موتورسیکلتهفته نامه

قوی‌ترین موتورسیکلت‌های اسپرت با قیمت کمتر از 10 هزار دلار

در این مقاله قوی‌ترین موتورسیکلت‌های اسپرت دست‌دوم بازارهای جهانی با قیمت کمتر از ۱۰ هزار دلار را خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم.


درباره منشا و زمان ظهور موتورسیکلت‌های اسپرت شک و تردیدهایی وجود دارد چراکه برخی افراد هوندا CB750 مدل ۱۹۶۹ با پیشرانه ۴ سیلندر خطی را اولین سوپر بایک دنیا می‌دانند. این موتورسیکلت به حدی موفق ظاهر شد که تا چند سال بعد شاهد تولید نمونه‌های مشابه آن توسط شرکت‌های رقیب بودیم؛ اما همچنان درباره عصر بعدی ظهور موتورسیکلت‌های اسپرت بحث‌وجدل وجود دارد. گروهی از طرفداران از سوزوکی GSX-R750 سال ۱۹۸۵ به عنوان پرچم‌دار این کلاس نام می‌برند و برخی نیز کاوازاکی GPZ900R مدل ۱۹۸۴ را سردمدار موتورسیکلت‌های اسپرت جدید می‌دانند.

اما حقیقت هرچه باشد، یک چیز از اواسط دهه ۸۰ میلادی تاکنون تغییر نکرده و آن هم علاقه شرکت‌های موتورسیکلت‌سازی برای توسعه محصولات جدید و پرقدرت است. هر ساله شاهد بهبودهای قابل‌توجهی در پرفورمنس، طراحی و وزن این محصولات بوده‌ایم که نتیجه آن تولید موتورسیکلت‌هایی با عملکرد بسیار قابل‌توجه بوده است. در این مقاله می‌خواهیم قوی‌ترین موتورسیکلت‌های اسپرت دست‌دوم بازار با قیمت کمتر از ۱۰ هزار دلار را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم.

قوی‌ترین موتورسیکلت‌های اسپرت با قیمت کمتر از ۱۰ هزار دلار

یاماها YZF-R1

مدل: ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۴

قیمت: ۴۲۰۰ تا ۱۰ هزار دلار

مدل R1 طی ۲۵ سالی که در بازار حضور داشته همواره جزو بهترین‌های کلاس خود بوده است. این موتورسیکلت به خاطر پرفورمنس شوکه کننده، ظاهری تیز و سواری هیجان‌انگیز مشهور شده و با اینکه نسخه‌های صفرکیلومتر آن بین ۱۹ تا ۲۸ هزار دلار قیمت دارند اما می‌توان مدل‌های کارکرده را با قیمت ۴ تا ۱۰ هزار دلار نیز پیدا کرد؛ مثلاً ارزان‌ترین R1 بازار آمریکا با کارکرد حدود ۱۶ هزار کیلومتری قیمت ۴۲۰۰ دلاری دارد اما می‌توان مدل ۲۰۱۴ آن با کارکرد بیشتر را به قیمت کمتر از ۱۰ هزار دلار خرید. نکته مهم اینکه موتورسیکلت‌های اسپرت هر ساله تغییرات کمی را تجربه می‌کنند و حتی قدیمی‌ترین YZF-R1 موجود در بازار نیز محصول کندی نیست و در سال ۱۹۹۸ قدرت ۱۴۸ اسب بخاری داشته است. این قدرت در سال ۲۰۱۴ به ۱۸۲ اسب بخار رسیده است.

هوندا CBR1100XX بلک برد

مدل: ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۷

قیمت: ۴۹۰۰ تا ۷۵۰۰ دلار

این محصول که زمانی عنوان سریع‌ترین موتورسیکلت تولیدی جهان را به خود اختصاص داده بود بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۷ در دسترس بوده است. قدرت مدل‌های مختلف بلک برد بین ۱۵۰ تا ۱۶۴ اسب بخار بوده و همگی به پیشرانه ۴ سیلندر ۱۱۳۷ سی‌سی مجهز هستند. CBR1100XX اساساً به عنوان مدل تورینگ طراحی شده و کمی سنگین‌تر از موتورسیکلت‌های اسپرت مدرن است اما در سال ۱۹۹۹ یک موتورسوار مشهور توانست سریع‌ترین تک چرخ دنیا با سرعت ۳۰۷ کیلومتر در ساعت را بزند. با بررسی وب‌سایت‌های فروش می‌توان مدل‌های دست‌دوم بلک برد را با قیمت بین ۵ تا ۸ هزار دلار پیدا کرد.

سوزوکی GSX-1300R هایابوسا

مدل: ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۴

قیمت: ۵۹۹۵ تا ۹۹۹۵ دلار

صحبت از سریع‌ترین موتورسیکلت‌های دنیا شد و باید گفت سوزوکی هایابوسا امسال ۲۵ ساله می‌شود. افرادی که خواهان سرعت زیاد هستند می‌توانند با بودجه زیر ۱۰ هزار دلار این محصول را پیدا کنند. البته با این مبلغ مدل‌های بالاتر از سال ۲۰۱۴ در دسترس نیستند هرچند مدل‌های قدیمی‌تر نیز پرفورمنس فوق‌العاده‌ای دارند. باید دانست با گذشت زمان تغییراتی در پیشرانه رخ داده و مدل ۲۰۰۲ آن از پیشرانه ۴ سیلندر ۱۲۹۸ سی‌سی با ۱۷۵ اسب بخار قدرت استفاده کرده است. حجم این پیشرانه در سال ۲۰۱۴ به ۱۳۴۰ سی‌سی و قدرت آن به ۱۹۶ اسب بخار رسیده است. با بررسی نمونه‌های کارکرده می‌توان به مدل سال ۲۰۰۵ با کارکرد بالا و قیمت حدود ۶ هزار دلار رسید. همچنین هایابوسا ۲۰۱۱ با کارکرد بسیار پایین و قیمت حدود ۱۰ هزار دلار آگهی شده است.

کاوازاکی نینجا ZX10R

مدل: ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۶

قیمت: ۴۵۰۰ تا ۹۹۹۵ دلار

سبد محصولات نینجا کاوازاکی قدمت زیادی دارند و در بین آن‌ها برخی از بهترین‌های جهان نیز به چشم می‌خورند. ZX10R در زمان معرفی پرچم‌دار خانواده بود و از پیشرانه ۸۹۹ سی‌سی استفاده می‌کرد. با اینکه موتورسیکلت موردبحث گاهی اوقات زیر سایه مدل R1 قرار گرفته اما همچنان جزو بهترین‌های کلاس خود به شمار می‌رود. کاوازاکی معمولاً از طراحی خاصی برای محصولاتش استفاده می‌کند و ZX10R هم از این قاعده مستثنا نیست. در حال حاضر می‌توان مدل‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۶ این موتورسیکلت را با قیمت کمتر از ۱۰ هزار خریداری کرد.

بی ام و K1300

مدل: ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶

قیمت: ۳۵۰۰ تا ۹ هزار دلار

یکی دیگر از قوی‌ترین موتورسیکلت‌های اسپرت با قیمت کمتر از ۱۰ هزار دلار ساخت بی ام و است و K1300 نام دارد. با این محصولات این شرکت معمولاً قیمت بالایی دارند اما موتورسیکلت یاد شده را می‌توان با بهای کمتر از ۱۰ هزار دلار نیز انتخاب کرد. K1300 در سال ۲۰۰۹ و به عنوان جانشین ارتقا یافته K1200 وارد بازار شد و دو نسخه از آن با نام‌های S و GT در دسترس بودند. هر دو مدل به پیشرانه ۴ سیلندر ۱۲۹۳ سی‌سی با ۱۷۵ اسب بخار قدرت مجهز بودند. برای این محصولات امکان سفارش برخی آپشن ها وجود داشت هرچند مدل GT بیشتر روی سواری نرم‌تر و سفرهای طولانی‌تر تمرکز کرده بود. با بررسی بازار دست‌دوم‌ها می‌توان K1300 GT مدل ۲۰۱۰ با کارکرد نسبتاً بالا و قیمت ۳۵۰۰ دلار را مشاهده کرد.

سوزوکی GSX-R1000

مدل: ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۴

قیمت: ۵۰۰۰ تا ۹۹۹۵ دلار

نماینده دیگر سوزوکی در لیست قوی‌ترین موتورسیکلت‌های اسپرت با قیمت کمتر از ۱۰ هزار دلار GSX-R1000 نام دارد. این برند در سال ۱۹۸۵ موتورسیکلت GSX-R750 را معرفی کرد و همین محصول سرآغاز تولید مدل‌های قدرتمند دیگری بود. GSX-R1000 به پیشرانه ۴ سیلندر ۹۹۸ سی‌سی با خروجی ۱۶۰ اسب بخار مجهز بود و با گذشت زمان قدرت آن به ۲۰۰ اسب بخار هم رسید. این موتورسیکلت جزو قوی‌ترین موتورسیکلت‌های تاریخ سوزوکی است و با هر قیمتی می‌توان آن‌ها را پیدا کرد. برای مثال مدل ۲۰۰۴ آن با کارکرد حدود ۳۰ هزار کیلومتر قیمت حدود ۷۳۰۰ دلاری دارد.

کاوازاکی نینجا ZX14

مدل: ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۶

قیمت: ۵۹۹۹ تا ۹۹۹۵ دلار

پیش از آنکه H2R بازی را عوض کند، محصول دیگری از کاوازاکی بازار را تحت تأثیر قرار داده بود. ZX14 از زمان معرفی در سال ۲۰۰۶ تاکنون نسخه‌های گوناگونی داشته هرچند زیر سایه مدل H2R قرار گرفته است. ارزان‌ترین ZX14 موجود در بازار دست‌دوم‌ها یک مدل سال ۲۰۰۸ با کارکرد حدود ۴۰ هزار کیلومتری است که حدود ۶ هزار دلار قیمت دارد. همچنین می‌توان مدل ۲۰۱۲ با کارکرد پایین را به قیمت حدود ۹ هزار دلار خریداری کرد. قدرت این محصول بین ۱۶۰ تا ۲۰۰ اسب بخار بوده و پرفورمنس آن نیز بسیار خوب است.

سوزوکی GSX-R750

مدل: ۲۰۰۶ تا ۲۰۲۴

قیمت: ۵۴۹۵ تا ۱۰ هزار دلار

سوزوکی پس از تولید GSX-R750 بازار خاصی را به خود اختصاص داد. این موتورسیکلت فاصله بین مدل‌های ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ سی‌سی را پر می‌کند و همچنان جزو قدرتمندترین موتورسیکلت‌های اسپرت در بازار دست‌دوم‌هاست. قدرت این موتورسیکلت در زمان تولید بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ اسب بخار بوده و با اینکه تنها سوپر بایک ۷۵۰ باقی مانده بین چهار شرکت بزرگ ژاپنی است اما از سال ۲۰۱۱ تاکنون تغییر بزرگی نداشته است. جدیدترین نسخه R750 یعنی مدل ۲۰۲۴ آن با کارکرد زیر ۳ هزار کیلومتر و با قیمت ۱۰ هزار دلار در دسترس است.

هوندا CBR1000RR

مدل: ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۴

قیمت: ۶۲۹۵ تا ۹۹۰۰ دلار

البته که نمی‌توان از هوندا چشم‌پوشی کرد. این شرکت با CB750 طوفانی در کلاس محصولات اسپرت بر پا کرد. CBR همواره جزو مدل‌های موردعلاقه طرفداران بوده و در طول این سال‌ها شاهد تولید مدل‌های قوی‌تر از جمله سوپر بایک ۱۰۰۰ سی‌سی بوده‌ایم که نسخه‌های دست‌دوم آن قیمت زیر ۱۰ هزار دلار دارند. با بررسی وب‌سایت‌های فروش می‌توانیم چندین نسخه از CBR1000RR را پیدا کنیم؛ مثلاً مدل ۲۰۰۵ این موتورسیکلت با کارکرد حدود ۲۵ هزار کیلومتر قیمت ۶۲۹۵ دلاری دارد و مدل ۲۰۱۴ آن نیز با قیمت ۹۹۰۰ دلار عرضه شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۶ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. JaMsHiD-B

    ۲۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (2965 ديدگاه)

    یه کارمند توی خارج بعد از یک یا دو سال پس انداز می‌تونه اینارو بخره ..‌.. به صورت قانونی …‌.
    ما چی؟
    هوندا سی جی ۱۲۵ :)

    موافقم 51
    مخالفم 7
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (2961 ديدگاه)

      یک کارمند یا کارگر در کشورهای درجه یک، از همون ماه اول با اقساط بلندمدت، ماشین ۲۰ تا ۳۰ هزار دلاری می‌گیره، موتورسیکلت که دیگه کاری نداره

      موافقم 85
      مخالفم 3
      1. JaMsHiD-B

        ۲۵ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (2965 ديدگاه)

        🙂

        موافقم 22
        مخالفم 3
      2. m.h

        ۲۶ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (18 ديدگاه)

        یه مقاله کار کنید تاریخچه سی بی ۱۳۰۰ ها را و مقایسه با نمونه سوزوکی
        فکر کنم هوندا توقف تولید خورد ولی سوزوکی هنوز تولید محدود خودش را داره

      3. مهدی

        ۲۸ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        نمی بخشم و حلالش نمیکنم کسیکه بدون هیچ دلیل و قانون و منطقی حق من رو تو داشتن یه موتور ناحق کرد . اگر روزی وجود داشته باشه که قرار باشه بپرسم چرا حقم ناحق شد .

    2. Nr

      ۲۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (79 ديدگاه)

      اره میبینی ما چقدر بدبختیم اونا چقدر خوشبختن؟

      موافقم 19
      مخالفم 8
  2. nissan skyline

    ۲۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (39 ديدگاه)

    انتخابم کاوازاکی نینجا 250، میلیارد تومنی هست 😍😍😍

    موافقم 7
    مخالفم 13
  3. hosen

    ۲۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (914 ديدگاه)

    هایابوسا و یاماها R1 واقعا ارزنده ان

    موافقم 13
    مخالفم 3
  4. Kiarash

    ۲۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (691 ديدگاه)

    من انتخابم بی ام و K1300 و سوزوکی GSX-R750 هست 🤤
    البته همه موتور سیکلت هایی که تو این لیست هستن عالی هستن

    موافقم 10
    مخالفم 2
  5. .

    ۲۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    هوندا cbr1100xx رو خریدم هشت میلیون و پونصد
    هایابوسارو ده سال بعد،یه تصادف کردشو،،،،شونزده میلیون
    خودم جمعش کردم….سه سال دستم بود….بخاطر نیاز مالی….تو گرونیها،،،،مفت که فروختم،،،،صد و ده تومن
    ….
    الان به خوابم نمیبینمشون
    وقتی سی جی هفتاد تومن رو رد کرده
    .
    تجربه استفاده از خیلی از موتورهارو دارم
    ولی تو این دوتا که گفتم….xxیه عالم دیگه ای بود

  6. Galant.VR4(JDM)

    ۲۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1275 ديدگاه)

    هایابوسا توی عکس یه‌چیزه از نزدیک یه چیز💀
    اگه محدودیت نبود هایابوسا رو صد‌درصد داشتم
    اما دوستانی که میخوان موتور پلاک بخرن هیچ‌ موتوری مثل محصولات باجاج بنلی sym و cf ارزش خرید بالایی نداره مخصوصا محصولات cf که با همکاری ktm ساخته میشن و امتحانشون رپ پس دادن، حتی خود ktmهم تو ایران خرج بالایی داره یدونه دوک 250 دارم جرات نمیکنم نگاش کنم از بس قطعات و اصطحلاکش بالاس

  7. M power

    ۲۷ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (418 ديدگاه)

    از دست عزیزان چه بگویم. گله ای نیست
    گرهم گله ای هست .دگرحوصله ای نیست
    اینم شده حکایت ما…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا