موتورسیکلتهای اسپرت محصولاتی شگفتانگیز و درعینحال ترسناک هستند. حتی سریعترین هایپرکارها هم نمیتوانند با سرعت و حس گاز دادن این موتورسیکلتهای پرقدرت برابری کنند و ایتالیاییها همواره دوست دارند محصولاتی دراماتیک و بهتر نسبت به کشورهای دیگر تولید کنند. کمپانی MV آگوستا یکی از همین شرکتهاست که اخیراً بایک های اسپرت و جدید RC ادیشن را معرفی کرده است. این محصولات در واقع همان موتورسیکلتهایی هستند که در مسابقات قهرمانی سوپر اسپرت دنیا به رقابت میپردازند.
نام RC مخفف عبارت “ریپارتو کورس” یا “بخش مسابقهای” است. این کمپانی میگوید بایک های موردبحث در خیابان عملکردی مشابه پیست دارند و تجهیزاتی همچون رینگهای فورج کاری شده و تکنولوژیهای مدرن را ارائه میکنند. این موتورسیکلتهای سفارشی قدرت ۱۴۷ اسب بخاری و گشتاور ۸۸ نیوتون متری تولید میکنند و باعث ثبت حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر در ساعتی میشوند. موتورسیکلت F3 RC وزنی حدود ۱۷۳ کیلوگرمی دارد و از دو دیسک بزرگ ۳۲۰ میلیمتری در جلو و ۲۲۰ میلیمتری در عقب سود میبرد. کالیپرهای ترمز ساخت برمبو نیز با این دیسکها همراه میشوند تا قدرت توقف فوقالعادهای را به ارمغان بیاورند. مدل درگستر حدود ۴.۵ کیلوگرم سبکتر از F3 است اما از نظر قدرت کمی کمرمقتر نشان میدهد. این مدل همچنین از ترمز پارک سود میبرد. با قدرت ۱۱۰ اسب بخاری، مدل توریسمو ولوچه RC نیز پایهترین موتورسیکلت بین این سه نمونه محسوب میشود. این مدل بیش از ۲۲ کیلوگرم سنگینتر از مدل F3 بوده و بیشتر برای راحتی بیشتر و پایداری بالاتر طراحی شده است.
مدلهای RC از پوشش بدنه منحصربهفرد و رنگهای پرچم ایتالیا سود میبرند. هر سه موتورسیکلت از سیستم ترمز ضد قفل با تشخیص ارتفاع چرخ عقب استفاده میکنند. مدلهای F3 و درگستر با کیت مسابقه MV آگوستا در دسترس هستند که این کیت موجب بهبود پرفورمنس و اگزوز میشود. MV آگوستا از سال ۱۹۴۵ تاکنون مشغول فعالیت در این صنعت بوده اما در آمریکا به اندازه هموطن خود یعنی دوکاتی شناخته شده نیست. جدای از محصولات RC، این برند چندین موتورسیکلت اسپرت و پیست محور تولید میکند. حتی مدل تولید محدود سوپر ولوچه وجود دارد که با همکاری خودروساز آلمانی آلپاین تولید شده است.
AmirAli
۳۰ تیر ۱۴۰۱من یه ns 200 خریدم هنوز قسطشو میدم 😂
mahdi-es17
۳۰ تیر ۱۴۰۱من یه 125 مدل 80 گرفتم بازسازی کردم😑
خیلی موتور گرانه
AMD
۳۰ تیر ۱۴۰۱خیلی زیبا هستند 😍
علی
۳۰ تیر ۱۴۰۱طراحی اش خیره کننده است . ایتالیا و ژاپن سرآمدن تو موتور سیکلت سازی ، البته ایتالیاییها تو طراحی برتر هستن
ارسلان
۳۰ تیر ۱۴۰۱بی ام و هم موتورسیکلتهای بسیار خوبی میسازه
تریومف و هارلی هم همینطور
ایتالیا موتورسیکلتهاش در بحث قابلیت فنی بسیار خوبه اما از نظر من طراحی خوب کم توش پیدا میشه بجز وسپا و دیاول اس متورسیکلت ایتالیایی دیگه ای ندیدم که طراحی چشمگیری داشته باشه
موتورسیکلت های ژاپن چون تونستن در تمام رده قیمتی موتورسیکلتهای بسیار ارزشمندی بسازن تونستن محبوبیت خوبی بدست بیارن
Carbonado Aventador
۳۱ تیر ۱۴۰۱یه موتور از چشم بادومی ها(استثناً بغیر از h2) نام ببر..
که قشنگتر از پانیگاله ، استیریت فایتر ، مانستر
یا f3 ، f4 و درگستر باشه
ارسلان
۳۰ تیر ۱۴۰۱جالبه که توی ایران آگوستا ریوالی 800 ارزان تر از کاوازاکی زد 800 هست آگوستا فک کنم تخصص اصلیش بالگردسازی هست و هوانوردی بوده
phonix
۳۱ تیر ۱۴۰۱بالگرد های بل ایران رو شرکتی به نام آگوستا هلیکوپتر ساخته.
بالگرد های شینوک هم تولید آگوستا هستن
هنوز هم فعالیت داره
ولی فکر کنم ربطی یه این آگوستا نداره من رفتم دنبالش تو نت چیزی ندیدم.
تو ویکی پدیا انگلیسی شرکت اگوستا با پیشوند mv رو شرکت فرعی آگوستا معرفی کرده
Carbonado Aventador
۳۱ تیر ۱۴۰۱شما ایرانو ول کن..
کشوری که به لندکروز میگن حضرت..
به پارس میگن سلطان
و h2r که سوپر شارژه با موتورای تنفس طبیعی مقایسه میکنن..
معلومه برندایی مثل ام وی آگوستا و اپریلیا و تریموف رو نمیشناسن و این موتورا ارزون خواهد بود!!!