موتورسیکلتهوندا

تصاویری از جنگجویان هوندا در میلان

تیم طراحان اروپایی هوندا، دو کانسپت داغ و خوشمزه را راهی بزرگترین نمایشگاه موتورسیکلت دنیا که هرساله در میلان برگزار می‌شود، کردند. دو کانسپت که با تلفیقی از ظاهر مدرن و کلاسیک، به انضمام استفاده از خطوط شکسته و زاویه‌دار در طراحی بدنه، شکی و شمایلی خاص به خود گرفته‌اند و تبدیل به دو جنگنده تمام‌عیار شده‌اند.

Honda Six50 Concept
Honda Six50 Concept
کانسپت هوندا CB4:
این کانسپت زیبا دقیقاً در راستای آینده‌نگری در صنعت موتورسیکلت طراحی شده، چراکه آینده این صنعت در دست موتورسیکلت‌هایی با این ظواهر خواهد بود. اگر از روبرو به کانسپت CB4 نگاه کنید یک موتورسیکلت با چراغ جلوی گرد و ظاهری کلاسیک را خواهید دید؛ این احساس کمی هم با دیدن انتهای بدنه به شما منتقل خواهد شد اما بین این دو قسمت یک طراحی فوق‌العاده جذاب صورت گرفته تا ترکیبی چشم‌نواز به وجود بیاورد. بدین ترتیب باید CB4 را یک استریت فایتر (streetfighter) وسوسه‌انگیز بدانیم.
Honda CB4 Concept
Honda CB4 Concept
محل نصب پلاک در قسمت عقب CB4 به شکل معلق طراحی شده، طراحی که پیش از این بیشتر در سری Diavel دوکاتی به کرات دیده بودیم؛ این طراحی امکان این را به وجود آورده است که چراغ ترمز به راحتی در زیر زین گنجانده شود، چراغ ترمز به شکلی طراحی شده است که در نگاه اول شما حس می‌کنید این اگزوز CB4 است که از زیر زین بیرون آمده است ولی بعد به شیطنت و نبوغ طراح پی خواهید برد. اگزوز با دو مافلر و در کنار چرخ عقب جای گرفته تا هرچه بیشتر بر جذابیت ظاهری جنگنده خیابانی بیفزاید.
Honda CB4 Concept
Honda CB4 Concept
Honda CB4 Concept
Honda CB4 Concept
از مشخصات ظاهری که بگذریم به قلب تپنده این کانسپت جذاب می‌رسیم، CB4 در سینه خود یک انجین ۶۵۰ سی‌سی چهار سیلندر را جای داده است تا به معنای واقعی کلمه شما را به نبردهای خیابانی دعوت کند. کانسپت هوندا Six50:
بعد از CB4 نوبت به Six50 می‌رسد تا عرض‌اندام کند. Six50 یک موتورسیکلت خیابانی است و در طراحی بیشتر شبیه به یک موتورسیکلت کراس می‌ماند که به باشگاه بدنسازی رفته و حسابی پک و پهن شده باشد اما چرا می‌گوییم شبیه به یک کراس؟ کافی است به سبک طراحی زین، شعاع طوقه‌ها و شاکله اصلی موتورسیکلت نگاهی بیندازید تا شاید شما هم با این عقیده موافق باشید. البته فاصله دو محور کمی هم به موتورسیکلت‌های کروزر شبیه است.

در نظر داشته باشید که Six50 فقط در ظاهر کمی ما را به یاد موتورسیکلت‌های کراس و تریل خواهد انداخت و در مشخصات باطنی هیچ شباهتی به این خانواده ندارد؛ از جمله اساسی‌ترین این تفاوت‌ها می‌توانیم به انجین چهار سیلندر که وزن سنگینی هم با خود به همراه داشته و یا به اگزوز گران‌قیمت و حرفه‌ای GP اشاره کنیم. البته نباید فراموش کرد که نوع و جنس لاستیک‌های Six50 هم برای آف‌رود عالی به نظر می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بیژن دولت سرایی

دانشجوی رشته های حقوق و خلبانی. علاقه‌مند به دنیای خودرو و موتورسیکلت. در حال حاضر این افتخار رو دارم که به عنوان نویسنده و مترجم با تیم پدال همکاری کنم.

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. بیژن دولت سرایی

    ۱۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (263 ديدگاه)

    ممنون از ALL CARS عزیز بابت پیشنهاد مطلب…

    1. 1997

      ۱۴ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (398 ديدگاه)

      سلام بر آقای دولت سرایی ممنون از مطالب تون در زمینه موتورسیکلت. یه سوال دارم، می خواستم بدونم چه موتور هایی بین ۱۵ تا ۳۰ میلیون تو ایران هست نو و دسته دو فرق نداره فقط نیاز به مجوز تردد نداشته باشه و همه روزه بشه باهاش روند. ممنون.

      1. بیژن دولت سرایی

        ۱۴ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (263 ديدگاه)

        سلام
        موتورسیکلتهایی که زیر 250 سی سی باشن (و دو سیلندر بیشتر نداشته باشن)، پلاک ملی دریافت میکنن که مشکلی بابت تردد و استفاده ندارن…
        بهترین موتورسیکلتی که توی پلاک شدنی های ایران موجوده، کاوازاکی نینجا 250 سی سی هست که نوش بالای 30 میلیونه ولی از اونجایی که موتور خیلی افت قیمت داره شما میتونی یه نینجای فوق العاده تمیز رو با کمتر از 30 میلیون بخری…
        یه سری از 250 سی سی ها رو تا حالا توی سایت بررسی کردیم که نینجا هم توشون بوده…
        250 سی سی هارو توی یه سری مقاله به نام “250 سی سی های پلاک شدنی” بررسی کردیم و می کنیم
        اینم لینک بررسی و مشخصات فنی کاوازاکی نینجا 250 سی سی:
        http://www.pedal.ir/%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1%D8%B3%DB%8C%DA%A9%D9%84%D8%AA/kawasaki-ninja-250/
        بازم اگر سوالی بود من در خدمتم..

    2. ALL CARS

      ۱۵ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (467 ديدگاه)

      ممنون از شما بیژن دولت سرایی عزیز که زحمت ارائهء مقالات در زمینهء موتور سیکلتهارو به عده گرفتینو باعث خوشحالیه بسیاری از علاقمندادن به این وسیلهء نقلیهء پر حیجان شدین

      سپاس

  2. امیر.عارف

    ۱۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (876 ديدگاه)

    زیبا اما دست نیافتنی در ایران

  3. علی

    ۱۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    عالی بود
    چقدر زیبان مخصوصا CB4

  4. احمد باقری

    ۱۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    واقعا هوندا، موتورهای محشری میزنه. قدیما، هوندا توی ایران زیاد بود، یاماها و سوزوکی.

  5. ارمان

    ۱۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1306 ديدگاه)

    سردبیر عزیز روی هیچکدوم از لینک ها نمیشه کلیک راست کرد و new tab باز کرد حتی روی لینکی که بچها قرار میدن ادم همش باید برگرده به عقب و خلاصه خیلی سخت شده .با گوشی هم تست کردم به همین شکل بود

    یه تشکر هم میکنم از بیژن عزیز تنهایی داره مطالب در مورد موتور رو رو دوشش میکشه مرسی که واسه اضافه کردن علم من و امثال من وقت میزاری عزیز

    1. بیژن دولت سرایی

      ۱۴ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      سلام
      ممنون از محبتت آرمان عزیز
      تلاشم رو میکنم تا اخبار و مطالب مفیدی در اختیار دوستان قرار بدم و امیدورم که این مطالب برای شما و سایر عزیزان لذت بخش و مفید باشه..

    2. بیژن دولت سرایی

      ۱۴ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      راستی آرمان جان این بسته شدن راست کلیک به درخواست نویسنده ها اتفاق افتاده و دلیلشم کپی های ناجوان مردانس که برخی از سایتا با وقاحت هرچه تمام انجام میدن و مطالبی رو که با زحمات فراوان نوشته و یا ترجمه میشنرو به اسم خودشون منتشر میکنن…
      برای باز کردن مطالب توی یه صفحه جدید میشه از کلیک و سط موس استفاده کرد، اگر به جای چپ یا راست کلیک با کلیک وسط روی لینک زده بشه خود به خود توی یه صفحه جدید باز میشه…(میدونم شما و اکثر دوستان به این موضوع آگاهید ولی خواستم به اون تعداد کمی که این تکنیکو یادشون رفته یاد آوری کنم)
      البته این مورد توی موبایل و تاچ پد لپ تاپ راه حلی نداره…
      متاسفم که مجبور شدیم دست به چنین کاری بزنیم، امیدوارم روزی بیاد که دیگه شاهد چنین مشکلات فرهنگی نباشیم و همه به حقوق هم احترام بذاریم…

      1. ارمان

        ۱۵ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (1306 ديدگاه)

        مرسی از توضیحت بیژن جان فقط کاوازاکی ??

  6. ali a.j

    ۱۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (722 ديدگاه)

    آقای دولت سرایی دستت درد نکنه

    لطفا موتورسیکلتهای تقویت شده { تا جایی که می دونم بیشتر این سیکلتها هارلی دیویدسون و ژاپنی هستن } در تهران را تست کنید و گزارشی از اونها در پدال بزارید

  7. shahab

    ۱۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (647 ديدگاه)

    خیلی خفن شدن!!!!!
    ممنون از آقا بیژن ک این مطالبو برای ما میذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا