موتورسیکلتهفته نامه

سریع ترین موتورسیکلت‌ های 4 سیلندر سال 2024

اگر به دنیای موتورسیکلت‌های پرقدرت علاقه دارید و می‌خواهید با سریع ترین موتورسیکلت‌ های ۴ سیلندر سال ۲۰۲۴ آشنا شوید این مطلب جذاب پدال را از دست ندهید.


سرعت بسیار هیجان‌انگیز و خطرناک است. خرید موتورسیکلتی که بتواند با سرعت فراتر از ۳۲۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند تجربه‌ای فوق‌العاده خواهد بود اما یافتن یک پیست مخصوص یا جاده‌ای بسیار خلوت که بتوان به چنین سرعتی دست یافت مسئله دیگری خواهد بود؛ و حتی اگر شما بتوانید به چنین مسیرهایی دسترسی داشته باشید با گزینه‌های معدودی در بازار مواجه خواهید شد. البته این به معنی عدم وجود موتورسیکلت‌های پرقدرت و سریع نیست. به همین خاطر است که می‌خواهیم سریع ترین موتورسیکلت‌ های ۴ سیلندر سال ۲۰۲۴ را معرفی کنیم. موتورسیکلت‌های انگشت‌شماری در بازار وجود دارند که از پیشرانه ۴ سیلندر استفاده کرده و قدرت تولیدی آن‌ها باورکردنی نیست. در حین معرفی این موتورسیکلت‌ها به چند نمونه از مشخصات عملکردی آن‌ها نیز اشاره می‌کنیم. نکته مهم اینکه یک توافق محرمانه بین شرکت‌های تولید کننده موتورسیکلت وجود دارد که بر این اساس سرعت محصولاتشان کنترل شده و معمولاً به ۳۰۰ کیلومتر در ساعت محدود می‌شود. البته این توافق رسمی نیست و بسیاری از شرکت‌ها از مرز ۳۰۰ کیلومتر در ساعت هم عبور کرده‌اند اما اکثر موتورسیکلت‌های لیست ما همین توافق را به اجرا می‌گذارند.

سریع ترین موتورسیکلت‌های ۴ سیلندر سال ۲۰۲۴

کاوازاکی نینجا H2R

نینجا H2R یک شگفتی دو چرخ است. شتاب گیری و حداکثر سرعت این موتورسیکلت ژاپنی بسیار احساس‌برانگیز است. نسخه استاندارد نینجا H2 از پیشرانه ۴ سیلندر ۹۹۸ سی‌سی سوپرشارژردار با ۲۲۸ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند اما خروجی مدل H2R به ۳۰۰ اسب بخار می‌رسد تا آن را یک سر و گردن بالاتر از هر موتورسیکلت دیگری قرار دارد. کاوازاکی صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت رسمی نینجا را اعلام نکرده اما اکثر پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد این محصول زیر ۳ ثانیه از سکون به سرعت یاد شده می‌رسد. اگرچه سقف سرعت نینجا H2R به عوامل مختلفی بستگی دارد اما چندین تست نشان داده‌اند امکان رسیدن به سرعت فراتر از ۳۲۲ کیلومتر در ساعت نیز وجود دارد. حتی اگر زیرساخت مناسب وجود داشته و راننده نیز به اندازه کافی شجاع باشد رسیدن به سرعت حدود ۴۰۰ کیلومتر در ساعت نیز دور از دسترس نخواهد بود. شایان ذکر است قیمت نینجا H2R از حدود ۵۸ هزار دلار شروع می‌شود.

دوکاتی سوپرلگرا V4

دوکاتی پانیگاله V4 موتورسیکلتی با عملکرد متمرکز روی پیست است و در نسخه‌های مختلفی تولید می‌شود. مدل‌های استاندارد آن شامل V4، V4 R، V4 S و V4 SP2 هستند که همگی توانایی‌های چشمگیری دارند؛ اما گل سرسبد این خانواده مدل سوپرلگرا V4 است که فقط به تعداد ۵۰۰ دستگاه تولید شده و از ویژگی‌های فنی و ظاهری متمایزی سود می‌برد. نیروبخش این موتورسیکلت پیشرانه ۹۹۸ سی‌سی است که ۲۲۴ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و حداکثر سرعت را به ۳۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند. دوکاتی از متریال سبک‌وزن متنوعی همچون تیتانیوم و فیبر کربن استفاده کرده تا سوپرلگرا V4 جزو سبک‌ترین موتورسیکلت‌های کلاس خود باشد.

سوزوکی هایابوسا

محصولاتی همچون هایابوسا به خاطر تعهد ویژه خود به سرعت ‌بالا شناخته شده‌اند. نیروبخش این هیولا یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱۳۴۰ سی‌سی است که نیروی خود را از طریق گیربکس ۶ سرعته راهی چرخ‌ها می‌کند. ترمزهای برمبو نیز وظیفه توقف را بر عهده دارند. هایابوسا موتورسیکلت بزرگی است و به همین خاطر چابک‌ترین گزینه این کلاس نیست. همچنین وزن آن نیز از محصولاتی همچون نینجا H2R و سوپرلگرا V4 بیشتر است. نسخه فعلی هایابوسا حدود ۲۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و توانایی رسیدن به سرعت ۳۱۲ کیلومتر در ساعت را دارد. نسخه سفارشی سالگرد ۲۵ سالگی این موتورسیکلت حدود ۲۰ هزار دلار قیمت دارد که بسیار ارزان‌تر از رقباست.

بی ام و M1000RR

بی ام و می‌گوید حداکثر سرعت S1000RR حدود ۳۰۰ کیلومتر در ساعت است اما نسخه‌ای خاص‌تر از آن با نام M1000RR وجود دارد که در واقع یک محصول مسابقه‌ای برای معابر عمومی است و از ویژگی‌های آیرودینامیک متنوعی سود می‌برد. سقف سرعت این مدل خاص ۳۰۴ کیلومتر در ساعت اعلام شده است. پیشرانه ۴ سیلندر ۹۹۹ سی‌سی موتورسیکلت یاد شده ۲۰۵ اسب بخار قدرت دارد و باعث می‌شود این هیولا جزو سریع ترین موتورسیکلت‌های ۴ سیلندر سال ۲۰۲۴ باشد. قیمت پایه S1000RR به حدود ۱۸ هزار دلار می‌رسد که رقم معقولی است. مدل M نیز همانند محصول دوکاتی از متریال سبک‌وزنی همچون پیستون‌های فورج کاری شده، سوپاپ‌های تیتانیومی و… سود می‌برد.

هوندا CBR 1000RR-R فایربلید SP

نهایتاً به آخرین محصول در لیست سریع ترین موتورسیکلت‌ های ۴ سیلندر سال ۲۰۲۴ می‌رسیم که محصولی از شرکت هونداست. نیروبخش CBR 1000RR-R فایربلید SP پیشرانه ۱۰۰۰ سی‌سی با ۲۱۴ اسب بخار قدرت است. این مدل ارتقا یافته قیمت ۲۹ هزار دلاری دارد درحالی‌که بهای مدل استاندارد به حدود ۱۷ هزار دلار می‌رسد. از جمله ویژگی‌های مدل فایربلید می‌توان به پیستون‌های فورج کاری شده، ترمزهای برمبو، اگزوز تیتانیومی و سیستم تعلیق بهتر اشاره کرد. هوندا برای طراحی فایربلید از موتورسیکلت مسابقه‌ای RC213V موتو جی پی الهام گرفته است. اگرچه فایربلید بسیار سبک‌وزن نیست اما بسیار سریع است و حداکثر سرعتش به ۳۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. NGU

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (122 ديدگاه)

    موتور سیکلت فقط ژاپنی
    موتور های بیشتری هم جا داشت توی لیست باشند مخصوصا کاوازاکی zx10r که با قیمت رقابتیش واقعا ترکونده
    گل سر سبد همشون هم برند هوندا پرافتخارترین برند موتو جی پی با بیش از 300 قهرمانی سازندگان و 25 قهرمانی جهان که حالا حالاها کسی به گرد پاش هم نمیرسه

    موافقم 56
    مخالفم 12
    1. amirkhanzadeh

      ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1033 ديدگاه)

      خیلی دوست دارم مارک دوکاتی رو امتحان کنم
      هوندا و کاوازاکی و … رو امتحان کردم
      ولی دوکاتی تا حالا قسمت نشده
      کسی تجربه سواری باهاشو داره ؟

      موافقم 18
      مخالفم 3
      1. مجید کلانی

        ۱ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (5 ديدگاه)

        بی ام و هم خوبه

        موافقم 9
        مخالفم 1
    2. جرمی کلارکسون

      ۱ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (983 ديدگاه)

      برای اون مورد آخر دوتا R کافی نبود یکی دیگه هم اضافه کردن

      موافقم 7
      مخالفم 2
  2. حسین دهمرد

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2646 ديدگاه)

    شاهین ژاپنی رو عشقه.

    موافقم 24
    مخالفم 5
  3. hosen

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (694 ديدگاه)

    همشون یه طرف اون h2r یه طرف

    موافقم 35
    مخالفم 8
  4. علی Shelby

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (540 ديدگاه)

    همشون خفنن اون سوزوکی با نوشته ژاپنیش ادمو یاد سامورایی‌ها میندازه و زیباش کرده

    کاوازاکی هم که ظاهر خیلی جسورانه و زیبایی داره

    هوندا هم که خودشو تو موتور سیکلت سازی به دنیا ثابت کرده

    بی ام و هم که خیلی زیبا طراحی شده و در عین زیبایی از طراحی با آیرودینامیک بالا سود میبره

    دوکاتی رو هم که خودتون میشناسید که چه تبحری در ساخت موتور سیکلت داره

    موافقم 22
    مخالفم 3
  5. 𝐀𝐥𝐢

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1551 ديدگاه)

    رخ h2r رو فقط

    موافقم 12
    مخالفم 4
  6. Shirko

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (271 ديدگاه)

    تو یوتیوب حدکثر سرعت های که دیدم به ترتیب ؛ کاواساکی اج ۲ ار ۴۰۲ کیلومتر ، دوکاتی سوپر لیگرا ۳۷۷ کیلومتر ، ب ام و ام ۱۰۰۰ ارار ۳۳۳ کیلومتر ، هوندا سی بی ار ۳۴۷ کیلومتر بر ساعت

    موافقم 16
    مخالفم 1
  7. samurai

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (598 ديدگاه)

    همشون خوبن
    از نظر اوج مهندسی کاوازاکی نینجا چند پله از بقیه بالاتره ولی انتخاب دوم منه :))
    اتنخاب اولم هایابوسا هست لعنتی گنگ خاصی داره :)))

    موافقم 16
    مخالفم 16
  8. 18:45

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (666 ديدگاه)

    مرسی آقا شاهین جذااااااااب بود مطلب.
    خب انتخاب اول منم که میدونی BMW هست و بعد کاوازاکی و سوزوکی😍🥇

    موافقم 15
    مخالفم 7
    1. شاهین

      ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (4695 ديدگاه)

      ارادت دارم حسین جان

      موافقم 3
      مخالفم 4
  9. MasouD

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (69 ديدگاه)

    حالا که جایی برای انجین خیلی بزرگ نیست
    حالا که دورگیری بسیار بالا و آلیاژ گران قیمت از دسترس عموم خارجه
    فقط بوست و بوست و بوست
    البته که اصولی و علمی

    موافقم 2
    مخالفم 2
  10. حسین خوانساری

    ۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (32 ديدگاه)

    کمپانی هوندا موتورز کلا نظیر نداره چه تو ساخت خودرو چه موتور سیکلت ، انصافا با کیفیت و طول عمر بالای قطعات شناخته شده هست تو دنیا ، کاوازاکی هم واقعا عالی عمل کرده تو تمام زمینه ها، از کیفیت و شتاب و سرعت تا قیمت های رقابتی ، ولی تو این لیست شخصا عاشق BMW M1000rr هستم یه موتور همه چی تموم با قیمت ۱۸ هزار دلار عالیه اونم با این برند آلمانی که ثابت شده هست در دنیا چه از نظر فنی چه از نظر طراحی که حرف اول رو میزنه بدون اغراق

    موافقم 10
    مخالفم 5
  11. سروش

    ۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (27 ديدگاه)

    چرا سرعتای اعلامی کمتر از اون چیزایی هست که ما دیدیم ، اکثر ویدیو های h2r سرعتی بالای ۴۰۰ کیلومترو توش ثبت کرده (بیشترین سرعتی که دیدم ۴۲۸ بوده)و روی دستگاه هم به ۴۵۳ کیلومتر رسیده!

  12. آرش

    ۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (385 ديدگاه)

    من بیشتر از موتور های امریکایی خوشم میاد.

    موافقم 2
    مخالفم 4
  13. Yaghoob

    ۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (346 ديدگاه)

    سقف سرعت تو بحث موتور خیلی مهم نیست
    مهم شتاب گیری و مانور پذیری هست.
    البته شاید اشتباه میکنم و سلیقه من یه موتور پر شتاب و مانور پذیر و ترجیحا خوش صداست
    به همین دلیل ترجیح من موتورهای با حجم انجین حدود ششصد سی سی هست

  14. MiiiladS1000

    ۲ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اولا موتوری که نیروی خودش از سوپر شارژر تامین میشه در هیچ کجای دنیا با موتورهای تنفس طبیعی مقایسه نمیشه ، دوما ثابت شده کیفیت مونتاژ قطعات مخصوصا کایت ها و چفت بودنش که باعث میشه تنش در سرعت‌های بالا به حداقل برسه ،همیشه موتورهای اروپایی سرتر بودن ، هایابوسا خیلی یکنواخت شده در طراحی و هوندا هم از تکنولوژی جی پی استفاده کرده ، بنظرم در واقعیت اول تکنولوژی ساختاری v4 و بعدش محصول مشترک بی ام و و ام پاور حرفی برای گفتن دارن ضمن اینکه این مطلبه خیلی مهم رو هم باید در نظر داشت که امروز دیگه سوپر بایک ها آنچنان طرفداری ندارن بخاطر خستگی زیاده رایدر در طول مسافت ،بخاطر همین اکثرا شرکت‌ها شروع به ساخت موتورها در کلاسها مخصوصا کلاسهایی مثل بابر_رابر_کافه ریس و … کردن
    در نهایت هم جای برندهای مثل ام وی اگوستا خیلی خالی هست

  15. M power

    ۱۹ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (365 ديدگاه)

    جونم m1000rr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا