خبرهای خوبی از شهر ماندلو دلاریوی (Mandello del Lario) ایتالیا می آید؛ موتو گوتسی چهار دهه بعد از اولین نسل V7 حالا می خواهد دومین نسل آنرا با نام V7 II و بعنوان مدل ۲۰۱۵ راهی بازار کند . . .
قبل از هرچیز ابتدا باید یادآوری کنیم که تولید V7 نخستین بار در سال ۱۹۶۲ آغاز شد و در اواسط دهه ۷۰ میلادی به پایان رسید. در سال ۲۰۰۸ موتوگوتسی مجددا دست به احیای نسل اول V7 زد که قرارست اواخر ۲۰۱۴ تولید این نسل هم متوقف شود.
چیزی که بیشتر از همه در V7 II جلب توجه می کند، گیربکس ۶ دنده (بجای ۵ دنده سابق) به همراه کلاچ جدیدی است که کمپانی آنها را مختص همین مدل ساخته؛ گیربکسی که نتیجه آن بالارفتن دور انجین در زمان تعویض دنده و همچنین روان تر شدن تعویض هاست. سایر مشخصات فنی V7 II عبارتند از:
- انجین: ۲ سیلندر ۴ زمانه با زاویه ۹۰ درجه ای سیلندرها.
- قدرت: ۵۰ اسب بخار در دور ۶۵۰۰.
- گشتاور: ۵۸ نیوتن متر در دور ۵۰۰۰.
- سوخت رسانی: انژکتوری الکترونیکی Weber-Marelli.
- وزن: ۱۷۹ کیلوگرم.
- حجم باک: ۴+۲۲ لیتر.
- چرخ جلو: رینگ ۱۸ اینچی با تایر ۱۰۰/۹۰.
- چرخ عقب: رینگ ۱۷ اینچی با تایر ۱۳۰/۸۰.
اما برای بهترشدن ارگونومی نیز موتوگوتسی برای V7 II دو تغییر جدید را تجربه کرده؛ یکی کاهش ۱۰ میلیمتری موقعیت نصب انجین و خم شدن ۴ درجه ای آن به سمت جلوست و دیگری نیز کاهش ۲۵ میلیمتری ارتفاع صندلی. با اینکه ظاهر کلاسیک این سیکلت همچنان نیز حفظ شده اما داشتن ترمزهای ABS در جلو و عقب و سیستم کنترل کشش استاندارد از مهم ترین ویژگی های مدرن V7 II هستند.
V7 II از اواسط زمستان ۲۰۱۴ در سه مدل Stone (با رنگ مات)، Special (در سه رنگ مختلف) و Racer (تک صندلی، تریم کرومی بدنه و دسته فرمان کوتاه) و با قیمتی مابین ۸,۵۰۰ الی ۱۱,۰۰۰ دلار وارد بازار می شود.
حسین
۸ مهر ۱۳۹۳وقتی بهش فکر میکنم دو تا سیلندر هواخنک درست جلوی کشگک زانو(یا هرچی که اسمشه) بدون محافظ چه گرمایی نصیب راننده میکنه از اون بد تر اگه رفیقات بپرسن اسم موتورت چیه ،چی میخوای بهشون بگی آخه
رضا ... فقط مرسدس بنز
۸ مهر ۱۳۹۳با افتخار میگی موتور گازی!!!!!!!
چیه؟چشه مگه؟
رضا ... فقط مرسدس بنز
۸ مهر ۱۳۹۳خیلی هم از موتو گوتسی قشنگتره….
سجاد
۲۷ مهر ۱۳۹۳دوتا Z پشت سرهم ، صدای “تز” میدن!
مثل PIZZA که پیتزا خونده میشه . . .
اسم این برند هم “موتوگوتزی” هستش که شهرتش بخاطر طراحی کلاسیکه و این طراحی رو هرگز فدای “آیرودینامیک” و یا “راحتی سرنشین” نخواهد کرد .
وحید
۸ مهر ۱۳۹۳پدال جان بکش بیرون از موتور
علی دادا
۲۸ مهر ۱۳۹۳جان پدال گوش نده به این حرف ها هر کی بدش میاد خب مطالب موتور رو نخونه!
DRAGONBORN
۸ مهر ۱۳۹۳موتور خوبیه نه سریع و غیر قابل کنترل نه آرام و مزخرف
عارف
۸ مهر ۱۳۹۳این اسمش دقیقا چطوری تلفظ میشه؟
مرتضی
۸ مهر ۱۳۹۳موتو گوتسی!!
سردبیر
۸ مهر ۱۳۹۳سلام. ممنون از دقت نظر شما. اصلاح گردید.
امید
۸ مهر ۱۳۹۳قشنگه ولی یکم گرونه
وحید
۸ مهر ۱۳۹۳خیلی ضایع است نه ترکیبش خوبه نه اسمش
Ahmad..F12
۱۱ مهر ۱۳۹۳هنوزم خیلی ها هستن عاشق موتورهای کلاسیکی مثل اینن
فرزاد
۱۱ مهر ۱۳۹۳واقعا زیباست!
مهران
۳۱ شهریور ۱۳۹۶خیلی قشنگه ، موتور های طرح کلاسیک به نظرم فوق العاده هستن.
اینو ایران میفروشن؟ قیمتش چند در میاد؟
فخرالدین
۴ بهمن ۱۳۹۹توی محل ما یکی داشتش،بااینکه خیلی با کلاس بود و جزو موتورهای سنگین محسوب میشد همه بچه محلهای حسود مسخره ش میکردن و میگفتن برو با اون موتور گازی ت.سالهای دهه ۶۰ بخیر همه چی از هر مدل بروزترین توی ایران بود.خخخ