اسکوتر برقی کویر ES6 1500 یک محصول خوشساخت و مدرن برای استفاده درونشهری و برای کارهای روزانه در مسافتهای کوتاه است.
موتورسیکلتها و اسکوترهای برقی این روزها در حال محبوب شدن و جذب مشتریان جدید بهویژه بانوان هستند. این وسایل دیگر دردسرهای روتین موتورسیکلتهای بنزینی مثل سروصدا، آلودگی، نیاز به مراجعه به پمپبنزین و تعویض روغن و ازایندست موارد را ندارند. سواری با آنها بسیار آسان است و برای محیط زیست و سلامتی انسان نیز مناسبترند. حذف پیچیدگیهای فنی انجینهای معمول مانند سیستم روغنکاری، سیستم تزریق سوخت، باک بنزین، اگزوز، سیلندر و شاتون و میللنگ و ازایندست باعث میشود تا هزینههای نگهداری یک موتورسیکلت برقی هم محدود به باتری و موتور الکتریکی شود.
اسکوترهای برقی بهعنوان گزینههای کوچکتر موتورسیکلتها، برای مصارف شهری بهینه شدهاند. این اسکوترها، سرعت آنچنانی ندارند و برد مسافت قابل پیمایش آنها نیز زیاد نیست اما برای بسیاری از کاربردهای روزانه و ترافیک شهری کفایت میکند.
اسکوتر کویر ES6 1500 یکی از نمونههای ارزانقیمت حال حاضر بازار ایران است که از سال ۱۳۹۵ معرفی شده و توانسته محبوبیت خوبی نیز به دست آورد. طراحی پستمدرن آن که کویرموتور اعلام کرده توسط طراحان ایتالیایی انجام شده بسیار دلنشین و زیباست. این موتورسیکلت در رنگهای طوسی، سفید، نارنجی و زرد و با گرافیکهای پرچم ایتالیا تولید میشود.
پک ۵ عددی باطری سربی اسیدی آن که جرم هر باطری ۷ کیلوگرم است و در زیر زین قرار گرفته میتواند توان ۶۰ ولت ۲۰ آمپرساعت را فراهم سازد و در اختیار یک الکتروموتور ۱۵۴۵ واتی معادل ۲.۰۷ اسب بخار روی محور عقب قرار دهد. نهایت سرعت اسکوتر ES6 با گیربکس دوسرعته ۴۴ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.
برای شارژ کامل باتریها نیاز به ۷ تا ۸ ساعت زمان داریم و با هر بار شارژ هم میتوان ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر مسافت را پیمود. البته این بهشرط سالم بودن و نو بودن باتریها است. وزن این اسکوتر ۹۴.۵ کیلوگرم و ابعاد آن شامل ۱۷۰ سانتیمتر طول، ۱۰۵ سانتیمتر ارتفاع، ۶۸ سانتیمتر عرض و سانتیمتر است. طراحی آن با فضایی مناسب برای قراردادن وسایل اضافی موتورسوار همراه است و در رنگهای طوسی، سفید، نارنجی و زرد عرضه میشود.
ترمز جلو از نوع دیسکی و ترمز عقب کاسهای بوده و با کمک سیستم ترمز ضد قفل (ABS) عملکرد مطلوبی دارد. متأسفانه قابلیت شارژ مجدد باتریها با ترمزگیری در این اسکوتر و موارد مشابه آن وجود ندارد.
در این اسکوتر، فضاهای قراردادن اشیای کوچک و بزرگ متعددی ازجمله یک باکس بزرگ در عقب تعبیه شده است. یک داشبورد دیجیتالی که اطلاعاتی مانند سرعت، مسافت طی شده، سطح باتری و غیره را به کاربر ارائه میدهد نیز همان چیزی است که از یک محصول الکتریکی انتظار میرود.
ویدئوی بررسی این اسکوتر برقی را در یوتیوب پدال تماشا کنید. برای تشویق ما میتوانید در کانال ما سابسکرایب کرده و کلیپ ما را لایک کنید.
تماشا در آپارات:
Python
۱۸ فروردین ۱۴۰۲من خودم تجربه موتور برقی رو دارم
بعد از ۵سال رسما بلا استفاده میشه
یعنی باید پیاده شین هل بدین….
میگن دردسر نداره بله بجای تعویض روغن باید باطری تعویض کنیم
کلا اندازه موتور بنزینی هم قدرت نداره
نهایت استفادش اینه از خونه بری بازار از بازار بیای خونه
NAVID۰۰۹۸
۱۸ فروردین ۱۴۰۲این تحریمها برایِ هر کی زخم داشت ، برای عدهی کمی نون داشت اونم در حد خداااا ، که یکیش همین شرکت کویر و دیگر موتورسیکلتسازان هست که با رانت حتی موتور سنگین سنددار بدون پلاک هم میاورند میفروشند با سودهای وحشتناک بالا برای کسانی که عملاً میشه گفت آقازاده نه ۹۸٪ جامعهی ما ( فقط یه سر به نمایندگیهاشون بزنید و قیمتها را ببینید که برای چه اشخاصی سنگین میاورند ) !
اما جدا از این مباحث ، شرکت کویر همیشه نسبت به دیگر موتورسیکلت سازان چینی ، باکیفیتتر بود !
ولی هیچ رَقَمه این قیمتهای موتورسیکلتی تو کتَم نمیره و دزدی در روز روشن میدانم ، چه بَسا از خودرو هم وضع بدتره بدِ بدِ بدتررررر !
یادش بخیر وقتی که شرکت باجاج در شیراز مونتاژ میکرد و حقیقتاً با قیمتهای رقابتی موتورسیکلت میداد به بازار ایران که به جِد میتونم بگم کیفیت قطعات و متریال اگر از ژاپنیها بالاتر نبود کمتر هم نبود و صداقت حرفم امتحان کردن تک تک محصولات هندی که هنوز داره با تمیزی تمام به مالکانش سواری میدهد با پیشرانههایی که بسیار نرم و روان کار میکنند و اگر به موقع روغنش را عوض کنید حالا حالاها به خرج نمیوفتند !
Python
۱۸ فروردین ۱۴۰۲جالب بود
OM.01
۱۸ فروردین ۱۴۰۲ممنون از سایت پدال بابت بررسی.
لطفا لطفا 2 موتور برقی SUPER SOCO TC و SUPER SOCO CUX هم بررسی کنید. هر دوشون الان در فروردین 1402 قیمت 105 میلیون تومنی دارن. قصد خرید دارم.
CUX جم جور تر هست و البته بسیار زیبا در کلاس اسکوتر و توانایی فنی مناسب و مدل TC هم ظاهر کلاسیک توان فنی بسیار خوب. بین این 2 تا واقعا موندم البته در کلاس مختلف هستن. بیشتر برام مهمه تو تست کدوم بیشتر میره و شارژ سریع تری داره.
البته با نصف قیمت سوپر سوکو موتور برقی هونیا TS2000 هم میدن که شتابش سریع هست جمع جور هست خوشگله ولی چون نمیدونم پدر مادرش کی هستن نمیرم سمتش. باز حداقل SOCO تو اروپا هست و جزو برترین های ارزان برقی هست. قطعاتش رو در آینده میشه کاری کرد ولی هونیا رو بعید میدونم.
مشتاقی
۱۸ فروردین ۱۴۰۲بهتره موتور چینی بخرید تا موتور اروپایی. ایران رسما مال چین شده و دیگه جنس های اروپایی پشتیبانی نخواهند شد.
mahdi-es17
۱۸ فروردین ۱۴۰۲موتور برقی کی سوار میشه
جومونگ
۱۸ فروردین ۱۴۰۲خواهیم دید…
محی
۱۸ فروردین ۱۴۰۲من داشتم،مفت گرونه،نهایتش به درد شهرک های شمال یا اجاره دادن تو کیش میخوره،سر یه سال هم عمر باطری نصف میشه
Saji
۱۸ فروردین ۱۴۰۲نمیدونم برای برقی شدن ماشین و موتور باید ادیسونا فحش داد یا شخص دیگهای…..هرچند اون بنده خدا لامپ اختراع کرده و نیتش خیر بوده نه اینکه فکر سود بیشتر بوده به بهونه محیط زیست،کلی قطعات مکانیکی حذف شده از وسایل جاش دوتا باطری اومده ک طبق یه ویدئویی ک تو یوتیوب دیدم تولید این باطریای مخصوص ضررش تقریبا برابر با همین انجین فسیلی سوزه برای طبیعت تنها نکته کاهش هزینه تولیده و سود بیشتر برا شرکتها مثه آیفونی کع برداشت سیم شارژرو به بهونه کاهش آسیب به محیط زیست حذف کرد از تو جعبه و باید از بازار میگرفتن نمیدونم تفاوت ضررش برای محیط زیست داخل جعبه باشه با اینکه از بازار بخرن چیه!!!
Mehdi
۱۸ فروردین ۱۴۰۲باطری سربی خودش گویای همه چیز هست
حسین دهمرد
۱۹ فروردین ۱۴۰۲قدرتش در حد یه موتور ۵۰ سی سیه.
شما بگید یه موتور ۵۰ سیسی مگر چقدر آلایندگی و مصرف سوخت دارد که نیاز به جایگزین کردنش باشه؟ البته اگر اصولی ساخته بشه.
اولویت باید با اتوبوس های خط واحد و سایر تجاری هایی باشه که ایستگاه مشخص دارن و تاثیر بزرگی روی کیفیت هوا میزارن.
مهران محمدی
۲۱ فروردین ۱۴۰۲من قبلا فکر میکردم موتور های برقی خوب نیست ولی بعد از دیدن این ویدیو و توضیحات کامل و صدای عالی گوینده و توضیحات کامل نظرم عوض شده البته شنیدم که کویر موتور برقی های بی کیفیت تولید میکنه و بهترین موتور برقی بازار رو شرکت همتاز (HAMTAZ) میزنه که به جای باتری خشک از باتری های لیتیوم استفاده میکنه.
در هرصورت ممنون از ویدیو قشنگی که گرفتین خیای مفید و آموزنده بود، انشالله یک در دنیا صد در آخرت نسیبتان گردد💐
مهران محمدی
۲۱ فروردین ۱۴۰۲نصیب*
🫣😉
فرزاد افشار
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲موتور سیکلت بیچاره مگه چقدر بنزین میسوزونه که جاشو برقی بگیره.به نظرم برقی بنزینی یا هیبرید بزنن بهتره
تک پر خفته
۱۶ شهریور ۱۴۰۲یارو اومده گفته موتور برقی من بعد 5 سال باطریش باید تعویض بشه یعنی میخواستی 10 سال باطریش برات کار کنه