دهه ۷۰ میلادی بود که دایملر با تصاحب کامل سهام موتورساز آلمانی Horex تصمیم به توقف خط تولید آن گرفت. زمان گذشت و گذشت تا سال ۲۰۱۱ میلادی که چراغ های کارخانه هورکس در شهر Garching آلمان دوباره روشن شد . . .
درحال حاظر هورکس تنها یک موتور با نام VR6 تولید می کند که در دو مدل با نام های VR6 Classic و VR6 Roadster و بعنوان مدل ۲۰۱۴ تحویل مشتریان می شود؛ هردو مدل پیشرانه سنگین شش سیلندر ۱۸ سوپاپه به حجم ۱,۲۱۸ سی سی داشته و مجهز به گیربکس ۶ سرعته هستند.
قدرت و گشتاور VR6 Classic عبارتست از:
- ۱۲۶ اسب بخار قدرت در دور ۸۵۰۰.
- ۱۲۰ نیوتن متر گشتاور در دور ۷۰۰۰.
قدرت و گشتاور VR6 Roadster عبارتست از:
- ۱۶۱ اسب بخار قدرت در دور ۸۸۰۰.
- ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور در دور ۶۸۰۰.
رینگ های ۱۷ اینچی این موتور ۲۵۰ کیلوگرمی، از مدل Kineo بوده که در جلو ۱۲۰/۷۰ و در عقب نیز با سایز ۱۹۰/۵۵ پوشانده شده اند. همچنین دیسک های ترمز برمبوی آن در جلو از نوع دوبل ۳۲۰ میلیمتری با کالیپرهای ۴ پیستونه و در عقب نیز تک دیسک ۲۶۴ میلیمتری با کالیپر ۲ پیستونه است.
مدلهای VR6 با با تریم های نقره ای/قرمز و همچنین مشکی/قرمز راهی بازار می شوند که مشتریان می توانند رنگ چرم صندلی آنرا بصورت قهوه ای یا مشکی سفارش دهند.
قیمتی که هورکس برای مدلهای Roadster درنظر گرفته ۲۲,۵۰۰ یورو (معادل تقریبی ۳۰,۷۰۰ دلار) بوده درحالیکه قیمت پایه ای مدلهای Classic از ۲۴,۵۰۰ یورو (معادل تقریبی ۳۳,۴۰۰ دلار) آغاز می شود.
[jwplayer mediaid=”۵۰۳۳۷″] [jwplayer mediaid=”۵۰۳۳۸″]
محسن.د
۲۶ مهر ۱۳۹۲160اسب بخار؟؟؟!!! ولی چهرش نسبت به رقباش چنگی به دل نمیزنه.
شهاب
۲۶ مهر ۱۳۹۲ظاهرش برا سال 2014 خیلی خیلی ضایعس.
AMIR55
۲۶ مهر ۱۳۹۲وحشتناکه.!
جلال
۲۶ مهر ۱۳۹۲سلام
خیلی خفنه……
خیلی جالبه…..
AMIR55
۲۶ مهر ۱۳۹۲شش سیلندر و 18سوپاپ چه طوری جا شده.
mehran911
۲۶ مهر ۱۳۹۲این موتور آدم میبره دهه 40
جلال
۲۶ مهر ۱۳۹۲سلام
چرا مدل کلاسیکش از مدل رودستر گرونتره؟
با این که قابلیتهاش هم کمتره؟
اصلا چرا اینقدر گرونه؟
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۲۶ مهر ۱۳۹۲درود.
الان چیشد؟
یعنی این هورکس زیر مجموعه ی مرسدس بنزه؟؟؟
طراحیش خیلی سادست.ولی در عین حال قشنگه .
((( سکوت ، مانند ابدیت عمیق است ، و سخن گفتن ، مانند زمان کم عمق )))
مرتضی
۲۷ مهر ۱۳۹۲در ویدئوی دوم سر ثانیه ای فکر کردم تبلیغ رئال مادرید هستش!!!
jalal
۲۸ مهر ۱۳۹۲جالبه.