به تازگی برخی مشخصات موتورسیکلت CU525 محصول شرکت چینی ووگ به عنوان رقیب کاوازاکی المینیتور ۴۰۰ مشهور منتشر شده است. این موتورسیکلت از پیشرانه ۲ سیلندر با ۵۵ اسب بخار قدرت سود میبرد.
کلاس موتورسیکلتهای کروزر پایه روند رو به رشدی را نشان میدهد. کاوازاکی اخیراً از محصول برجسته المینیتور ۴۰۰ رونمایی کرده است، محصولی که در مقایسه روی کاغذ میتواند هوندا ربل ۵۰۰ را شکست دهد؛ اما شرکت چینی ووگ از یک رقیب برای کاوازاکی با نام CU525 پرده برداشته است، موتورسیکلتی که حرفهای زیادی برای گفتن دارد. این محصول جدید اخیراً توسط عکاسان صنعتی رؤیت شده و برخی مشخصات آن نیز در دست رسانهها قرار دارد. موتورسیکلت CU525 از طراحی منحصربهفردی سود میبرد. کلیت این موتورسیکلت ما را به یاد هارلی دیویدسون فت باب میاندازد چراکه دارای گلگیرها، چرخ ها، چراغ جلوی گرد و دو خروجی اگزوز مشابه آن است اما باید گفت CU525 ویژگیهای خاص خودش را نیز دارد.
برای مثال چراغ جلو از طراحی متمایزی سود میبرد و دارای سه پروژکتور است. بخش دم موتورسیکلت نیز طراحی خاصی دارد و گلگیر انحنادار آن کاملاً جلبتوجه میکند. لامپ نصب شده در این بخش نیز حالت قطره اشک را دارد. البته بخش موردعلاقه ما ورود هوای روی باک سوخت است که ما را به یاد یاماها وی مکس میاندازد. از نظر تجهیزات باید گفت موتورسیکلت ووگ CU525 به نمایشگر رنگی دیجیتال و ترمز ضد قفل دو کاناله مجهز شده است. همچنین ارتباط گوشی هوشمند و درگاه شارژ USB نیز بخشی از تجهیزات آن خواهند بود.
زیر پوست این موتورسیکلت پیشرانه ۲ سیلندر ۴۹۴ سیسی برگرفته از پیشرانه محبوب ۴۷۱ سیسی هوندا قرار دارد اما با برخی تغییرات حجم آن بیشتر شده است. این پیشرانه در مدل 525RR معرفی شد و قدرت قابلتوجه ۵۵ اسب بخار داشت که سبب ثبت حداکثر سرعت ۱۹۳ کیلومتر در ساعت میشد. احتمالاً پیشرانه یاد شده برای نصب در CU525 کمی بهبود یافته اما همچنان انتظار میرود پرفورمنس قابلتوجهی داشته باشد و قویتر از المینیتور ۴۰۰ ظاهر شود. دو خروجی اگزوز نیز قطعاً صدای جذابی را تولید خواهند کرد.
اگرچه فعلاً جزئیات بیشتری از موتورسیکلت ووگ منتشر نشده اما میتوان تائید کرد سیستم ترمز از روتورهای تکی با کالیپرهای تولید شده توسط شرکت جی خوان (برند اسپانیایی با مالکیت برمبو) سود خواهد برد. همچنین به نظر میرسد لاستیکهای این موتورسیکلت نیز پهنتر از کاوازاکی و هوندا هستند. ووگ موتورسیکلت کروز خود را در ماههای آینده رونمایی خواهد کرد هرچند احتمال عرضه آن در آمریکای شمالی ضعیف است. ووگ در آمریکای جنوبی نیز حضور دارد هرچند تمامی محصولاتش را عرضه نمیکند.
محمد
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲از یاماها وی مکس،دوکاتی دیاول،بی ام دبلیو آر ،،،،و هر کروزی که تولید شده،یه چی کش رفته
عاشق پدال
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ماجرای وارد شدن شرکتهای ژاپن تو موتورها رو میدونی؟
وقتی وارد شدن چندسال همش شکست میخوردن. کلی اشکال. کلی مرجوعی. کلی خرابی.
ولی چین این دوره رو نداشته
مازیار
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲پیام واضح و بی رودربایستی چینی ها به همه دنیا:
هرچی بزنید کپیشو میزنیم
محمد امین
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲فکرم نسبت به موتورهای چینی اینه که ظاهر خوب و انجیین های تقریبا قوی دارن ولی فکر می کنم موتور هایی نیستن که تو اب و هوا وجاده های مختلف به خاطر متریالشون زیاد عمر کنن یا شاید زود لش بشن…