در این مقاله شما را با گرانترین موتورسیکلتهای سال ۲۰۲۵ آشنا خواهیم کرد.
در اکثر موارد، موتورسیکلتها قیمت ارزانتری نسبت به خودروهای متوسط دارند. وجود دو چرخ بجای چهار چرخ، استفاده از پیشرانههای کوچکتر، استفاده از فلزات کمتر در فرایند تولید و عدم نیاز به حمل سرنشینان بیشتر باعث شده قیمت موتورسیکلت پایین باشد. در حقیقت این وسایل نقلیه گزینههایی ساده برای حملونقل هستند و شاید کمی هیجان را نیز چاشنی کار خود بکنند؛ اما همه موتورسیکلتها اینطور نیستند! برخی مدلها بهطور اختصاصی برای پیست طراحی میشوند و معمولاً از بدنه فیبر کربنی، سیستم تعلیق مسابقهای و پیشرانههای پرقدرت سود میبرند و گاها حتی مجوز تردد در معابر عمومی را ندارند. همچنین برخی موتورسیکلتها نیز با ویژگیهای رفاهی و تکنولوژی برجسته همچون فضای ذخیرهای زیاد، سیستم صوتی، صندلیهای گرم شونده و نمایشگرهای دیجیتالی بزرگ تولید میشوند تا گزینهای مناسب برای سفرهای طولانی باشند. هر دو دسته از این موتورسیکلتها قیمت بالایی دارند و بیشتر مخصوص افراد ثروتمند هستند. در این مقاله ما به برخی از گرانترین موتورسیکلتهای ۲۰۲۵ اشاره میکنیم و البته در نظر داشته باشید که شاید قیمت برخی موتورسیکلتهای دیگر با سفارش آپشن ها بیشتر باشد.
گرانترین موتورسیکلتهای ۲۰۲۵
سوزوکی هایابوسا
هایابوسا نمادی از قدرت و سرعت است. با وجود پیشرانه ۴ سیلندر ۱۳۴۰ سیسی جای تعجبی ندارد که پیشرانه سوزوکی حتی در خودروها نیز بکار رفته باشد. این نیروگاه برجسته ۱۸۷ اسب بخار قدرت تولید میکند. با قیمت حدود ۲۰ هزار دلار، هایابوسا گرانترین محصول دو چرخ سوزوکی در سال ۲۰۲۵ است و قطعاً با توجه به استانداردهای موجود نیز محصول ارزانی نیست هرچند پرفورمنس فوقالعادهای را در مقابل قیمت خود ارائه میکند. مدل ۲۰۲۵ هایابوسا از لانچ کنترل جدید و کروز کنترل هوشمند سود میبرد.
یاماها YZF-R1M
یاماها R1 یکی از مشهورترین ابر موتورسیکلتها و محبوبترینهاست اما به خاطر قوانین سختگیرانه آلایندگی جای خود را به مدل R9 خواهد داد. خوشبختانه R1 استاندارد هنوز در دسترس است و نسخه پیست محور آن یعنی R1M کاملاً جلبتوجه میکند. نسخه استاندارد این موتورسیکلت با پیشرانه ۴ سیلندر ۹۹۸ سیسی دارای یاتاقانهای تیتانیومی، پیستونهای فورج کاری شده و… عرضه میشود. لانچ کنترل، کوئیک شیفتر، کنترل کشش، کنترل بالا آمدن چرخ جلو، مدیریت ترمز موتور و… بخشی از تجهیزات موتورسیکلت یاماها هستند. R1 استاندارد حدود ۲۰ هزار دلار قیمت دارد و یکی از سریعترین بازارهای به شمار میرود؛ اما مدل R1M به بدنه فیبر کربنی، نشانهای سفارشی روی بدنه و سیستم تعلیق مسابقهای اولینز مجهز است و قیمتش به حدود ۲۸ هزار دلار میرسد.
ترایومف راکت 3GT ایول نیول
ترایومف سبد محصولات متنوعی دارد. از موتورسیکلتهای ادونچر گرفته تا نمونههای کلاسیک، گزینههای زیادی برای خریداران وجود دارد؛ اما راکت ۳ را میتوان جزو متمایزترین موتورسیکلتهای این شرکت دانست که به پیشرانه ۳ سیلندر ۲۴۵۸ سیسی با ۱۸۰ اسب بخار قدرت مجهز است. قیمت نسخههای جدید استورم R و استورم GT این موتورسیکلت از حدود ۲۵ و ۲۶ هزار دلار شروع میشود هرچند برای مدلهای سفارشی باید مبلغ بالاتری پرداخت کرد. یکی از این نسخهها راکت 3R و GT ایول نیول هستند که از هرکدام فقط ۲۵۰ دستگاه تولید شده است. مدل راکت 3R قیمت پایه ۲۸ هزار دلاری دارد درحالیکه قیمت مدل 3GT از حدود ۲۹ هزار دلار شروع میشود. این محصولات ادای احترامی به ایول نیول، یکی از مشهورترین موتورسواران تاریخ هستند.
بی ام و K1600 گرند آمریکا
یکی دیگر از گرانترین موتورسیکلتهای ۲۰۲۵ ساخت بی ام و است؛ اما عنوان یاد شده فعلاً به M1000RR تعلق ندارد. با توجه به قدرت ۲۰۵ اسب بخار، عرضه محصول یاد شده با قیمت حدود ۴۰ هزار دلار تعجببرانگیز نخواهد بود. باید دانست قیمت M1000RR مدل ۲۰۲۵ فعلاً اعلام نشده و به همین خاطر ما سبد محصولات تورینگ بی ام و را انتخاب کردهایم. بی ام و K1600 گرند آمریکا گل سرسبد این خانواده است و از پیشرانه ۶ سیلندر ۱۶۴۹ سیسی با ۱۶۰ اسب بخار قدرت استفاده میکند. نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی، شارژر گوشی همراه، دستهها و صندلی گرم شونده و… بخشی از تجهیزات این موتورسیکلت هستند. قیمت این محصول از حدود ۲۹ هزار دلار شروع میشود.
هوندا CBR-1000RR-R فایر بلید SP
فرقی نمیکند که موضوع بحث، موتورسیکلتهای سریع و جدید یا قدیمی و کلاسیک باشند چراکه هوندا همیشه به خاطر محصولات ارزانقیمت و قابلاعتماد خود شناخته میشود. البته این به معنی عدم وجود موتورسیکلتهای گرانقیمت در سبد محصولات هوندا نیست. گلد وینگ مثال برجسته این قضیه است که به پیشرانه ۶ سیلندر بزرگ مجهز شده و دارای تجهیزاتی همچون حالتهای مختلف سواری، شیشه جلوی برقی و ارتباط گوشی هوشمند است. هوندا گلد وینگ حدود ۲۹ هزار دلار قیمت دارد و یکی از گرانترین موتورسیکلتهای هوندا به شمار میرود اما از نظر قیمتی، مدل CBR-1000RR-R فایر بلید SP کمی گرانتر است. نسخه استاندارد CBR-1000RR از پیشرانه ۴ سیلندر ۹۹۸ سیسی استفاده کرده و قیمت بسیار مناسب ۱۷ هزار دلاری دارد؛ اما مدل فایر بلید کاملاً ارتقا یافته و دارای برخی ویژگیها همچون سیستم اگزوز تیتانیومی آکراپوویچ، سیستم تعلیق اولینز و ترمزهای برمبو است. تغییرات فنی دیگری هم وجود دارند که ذکر همه آنها از حوصله شما خارج خواهد بود. قیمت فایر بلید SP حدود ۲۹ هزار دلار اعلام شده است.
ایندین رودمستر الیت
در حال حاضر سبد محصولات الیت ایندین شامل دو موتورسیکلت چلنجر و رودمستر است که بیشتر روی راحتی و استایل خاصتر تمرکز دارند. رودمستر الیت از پیشرانه ۲ سیلندر ۱۸۹۰ سیسی هوا خنک سود میبرد و همانند نسخه استاندارد رودمستر دارای صندلیهای گرم شونده استاندارد، کیفهای جانبی قفلدار، سیستم تعلیق قابل تنظیم، نمایشگر ۷ اینچی با اپل کارپلی و… است. اگر به دنبال موتورسیکلتی راحت و مجهز برای سفرهای طولانی هستید، رودمستر گزینه مطلوبی خواهد بود. تنها ۳۰۰ دستگاه از رودمستر الیت تولید میشود و ویژگیهای خاص آن نیز شامل چراغهای جلوی LED، سیستم صوتی ۶۰۰ وات با ۱۲ بلندگو … هستند. قیمت این محصول از ۴۲ هزار دلار شروع میشود.
کاوازاکی نینجا H2R
یکی از قویترین موتورسیکلتهای ۲۰۲۵ کاوازاکی نینجا H2R است که طبیعتاً جزو گرانترینها نیز خواهد بود. در سبد محصولات این شرکت ژاپنی سه نسخه از H2 شامل H2 SX، H2 استاندارد و H2R وجود دارند که همگی از پیشرانه ۴ سیلندر ۹۹۸ سیسی سوپرشارژردار استفاده میکنند. قیمت H2 SX مجهز به ترمز ضد قفل از حدود ۲۹ هزار دلار شروع میشود درحالیکه برای H2 و H2R باید به ترتیب ۳۳ و ۵۹ هزار دلار پرداخت کرد. طبیعی است که کاوازاکی نینجا H2R از تمامی تجهیزات مخصوص پیست همچون رینگهای آلومینیومی سبکوزن، ترمزهای برمبو، سیستم تعلیق اولینز و لاستیکهای چسبان سود میبرد. این موتورسیکلت قدرت قابلتوجه ۳۲۱.۵ اسب بخاری دارد که از قدرت بسیاری از خودروها بیشتر است.
دوکاتی دیاول فور بنتلی
نهایتاً به گرانترین موتورسیکلت ۲۰۲۵ میرسیم که توسط دوکاتی تولید شده است. اگر این لیست فقط روی قیمت تمرکز داشت، احتمالاً محصولات بیشتری از دوکاتی در آن دیده میشدند. در واقع هماکنون قیمت سه محصول دوکاتی از بالای ۵۰ هزار دلار شروع میشود که اولین آنها پانیگاله V4 تریکالر با سقف تولید ۱۰۰۰ دستگاه و قیمت ۵۸ هزار دلار است. موتورسیکلت دوم هم استریت فایتر V4 لامبورگینی نام دارد که فقط به تعداد ۶۳ دستگاه تولید شده و قیمتش به ۶۸ هزار دلار میرسد. نهایتاً گرانترین موتورسیکلت دوکاتی نیز با نام دیاول فور بنتلی معرفی شده و قیمت پایه آن ۷۰ هزار دلار است که بیشتر از قیمت پایه شورولت کوروت خواهد بود. دوکاتی برای تولید این موتورسیکلت با بنتلی همکاری نموده و از پیشرانه ۴ سیلندر ۱۱۵۷ سیسی با قدرت ۱۶۸ اسب بخار سود برده است. قیمت مدل استاندارد دیاول از ۲۷ هزار دلار شروع میشود اما مدل فور بنتلی دارای ویژگیهای سفارشی همچون رنگ سبز بدنه، رینگهای فورج کاری شده منحصربهفرد، بدنه فیبر کربنی، صندلی آلکانترا مشکی و سیستم اگزوز متفاوت است. تنها ۵۰۰ دستگاه از دیاول فور بنتلی تولید میشود که ۵۰ دستگاه بیشتر از سقف تولید موتورسیکلت سفارشی دیگر یعنی دیاول فور بنتلی مولینر است. قیمت این موتورسیکلت به رقم قابلتوجه ۹۰ هزار دلار میرسد.
F22RAPTOR
۳۰ دی ۱۴۰۳خیلی واسم جای پرسش داره که یه موتور سه سیلندر خطی روند انفجار سیلندرهاش چجوریه
دوتا باهم یکی جدا؟
سه تا باهم؟ که خیلی بعیده
یا سه تا به ترتیب پشت سر هم؟
NAVID@@98
۳۰ دی ۱۴۰۳تویوتیوب ترتیب احتراق انواع موتور ها همراه با شکل هست
حتی بررسی میزان نرم بودن انواع آرایش سیلندر ها هم پیدا میشه
ولی موتور ۳ سیلندر اصلا نرم نیست و بالانسر لازم دارن
ترتیب احتراقشم یکی هست مثلا طبق چیزی که میدونم دیدم 1-3-2 بود
بعد ۴ سیلندر هم خیلی بهتر از ۳ سیلندره
۸ سیلندر هم بستگی به نوع میللنگ ترتیب احتراق متفاوت دارن
موتور ۶ سیلندر خطی هم کارکرد نرمی داره و از این بهتر موتور ۱۲ سیلندره که کارکردش از اینم نرم تره و پتانسیل بیشتر هم داره به هر حال
mmd@
۳۰ دی ۱۴۰۳فقط دوکاتی Diavel x Bentley
فرشید
۳۰ دی ۱۴۰۳پس هارلی کو :-؟
froG-driVer
۳۰ دی ۱۴۰۳KAWASAKI
NINJA
H2
RRRRRRRRRRRRRR💀💀💀💀
KAIZEN
۳۰ دی ۱۴۰۳موتورهای تریومف واقعا طراحی های خفنی دارن
تو ژاپنی ها هم کاوازاکی طراحی های عالی داره
امید
۳۰ دی ۱۴۰۳اون Ducati V4 Bentley واقعا یه شاهکار مهندسی ایتالیایی هست
رینگ های ماشین کاری شده با پهنای لاستیک 240 mm
اما چرا همچین موتور 4 سیلندر 1157cc فقط 168 اسب بخار قدرت تولید میکنه چرا محدودش کردن؟
اردشیر
۳۰ دی ۱۴۰۳یک موتور 1200 سی سی داره 168 اسب بخار قدرت تولید میکنه بعد احساس میکنین که کم هست و محدودش کردن؟؟؟
168 اسب بخار برای موتور سیکلت خیلیه، مقایسه بشه با موتور 2000 سی سی زانتیا که 135 اسب بخار قدرت داره و داره یک چهار چرخ به اون سنگینی حرکت میده یا یک موتور سیکلت زیر 200 سیسی که کمتر از پانزده اسب بخار بهتون تحویل میده. نینجا H2R با اون قدرت یک استثنا و شاهکار هست؛ بماند که سوپرشارژر داره و از تکنولوژی فرمول یک هم بابت تولید موتورش کمک گرفته شده.
NAVID@@98
۱ بهمن ۱۴۰۳اون تکنولوژی فرمول یک۱ رو مرسدس بنز AMG-one داره و در موتورش بکار رفته و یک استثناء و شاهکار هست یا مثلاً فورد GT که بطور واقعی از تکنولوژی های فرمول یک ۱ و موتوراسپرت بکار رفته
ولی غیر از اینا هرچی مثلا این موتور نینحا h2r با ارفاق هرچی باشه فقط به ظاهر مشابه محسوب میشه که این هم فرسنگ ها تکنولوژی و مهندسیش فاصله داره و اصلا به پاشون نمیرسه مثلا تکنولوژی سیستم بازیابی حرارتی توربو اسپلیت فرمول ۱ با توربین و کمپرسور منفصل که با شفت به هم متصل هستند . اصل چالش مهندسی از همین شفت بلند شروع میشه که ۱۹۱ هزار دوردر دقیقه دوران میکنه طراحی و تکنولوژی و مهندسیش چنان پیچیدست و چالش مهندسی داره
که اصلا سوپرشارژ خاص این موتور نینجا h2r که با چرخ دنده و زنجیر متصله و با اینکه پره های کوچک و تولرانس کمی داره و درخور تحسینه ولی اصلا قابل مقایسه با اونا نیست به گرد پاشون نمیرسه
Titanium
۳۰ دی ۱۴۰۳ببینم بنتلی مگه انگلیسی نیست
اردشیر
۱ بهمن ۱۴۰۳یک موتور 1200 سی سی داره 168 اسب بخار قدرت تولید میکنه بعد احساس میکنین که کم هست و محدودش کردن؟؟؟
168 اسب بخار برای موتور سیکلت خیلیه، مقایسه بشه با موتور 2000 سی سی زانتیا که 135 اسب بخار قدرت داره و داره یک چهار چرخ به اون سنگینی حرکت میده یا یک موتور سیکلت زیر 200 سیسی که کمتر از پانزده اسب بخار بهتون تحویل میده. نینجا H2R با اون قدرت یک استثنا و شاهکار هست؛ بماند که سوپرشارژر داره و از تکنولوژی فرمول یک هم بابت تولید موتورش کمک گرفته شده.
NAVID@@98
۱ بهمن ۱۴۰۳اون تکنولوژی فرمول یک۱ رو مرسدس بنز AMG-one داره و در موتورش بکار رفته و یک استثناء و شاهکار هست یا مثلاً فورد GT که بطور واقعی از تکنولوژی های فرمول یک ۱ و موتوراسپرت بکار رفته
ولی غیر از اینا هرچی مثلا این موتور نینحا h2r با ارفاق هرچی باشه فقط به ظاهر مشابه محسوب میشه که این هم فرسنگ ها تکنولوژی و مهندسیش فاصله داره و اصلا به پاشون نمیرسه مثلا تکنولوژی سیستم بازیابی حرارتی توربو اسپلیت فرمول ۱ با توربین و کمپرسور منفصل که با شفت به هم متصل هستند . اصل چالش مهندسی از همین شفت بلند شروع میشه که ۱۹۱ هزار دوردر دقیقه دوران میکنه طراحی و تکنولوژی و مهندسیش چنان پیچیدست و چالش مهندسی داره
که اصلا موتور و سوپرشارژ خاص این موتور نینجا h2r اصلا با اونها قابل مقایسه نیست که با چرخ دنده و زنجیر متصله و با اینکه پره های کوچک و تولرانس کمی داره و درخور تحسینه ولی اصلا قابل مقایسه با اونا نیست به گرد پاشون نمیرسه
M power
۱ بهمن ۱۴۰۳جونم موتور …عشقم موتور
همشون خوبن و البته گرون
آرین
۱ بهمن ۱۴۰۳اونا موتور میسازن ماهم موتور میسازیم…
انتخاب های من:
یاماهاYZF چون حس خاصی داره
H2.r به خاطر سرعت و…
هایابوسا (چون وقتی روندمش عاشقش شدم)
ای کاش روندن H2.r نصیبم بشه چون خیلی دوست دارم بدونم چه حسی داره…
حمیدرضا میرمعزی
۲ بهمن ۱۴۰۳جالب است البته غم انگیز که جوانی ما رفت و درحسرت این موتورسیکلتها سوختیم و ساختیم. من سال ۵۷ یک گلدوینگ ۱۰۰۰ هوندا سفارشی خریدم که فقط دو دستگاه نمایندگی وارد کرده بود. یک شاهکار مهندسی. یک اثر هنری ناب. برای نخستین بار دراین موتور بجای زنجیر ازیک سیستم انتقال قدرت مینیاتوری و کارآمد دیفرانسیل بهره گرفته بودند که سواری با اون رو به تمثیلی از لطافت و سرعت و قدرت تبدیل کرده بود. نمیتونم حسی که از داشتن این موتور در من بوجود اومده بود رو توضیح بدم. توی آسمونها سیر میکردم. تااینکه….. یکشب تاریک در پاییز ۵۸، سر چهارراه شهرفرنگ عباس آباد، پشت چراغ قرمز وایستاده بودم که یکی پرید پشتم و اسلحه رو گذاشت پهلوم یه پیکان هم پیچید جلوم. منو بردن کمیته وزرا و حسابی زدنم. صبح آزادم گردند اما عشق تمام زندگیم رو نه. پنجسال دنبالش حتی سراغ رئیس جمهور وقت ر فتم. اما نشد که نشد. از اون شب جهنمی تا حالا یه جسدم که بعَضیها فکر میکنن زنده هستم…..