بزرگترین پیشرانهی موتورسیکلت در تاریخ ژاپن، مدل ۲۰۵۳ سیسی ارایه شده برای ولکان ۲۰۰۰ است. این محصول با عملکرد فنی بسیار خوب و قیمت پایینتر نسبت به محصولات مشابه ساخت برندهای امریکایی، شهرت یافت.
برای بازار جهانی، سوزوکی و کاوازاکی (Kawasaki :کاواساکی) فراتر از هوندا و یاماها توانستهاند، در کلاس کروزرهای سنگین وزن حضور داشته باشند. این سبک موتورسیکلت، اساسا با محصولات ساخت هارلی دیویدسن و ایندین تعریف میشود اما برندهای ژاپنی طی ۴۰ سال اخیر، کابوس امریکاییها باقی ماندهاند.
به عنوان مثال با بودجهی ۱۰ هزار دلار میتوان کاوازاکی ولکان ۹۰۰ سیسی (تصویر بالا) یا هوندا ربل ۱۱۰۰ سیسی را در بازار امریکا خریداری کرد. همچنین سوزوکی بولوارد ۸۰۰ سیسی، آستانه قیمت ۸ هزار دلاری دارد؛ اما برای مدلهای ارزانقیمت هارلی دیویدسن ساخت امریکا مثل نایتستر ۹۷۵ سیسی، شروع قیمت از ۱۴ هزار دلار است. هارلی دیویدسن اسپرتستر ۱۲۵۰ سیسی هم، آستانه قیمت ۱۶ هزار دلار دارد.
در کلاس کروزرهای سنگین، دو محصول ژاپنی چشمگیر دیده میشوند. هماکنون، سوزوکی بولوارد ۱۸۰۰ با قیمت ۱۵ هزار دلار و کاوازاکی ولکان ۱۷۰۰ با قیمت ۱۹ هزار دلار، بسیاری از موتورسواران علاقهمند هارلی دیویدسن را جذب خود میکنند. کمی پیشتر، ولکان ۲۰۰۰ به عنوان قویترین کروزر ساخت ژاپن، بین سالهای ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰ تاریخساز شد.
زمانی که موتورسیکلت جذاب کاوازاکی ولکان ۲۰۰۰ به بازار جهانی رسید، شرایط مالی و فنی هارلی دیویدسن، ناامیدکننده بود. برند امریکایی، محصولات متنوع و مدرن برای جلب توجه مشتریان نداشت؛ اما شرایط برای مهندسان فرصتطلب ژاپنی، شکل گرفت.
سال ۲۰۰۴، کاوازاکی با ولکان ۲۰۵۳ سیسی، سازندهی بزرگترین پیشرانهی تولید انبوه برای موتورسیکلت در جهان شد. این عنوان البته سال ۲۰۱۹، توسط تریومف با راکت ۲,۴۵۸ سیسی تغییر کرد اما برند ژاپنی برای مدتی طولانی تا سال ۲۰۱۰، پرچمدار باقی ماند.
ولکان ۲۰۰۰ با قدرت ۱۱۶ اسب بخار و گشتاور ۱۹۱ نیوتنمتر، حتی روی کاغذ هم جذابیت زیادی دارد؛ هرچند که بررسی فنی روی دستگاه داینو نشان داد گشتاور روی چرخ، ۱۶۵ نیوتنمتر است. این موتورسیکلت ۳۳۰ کیلوگرمی، در زمان ۴ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و نهایت سرعت ۱۹۰ کیلومتر برساعت دارد. در زمان تولید، ولکان ۲۰۰۰ با قیمت ۱۶ تا ۱۷ هزار دلار فروخته میشد.
از سال ۲۰۱۰ تا امروز، مدل ۱۷۰۰ سیسی به عنوان قویترین کروزر کاوازاکی تولید میشود. نسخهی ۲۰۲۴، در تیپ ویجر (Voyager) و واکوئرو (Vaquero) قدرت ۸۲ اسب بخار و گشتاور ۱۴۶ نیوتنمتر دارد. سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۶/۵ ثانیه و نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتر برساعت برای ولکان ۱۷۰۰ فراهم است.
خانوادهی موتورسیکلتهای ولکان کاوازاکی، سال ۱۹۸۴ متولد شدند و با انواع مدلهای ۱۵۰۰ تا ۱۸۰۰ سیسی، جایگزین ژاپنی برای محصولات امریکایی فراهم کرند. امروزه، همچنان مدلهای مختلف ولکان، بسیار پرفروش و محبوب هستند؛ چراکه علاوهبر قیمت پایینتر نسبت به انواع هارلیدیویدسن، مصرف سوخت کمتر با استهلاک و هزینه نگهداری پایینتر دارند.
۷ اسفند ۱۴۰۲آخ آخ آخ … اینا رو باید مثل اون خبره که ماشینشو آورده بود تو خونه ، بزاری وسط خونه نگاش کنی فقط
استایلو نگاه
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/02/suzuki-bulevard-1800.jpg
۷ اسفند ۱۴۰۲تو این کلاس هر سازنده ای از کمپانی های مختلف، الهام گرفته از هارلی و سایر آمریکایی ها هستن که برتر از هر رقیبی هستن
هارلی برای اینکه پرچمدار این کلاسه طرفداران آتشین خودش را داره که به هر چیزی ترجیح میدنش البته رقبا هم وسوسه کننده هستن
ولی بهترین های این کلاس همون آمریکایی ها بخصوص هارلی هستن کلا هارلی در حال حاظر مدل هایی میزنه که برتر از هر رقیبی بودن چون هارلی خیلی افراطی کارکرده
Moro
۸ اسفند ۱۴۰۲ایندین هم قدمت و اصالت بیشتری داره و هم کیفیت برتر رو
A.m.A
۹ اسفند ۱۴۰۲یا نمیدونی اصالت چیه یا اشتباه بهت کیفیتو فهموندن داداش هارلی بازار کروزرا دستشه بیشترین فروشو داره پشت همه مدلاش چندین سال تجربه و مهندسی خوابیده.
ایندین هم برند عالییه ولی در حد رقابت با هارلی نیست.
اصلا برو سایتاشونو نگاه کن تنوع هارلی و شباهتاشونو با هم ببین آپشناشونو بخون حالشو ببر
محمد
۷ اسفند ۱۴۰۲توی خفن بودن و شاهکار بودن کاواساکی ولکان حرفی نیست اما اون کروز سوار که به هارلی دسترسی داره خیلی اوقات هارلی با مشخصات فنی ضعیف تر رو هم حتی با قیمت مشابه یا بالاتر به رقبا ترجیح میده اسم هارلی دیودسون با این کلاس عجین شده انتخاب های اول کروز سوار ها تو این کلاس هارلی و ایندین هست ، یادم ایام طلایی که پلیس ایران به جای هوندا ۱۲۵ و آشغال های گمنام چینی هارلی دیودسون سوار میشد بخیر
Arshia m3csl
۷ اسفند ۱۴۰۲فکر ننم به جثه آسیای شرقی ها بخوره این متور این موتور به درد عرب و امریکایی میخوره بیشتر ژاپنی ها معمولا وسایل نقلیه گنده دوست ندارن اکثرا
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۷ اسفند ۱۴۰۲این موتورسیکلتهایی که تصویرشون گذاشته شد و در متن براشون توضیحات نوشتم، از نظر ابعاد و اندازه تفاوت خاصی با محصولات هارلی دیویدسن ندارن
میتونید در گوگل جستجو کنید مثلا
Vulcan 1700 dimensions
18:45
۷ اسفند ۱۴۰۲اووووف ممنون از آقای اشتری عزیز که مثل همیشه خوش انتخابه تو ارائه مطلب😍🙏
کاوازاکی واقعا مهندسی مخوفی داره و همیشه بلای جان هر رقیبی شده…
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۷ اسفند ۱۴۰۲سلامت باشید
مطلب کاملا دلی نوشته شد
amirboss
۷ اسفند ۱۴۰۲هارلی دیوید سون یه برند هست که همه با شنیدنش یاد کروز میوفتن.مثل ماسل کار و ماستنگ
sina
۷ اسفند ۱۴۰۲کاوازاکی واقعا تو دنیای موتور رو دست نداره…
R@min
۷ اسفند ۱۴۰۲اینجا بحث بهتر بودن نیست هارلی و ایندین جزئی از یه لایف استایل هستن و طرفداراش اصلا به اعداد و ارقام توجهی نمی کنن.
A.m.A
۹ اسفند ۱۴۰۲دقیقا اگه عزیزان یه نگاهی به گروه های موتور سواری بندازن یه سوگند عجیبی میخورن و همه ظاهرشون عین همه.
پر از تتو،لباس سیاه با علامت هارلی،کلی زنجیر ازشون آویزونه،اکثرا موزیکای سبک راک و متال و رپ گوش میدن و…
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۷ اسفند ۱۴۰۲با کمال احترام به موتور سازهای بی نظیر جاپون ولی خدا وکیلی هر کی اینا رو ببینه میگه اوف هارلی رو ببین.خدایی هارلی یه چیز دیگه هم اسمش هم رسمش.صدای اگزوز هارلی انحصاری هست و هیچ موتور سازی اجازه نداره صدای مشابه تولید کنن.هارلی اولین کمپانی بود که لولها رو با فشار آب خم میکرد تا شکست ایجاد نشه و مقاومت شاسی بره بالا.کاش پدال یه مطلب بره براش.خدا اموات همه رو بیامرزه آقام خدا بیامرز موتور سوار حرفهای بود و هارلی هم داشت به قول عموم همیشه میگه عمو سایز چرخ عقبش با پیکان یکی بود.
۷ اسفند ۱۴۰۲🤩😐
۷ اسفند ۱۴۰۲آقای اشتری یه سوال تو رنج تا 700 تومن X33 S مدل ۹۵, ۹۶ ماشین خوبیه؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۸ اسفند ۱۴۰۲سوال سخته، چون x33 ماشین خوبیه ولی خرید دست دوم ماشین چینی ریسک داره، معلوم نیست چه طور از ماشین استفاده شده
یک کورد
۹ اسفند ۱۴۰۲درود استاد اشتری اگر ممکنه مطلبی درمورد مقایسه هارلی و ولکان ..بهتر بگم این نوع موتور.(کاواساکی)بنویسید ..سپاس از زحماتتون بزرگوار …یاحق🙏