تیم کیتیام موفق شد تا در مسابقه اخیر موتو GP رکورد سریعترین موتور را با شاسی تازه فیبرکربنی خود بشکند. این رکورد به دست راننده این تیم، «برد بایندر»، شکسته شد. به گفته نشریه آلمانی «اسپید ویک» شاسی فیبرکربنی مسابقهدهنده کیتیام بهجای کارخانه این برند در اتریش توسط برند «براتیگام» آلمان توسعه یافته است. این موتور از همان مسابقه ابتدایی فصل توانست عملکرد فوقالعاده خود را به رخ کشیده و به مقام چهارم دست پیدا کند.
بایندر درباره رکورد خود میگوید:
شاسی تازه در عقب چسبندگی بهتری به من داده که دقیقا همان چیزی است که میخواستم. خوب است که این چسبندگی وجود دارد و به شما کمک میکند. چسبندگی یعنی رکورد زمانی. حس خیلی خوبی دارد.
همه ما از عملکرد سریع «دانی» در «میسانو» شگفتزده شده بودیم. او داشت ما را به باد میداد پس فهمیدیم که تیم تست کار خیلی خوبی انجام داده است. بنابراین آنها همان المان تقویتکننده را پیدا کردند.
راننده تیم کیتیام در پاسخ به این سوال که آیا شاسی تازه کیتیام را به رقیب اصلیاش در رقابتهای موتو GP یعنی دوکاتی نزدیکتر کرده است یا نه پاسخ داد:
هنوز روز اول است. من هم کمی محتاط هستم. باید منتظر بود و دید اما حس خوبی دارم. فکر میکنم کمی فرصت بیشتر دارم تا موتور را آنگونه که میخواهم برانم چون چسبندگی عقب موتورم کمی بهبود پیدا کرده است.
در مسابقه جمعه گذشته، دو موتورسوار دیگر موتورهای کیتیام، «میلر» و «اسپارگارو» هم راهی کوارتر دوم شدند که از شاسی قدیمی استفاده میکردند. شاسی کربنی یکی از آنها به دلیل کمبود زمان ناشی از یک تصادف آماده نبود که باعث شد بهسختی موقعیت خود را حفظ کند. شاسی یادشده هنوز برای تیم «تک ۳» آماده نشده است اما راننده آن امیدوار است که هرچه زودتر به مرحله استفاده برسند.
heshmat021
۱۰ مهر ۱۴۰۲خیلی مطلب کاملیه، دمتون گرم.
رکورد چقدر بوده؟
چقدر بهبود پیدا کرده؟
amir-mr
۱۰ مهر ۱۴۰۲بی زحمت لطف کنید اخبار مسابقات موتو GP رو هم مثل فرمول یک پوشش بدین
دمتون گرم
Enzo Ferrari 2008
۱۰ مهر ۱۴۰۲دم KTM گرم آفرین بهش
P
۱۰ مهر ۱۴۰۲چقدر خوب که اخبار موتو جی پی هم تو پدال میبینیم
چندتا نکته ، همونطور که اشاره شد این شاسی کاملا جدیده و تازه دو مسابقه هست که تیم اصلی ازش استفاده میکنه ،اولین بار دنی پدروسا تو میزانو استفاده کرد و تو هند ومسابقه دیروز تو ژاپن توسط برد بیندر و جک میلر استفاده شد اما هنوز رکوردی شکسته نشده و تا زمان ستاپ موتور با این شاسی و پیدا کردن ستاپ مناسب زمانبر هست .هرچند رکورد سرعت تو موتو جی پی امسال تو پیست موجلو توسط برد بیندر ( البته با شاسی قدیمی ) با سرعت 366 کیلومتر در ساعت شکسته شد
خاص
۱۰ مهر ۱۴۰۲((این موتور از همان مسابقه ابتدایی فصل توانست عملکرد فوقالعاده خود را به رخ کشیده و به مقام “چهارم” دست پیدا کند.))
((راننده تیم کیتیام در پاسخ به این سوال که آیا شاسی تازه کیتیام را به رقیب اصلیاش در رقابتهای موتو GP یعنی دوکاتی نزدیکتر کرده است یا نه پاسخ داد: هنوز روز اول است.))
دوکاتی خیلی ساله که محصولاتش در موتو GP از قدرت و سرعتِ بالاتری نسبت به بقیهی شرکتها هست و بقیهی شرکتها خودشون میدونند.
کلیپهای مختلفی از سبقت موتو جیپیهای دوکاتی از بقیهی موتوجیپیها وجود داره. (مسیرهای مستقیمِ بعد از پیچها که همه گاز میدن)
آخرین محصولش هم GP23 هست که درحال حاضر سریعترین محصول کارخانهایِ تاریخ در شتاب ۰-۳۰۰ هست: حدود ۸:۵ ثانیه
یکثانیهی کامل سریعتر از ریمک نورا
و همچنین سریعتر از محصولات فرمول ۱
(پینوشت: محصولات کارخانهای یعنی محصولاتِ تقویت شده توسط تیونرها رو اگه حساب نکنیم.)
دوکاتی در سوپر اسپورتهای خیابانی هم فعلاً دستِ برتر و داره با پانیگال V4R 2023
هم از نظرِ قدرتِ پیشرانه
و هم از نظرِ وزن
نسبت به رقیبهاش برتری کامل داره.
رقیبهای اصلیش:
Aprilia RS-V4 Factory 2023
Honda CBR FireBlade SP 2023
BMW M 1000 RR 2023
Kawasaki ZX-10 RR
Yamaha YZF-R1M
Suzuki GSX R1000R
MV Agusta F4 Claudio
و غیره…
خاص
۱۰ مهر ۱۴۰۲ببخشید رکورد دوکاتی GP23 در شتاب ۰-۳۰۰ رو در پیام قبلیم ، اشتباه نوشتم.
منظورم این بود که ۰-۳۰۰ دوکاتی GP23 زیرِ ۰۸:۰۰ ثانیه هست.
در بهترین حالت حدود ۰۷:۵۰ ثانیه
یکثانیهی کامل سریعتر از ریمک نورا که حدود ۰۸:۵۰ ثانیه به سرعت ۳۰۰ کیلومتر میرسه.
نزدیکترین رقیب GP23 در شتاب ۰-۳۰۰ ، پورشه ۹۱۹ Hybrid Evo هست که اونم مثل دوکاتی زیر ۰۸:۰۰ ثانیه میزنه.
با این تفاوت که پورشه ۹۱۹ افسانهای ، این رکوردِ کمنظیر رو با سیستم AWD (چهارچرخ متحرک) بدست آوره درحالیکه GP23 دیفرانسل عقب هست.
هایبرید هم نیست.
توربو هم نداره.
تنفس طبیعی هست.
نزدیک ۳۰۰ اسب بخار با پیشرانهی 1 لیتری
Amin
۱۰ مهر ۱۴۰۲درست ، ولی توی مقایسه ات وزن رو هم باید لحاظ میکردی
Amir Ali
۱۳ مهر ۱۴۰۲سلام عزیز
چند تا سوال…
ممنون میشم نظرتون بگی 🌹
۱- چرا انجین هوایی که توی کراس ها و ادونچر ها استفاده میشه مثل سوپر اسپرت ها پر قدرت نیست؟ با هزار و سیصد سی سی فقط صد و پنجاه اسب؟!!!
۲- بهترین موتور کراس ها کدوم هستن به نظر شما؟
۳- نینجا یه مدل خیلی خفن داره تا ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت هم رفته، بنظرت اون بهتر از دوکاتی نیس؟
ممنون بابت وقتی که میذاری ♥️
کیانوش
۱۵ مهر ۱۴۰۲اتفاقا به نسبت حجمشون قدرت زیادی هم دارن بزرگوار ادونچر ها واسه بازار ارایه میشن نه مسابقات حرفه ای قابلیت اطمینام انجین های اونا خیلی مه تر از قدرت بیشتره و اینکه قدرت تو ی موتور اسپورت خیلی بیشت تر از ی موتور سری ار بی ام دبلیو به کار میاد هرچقوردر هم قدرت کراس ها و سری ار زیاد باشه بازم تو استفاده از اون قدرت محدودیت هست چون تو افرود به هر حال سیتم تعلیق و شاسی محدودیت ایجاد میکننتو سرعت گرفتن و شتاب و تاپ اسپید مثلا بگم ی تانکپنجاه شصت تنی اگر ده هزار اسب بخار هم قدرت داشته باشه بازم تاپ اسپیدش تو خارج از جاده همون حدود پنجاه شصت کیلومتر خواهد بوون چون هیچ شیتم تلعلیقی فلا وجود نداره که او ن وزن پنجاه تنی رو تو سرعت و شتاب خیلی بالای تو ناهمواری های بیرون جاده تحمل کنه درسته موتور خیلی شبک تره اما خب راانده هم باید بتونه کنترلش کنه
18:45
۱۰ مهر ۱۴۰۲به به اخبار موتور و بخصوص نوآوری هاش و دوست دارم عالی بود کار ktm 👍🎉💯
کیانوش
۱۵ مهر ۱۴۰۲فقط میتونم بگم خاک عالم تو سر هوندا و یاماها و البتهدهبرابرش خاگ تو سر سوزوکی کدوم احمقی میاد تو فصلی که قهرمان شده اولین قهرمانیش رورفته از مسابقات خارج میشه اخه و خاک تو سر کاوازاکی هم کاوازاکی از نطر مهندسی واقعا از سوزوکی سر تره و در حد هوندا و ساماهاستاما وارد موتو جی پی نمیشه یاب یام دبلیو هزینه شرکت تو موتوجی پی خیلی خیلی کم تر ازا فرمولیکهو بی ام و واسش اصلا هزینه زیادی نداره شرکت تو ایم مشابقات اماب یام و کلا با وجود اینکه همیشه حودش رو ی برند اسپورت معرفی میکنه اصلا تو رقابت های موتور اسپورت فعال نبوده و هملگرد خوبی ندشاشته
رضا
۲۵ اسفند ۱۴۰۲دوکاتی افسانه ای و با اصالت مثل فراری .✌️💚❤️