شرکت ایتالیایی MV آگوستا از یک موتورسیکلت سفارشی و پرقدرت با نام بروتاله 1000RR آسن رونمایی کرد. این هیولای برگرفته از مسابقات ۲۰۸ اسب بخار قدرت دارد.
تنها خودروسازان نیستند که خودروهای سفارشی الهام گرفته از موتور اسپرت را میسازند چراکه سازندگان موتورسیکلت نیز دست به چنین کارهایی میزنند. MV آگوستا بروتاله 1000RR آسن مثال بارز این موضوع است و برای کاهش وزن خود از روشهای زیادی بهره برده است. نام این موتورسیکلت از پیست مسابقه آسن هلند گرفته شده و وزن آن به خاطر استفاده از قطعات فیبر کربنی حدود ۶ کیلوگرم کمتر از نسخه استاندارد 1000RR است.
پوشش محافظ داشبورد، پانلهای باک سوخت، پوشش چراغ جلو، اسپویلر جلو و حتی رینگهای ۱۷ اینچی موتورسیکلت موردبحث جزو بخشهایی هستند که از فیبر کربن ساخته میشوند و از جمله تجهیزات استاندارد آن میتوان به پشت آمپرهای ۵.۵ اینچی TFT، کروز کنترل، ارتباط بلوتوث، صندلیهایی با پوشش آلکانترا و سیستم ناوبری اشاره کرد. نیروبخش MV آگوستا بروتاله 1000RR آسن پیشرانه ۴ سیلندر ۱ لیتری است که از میللنگ سبکتر، یاتاقانهای تیتانیومی و پیستونهای کاراتر سود میبرد. این نیروگاه آهنین در دور ۱۳ هزار ۲۰۸ اسب بخار قدرت تولید میکند و حداکثر گشتاور در دور ۱۱ هزار نیز به ۱۱۷ نیوتون متر میرسد. اگر با دیدن این ارقام فکر میکنید قدرت موتورسیکلت یاد شده دو برابر یک پژو پارس است باید در نظر داشته باشید که وزن آن تنها به ۱۸۱ کیلوگرم میرسد و بنابراین باید انتظار شتاب گیری وحشیانهای را کشید.
MV آگوستا میگوید بروتاله 1000RR آسن در عرض ۳.۱ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد و برای کنترل موتورسیکلت از سیستم لانچ کنترل و لیفت جلو استفاده شده است. همچنین برای رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت به ۸.۳ ثانیه زمان نیاز دارید و حداکثر سرعت موتورسیکلت یاد شده نیز به ۳۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد. نیروی توقف این دو چرخ پرقدرت توسط کالیپرهای چهار پیستونه برمبو در جلو و دو پیستونه در عقب تأمین میشود. درصورتیکه قدرت یاد شده انتظارات خریداران را برآورده نسازد امکان سفارش کیت مسابقهای دیگری میسر خواهد بود. این کیت شامل سیستم اگزوز تیتانیومی، پوشش صندلی فیبر کربنی، درپوش باک سوخت مسابقهای، اهرمهای ترمز و کلاچ ویژه و نهایتاً قدرت ۲۱۲ اسب بخار پیشرانه در دور ۱۳۶۰۰ خواهد بود. تنها ۳۰۰ دستگاه از MV آگوستا بروتاله 1000RR آسن تولید خواهد شد هرچند قیمت آن فعلاً مشخص نشده است.
حامد
۲۶ شهریور ۱۴۰۲بیوه ساز
NAVID۰۰۹۸
۲۶ شهریور ۱۴۰۲چرا ( بیوهساز ) 😂 ؟
اکثر اونایی که موتورسنگین سوار میشن ، کسانی هستند که سرشار از انرژی و هیجانند که هیچگاه خودشان را درگیر فلاکت تعهد و مسئولیتهای بیارزش اعصابخوردکن متاهل بودن نمیکنند !
پس بیوهساز نیست بلکه عشق نبوغ خلاقیت و هنرِ !
بیوهساز و مخرب وجودیه زندگی ، موتورهایی هستند که حدود ۶۰ سالی میشه داره تولید میشه در ایران و سال به سال هم بیکیفیتتر میشن و البته گرانتر با کُشتههای بیشتر !
مهران
۲۶ شهریور ۱۴۰۲تعهد فلاکت باره؟!
مسئولیت بی ارزش؟!
نوید جان هر جا هستی شاد باشی داداش
مهراد
۲۶ شهریور ۱۴۰۲نوید جان برای اولین بار باهات موافقم ❤
Siyavash
۲۶ شهریور ۱۴۰۲وای وای من که دیوانه این هیولا شدم ….
چقدر زیباه چقدر زیباه….
Enzo Ferrari 2008
۲۶ شهریور ۱۴۰۲چه اسم دهن پر کنی داره بیوه ساز
amir
۲۶ شهریور ۱۴۰۲فقط تیکه سنگین به پارس اعداد یاد شده دوبرابر پارس خخخخ
حسین دهمرد
۲۷ شهریور ۱۴۰۲کجا نوشته بیوه ساز؟
HFball
۲۶ شهریور ۱۴۰۲بنازم آگوستا عجب طراحی خفن و زیبایی عجب ظاهر دلربایی مخصوصا چراغ عقب خلاقانه ای که با تقارن طراحی اگزوز ادغام شده
برا کلاس خودش واقعا قدرتمنده و وزنشم خیلی عالیه که انقد سبکه
از دور که نگاش میکنی خیلی چهره آینده نگرانه ای داره ولی یه چیزی اینجا خیلی پر رمز و رازه و اونم رینگ های عقبش هست که خودتون عمیق بهش توجه کنید متوجه منظورم میشید
Soroush
۲۶ شهریور ۱۴۰۲یه موتور هیولا با طراحی خیلی زیبا
zm
۲۷ شهریور ۱۴۰۲اووف اووف این موتور آدمو دیوونه میکنه لامصب ببین چی میسازن ، ما کجا و اینا کجا