سوزوکیموتورسیکلت

تیونینگ سوزوکی هایابوسا با 400 اسب بخار قدرت

این موتورسیکلت تقویت شده مسافت ۴۰۰ متر را در ۸.۵ ثانیه طی می‌کند.

مجموعه «TTS پرفورمنس» در سال ۲۰۲۳ از یک نمونه جذاب از موتورسیکلت هایابوسا شرکت سوزوکی رونمایی کرد که بیش از ۳۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد و می‌توانست هر سوپربایکی خیابانی را پشت سر بگذارد. این محصول که خیلی زود از ویترین تیونر یادشده خالی شد و به دست مشتریان رسید، تقاضا برای مدل‌های بعدی را بالا برد تا TTS یک نمونه دیگر از آن را هم عرضه کند.

محصول جدید TTS که در سال ۲۰۲۵ و با نام «سوپربوسا» به دست مشتریان خواهد رسید با قیمت حدودی ۵۶ هزار دلار به فروش می‌رسد؛ البته این رقم تنها برای تقویت موتور گرفته می‌شود و هزینه‌ خرید موتور و آپشن‌های اضافه در آن لحاظ نشده است. متاسفانه این پیشنهاد نه‌چندان ارزان‌قیمت و جذاب دردسترس تمام علاقه‌مندان خواهد بود و تنها ۴۰ تن امکان خرید این موتورسیکلت قدرتمند را دارند.

شرکت TTS در کنار عرضه این کیت تقویتی برای سوزوکی هایابوسا، یک کیت سوپرشارژر را هم برای نسل سوم این موتورسیکلت توسعه داده است که عملکرد خوبی را در اختیار مالکان این موتورسیکلت اسپرت قرار می‌دهد؛ اما درهرصورت به‌خوبی سوپربوسا نخواهد بود.

اما مشتریان TTS در ازای پرداخت مبلغ حدودی ۷۴ هزار دلاری برای نسخه پایه سوپربوسا چه دریافت می‌کنند؟ این سوپرموتور که مانند نمونه‌های پیشین تولیدشده در این شرکت از یک پیشرانه سوپرشارژ ۱,۳۴۲ سی‌سی سود می‌برد، به قطعات ,داخلی آهنگری‌شده موتور، قطعات الکترونیکی تازه از برند «وولیک ریسینگ»، چرخدنده‌های سفارشی، تظیمات سفارشی کامپیوتر موتورسیکلت و اگزوزهای اختصاصی مجهزشده است که می‌تواند ۴۰۰ اسب بخار قدرت را در اختیار راننده قرار دهد.

TTS سوپربوسا با تکیه‌بر پیشرانه قدرتمند یادشده و قدرت زیادی که دارد می‌تواند شتاب‌گیری را تا دستیابی به سرعت ۳۴۸ کیلومتر بر ساعت ادامه دهد. سوپربوسا می‌تواند مسافت ۴۰۰ متر مسابقه درگ را در عرض ۸.۵ ثانیه و با سرعت حداکثری ۲۸۴ کیلومتر بر ساعت بپیماید. در مقام مقایسه، نسخه اصلی هایابوسا با ۱۸۷ اسب بخار قدرت خود برای پیمایش همین مسافت نهایتا به سرعت ۲۹۷ کیلومتر بر ساعت می‌رسد؛ هر چند که این رقم هم تحسین برانگیز به شمار می‌رود اما به سوپربوسا نمی‌رسد.

البته که نحوه سواری این موتورسیکلت با توجه به قدرت زیادی که دارد هم مهم است. TTS پرفورمنس برای اطمینان از راندمان مناسب از چنگال‌های جلو «USD» و چرخ‌هایی فیبرکربنی سبک‌وزن «روتوباکس» استفاده کرده است. دیسک‌های ترمز این سوپرموتور از نوع ۳۳۰ میلی‌متری برند «استاپ‌تک» هستند. از دیگر بخش‌های تقویت‌شده سوپربوسا می‌توان به بهبود سیلندر، کالیپرها و فنربندی عقب هم اشاره کرد که با طرح بدنه ویژه آن همراه شده و موتورسیکلتی قدرتمند را به تصویر می‌کشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۳ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Joker

    ۱۶ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (612 ديدگاه)

    فکر کن به ازای هر کیلوگرم وزن ۲ اسب بخار تولید کنی😂موندم چطور به زمین قراره بچسبه؟!!!!

    موافقم 45
    مخالفم 2
  2. amir

    ۱۶ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (3726 ديدگاه)

    هایابوسا بوسا بوسا

    موافقم 33
    مخالفم 1
    1. .

      ۱۷ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (39 ديدگاه)

      اون دو تا ا رو بردار عالی میشه.🌚
      جنس ژاپنی رو دست نداره.بوس بوس.

  3. ❤BMW❤

    ۱۶ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1247 ديدگاه)

    با این قدرت کنترلش چقدر مشکل میشه

    موافقم 22
    مخالفم 2
  4. Siyavash

    ۱۶ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (933 ديدگاه)

    تا چند وقت دیگه درگ هاش بیرون میاد..باید با ریماک درگ بذاره..

    موافقم 17
    مخالفم 1
  5. nima.jdm

    ۱۶ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (434 ديدگاه)

    ماشاالله موتور سنگین
    ماشاالله ژاپن🇯🇵🇯🇵
    ماشاالله ابهت
    ماشاالله صنعت موتور سنگین که دست ژاپنه🇯🇵

    موافقم 31
    مخالفم 9
    1. حسین

      ۱۷ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      پس شما از صنعت موتورسیکلت ایتالیا،آمریکا،آلمان و انگلیس خبرندارین
      البته چون اونا گرون ترن ماهم تحریمیم پس حق دارین اینطور فکر کنین

      موافقم 1
      مخالفم 3
  6. zm.1994

    ۱۶ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (32 ديدگاه)

    هایابوسا عشقه

    موافقم 17
    مخالفم 3
  7. samurai

    ۱۶ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (606 ديدگاه)

    واژه گنگ با هایابوسا گره خورده :))

    موافقم 15
  8. همایون

    ۱۷ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (859 ديدگاه)

    بازم حریف h2r نمیشه

    موافقم 5
    مخالفم 5
  9. .

    ۱۷ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (39 ديدگاه)

    موتور اینارو بندازی رو خودرو های به ظاهر ملی شاید شرفش به اون تکنولوژی های قرون وسطایی بکار رفته تو خودرو های داخلی بهتر باشه البته فکر کنم بدنه ماشین با تعجب از این همه قدرت موتور نتونه تحمل کنه خخخخخخخخخخ.

    موافقم 5
    مخالفم 1
  10. یاس ی

    ۱۷ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1043 ديدگاه)

    توی متن درست نوشته که سرعت نسخه استاندارد در آخر 400 متر بیشتر از نسخه سوپربوسا هستش یا اعداد جابجا شده ؟

  11. آرین

    ۱۷ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من تا به امروز چندین موتور سنگین سوار شدم ولی یه هایابوسا دستم بود و به جرعت میتونم بگم از همون لحظه که سوارش شدم برای اولین بار در زندگیم عاشق شدم!
    دوستانی که سوار شدن متوجه تفاوتش با موتور های دیگه هستن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا