برای معرفی سوپر دوک R همین یک جمله کافیست: تنها کی تی امی که می توان با آن آسفالت خیابان ها را ترک داد . . . !
در دوسال اخیر فعالیت کی تی ام، این نکته کاملا مشهودست که فروش سیکلت های خیابانی این کمپانی اتریشی روزبه روز افزایش یافته تا آنجا کارشناسان بازار پیش بینی کرده اند تا پایان ۲۰۱۳ فروش این کلاسش به حدود ۱۱۰,۰۰۰ دستگاه برسد؛ یعنی تقریبا ۵۰% کل فروش سالانه کی تی ام.
اما چه اتفاقی برای کی تی ام افتاده که در چهار سال گذشته فروش خود را بیش از ۳ برابر کرده؟ جواب این سوال را می توان در خط تولید کمپانی یافت؛ جایی که مدلهای فوق العاده جذابی برای مشتریان آماده می شود از دوک های ۲۰۰ و ۳۹۰ گرفته تا ۶۹۰ و یا مدلهای منحصر به فرد ۱۱۹۰ ادونچر R .
کی تی ام درهمین راستا دست به معرفی مدلهای ۲۰۱۴ سوپر دوک R یا بهتر بگوییم ۱۲۹۰ زد؛ همان سیکلتی که سال گذشته در نمایشگاه EICMA میلان به لقب The Beast یا “وحشی” مفتخر شد! همان سیکلتی که کی تی ام از آن بعنوان نسل چهارم سوپر دوک هایش یاد میکند.
انجین ۱۲۹۰ همان انجین ۲ سیلندری مایع/خنکی است که قبلا روی 1190RC8 هم نصب شده بود با این تفاوت که قطر سیلندر آن با ۳ میلیمتر افزایش به ۱۰۸ میلیمتر و کورس پیستون آن نیز با ۲ میلیمتر افزایش به ۷۱ میلیمتر رسیده؛ یعنی حجم انجین آن از ۱۱۹۵ سی سی به ۱۳۰۱ سی سی افزایش یافته است.
سایر مشخصه های مهم ۱۲۹۰ عبارتند از:
- قدرت ۱۸۰ اسب بخار در دور ۸۸۷۰.
- گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر که حدود ۶۹% آن از دور ۲۵۰۰ در دسترس است.
- گیربکس ۶ سرعته.
- وزن ناخالص ۱۸۹ کیلوگرم.
- شتاب صفر تا ۲۰۰ در ۷.۲ ثانیه.
- کالیپرهای M50 برمبو با ۴ پیستون در جلو و ۲ پیستون در عقب.
- باک ۱۸ لیتری.
- تایرهای دانلوپ از مدل Sport smart² .
در ۱۲۹۰ از ABS های مدل 9ME ساخت Bosch استفاده شده اما کی تی ام آنها را ارتقا داده طوریکه موتورسوار می تواند آنرا در حالت Supermoto قرار دهد؛ در این حالت ترمز چرخ جلو قوی تر شده اما ترمز چرخ عقب حساسیت کمتری از خود نشان داده و اجازه لغزیدن چرخ عقب را می دهد. کیت ترمزها را هم برمبو ساخته است.
در لیست امکانات الکترونیکی ۱۲۹۰ نام سیستم کنترل کشش نیز به چشم می خورد اما هنوز مشخص نیست که این سیستم همان نسخه جدید MCS یا Motorcycle Stability Control است که روی مدلهای ۱۱۹۰ ادونچر نصب شده یا خیر.
[jwplayer mediaid=”۵۰۸۴۹″]کی تی ام ۱۲۹۰ سوپر دوک R تنها در دو رنگ مشکی مات و نارنجی تحویل مشتریان خواهد شد. تنها قیمتی که از این موتور اعلام شده ۱۳,۹۹۹ پوند یا معادل تقریبی ۲۲,۶۰۰ دلار بوده که مختص بازار انگلستان است. مشتریان آمریکایی نیز از بهار ۲۰۱۴ فرصت سوارشدن بر روی این نیکد اتریشی را خواهند داشت.
km
۲ آبان ۱۳۹۲برای عشق و حال هم فقط موتور!! لامصب شتابش خیلییی زیاده!!!
امین
۲ آبان ۱۳۹۲کاش میشد موتور اینو رو ماشینامون نصب کنیم
180 اسب بخار برای یه موتورسیکلت !!!!!!!!!!
روی خودروسازیامون کم بشه که موتورشون با حجم 1800cc به زور 110 اسب بخار نیرو تولید میکنه (که با توجه به کیفیت بالاشون ، بعد 1 سال افت هم داره)
فکر کنم (( اگه )) یه توربو روی موتور 1800 نصب کنن قدرتش حداقل 60 واحد افزایش پیدا میکنه!
Dara
۱۴ اسفند ۱۴۰۱داداش دست کاری کردن کی تی ام باعث منفجر شدنش میشه برا همین هیچ کس جرعت نداره به این موتور با این توان لوازم وصل کنه یکم محاسباتش اشتباه بشه رانندش سوخاری میشه با این دمایی که زیرش تو دوتا سیلندر داره تولید میشه
امین
۲ آبان ۱۳۹۲پدال همون جوری بهتر بود!
نظرات جدیدتر باید زیر نظرات قدیمی تر قرار بگیرن!
km
۲ آبان ۱۳۹۲منم موافقم حالا همه میان زیر این کامنت پاسخ میدن و کسی که اول نظر داده میره آخر…
سردبیر
۲ آبان ۱۳۹۲سلام. در حال اصلاح سیستم نظرات هستیم و انشاالله این مشکلات بر طرف خواهد شد. ممنون از توجه شما.
محسن.د
۲ آبان ۱۳۹۲قدرت و زیباییش که حرف نداره حتی بهتر از ماشینایی که سوار میشیم! ولی خب 22600دلار واسه یه موتور، خیلیه دیگه.
زیگما
۳ آبان ۱۳۹۲امین واقعا چند سالته و چقدر بی سوادی که فکر میکنی میشه این موتور رو روی ماشین گذاشت؟برات متاسفم
حسین
۳ آبان ۱۳۹۲فکر نمیکنم یه سایت تخصصی جای توهین و تمسخر باشه
منم فکر نمیکنم امین با 470 تا دیدگاه متوجه نشه که انجین موتور رو نمیشه رو ماشین نصب کرد
شاهین
۳ آبان ۱۳۹۲زیگما جان شما رکورد دار دیسلایکی
یه علتش طرفداریت از هیوندای و کیای بی کلاس و نظرات بی پایه و بی کلاسته
علت دیگشم مسخره کردنه غولهای تکنولوژی (آلمان و ژاپن) هست
امین
۳ آبان ۱۳۹۲آقای زیگما (!)
آقای مهندس
آقای باسواد
آقای فنی
آقای همه چیز بلد!
.
.
.
شما معنی “کاش” رو نمی دونی؟
خودم میدونم که موتور ماشین اساسش با موتور، موتور سیکلت فرق میکنه. اون جمله هم برای نشون دادن تعجبم از قدرت این موتور بود!
محسن.د
۳ آبان ۱۳۹۲آقا امین،بعضی نظرها ارزش جواب دادنم ندارن!چه برسه به ناراحت شدن! بیخیال…
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۳ آبان ۱۳۹۲درود.
من هم با امین موافقم.
اگر یک تغییراتی در طراحیه موتورش انجام میدادند و قابل نصب روی ماشین های کلاس مینی و کلاس Aو B بود خیلی عالی میشد.دقیقا کاری که فیات روی محصولاتش انجام میده.
((( ایران و المان )))
carbonado aventador
۳ آبان ۱۳۹۲آقایون زیگما همون مسیحه چون کسی مثل مسیح بلد نیست چرت و پرت بگه . چون یه چند وقتی است که نیست و زیگما هم تازه اومده . شباهت تفکر هردو و دیدگاهاشون رو نگاه کنید!!!!
یکی میگه...
۳ آبان ۱۳۹۲یعنی این موتور اینقدر تعادل داره!!!وای خدا ببین چی میسازن،اونوقت ما هم موتور تولید میکنیم؟؟
عاششششششششششششششششششقققققققققققشششششششششششم
hero
۳ آبان ۱۳۹۲متاسفانه مخاطبای پدال بجای بحث فنی برا هم کری میخونن!
مهران
۴ آبان ۱۳۹۲توی یکی از ویدئوهایی که تو سایت ktm است نشون داده شده که این موتور توی پیست هم میتونه موتور خیلی عالی ای باشه چون تو این ویدئو می بینید که این موتور به طرز باور نکردنی ای bmw s1000rr روشکست میده.
جلال
۴ آبان ۱۳۹۲سلام
موتور سواری هم واسه خودش عالمی داره
به نظر من هیجانش 2 برابر ماشینه و همین طور خطرش!!!
فکرشو کن 180 اسب فقط روی 189 کیلو وزن!
چه هیولایی شده………
عمران
۴ آبان ۱۳۹۲ای جانم ktm هر روز بهتر از دیروز
کارش درسته
غلی
۱۷ فروردین ۱۳۹۳موتور کی تی ام واقعا عالیه الحق که یک موتور اروپاییه
ممد
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴حیییییییف که مثل هوندا پلاک نمیکنن وگرنه رو اسفالتا با موتور اسممو مینوشتم.
qeshmi
۶ شهریور ۱۳۹۴من خودم توی قشم ktm duke 200 سوار میشم جونوره باسه خودش
KTM DUKE
۱۴ آبان ۱۳۹۵پدال لطفا متن ها رو پررنگ تر کن . زمینه هم روشنه کور میشیم تا متنو بخونیم