شرکت چینی QJ موتور سازنده قوی ترین موتورسیکلت کروزر سال ۲۰۲۴ با قیمت کمتر از ۵ هزار دلار است.
معمولاً موتورسیکلتهای کروزر پرقدرت با پسوند عضلانی شناخته میشوند. این محصولات ترکیب جذابی از طراحی و پرفورمنس هستند و شاخصترین آنها را میتوان موتورسیکلتهایی همچون یاماها وی مکس و دوکاتی دیاول دانست که هر دو محصول از نظر عملکرد در حد و اندازه ابر موتورسیکلتها ظاهر میشوند؛ اما شاید انتظار قدرت زیاد از موتورسیکلتی با قیمت زیر ۵ هزار دلار درست نباشد چه رسد به اینکه بخواهیم در این بازه قیمتی یک موتورسیکلت کروزر را انتخاب کنیم.
همچنین بخوانید: سریع ترین موتورسیکلت های کروزر جهان در سال ۲۰۲۴
اما اگر انتظارات خود را در حد واقعی نگه دارید میتوانید یک موتورسیکلت کروزر دو سیلندر با قیمت کمتر از ۵ هزار دلار را خریداری نمایید. این موتورسیکلت از پیشرانه ۲۹۶ سیسی آب خنک، اگزوزی با صدای جذاب و طراحی برگرفته از هارلی دیویدسون بهره میبرد. نهایتاً اینکه سازنده آن شرکتی چینی است که به تازگی در بازار آمریکا حضور دارد. قوی ترین موتورسیکلت کروزر ۲۰۲۴ که قیمتی کمتر از ۵ هزار دلار دارد با نام QJ موتور SRV 300 شناخته میشود و میخواهیم به معرفی آن بپردازیم.
معمولاً موتورسیکلتهایی با حجم موتور کمتر از ۳۰۰ سیسی به پیشرانهای تک سیلندر مجهز هستند اما QJ موتور SRV 300 اینطور نیست و از نیروگاه ۲ سیلندر با قدرت بیش از ۳۰ اسب بخار استفاده میکند. برای مقایسه باید گفت برخی از رقبای این موتورسیکلت که پیشرانهای حجیمتر دارند حدود ۱۰ اسب بخار ضعیفتر بوده و از اضافهوزن رنج میبرند. جالب اینکه SRV 300 را میتوان کوچکترین موتورسیکلت کروزر پرقدرت دنیا هم دانست چراکه تنظیمات پیشرانه به گونهای صورت گرفته که هم در دورهای پایین و هم در دورهای بالا قدرت مناسب را ارائه کند. بخش اعظم گشتاور تولیدی از همان دورهای پایین در دسترس بوده و باعث میشود حداکثر قدرت و گشتاور به ترتیب در دورهای ۹ و ۷ هزار به دست آید.
این پیشرانه با گیربکس ۶ سرعته همکاری میکند و دنده آخر نیز مناسب تردد در بزرگراههاست. صدای اگزوز جذاب نیز شخصیت دیگری به QJ موتور SRV 300 بخشیده است. با این تفاسیر میتوان گفت چینیها کار فوقالعادهای در تولید یک مینی هارلی دیویدسون انجام دادهاند. دیگر ویژگی موتورسیکلت موردبحث به حداکثر سرعت ۱۴۰ کیلومتر در ساعت آن مربوط میشود که شاید خیلی به چشم نیاید اما در این بازه قیمتی بسیار احساسبرانگیز است. همچنین در نظر داشته باشید که ما درباره یک موتورسیکلت کروزر صحبت میکنیم، چیزی که حداکثر سرعت باید اولویت آخر آن باشد. برای داشتن درک بهتر دراینباره باید گفت قوی ترین موتورسیکلت دنیا با قیمت کمتر از ۵ هزار دلار حداکثر سرعت ۱۶۹ کیلومتر در ساعت را دارد و از جمله موتورسیکلتهای نیکد اسپرت است که برای سرعت و شتاب طراحی میشود. بیشک QJ موتور SRV 300 با پکیجی که ارائه میکند نظرات را به خود جلب خواهد کرد اما در کنار پرفورمنس شاهد طراحی جذابی هم هستیم. در بدنه این محصول چینی الهام گرفتن از محصولات هارلی دیویدسون به ویژه موتورسیکلتهای کلاس زیر ۵۰۰ سیسی از جمله X500 و X440 مشهود است.
در اولین برخورد با قوی ترین موتورسیکلت کروزر ۲۰۲۴ با قیمت زیر ۵ هزار دلار، ارگونومی به چشم میآید. با ارتفاع صندلی مناسب، این کروزر میتواند سواری راحتی را برای همه افراد فراهم کند. دستههای کنترل در ارتفاع بالا و جا پای رو به جلو باعث شدهاند SRV 300 ظاهر یک کروزر را با راحتی سواری ترکیب نماید. صندلی موتورسیکلت نیز نرم بوده و موتورسوار میتواند به راحتی روی آن بنشیند. آنچه حالت سنتی QJ موتور SRV 300 را برجسته میکند عدم تکیه به تکنولوژیهای مدرن است. از جمله ویژگیهای موتورسیکلت موردبحث میتوان به چراغهای تمام LED، پشت آمپر LCD و… اشاره کرد. ترمزها نیز حالت پایه داشته و در بخش جلو و عقب از دیسکهای ۲۸۰ و ۲۴۰ میلیمتر استفاده شده و سیستم ترمز ABS دوکاناله نیز وجود دارد.
با اینکه شرکتهای چینی به کپی کاری طراحی موتورسیکلتهای مشهور متهم هستند اما QJ موتور فقط به الهام گرفتن از محصولات هارلی دیویدسون بسنده کرده و پروفایل جانبی SRV 300 نیز مواردی همچون باک سوخت و اگزوز برگرفته از آیرون ۸۸۳ را به نمایش میگذارد و کلیت موتورسیکلت هم از مدل اسپرتستر الهام گرفته است. البته طراحی چراغهای جلو منحصربهفرد بوده و نشان نورانی QJ موتور نیز تکمیل کننده کار خواهد بود. در مجموع اگرچه طراحی این موتورسیکلت کاملاً ما را به یاد هارلی دیویدسون میاندازد اما چینیها توانستهاند از کپی کاری صرف فرار کنند.
QJ موتور در کلاس کروزرهای زیر ۵ هزار دلار غوغایی به پا کرده است. بیشک هیچ رقیب دیگری از نظر قدرت، قیمت، حداکثر سرعت، وزن و سایر شاخصهها نمیتواند به SRV 300 برسد. نزدیکترین رقیب این محصول را میتوان کیوی V302C دانست که اساساً ریبج شده همین SRV 300 است چراکه همهچیز از نظر فنی مشترک بوده هرچند کیوی کمی ضعیفتر و سنگینتر است. دیگر تغییرات دو موتورسیکلت نیز به طراحی متفاوت باک، چراغها و رینگها مربوط میشود.
محصول شاخص دیگر در این کلاس یاماها V استار ۲۵۰ است که کاملاً قدیمی شده و قدرت کمتری دارد. کروزرهای رویال انفیلد نیز جذابیتهای خاص خود را دارند و دو نمونه از آنها یعنی بولت ۳۵۰ و کلاسیک ۳۵۰ با ظاهری رترو عرضه میشوند اما این محصولات بیشتر مناسب سلیقه بریتانیاییها هستند تا آمریکاییها. البته مدل میتور ۳۵۰ کمی به محصولات آمریکایی نزدیکتر است. مشکل این موتورسیکلتها با وزن بالا و قدرت پایینتر مربوط میشود. تنها موتورسیکلت کروزر ارزانقیمتی که توانایی رقابت با QJ موتور SRV 300 را دارد هوندا ربل ۳۰۰ است که اگرچه از پیشرانهای تک سیلندر استفاده میکند اما قدرتش به ۲۵ اسب بخار میرسد.
علی منصوری
۱۹ مهر ۱۴۰۳تو مقاله نوشته فقط طراحی چراغ جلو منحصر بفرد و کپی از مدلهای هارلی نیست، ولی بازم محکوم ب کپی کردن صرف نمیشه!!!!!!!
خب باید دیگه چیکار میکرد حداقل مظنون ب کپی کردن بشه ؟؟؟
جالب نتیجه محصوله ک ب نقل از مقاله موفق و غوغاییم کرده برا خودش،
دکترین صنعت و اقتصاد چین مطمئنا منحصر بفرده و همینم داره جواب میده
علی Shelby
۱۹ مهر ۱۴۰۳زده چینی ها تونستن از کپی کاری صرف فرار کنن
دیگه باید چیکار میکردن کپی محسوب بشه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۹ مهر ۱۴۰۳اصلا کپی باشه
جنس خوب باکیفیت خوب، یعنی فروش خوب
بازی بُردبُرد برای تولیدکننده و خریدار
علی Shelby
۱۹ مهر ۱۴۰۳من نگفتم جنسش بده من گفتم کپی شده طراحی های هارلی دیویدسونه
کما اینکه تو ایرانم شرکت هایی مثل کویر موتور از طراحی های هارلی دیویدسون کپی و با اندکی تغییر استفاده میکنند
علی Shelby
۱۹ مهر ۱۴۰۳اتفاقاً قیمتشم مناسبه
با قدرت و سرعتی که میده
علی Shelby
۱۹ مهر ۱۴۰۳ممنون از آقا شاهین احمد زاده
SMS
۱۹ مهر ۱۴۰۳با اینکه چینیه اما ، وقتی بخوای نیمی از زیبایی بینهایت رو بدی به صدا و توانمندی
علی منصوری
۱۹ مهر ۱۴۰۳کاملا موافقم ، من فن چین نیستم آقای اشتری ولی حداقل تقریبا ۷۰,۸۰% چینیهای بازار ایران سوار شدم و امتحان کردم حداقل برا ی هفته، اونجوری ک هیت میدن نیستن خدایی و اینکه برا خیلیام همینا شدن ارزو، البته ک من هنوز خیلی در مورد خرابی و خدماتشون نمیتونم نظر بدم و چیزایی ک شنیدم از مشتریای این مدل ماشینها بوده
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۹ مهر ۱۴۰۳به قیمت ایران و سیستم مالیاتی که هیچ
باید این طوری نگاه کنیم که ماشینی مثل X33 با اون طراحی و تجهیزات و گارانتی، در چین ۸- ۹ هزار دلاره یعنی ۵۰۰ – ۵۵۰ میلیون تومان
اکثر این شاسی بلندها و سدانهای چینی دنده اتوماتیک بازار ایران، در چین حدود ۱۰ هزار دلار هستند یعنی ۶۰۰ تومن همقیمت تارا و شاهین درب کارخانه
حالا ایران خودرو سایپا مدعی هستند که تارا و شاهین برای خودمون ۷۰۰-۸۰۰ میلیون درمیاد
Galant.VR4(JDM)
۱۹ مهر ۱۴۰۳تو کروزر های بازار بندا شیان بندا راک واقعا عذاب میدن مالک رو
حسین دهمرد
۱۹ مهر ۱۴۰۳چرا اینقدر انجینایی که میسازن کوچولوعه؟ هارلی اگه هارلی شده بخاطر موتورشه. اینم اگر بخواد تو آمریکا موتور بفروشه لااقل باید دوبرابر این حجم داشته باشه. قیمتشم بره بالاتر بازم به اعتباری که کسب میکنه می ارزه.