کاوازاکی از اولین موتورسیکلت هیدروژنی خود با نام نینجا H2 HySE رونمایی کرد.
این پروژه از چندی پیش اعلام شده و خود کاوازاکی سال قبل رندرهای نسخه پیشتولیدی نینجا H2 HySE را منتشر کرده بود. سرانجام شاهد رونمایی رسمی از این محصول جذاب هستیم هرچند آنگونه که مشخص است موتورسیکلت هیدروژنی کاوازاکی همچنان شکل و شمایل یک پروتوتایپ را به خود میگیرد. همانطور که رندرهای منتشر شده در سال ۲۰۲۲ نیز نشان میدادند، موتورسیکلت کاوازاکی نینجا H2 HySE بر پایه مدل اسپرت تورر نینجا H2 SX شکل گرفته اما قوای محرکه کاملاً متفاوتی را پذیرا شده است. نه تنها در هر سمت موتورسیکلت محفظه نگهدارنده هیدروژن وجود دارد بلکه ابعاد کلی آن نیز بزرگ به نظر میرسد. در واقع ویژگی خاصی در ظاهر نینجا H2 HySE وجود ندارد که آن را خیلی چابک نشان دهد.
باید اذعان کرد چابکی موتورسیکلت هیدروژنی کاوازاکی هدف اصلی نیست چراکه تولید آن به منظور کسب تجربه درباره قوای محرکه هیدروژنی و کارایی آن خواهد بود. به همین خاطر موفقیت آن فقط زمانی که وارد خط تولید شده و در دسترس عموم قرار گیرد قضاوت خواهد شد. البته راه نسبتاً طولانی تا تولید انبوه این محصول وجود دارد اما به نظر میرسد نینجا H2 HySE قابل راندن باشد چراکه در ویدئوی منتشر شده نیز توانایی حرکت دارد.
از آنجایی که موتورسیکلت یاد شده در مراحل اولیه توسعه قرار دارد بنابراین اطلاعات چندانی از مشخصات فنی همچون قدرت و مهمتر از آن مصرف سوخت و شعاع حرکتی منتشر نشده است. محصول جدید کاوازاکی اولین موتورسیکلت بین برندهای مطرح ژاپنی یعنی هوندا، یاماها، سوزوکی و کاوازاکی است که از قوای محرکه هیدروژنی استفاده میکند. کاوازاکی و یاماها همچنین با تویوتا روی پروژهای هیدروژنی کار کردهاند. این خودرو همان تویوتا کرولا هیدروژنی است که در مسابقات ۲۴ ساعته استقامتی فوجی حضور داشت.
yaghoub
۲۷ آذر ۱۴۰۲نمیخوام از 😑 استفاده کنم . ولی مجبورم .
😑😑😑😑😑
HesamS500
۲۷ آذر ۱۴۰۲عجب غولیه
مخزن هیدروژن هاش مثل موشک میمونه
Mr. gt c
۲۷ آذر ۱۴۰۲وزن در موتورسیکلت ها بسیار حائز اهمیت و این مخزن ها نوید چنین چیزی رو نمیدن
MAJking2
۲۷ آذر ۱۴۰۲دیگه یک انجین یک لیتری اونم با مشتریان بسیار کمتر از خودرو ها دیگ چقدر آلودگی هوا ایجاد میکنه که اینا اینجور گرفتن رُوش اونم با استاندارد یورو شیش و سوخت با کیفیت درکل امیدوارم این بیماری حذف درون سوز ها در حد همین به رخ کشیدن ماهم میتونیم برقی بسازیم در شرکت های موتور سیکلت فراتر نره که اصلاً جذاب نیست
محمد
۲۷ آذر ۱۴۰۲جهان سوم یعنی همین
تماشا کردن و غر زدن
بدون اینکه زحمت تفکر یا انجام کار درست رو به خودشون بدن
یه کارگاه درست درمون موتور سیکلت سازی و خودروسازی نداریم،،،،از معتبرترین کمپانیهای این حوزه ایراد میگیریم
.
کاوازاکی در چند ماه اخیر با معرفی موتور سیکلت های برقی،هیبرید و بتازگی هیدروژن سوز،ثابت کرد نوآورترین کمپانی حوزه موتورسیکلته و قبل از اونم بازم بهترین تحولات موتورسیکلت از کاوازاکی شروع میشد
به نظرم قبل اینکه تخریب کنیم و به تمسخر بگیریم ایده های جهان اولی هارو،،،،یه نگاه به خودمون بندازیم ببینیم کجای دنیای هستیم….
H2
۲۷ آذر ۱۴۰۲محمد👍👍👏👏
ریشهی پاینده
۲۷ آذر ۱۴۰۲نوید خجستهایست.
نیکو بداریمش.
Mr. gt c
۲۷ آذر ۱۴۰۲معنی جهان رو نمیدونستیم ممنون که یادمون دادی!
اینکه از چیزی به اصلاح نوآوری انتقاد کنی ربطی به جهان چندم نداره بلکه در کشور های مترقی و جهان اول هم انتقاد از چیزی یا موضوعی امری مرسومه و هیچ ایرادی کسی بهش نمیگیره، ربطش این موضوع که چون ما حتی ی کارگاه موتورسیکلت سازی هم نداریم نباید انتقاد کنیم عجیبه واقعاً، بر چه استدلالی این حرف رو میزنین نمیدونم!
در ضمن کسی هم سعی نکرد برند کاوازاکی رو تخریب و تمسخر کنه، این گونه پاسخ تند نمیدونم نوید چیرو میده جز اینکه تنفر از درون سوز هارو داشته باشی
911
۲۷ آذر ۱۴۰۲خدایا اینا مارو با جهان سومی کشتن. حالا یه چی یادگرفتید .
مخصوصا کاربر عجب. تا یه چی میشه جهان سوم .
مسخره نمیکنم قصد توهین هم ندارم. هر چی یه حدی داره
911
۲۷ آذر ۱۴۰۲قبول واقعا ما جهان سومی هستیم اما هرچی حدی داره
HFball
۲۸ آذر ۱۴۰۲حالا میخواستم دوکاتی یا بی ام و باشه ببینم چطور همگی براش چه چه و به به میگین 😂