
  5. سینا

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خودم موتور فروشم ولی همش اشغاله بخدا اینقد عذاب وجدان دارم اینارو ب مردم میندازم ..مجبورم

    موافقم 26
    مخالفم 4
    1. فرهاد محمدپور

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دمت گرم. بنظر شما در رنج قیمت اینها کدوم مورد بهتره؟ مثلا هاتفورد یا چی؟

      موافقم 5
      مخالفم 3
  6. گاس فرینگ

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (395 ديدگاه)

    طبق شنیده ها موتورهای تریل فلات نسبت به روان و بهپر کیفیت بهتری دارن

    موافقم 13
    مخالفم 5
  7. احسان

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    نوش و بخرید عالیه

  8. اریا

    ۲۶ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بین موتورهای تولید داخل کشور ،تریل های فلات شرکت همتاز از کیفیت بالاتری نسبت به بقیه شرکت‌ه برخوردار هست ،شک نداشته باشید یک سر و گردن بالاتره. فلاپ های ا فلات را با بقیه مقایسه کنید گویای این تمایز هست ،با اندک تغییرات مثل تعویض چرخ دنده و زنجیر و خارج نمودن کاتالیزور و جایگزینی اگزوز بهتر میتونید تریل فلات طرح هوندارو به فلات هوندای اصل تبدیل کنید بدون اندکی لرزش ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا