دوکاتیموتورسیکلت

معرفی موتورسیکلت‌های اسپرت دوکاتی پانیگاله V4 و V4S مدل 2025

دوکاتی به تازگی جزئیات و مشخصات موتورسیکلت‌های جذاب پانیگاله V4 و V4S مدل ۲۰۲۵ را منتشر کرده است.


این موتورسیکلت‌های هیجان‌انگیز از پیشرانه ۴ سیلندر ۱۱۰۳ سی‌سی با ۲۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۲۳ نیوتون متر گشتاور استفاده می‌کنند و در بخش بدنه و به ویژه نمای جلو بازنگری اساسی را تجربه کرده‌اند. به این موارد باید برخی بهینه‌سازی‌های فنی و عملکردی را نیز افزود. یکی از اصلی‌ترین تغییرات این دو موتورسیکلت را می‌توان بازوی شناوری دانست که ارتقا یافته و استحکام جانبی آن ۳۷ درصد کمتر شده تا در زمان خروج از پیچ با قدرت بالا حس بهتری داشته باشد.

بازوی شناور دوکاتی پانیگاله V4 و V4S مدل ۲۰۲۵ با سیستم تعلیق جدیدی در عقب همکاری می‌کند که از محصولات موتو جی پی گرفته شده است. با اینکه برخی بخش‌های سیستم تعلیق عقب تغییری نداشته اما طول شوک آن کاهش یافته و البته وزنش نیز کمتر از مدل‌های سال ۲۰۲۴ است. در بخش فریم شاسی جلو تغییر چندانی نسبت به نسخه اولیه پانیگاله V4 معرفی شده در سال ۲۰۱۸ وجود ندارد. اگر مدل V4S را انتخاب کنید شاهد دوشاخ الکترونیکی اولینز NPX-30 و شوک و دامپر فرمان TTX36 خواهید بود اما مدل پایه همان دوشاخ پیستون بزرگ ۴۳ میلی‌متری شووا و شوک‌های ساکس را حفظ کرده است. شما همچنین می‌توانید دامپر فرمان ساکس را در مدل پایه شاهد باشید. همچنین رینگ‌های آلومینیومی فورج کاری شده نیز با لاستیک‌های پیرلی سوپر کورسا V4 SP همراه شده‌اند.

نیروی توقف دوکاتی پانیگاله V4 و V4S مدل ۲۰۲۵ از طریق کالیپرهای ترمز جدید برمبو تأمین می‌شود. این کالیپرها با دیسک‌های ۳۳۰ میلی‌متری که سبک‌تر هستند همکاری می‌کنند. استایل و طراحی ظاهری این موتورسیکلت‌های اسپرت نیز دستخوش تغییر شده و دوکاتی آپشن های متنوعی را در اختیار خریداران قرار می‌دهد. باید دانست ارتفاع بخش جلوی این موتورسیکلت‌ها ۲۵ میلی‌متر افزایش یافته و آینه‌ها نیز کمی به داخل متمایل شده‌اند. به‌کارگیری بالچه‌های جدید در بدنه نیز باعث شده پانیگاله V4 و V4S مدل ۲۰۲۵ کاملاً شبیه موتورسیکلت دوکاتی در موتو جی پی شوند.

از جمله ویژگی‌های ایمنی این محصولات به‌روز شده می‌توان به کنترل کشش، کنترل بلند شدن چرخ از زمین، کنترل لغزش، لانچ کنترل و کوئیک شیفتر اشاره کرد. سیستم ترمز ترکیبی ریس eCBS نیز وجود دارد که برای تشویق موتورسواران به استفاده بیشتر از ترمز عقب طراحی شده و هفت سطح درگیری را ارائه می‌کند. این سیستم توسط بوش توسعه یافته و موتورسوار می‌تواند آن را به‌طور کامل خاموش نموده و یا اینکه به‌صورت سنتی و دستی از ترمز عقب استفاده کند. تا حداکثر ۱۵.۵ درصد فشار ترمز عقب قابل‌استفاده است و سیستم نیز نیروی ترمز را بسته به درگیری ترمز جلو تنظیم می‌کند. تمامی این موارد را می‌توان از طریق نمایشگر ۶.۵ اینچی جدید تنظیم کرد. دوکاتی همچنین سیستم اگزوز مسابقه‌ای آکراپوویچ را ارائه می‌کند که هم صدای دل‌نشینی داشته و هم قدرت را به ۲۲۵ اسب بخار می‌رساند. انتظار می‌رود اولین نمونه‌های پانیگاله V4 و V4S مدل ۲۰۲۵ از ماه نوامبر راهی نمایندگی‌های فروش در آمریکا شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. hosen

    ۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (230 ديدگاه)

    اینکه انجین این سوپربایک از نوع خورجینی هستش اونو خیلی خاص میکنه در قیاس با رقبا.

    موافقم 14
    مخالفم 3
  2. Ak 47(بازگشت پر شکوه)

    ۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (139 ديدگاه)

    اییییی جانم دوکاتی!!!
    این رو باید گرفت با قد ۱۹۰ و وزن ۹۷ کیلو عضله در دسته فیزیک کلاسیک خالص سوارش شی یه عینک دودی هم بزنی موهاتم دور سفید بزنی و شلوار ۴ جیب اسلش به همراه یه پیراهن مشکی،،،بعد بری توی کوچه پس کوچه ها به جوونا پز بدی و کاتاف بزنی،اگه نگاهت نکردن چنان کاتاف بزنی تا نگاهت کنن،این جواهر رو باید توی کلکسیون نگهداری کرد.

    موافقم 4
    مخالفم 21
    1. خاص

      ۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (227 ديدگاه)

      بیدار شو

      موافقم 13
      مخالفم 3
    2. car lover

      ۷ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (927 ديدگاه)

      😂😂😂😂👌

      موافقم 1
      مخالفم 4
    3. car lover

      ۷ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (927 ديدگاه)

      کت چرمی رو فراموش کردی

      موافقم 4
      مخالفم 1
    4. خودش

      ۷ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داداش اروم تر مردم خوابن

      موافقم 4
      مخالفم 2
    5. مرادخان

      ۷ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      شیشه میکشی داداش؟؟

      موافقم 7
      مخالفم 2
    6. HFball

      ۸ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (7 ديدگاه)

      داداش یه لحظه نفس بکش میخوام پیکنیکو خاموش کنم بعد با یه تیپ کت و شلوار مشکلی یه عینک دودی باریک بشینم پشت این موتور تو اتوبان لایی بکشم مثل اون صحنه ماتریکس 2

      موافقم 7
      مخالفم 1
    7. گات

      ۸ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (268 ديدگاه)

      یه ماه دیگه مدارس باز شه آروم میگیری

  3. shirko

    ۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (268 ديدگاه)

    واقعا استایل زیبایی داره

    موافقم 9
    مخالفم 1
  4. Dariush

    ۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (152 ديدگاه)

    عجب چیزیه

    موافقم 6
    مخالفم 1
  5. کاوه

    ۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (98 ديدگاه)

    وجدنا چطور از یه لیتر ۲۱۵ اسب قدرت میکشید بیرون شماها؟؟؟؟؟توی اوج اوج اوج مهندسی انجین های درون سوز هستیم.دیگه واقعا غیر ممکنه از این بیشتر جلوتر برن.میشه قدرت بیشتر بیرون کشید با توربو و سوپر ولی تنفس طبیعی اینا دیگه واقعا نهایت قضیه است

    موافقم 10
  6. رضا

    ۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    ایتالیا⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

    موافقم 4
    مخالفم 1
  7. یوسف

    ۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    حرف موتورسیکلت که میاد بهتر ازدوکاتی نیست بنظرم اول ازهمه دوکاتی اروپا وامریکا هارلی داویدسون واینو که بیاییم صدرصد هونداست،،

    موافقم 2
    مخالفم 4
    1. Whatever

      ۹ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      نینجا اچ تو ار از قلم انداختی

      موافقم 2
      مخالفم 1
  8. گات

    ۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (268 ديدگاه)

    موتور سنگین اول ژاپن
    بعد بقیه

    موافقم 3
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا