موتورسیکلت برقی اولترا ویولت F99 در زمان ۴/۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و توان پیمایش ۳۰۷ کیلومتر دارد.
کشور هند به خاطر مسابقات موتورسواری شناخته نمیشود اما کمپانی اولترا ویولت که در بنگلور فعالیت میکند به دنبال کسب هدفی مهم است و برنامههای خود برای حضور در مسابقات با استفاده از پلتفرم جدید F99 را اعلام دنبال میکند.
تا سال ۲۰۱۹ بیش از ۲۲۰ میلیون موتورسیکلت در هند پلاک شده و هر ساله بین ۱۵ تا ۱۸ میلیون دستگاه دیگر نیز به این رقم اضافه میشود. هند دومین بازار بزرگ برای وسایل نقلیه دو چرخ است و پشت سر چین قرار دارد. به عنوان یک کشور با سرعت توسعه بالا، بخش اعظم موتورسیکلتهای حاضر در کشور هند از نوع اسکوتر یا موتورسیکلتهای کوچک و ارزانقیمت و با پیشرانه کمحجم هستند.
هند همچنین به خاطر حضور در مسابقات جهانی سرعت بالا مشهور نیست و بنا به گفته ردبول تنها ۳ پیست مسابقه استاندارد در این کشور ۱.۴ میلیارد نفری وجود دارد. همچنین تنها یک موتورسوار هندی به نام سارات کومار توانسته در بالاترین سطح مسابقات موتورسواری حضور یابد. او در سه مسابقه سال ۲۰۱۱ با آپریلیا در کلاس ۱۲۵ سیسی حضور پیدا کرد اما دو بار نتوانست به خط پایان برسد و در مسابقه پایانی نیز رتبه ۲۴ را کسب کرد.
به همین خاطر هند برای تولید و عرضه موتورسیکلتهای آرام و کند مشهور شده و دیدن اینکه کمپانی اولترا ویولت میخواهد با یک موتورسیکلت پرفورمنس جدید عرضاندام کند جالب خواهد بود. بالاترین نسخه F77 از یک پیشرانه برقی با قدرت ۴۰.۵ اسب بخار و گشتاور ۱۰۰ نیوتون متری استفاده کرده و باتری ۱۰.۳ کیلووات ساعتی آن میتواند شعاع حرکتی ۳۰۷ کیلومتری را فراهم سازد. این موتورسیکلت حداکثر سرعت ۱۵۲ کیلومتر در ساعت خواهد داشت و از جمله ویژگیهای آن میتوان به جیپیاس و ارتباط LTE اشاره کرد. این موتورسیکلت اگرچه فاقد برخی تکنولوژیهای مدرن است اما قیمت ۶۸۰۰ دلاری آن کاملاً مناسب بوده و در صورت صادرات به برخی کشورها میتواند خریداران زیادی داشته باشد.
اما گل سرسبد محصولات این کمپانی F99 است که قدرت ۶۵ اسب بخاری داشته و قبلاً در تستها از سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت عبور کرده است. اولترا ویولت میگوید این موتورسیکلت جدید از نظر آیرودینامیکی بهینه شده هرچند به نظر نمیرسد به غیر از برخی قطعات کوچک جدید چیز زیادی دراینباره مشهود باشد. مدیرعامل این شرکت میگوید F99 به عنوان سریع ترین موتورسیکلت برقی هند در عرض ۴.۵ ثانیه از سکون به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد. F99 هماکنون در حال توسعه بوده و انتظار میرود در ماههای آینده عملکرد بهتری هم داشته باشد. از طرف دیگر هنوز مشخص نیست که این موتورسیکلت قرار است با چه رقبایی مسابقه دهد. اگرچه F99 در کشور هند میتواند محصولی مسابقهای باشد اما در واقعیت یک محصول با پرفورمنس متوسط است که میتواند برای ترددهای شهری عملکرد برجستهای داشته باشد.
زیزیگولو
۴ بهمن ۱۴۰۱کالاهای هندی از کالاهای چینی هم بنجل تر هستن👎👎👎
Mostafa
۴ بهمن ۱۴۰۱اتفاقا برعکس موتور های باجاج تو بازار ایران بپرسی کیفیت بسیار بهتری از امثال بنلی چینی دارن
SLR _ 722
۴ بهمن ۱۴۰۱بنظر من واردات همین موتور های هندی از معدود تصمیم های درست وارد کنندگان بود . چون هم قیمت کمی داشتند و هم به نسبت قیمت کیفیت خوبی ارائه می کردند .
البته الان که پالس RS قیمت بالای ۱۰۰ داره ولی قبلاً نسبتا خوش قیمت بودند ( لااقل از چینی ها بهتر بودند ).
من خودم یک tvs neo xr دارم که از سال ۹۳ تا الان خرابیش فقط پنچر شدن بوده و ظاهرش همچنان در حد مدل ۱۴۰۰ خوب باقی مونده
زمستانم
۴ بهمن ۱۴۰۱بازم از ما بهتر خخخخخخ
❤BMW❤
۴ بهمن ۱۴۰۱فقط خوشگله
AMANTE
۴ بهمن ۱۴۰۱همین ۳ عدد پیست استاندارد خیلی هم خوبه، ایران با این همه افراد عاشق سرعت فقط یک پیست درست و درمون داره که اصلا استاندارد نیست.
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۴ بهمن ۱۴۰۱بدک نیست ولی میتونست بهتر باشه
سامان اذری
۴ بهمن ۱۴۰۱موتورسیکلت برقی 😞😔😑😑
فرض کن وایستادی یه موتور با سرعت از کنارت رد میشه
ولی هیچ صدایی نداره 😒
زیاد موتور باز نیستم
تو عمرم فقط یه بار ۸ سال پیش اونم نیم ساعت سوار موتور سنگین شدم (من پشت نشسته بودم )
اونم سوزوکی هایابوسا جی اس ایکس ار ۱۳۰۰ آبی رنگ بود
فکنم مدل ۲۰۱۲ بود اگه اشتباه نکنم
وحشتناک بود با دنده دو ۱۸۰ تا میرفت
ولی یه دنیای دیگه ای هست برا علاقه منداش
phonix
۵ بهمن ۱۴۰۱موتور برقی هم مثل ماشین برقی برای موتور های شهری و این مدلا خوبه نه نسخه های اسپرت که یکی از اصلی ترین شناسه هاشون صدای انجینشون هست
شما فکر کن یه مسابقه موتور اسپرت ببینی حالا جی پی دو یا سه که صدا ندن:/
علی
۵ بهمن ۱۴۰۱چهل و نیم اسب بخار قدرت سرعت 152!خخنده دار نیست خوب این سرعت رو با بیست و هفت اسب هم میشه رفت