این موتورسیکلت تقویت شده مسافت ۴۰۰ متر را در ۸.۵ ثانیه طی میکند.
مجموعه «TTS پرفورمنس» در سال ۲۰۲۳ از یک نمونه جذاب از موتورسیکلت هایابوسا شرکت سوزوکی رونمایی کرد که بیش از ۳۵۰ اسب بخار قدرت تولید میکرد و میتوانست هر سوپربایکی خیابانی را پشت سر بگذارد. این محصول که خیلی زود از ویترین تیونر یادشده خالی شد و به دست مشتریان رسید، تقاضا برای مدلهای بعدی را بالا برد تا TTS یک نمونه دیگر از آن را هم عرضه کند.
محصول جدید TTS که در سال ۲۰۲۵ و با نام «سوپربوسا» به دست مشتریان خواهد رسید با قیمت حدودی ۵۶ هزار دلار به فروش میرسد؛ البته این رقم تنها برای تقویت موتور گرفته میشود و هزینه خرید موتور و آپشنهای اضافه در آن لحاظ نشده است. متاسفانه این پیشنهاد نهچندان ارزانقیمت و جذاب دردسترس تمام علاقهمندان خواهد بود و تنها ۴۰ تن امکان خرید این موتورسیکلت قدرتمند را دارند.
شرکت TTS در کنار عرضه این کیت تقویتی برای سوزوکی هایابوسا، یک کیت سوپرشارژر را هم برای نسل سوم این موتورسیکلت توسعه داده است که عملکرد خوبی را در اختیار مالکان این موتورسیکلت اسپرت قرار میدهد؛ اما درهرصورت بهخوبی سوپربوسا نخواهد بود.
اما مشتریان TTS در ازای پرداخت مبلغ حدودی ۷۴ هزار دلاری برای نسخه پایه سوپربوسا چه دریافت میکنند؟ این سوپرموتور که مانند نمونههای پیشین تولیدشده در این شرکت از یک پیشرانه سوپرشارژ ۱,۳۴۲ سیسی سود میبرد، به قطعات ,داخلی آهنگریشده موتور، قطعات الکترونیکی تازه از برند «وولیک ریسینگ»، چرخدندههای سفارشی، تظیمات سفارشی کامپیوتر موتورسیکلت و اگزوزهای اختصاصی مجهزشده است که میتواند ۴۰۰ اسب بخار قدرت را در اختیار راننده قرار دهد.
TTS سوپربوسا با تکیهبر پیشرانه قدرتمند یادشده و قدرت زیادی که دارد میتواند شتابگیری را تا دستیابی به سرعت ۳۴۸ کیلومتر بر ساعت ادامه دهد. سوپربوسا میتواند مسافت ۴۰۰ متر مسابقه درگ را در عرض ۸.۵ ثانیه و با سرعت حداکثری ۲۸۴ کیلومتر بر ساعت بپیماید. در مقام مقایسه، نسخه اصلی هایابوسا با ۱۸۷ اسب بخار قدرت خود برای پیمایش همین مسافت نهایتا به سرعت ۲۹۷ کیلومتر بر ساعت میرسد؛ هر چند که این رقم هم تحسین برانگیز به شمار میرود اما به سوپربوسا نمیرسد.
البته که نحوه سواری این موتورسیکلت با توجه به قدرت زیادی که دارد هم مهم است. TTS پرفورمنس برای اطمینان از راندمان مناسب از چنگالهای جلو «USD» و چرخهایی فیبرکربنی سبکوزن «روتوباکس» استفاده کرده است. دیسکهای ترمز این سوپرموتور از نوع ۳۳۰ میلیمتری برند «استاپتک» هستند. از دیگر بخشهای تقویتشده سوپربوسا میتوان به بهبود سیلندر، کالیپرها و فنربندی عقب هم اشاره کرد که با طرح بدنه ویژه آن همراه شده و موتورسیکلتی قدرتمند را به تصویر میکشند.
Joker
۱۶ دی ۱۴۰۳فکر کن به ازای هر کیلوگرم وزن ۲ اسب بخار تولید کنی😂موندم چطور به زمین قراره بچسبه؟!!!!
amir
۱۶ دی ۱۴۰۳هایابوسا بوسا بوسا
.
۱۷ دی ۱۴۰۳اون دو تا ا رو بردار عالی میشه.🌚
جنس ژاپنی رو دست نداره.بوس بوس.
❤BMW❤
۱۶ دی ۱۴۰۳با این قدرت کنترلش چقدر مشکل میشه
Siyavash
۱۶ دی ۱۴۰۳تا چند وقت دیگه درگ هاش بیرون میاد..باید با ریماک درگ بذاره..
nima.jdm
۱۶ دی ۱۴۰۳ماشاالله موتور سنگین
ماشاالله ژاپن🇯🇵🇯🇵
ماشاالله ابهت
ماشاالله صنعت موتور سنگین که دست ژاپنه🇯🇵
حسین
۱۷ دی ۱۴۰۳پس شما از صنعت موتورسیکلت ایتالیا،آمریکا،آلمان و انگلیس خبرندارین
البته چون اونا گرون ترن ماهم تحریمیم پس حق دارین اینطور فکر کنین
zm.1994
۱۶ دی ۱۴۰۳هایابوسا عشقه
samurai
۱۶ دی ۱۴۰۳واژه گنگ با هایابوسا گره خورده :))
همایون
۱۷ دی ۱۴۰۳بازم حریف h2r نمیشه
.
۱۷ دی ۱۴۰۳موتور اینارو بندازی رو خودرو های به ظاهر ملی شاید شرفش به اون تکنولوژی های قرون وسطایی بکار رفته تو خودرو های داخلی بهتر باشه البته فکر کنم بدنه ماشین با تعجب از این همه قدرت موتور نتونه تحمل کنه خخخخخخخخخخ.
یاس ی
۱۷ دی ۱۴۰۳توی متن درست نوشته که سرعت نسخه استاندارد در آخر 400 متر بیشتر از نسخه سوپربوسا هستش یا اعداد جابجا شده ؟
آرین
۱۷ دی ۱۴۰۳من تا به امروز چندین موتور سنگین سوار شدم ولی یه هایابوسا دستم بود و به جرعت میتونم بگم از همون لحظه که سوارش شدم برای اولین بار در زندگیم عاشق شدم!
دوستانی که سوار شدن متوجه تفاوتش با موتور های دیگه هستن.