برند امریکایی اودت قصد دارد با محصول ۹۰ هزار دلاری قدرتمندش، مشتریان هارلیدیویدسون را جذب کند و این برند را در بازی خودش شکست دهد.
موتور V تویین یکی از محبوبترین انتخابهای موتورسیکلتسازان آمریکایی در دهههای گذشته بوده است. از برند هارلی دیویدسون تا ایندیان و بوئل، همه علاقه خود را به این موتورها نشان دادهاند. در نتیجه این محبوبیت خاص، موتورهای V تویین اشکال، رنگها، اندازهها و برندهای متنوعی را تجربه کردهاند. «اودت موتورسایکلز» جدیدترین محصولش را با این نوع موتور ساخته و آن را «ولوس» نامیده است. از آنجا که اودت تجربه چندانی در برابر غولهای موتورسیکلتسازی ندارد، محصولش را با قطعات باکیفیت و موتور بزرگ ۲۰۰۰ سیسی V تویین تا دندان مسلح کرده است.
تنها با نگاهی کوتاه به ولوس میتوان تفاوت آن را با سایر موتورسیکلتهای مجهز به موتور V تویین دریافت. طراح این دستگاه، «کار لی»، از زبان طراحی تهاجمی و بیرونزده بهره برده است تا بتواند درعین نشان دادن اجزای داخلی، موتوری عضلانی را خلق کند. چراغها LED در یک فضای ساده قرار گرفتهاند که سپس به باک سوخت با طراحی تیز و گوشهگوشه میرسد. سازنده در ساخت قطعات گوناگون ولوس توجه ویژهای به جزئیات داشته است که میتوان این مورد را در نگاهی نزدیک به سبک طراحی و هماهنگی بخشهای مختلف این دستگاه درک کرد.
صندلی این موتورسیکلت اسپرت و نسبتا کوچک است. جای پای راننده به نحوی طراحی شده است که حس سواری موتورهای مسابقهای و تهاجم را القا کند. قدرت ولوس از یک واحد V تویین ۲۰۶۴ سیسی هواخنک تامین میشود که با نسبت سوخت به هوا ۱۱:۱ کارش را انجام میدهد. فناوری موتور بهکاررفته رفته در اودت قدرت آن را به ۱۲۸ اسب بخار و گشتاورش را به ۲۱۰ نیوتنمتر رسانده است. نکته حائز اهمیت در این موتور، دسترسی کامل راننده به تمام قدرت و گشتاور موجود پیش از رسیدن به دور ۳,150rpm است که موجب خلق شتابی خارقالعاده خواهد شد.
قدرت از طریق یک جعبهدنده ۶ سرعتی ویژه و اختصاصی به چرخها منتقل میشود که خود با کلاچ «رکلوس» همراه شده است. سازنده ولوس را به هیچگونه سیستم کمکراننده و دستیار خاصی مجهز نکرده است پس برای سواری آن و خم شدن هنگام پیچیدن، کنترل مچ دست عاملی حیاتی و جدی خواهد بود.
اودت موتورسیکلت ولوس را پیرامون شاسی یک موتور یخنورد توسعه داده که با آلومینیوم گرید هواپیماسازی ساخته شده است. به لطف اندازهگیریهای دقیق پایشگرهای سهبعدی که هرگونه وزن اضافه را حذف میکنند، موتور بهشکلی کاملا بینقص درون شاسی جا خورده است. سیستم فنربندی ولوس هم قابلیت تنظیمات مختلفی را در اختیار راننده قرار میدهد. این سیستم شامل ضربهگیرهای میلیمتری «ریس تک USA» و مونوشاکهای «ریس تگ G3S» میشود. رینگهای ۱۷ اینچی BST تماما از جنس فیبرکربن ساخته شدهاند و درون تایرهای مخصوص پیرلی روسو III قرار میگیرند.
اودت ولوس با درنظر گرفتن تمام قطعات باکیفیت بالا، مواد اولیه ویژه و مهندسی دقیق قیمتی برابر ۸۹ هزار دلار دارد. هر سال تنها ۲۰ عدد از این موتورسیکلت به دست مشتریان خواهد رسید که با توجه به علاقه فردیاش شخصیسازی شده و بهصورت دستساز تولید خواهد شد. اودت به مشتریان خود امکان انتخاب چرخهای «روتوباکس»، نوع چرم و رنگ و … را نیز میدهد. مهندسان این مجموعه حتی امکان انتخاب از میان چهار حجم مختلف موتور را نیز برای خریداران فراهم کردهاند. درست است که ولوس قیمت یک خودروی کاملا اسپرت یا لوکس را دارد اما ویژگیهای متحصربهفردش باعث توجیه شدن قیمتش خواهد شد. دیدگاه شما درباره اودت ولوس ۸۹ هزار دلاری چیست؟!
HFball
۱۹ تیر ۱۴۰۲موتور بدی نیست ولی میتونست قدرتش بیشتر باشه و در کل خیلی جذابه ولی قیمتش خیییلییی بالاست
شاهرخ
۱۹ تیر ۱۴۰۲واقعا آدم تاسف میخوره که هنوز شماها وجود دارین
شماها هنوز نمیدونین که قدرت اصلی گشتاوره نه اسب بخار
این موتور خیلی قدرتش زیاده 210 نیوتون متر گشتاور
تازه این کلاسش کروزه مسابقه ای نیست
رضا
۱۹ تیر ۱۴۰۲عزیز مسابقهای ها اسب بخارشون بیشتره به نسبت گشتاورشون
Joker
۱۹ تیر ۱۴۰۲ما کی باشیم در مورد این هیولا نظر بدیم،فقط یک کلمه:شاهکار
هیچکس
۱۹ تیر ۱۴۰۲نمیشه باهاش ی سطل ماست گرفت شونه تخم مرغ که دیگه نگو
بچه را کجا بشونی؟
جای انداختن خورجین هم که نداره
آخرالزمون شده
والا
محمد
۱۹ تیر ۱۴۰۲والا😂😂
F22RAPTOR
۱۹ تیر ۱۴۰۲اسنپ هم که نمیشه باش رفت
R/T
۱۹ تیر ۱۴۰۲خوشم اومد خیلی باکیفیت هست
سید محسن
۱۹ تیر ۱۴۰۲۹۰هزار دلار هم نمی ارزه فقط یک انجین ۲۰۰۰ سی سی رو گذاشتن رو دو تا چرخ
محمد
۱۹ تیر ۱۴۰۲آرایش انجین و خروجی اگزوز و همچنین سیستم انتقال قدرت که عکس موتورهای معمول،سمت راست قرار گرفته،،،،منو یاد یاماها mt01 میندازه
ولی به زیبایی اون نیست
حسین دهمرد
۱۹ تیر ۱۴۰۲با بیست هزارتا یه موتور مطمئن تر از برندهای معروف میخری
رضا
۱۹ تیر ۱۴۰۲عجب موتوریه و قیمتش هم بخاطر جزئیاتی که در ساختش رعایت شده است.
Saeed
۱۹ تیر ۱۴۰۲زیباست
قاسم
۱۹ تیر ۱۴۰۲امریکا هم ریده با موتور درست کردنش این چیه انگا ایژ ه!!
BMW
۱۹ تیر ۱۴۰۲خیلی هیولا ولی فکر کنم یه نفر هم بزور جا بشه
سینا
۱۹ تیر ۱۴۰۲خدایی شبیح حرچی هست بغیره متور حالا کروز یا هر چی اخه این چیه چ خوشگلی داره که برای هر جور سلیقه ای و هر دیدگاهی جالب باشه. مزخرفه اون حجم هوا خنک هم جالبه واقعا
حسن
۱۹ تیر ۱۴۰۲هارلی دیویدسون حرمت داره
این یه موتور ساخته 90 تا بفروشه سود کنه از مدیرش هم بپرسی میگه داداش ما را قاطی این بازیا نکن ما و هارلی
پیمان
۲۰ تیر ۱۴۰۲داداش عشقه عشق این موتور
اما حیف که یه نفره طراحی شده
محمد
۲۱ تیر ۱۴۰۲موتور سیکلت جالبی نیست. سنگین و قابلیت مانور کم. موتور برای این است که آدم را از کوه و کمر بالا ببرد. سبک .جمع و جور و قدرت متناسب.مثل یاماها جی تی.
محمد
۲۱ تیر ۱۴۰۲ببخشید دی تی
مهدی
۲۲ تیر ۱۴۰۲کاش اینجا میذاشتند همون x7رو راحت سوار بشیم این پیش کششون