شرکت اتریشی کیتیام به دلیل کاهش فروش و ضرر هنگفت، اعلام ورشکستگی کرده و برای نجات خود فقط تا کریسمس فرصت دارد.
خبرهای بد فقط مختص خودروسازانی مثل نیسان و فولکسواگن نیست و یکی از موتورسیکلتسازان مشهور اروپا هم درگیر بحرانی جدی شده است. شرکت موتورسیکلتسازی اتریشی KTM اعلام ورشکستگی کرده است. این شرکت که مدتها پرچمدار صنعت اتریش بود و حتی با مدل X Bow به جهان خودروسازی هم وارد شد، حالا با بزرگترین چالش خود مواجه شده و برای بقا میجنگد. دلایل این بحران پیچیده است ولی فروش کیتیام در بازارهای اصلی شرکت یعنی اروپا و ایالاتمتحده بشدت کاهش پیدا کرده و شرکت از سود هنگفت ۱۳۵ میلیون دلاری در سال گذشته حالا به ضرر ۱۹۰ میلیون دلاری رسیده است.
مدیرعامل گروه کیتیام «استفان پیرر» برای احیای این شرکت روی یک طرح جامع استراتژیک تمرکز کرده است. وی قصد دارد بجای اینکه شرکت را درگیر فرایند سنتی ورشکستگی کند، از نوع جدیدی از رویهٔ تجدید ساختار شرکتها در اتحادیهٔ اروپا استفاده کند. اهداف وی جاهطلبانه است و قصد دارد با دریافت سه وام ۲۶۵ میلیون دلاری، کیتیام را دوباره به مسیر موفقیت بازگرداند. این یعنی کیتیام نمیخواهد تسلیم شود. این شرکت مصمم است که به تمام تعهداتش عمل کرده و درعینحال، ساختار خود را بهطور اساسی اصلاح کند. بدین منظور، تا پایان فوریه به شرکت مهلت داده شده است و تا آن زمان، تولید همچنان ادامه خواهد داشت و نمایندگیها بهطور عادی کار خواهند کرد اما تنش در کیتیام بسیار بالا است و این شرکت باید طرح نجات خود را در کریسمس ارائه کند.
این کار برای استفان پیرر چالش بسیار بزرگی خواهد بود زیرا وی نهتنها باید به شرکت سرمایه تزریق کند بلکه باید ساختارهای پیچیدهٔ کیتیام را هم از نو شکل دهد. از ادغام با شرکت هندی باجاج هم بهعنوان یکی از راههای نجات کیتیام یاد شده است. این اما اولین باری نیست که کیتیام ورشکست میشود زیرا این شرکت در سال ۱۹۹۲ هم ورشکست و توسط خود پیرر خریداری شد. وی کیتیام را به بزرگترین سازندهٔ موتورسیکلت در اروپا تبدیل کرد. این شرکت با بیش از ۶ هزار نفر نیرو، سال گذشته حدود ۴۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت تولید کرد.
اکنون اما چالشهای پیش روی کیتیام بسیار زیاد هستند و شامل مواردی مثل کاهش تولید و تغییر استراتژی فروش میشود. همچنین حرکت به سمت الکتریکیسازی هم میتواند به راه نجاتی برای این شرکت اتریشی تبدیل شود. از اکنون تا کریسمس زمان سرنوشتسازی برای کیتیام خواهد بود و این شرکت برای متقاعد کردن سرمایهگذاران، ایجاد انگیزه در کارکنان و راضی نگه داشتن طرفداران موتورسیکلت به طرح جامعی نیاز دارد. در پایان اما فقط یکچیز مهم خواهد بود که آن نجات کیتیام بهعنوان یکی از نمادهای صنعت موتورسیکلتسازی است.
hosen
۱۱ آذر ۱۴۰۳شوکه شدم اصن!
چرا یه همچین کمپانی خوبی باید به این وضع دچار بشه.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۱ آذر ۱۴۰۳چرا برندهای ژاپنی در صنعت موتورسیکلت همیشه سودآور هستند؟ جنس خوب با قیمت جذاب و هزینه نگهداری مناسب
اما در KTM محصول عالی با قیمت بالا و هزینهنگهداری بیشتر نسبت به رقبای ژاپنی، منجر به ناتوانی در جذب مشتری شد
به نظر من در کلاس قیمتی KTM خرید موتورسیکلت مشابه ساخت BMW و دوکاتی خیلی جالبتر بود
Siyavash
۱۱ آذر ۱۴۰۳دقیقا👌
Am
۱۲ آذر ۱۴۰۳مشکل مشتری نیست قوانین سخت گیرانه مسخره اروپاست خیلی از شرکت ها به خاطر این قوانین ورشکست شدن
ممد ژانگولر
۱۱ آذر ۱۴۰۳عامل اصلی ورود چین و کوچکتر شدن سبد فروش بقیست . ضمنا مردم دنیا فهمیدن هر چی پول برای این چیزا ندن بهتره و دردسرشون کمتره بجاش پولشونو جمع میکنن برای خرید رباتهای خانگی مثل مال ایلان ماسک حداقل ی کمکی بهشون میکنه از همه لحاظ.
آرین
۱۲ آذر ۱۴۰۳یک شرکت موتور سازی چینی یا صرفاً برقی نام ببر
محمدهادی
۱۱ آذر ۱۴۰۳آخه یه شرکت مدرن با ۶ هزار نفر پرسنل و ۴۰۰ هزار دستگاه تولید سالانه چطوری میشه ورشکست میشه؟؟
B
۱۱ آذر ۱۴۰۳چه ربطی داره !!!
ممدقلی
۱۱ آذر ۱۴۰۳داداش ربطی نداره حتی بزرگترین شرکتها هم ممکنه یروز ورشکسته و حتی تعطیل بشن
مثلا یاهو که یه زمان بزرگترین غول وب بود
علی
۱۱ آذر ۱۴۰۳(کی تی ام) با ورشکستگی شکوفاتر خواهد شد با اون طراحی های خاصش.
آرین
۱۱ آذر ۱۴۰۳جان؟ چی ؟ یهو ؟ کی؟ هاااان؟
راوی
۱۱ آذر ۱۴۰۳دوکاتی هم اگه دست آئودی نبود به سرنوشت ktm دچار میشد.
علی
۱۱ آذر ۱۴۰۳آخه نیسان هم وضعیت خوبی نداره عجیبه
Kiarash
۱۱ آذر ۱۴۰۳چیشد من همین الان داشتم تو سایت میچرخیدم و کامنت گذاشته بودم و فکر کردم راجب مدل های کی تی ام هست تا اینکه کامل خوندم …
😔😐 خدا نکنه خبر ورشکستگی شرکت های خودروسازی رو ببینیم
حسن
۱۱ آذر ۱۴۰۳موتورسیکلت سازه
Kiarash
۱۱ آذر ۱۴۰۳میدونم داش منظورم اینکه این اتفاق برای خودروسازی ها نیوفته
Kiarash
۱۱ آذر ۱۴۰۳پسر چقدر آدم دوست داشتن یه کی تی ام بخرن توی ایران
حسن
۱۱ آذر ۱۴۰۳نداشتن ظرفیت پول همراه با توهم توانایی
یه مدت پول پارو کردن مث احمدی نجات رفتن تو حوزه هایی وارد شدن که اصلا تخصص نداشتن
در صورتی که باید همون پول را صرف توسعه و بهینه کردن محصولات موجود میکردن
کی تی ام نامی بزرگ و پر سابقه است و قطع به یقین نجات پیدا میکنه
samurai
۱۱ آذر ۱۴۰۳وقتی کشورایی مثل هند چین کرره مالزی …. که درجه 3 هستن میان موتور میزنن ارزونتر باعث میشه شرکتای درجه یک دچار مشکل بشن تو ماشین لوازم خانگی موبایل تلویزیون ساعت مچی و….. همین مشکل هست
اگه کسی هم بخواد موتور از درجه یک بازار بخره میره سراغ ژاپنیا
محمد
۱۱ آذر ۱۴۰۳ماشینهای ب ام و به استهلاک و هزینه نگهداری بالا مشهور هستند، آیا موتورهای ب ام و نیز اینگونه هستند…….
رضا خانزاده
۱۱ آذر ۱۴۰۳بنظر من سایپا و ایرانخودرو ورشکست بشن و یا حتی تعطیل بشن همه نفس راحت میکشند و با پول پیش فروش مردم ایران نه تنها ktmبلکه چند برند معتبر دنیارانه تنها میشه از ورشکستگی نجات داد بلکه میشو آنها را خرید و سینه خیز به ایران آورد.
Morteza
۱۱ آذر ۱۴۰۳😁😂😂😂😂😂
کاوه
۱۲ آذر ۱۴۰۳سایپا و ایرانخودرو ضرر ده ترین شرکت های کل ایرانن.عملا این دو شرکت رسما ورشکسته ان.سایپا نزدیک ۱۸۰ هزار میلیارد تومن توی ضرره و سالیانه یه ۴۰-۵۰ هزار میلیارد دیگه ضرر میکنه.توی اقتصاد سالم رقابتیاین شرکتها خییییلی سال قبل باید محو میشدن.منتها چون این شرکتها باعث پر شدن جیب یه تعداد ادم خیلی خیلی خیلی انگشت شمار میشه سر همین کل مملکت رو بستن و حق واردات ماشین رو نمیدن و کل مردم مجبوووورن از اینا خرید کنن که جیب اون عده ادم پرتر بشه.بعدش هر چند سال یه بار هم دولت میاد برای جبران اون چندصد هزار میلیارد تومن ضرر اینا میاد پول چاپ میکنه و تقدیمشون میکنه به اسم حمایت از تولید داخل!!!!!!اون چندصد هزار میلیاردی هم که پول چاپ شده و تقدیم اینا شده باعث میشه تورم یه ۲۰ درصد سالیانه بره بالا و رسما رسما رسما هر ایرانی فقط برای اینکه این دو شرکت تعطیل نشن سالیانه ۲۰ درصد فقیر تر میشه!!!!!!عملا و رسما وجود این دو شرکت یه جور سرطانه که از هر جهت جز نکبت و بدبختی رسما هیچی نداره.تنها علت وجود این زالو ها فقط و فقط پر کردن جیب اون عده است که گفتم.یعنی سر اینکه حدود ده پونزده نفر سالیانه یه ۴۰ـ۳۰ هزار میلیارد تومن به جیب بزنن یه مملکت به گروگان گرفته شده
HFball
۱۱ آذر ۱۴۰۳وای نه ورشکست نشو
تنها موتورسیکلت ساز اروپایی که عاشقشم همینه
AvestA61's
۱۱ آذر ۱۴۰۳اگه کی، تی، ام در ایران بود هیچ وقت ورشکست نمیشد. همینطوری که لگن سازهای وطنی تا الآن ورشکست نشدن. 🫣🤥🤮
راوی
۱۲ آذر ۱۴۰۳یه خبر تلخ و بدی هم برای طرفدارن ماشین های آلمانی دارم
سیاستمدارن آلمان تصمیم گرفتن برای کاهش هزینه های انرژی کالاهای چینی وارد کنن به نوعی میخوان بخاطر بحران انرژی آلمان رو صنعتی زدائی کنن
صنعتی زدائی آلمان یعنی سقوط اقتصاد اروپا طی 10 سال آینده و کالاهای چینی جای اونو میگیره
حالا تصور کنید که شرکت های چینی بیان کارخانجات آلمان رو بخرن
و خودروهای چینی رو در لباس مثلا بی ام و به مردم بفروشن
M power
۱۲ آذر ۱۴۰۳مدل دوک رو دوس دارم ولی واقعن خرجش بالاس لامصب قیمتشم بالاس
Yaghoob
۱۲ آذر ۱۴۰۳بازار آسیای شرقی میتونه کی تی ام رو از ورشکستگی نجات بده
ولی بعید میدونم بتونه محصولی رو تولید کنه که از پس ژاپنی ها بربیاد.
عمده خریداران موتور جوانان هستند. چیزی که تو آسیا فراوانه
🥇M🏆 Bavaria///👑
۱۲ آذر ۱۴۰۳انتظار این خبر رو اونم واسه موتورسیکلت سازی نداشتم!!
کی تی ام همیشه تو اوج بود، اونم بیشتر بواسطه آدونچرهاش و ریس های خیابونیش…
اگه در آینده بنظرم یه مسافرتی لوکس بزرگ هم ارائه بده اونم با قیمت رقابتی چیز بدی نیست!