موتورسیکلتهای رودستر و کروزر به جهت قابلیت استفاده در کاربریهای مختلف، محبوب هستند. در این کلاس کاوازاکی بهتازگی توانسته است محصول جدید با پیشرانه قدرتمند و قیمت مناسب معرفی کند.
الیمینتور (Eliminator) یکی از موتورسیکلتهای قدیمی کاوازاکی است که از سال ۱۹۸۵ سابقه تولید دارد. اولین مدل، پیشرانه ۹۰۰ سیسی داشت و بعدها مجهز به موتور ۴ سیلندر ۱۰۰۰ سیسی هم عرضه شد. باوجود موتورسیکلتهای سنگینتر مثل ولکان ۹۰۰ و ولکان ۱۷۰۰ سیسی، کاوازاکی تصمیم گرفته است الیمینتور ۲۰۲۳ را با پیشرانه ۲۵۰ و ۴۰۰ سیسی تولید کند. مدل ضعیفتر، احتمالا مخصوص بازار هند خواهد بود و نسخه قویتر، فروش جهانی خواهد شد.
الیمینتور ۲۰۲۳ با موتور ۴۰۰ سیسی، ۴۸ اسب بخار قدرت و ۳۷ نیوتنمتر گشتاور دارد. این مشخصات، چندان عجیب و هیجانانگیز به نظر نمیرسد اما کاملا مشابه کاوازاکی نینجا ۴۰۰ است که با همین پیشرانه، در زمان ۴ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد. الیمیتور ۴۰۰ با وزن خالص ۱۷۸ کیلوگرم، ۱۰ کیلوگرم سنگینتر از نینجا ۴۰۰ است و احتمالا در زمان ۴/۵ تا ۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد.
چرخهای ۱۸ و ۱۶ اینچ در جلو و عقب، فریم استیل لولهای و باک بنزین ۱۲ لیتری، در تمام نسخههای الیمینیتور وجود خواهد داشت. خریدار میتواند زینهای متنوع سفارش دهد و با این ترفند، نشیمنگاه را حدود ۳ سانتیمتر تغییر ارتفاع دهد. سیستم کنترل لغزش، نمایشگر دیچیتال روی فرمان، ناوبری و مسیریاب ماهوارهای، ورودی USB، دوربین دید عقب و جلو برای ضبط مداوم تصویر، تجهیزات قابل نصب در مدلهای مختلف هستند.
کاوازاکی الیمینتور ۴۰۰ سیسی بازار ژاپن، در نسخهی پایه و SE، قیمت ۵۷۳۳ تا ۶۵۰۰ دلار خواهد داشت. مهمترین رقیب این موتورسیکلت، هوندا ربل ۵۰۰ است که با پیشرانهی ۴۷۱ سیسی، ۴۶ اسب بخار قدرت و ۴۳ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. ربل ۵۰۰ با وزن خالص ۱۹۱ کیلوگرم، آستانه قیمت ۶۴۰۰ دلار دارد.
SZK
۷ فروردین ۱۴۰۲به به . عجب موتورایی . آدم لذت مییره نگاش میکنه
مملکت ما که کلا شده ۱۲۵ های گوش خراش . کاش حداقل یکم برا موتور تو بحث واردات آزادی عمل بیشتری میزاشتن و از آلودگی هوا و صوتی کمتر میشد .
NAVID۰۰۹۸
۷ فروردین ۱۴۰۲۶ هزار دلار میشه حدود ۳۰۰ میلیون ! جهنمو ضرر یه ۲۰۰ تومنم میگیم واسه بروبچههای دوروبری ! میگیم ۵۰۰ میلیون ایران فروش بره !
اما همین بیاد پلاک بشه ، زیرِ یک میلیارد نمیدن !
الان وِسپاها نزدیک یک میلیارد شدن !
یه روغنشو عوض کنید حدود ۲ میلیون میشه !
یعنی حتی موتورسواری هم برای ما ایرانیها قفل شده و تنها راه اینه بروید نمایندگیهای دمپایی فروشی و یک جفت دمپایی نیکتا بخرید و به عکس خودروهای کرهای اوراقی زیر شیشه میز نمایشگاهیها تو اصغرآباد خیره بشی و گوشه چشم اَشک پاک بُکُنی !
Hamilton1970
۸ فروردین ۱۴۰۲آزادی عمل وقتی میاد که کلا از روزگار محو بشن…
تا وقتی روی کار باشن امکان نداره آزادی عمل به ما بدن. فقط خودشون و بچه هاشون…
Pouya
۸ فروردین ۱۴۰۲الان همون ۱۲۵شده ۶۰ میلیون و شده آرزو خیلی از جوونا
محمد
۷ فروردین ۱۴۰۲یه موتور خوش قیمت با قدرت و شتاب خوب تو سبک کروز
NAVID۰۰۹۸
۷ فروردین ۱۴۰۲اصلاً به نظرم چه فایده قیمت میگذارید تو مقاله وقتی ناخداگاه با درآمد پِشگِلی بخور نمیر خودمان مقایسه میکنیم و هِی میگیم اینقدر میشه اونقدر میشه ، خوش به حال اونا بد به حال ما و … !
بخدا هنوز داغید نمیفهمید اما مُردید مُردیم ، دنبال چی میگردید !
با این وضع دلار و درآمدی ، بهار شروع شده اما تابستان داغ جذابی از فقر و نَداری قرارِ همهمان را نوازش کند از نااَمنی دزدی فساد توهین دعوا و هر آن چیزی که به بدبختی ختم میشه !
میگید نه ،پس بشینید و زامبی شدن همدیگر را تماشا کنید و دلخوش به تمدن ایرانی باشید که گوش فلک را کرد کرده و خودمان را … !
طرف به من میگه بخدا خرج زندگی خیلی زیاده چیکار کنم ، اما نمیفهمه خرج زندگی همان خرجِ ۵ سال پیشه با این تفاوت که به ریال در میاره به دلار خرج میکنه 🤦♂️👋🏻 !
پس همون موتور ۱۲۵سیجی گوجه را بخر تا گرونتر نشده ، این ۶ هزار دلاریهارم بگذار واسه همونی که میتونه تو کمتر از ۶ ماه حتی گارسونی کنه بخره حال کنه و دغدغهاَش باشه مسائلی معمولی از زندگی درس سفر دوستی و نه فقر بیچارگی درماندگی !
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۸ فروردین ۱۴۰۲ظاهرا خوشگل تر از هوندا ربل هم هست
کمال پاشا
۷ فروردین ۱۴۰۲چقدر راحت مینویسید ۶۰۰۰ دلار
انگار نه انگار ۳۰۰ میلیون قیمتش حقوق ۴ سال یه ادم بالغ تو این مملکت البته اگه خرج نکنه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۷ فروردین ۱۴۰۲همون 300 میلیون اگر کسی در ایران داشته باشه، نمی تونه این موتور بخره
حتی با 600 میلیون هم فقط می تونه صاحب یک مدل 250 سیسی مثل کاوازاکی zx-25r بشه
کمال پاشا
۷ فروردین ۱۴۰۲خیلی ببخشید ولی چرا یکی که میتونه 300 میلیون پول برای موتور سیکلت هزینه بکنه ایران باید چنین چیزی بخره
من مخالف این هستم که واردات ازاد بکنن ! قشر بسیار کوچک جامعه بهترین هارو سوار بشن بدون اینکه مالیاتی بدن
در جامعه ای که اکثریت ملت هیچ سهمی از سرمایه کشور ندارن و بیشترین میزان مالیات از من کارگر میگیرن تا شکم قشر کارفرما و دولتی پر بشه من خالف این هستم که اون کارفرما بتونه در جامعه من که من سهمی از خودرو ندارم بهترین بروز ترین ماشین و موتور سیکلت سوار بشه مالیات واردات خودرو باید 400 درصد باشه چون من دارم برای یه محصولی که در بازار جهانی با قیمت روز فروخته میشه ماهیانه 150 دلار دستمزد میگیرم
بعد کارفرمای من به خاطر ارزون بودن نیروی کار در داخل بهترین ماشین سوار بشه بنزین 3 هزار تومانی مصرف بکنه و اسم این شما ها میزارید ازادی ؟ اگه من سهمی از این کشور ندارم قشر سرمایه دار هم نمیتونه سهمی داشته باشه نباید بتونه پولی که دولت از ارزون کردن دستمزد من تو جیبش میریزه پزش رو به خود من بده .
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۷ فروردین ۱۴۰۲خیلی شبیه به کومونیست هایی صحبت می کنید که 50- 60 سال پیش در کوبا و کره شمالی زندگی می کردن، نتیجه افکار اونها سالها بدبختی برای چند نسل هست
شاید بهتر باشه ثروتمندان جامعه ماشین و اقلام لوکس بخرن اما زمین خواری نکنن تا قیمت املاک و اجاره مسکن برای قشر ضعیف بالا نره
راستی واردات ماشین دست دوم خارجی منتفی شد
می تونیم برای این مورد هم خوشحال باشیم
OM.01
۷ فروردین ۱۴۰۲(در جامعه ای که اکثریت ملت هیچ سهمی از سرمایه کشور ندارن و بیشترین میزان مالیات از من کارگر میگیرن تا شکم قشر کارفرما و دولتی پر بشه من خالف این هستم که اون کارفرما بتونه در جامعه من که من سهمی از خودرو ندارم بهترین بروز ترین ماشین و موتور سیکلت سوار بشه مالیات واردات خودرو باید ۴۰۰ درصد باشه چون من دارم برای یه محصولی که در بازار جهانی با قیمت روز فروخته میشه ماهیانه ۱۵۰ دلار دستمزد میگیرم)
آقای اشتری عمق فاجعه در ایران رو از این کامنت میشه فهمید (افرادی که نظرشون مثل این کاربر هست کم نیستن)واقعا نمیدونم چی بگم. اصلا یجوری شدم بعد این کامنت این کاربر.
البته تو کشوری که با به پارس میگن سلطان و ادعا هم میکنن این چیزا زیاد عجیب نیست. بهرحال سرزمین عجایب هست اینجا…
datsun
۷ فروردین ۱۴۰۲اتقاقا درد خاصی تو این کامنت میشه حس کرد ولی به درستی بیان نکرد
یوسف
۸ فروردین ۱۴۰۲آخه مشکل اینجاست از اون تعرفه جهارصد درصدی که میگی باز چیزی گیر کارگر نمیاد و به جیب همون کارفرماها که گفتی سرازیر میشه و اونا همچنان چیزایی که میخوان رو به دست میارن حالا کمی گرون تر و سخت تر.
احمدرضا
۷ فروردین ۱۴۰۲بزرگوار
۶۰۰۰ تا اونور به وحشتناکیه اینور نیست
فرزاد افشار
۷ فروردین ۱۴۰۲حیف که نمیشه خریدش
علیرضا
۸ فروردین ۱۴۰۲بقول بابا طرف وقتی تو پول خرید یخ کیلو موز موندیم ۶۰۰۰۰دلار هم بشه واسه نودرصد جامعه زیر خط فقر ایران فرقی نمیکنه
علی
۱۳ فروردین ۱۴۰۲سلام . بابا اینا گندش رو در اوردن … اخه موتور سنگین داشته باشی تو خیابونای تهران مگه میتونی سرعت بگیری ؟ ازاد کنین دیگه … حداقل تا ۴۰۰ cc چهار سیلندر رو ازاد کنید … من با بنلی تیون شده ۱۷۰ تا رفتم .. ۴۰۰ کلا ۱۸۰ الی ۱۹۰ تا میره …