حدود ۵ سال طول کشید تا نسخهی نهایی از موتورسیکلت ۱۲۰۰ سیسی نورتون با پیشرانهی ۴ سیلندر آماده شود. البته ورشکستگی شرکت نورتون و جلب توجه سرمایهگذار جدید، دلیل اصلی این تاخیر بود.
بازار برتانیا علاقهی زیادی به انواع موتورسیکلت دارد. علاوهبر مدلهای مختلف ساخت ژاپن، تولیدات برندهای انگلیسی مثل تریومف و رویال انفیلد (تولید هندوستان) هم فروش خوبی در انگلیس دارند. نورتون یکی از معدود سازندگان موتورسیکلت در بریتانیا است که هنوز در خاک این کشور فعالیت میکند و امیدوار است مشابه مکلارن یا استون مارتین در دنیای خودرو، یک برند اسپرت باکیفیت باشد. البته باید توجه داشت که بخش اصلی سهام نورتون به سرمایهگذاران هندی از گروه TVS واگذار شده است.
در مدل قبلی نورتون V4، تعداد ۳۵ مورد مشکل فنی وجود داشت که البته شرکت سازنده ادعا میکند برای نسخهی جدید، روند رفع نقص و آزمونهای فنی به طور کامل انجام شده است. به همین دلیل، V4SV یک موتورسیکلت کاملا جدید و متفاوت از V4 محسوب میشود.
ظاهر V4SV تفاوت چندانی با V4 ندارد و همچنان، جذاب و چشمگیر به نظر میرسد. پیشرانهی ۴ سیلندر V شکل ۱۲۰۰ سیسی با زاویهی ۷۲ درجه هم مشابه قبل است اما به دلایل فنی، ۱۵ اسب بخار ضعیفتر شده و حالا ۱۸۵ اسب بخار قدرت دارد. وزن خالص هم از ۱۷۹ کیلوگرم به ۱۹۳ کیلوگرم رسیده است. نورتون V4SV، گشتاور ۱۲۵ نیوتنمتر در ۹ هزار دور بردقیقه تولید میکند؛ درحالیکه بیشترین قدرت پیشرانه در ۱۲,۵۰۰ دور بردقیقه فراهم میشود.
ترمزهای برمبو، همراه سیستم تعلیق و فنرهای ساخت اوهلینز سوئد روی نورتون V4SV نصب خواهند شد. این سوپربایک با سیستم کنترل لغزش و استارت بدون کلید تولید میشود.
نسخهی Manx نورتون V4SV با رنگ بدنهی نقرهای، رینگهای آلومنیوم قرمز Oz، آستانه قیمت ۳۸ هزار دلار دارد. مدل سفارشی V4SS، دارای بدنهی تمام فیبرکربن با تیراژ تولید محدود است و به قیمت ۶۰ هزار دلار فروخته خواهد شد. قیمت مدل پایه از نورتون V4SV هنوز اعلام نشده است.
Nima
۳۱ خرداد ۱۴۰۱زیادى براى موتور سیکلت گرونه!
فقط همینو میتونم بگم!
Humer
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ولی از نظر من دوکاتی در همین رنج قیمت بهتره با ۲۱۰ اسب قدرت و وزن برابر و البته همین اسم دوکاتی ۵۰ هزار دلار می ارزه😊
ارسلان
۳۱ خرداد ۱۴۰۱آقای اشتری تا جایی که من میدونم رویال انفلید در اصل هندی هست نه انگلیسی و بخاطر خرید چند شرکت خارجی از جمله شرکت Harris Performance Products انگلیس که قبلا با رویال همکاری میکرد و 2015 توسط رویال خریداری شده بهش میگن شرکت چند ملیتی !! چیزی شبیه جیلی که ولوو رو خرید
من خودم از موتورسیکلت های کلاس رترو و نئو رترو بیشتر از کلاس های دیگه خوشم میاد و Triumph Speed Twin First Ride هم یکی از اون خواستنی هاس
ولی در رابطه با کلاس ریس وقتی بخوای به اسب بخار توجه کنی با توجه به اینکه تیتر مقاله اشاره به 185 اسب داره با توجه به اینکه موارد پایین هم هست نورتون شانس زیادی نداره از نظره شخص بنده وقتی ملاک اسب بخار باشه
GSXR 1000 = 202 hp
Ninja ZX-10R = 201 hp
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳۱ خرداد ۱۴۰۱در متن نوشتم برند انگلیسی تولید هند
ام جی هم برند انگلیسی تولید چین هست، هرچند که هنوز خط مونتاژ در انگلیس داره
اصالت برند در تاریخچه می مونه و هرگز تغییر نمی کنه
The first Royal Enfield motorcycle was built in 1901 by the Enfield Cycle Company of England
مجید گل زاده
۳۱ خرداد ۱۴۰۱سلام
منظورتون MG هست؟
ساسان
۳۱ خرداد ۱۴۰۱موتورهای کمپانی agusta از نظر طراحی حداقل خیلی بهتر عمل میکنن از نظرم
JDM lover
۳۱ خرداد ۱۴۰۱من با پول نسخه پایش یه ninja h2 میگیرم یا یکی از مدلای دوکاتی که هم خیلی از لحاظ پرستیژ بهتره و مشخصات فنی بهتری هم داره
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳۱ خرداد ۱۴۰۱این برند موتورسیکلت در کلاس خاص و کلکسیونی هست
متفاوته با دوکاتی و آگوستا که سالی چندهزار مدل تولید دارن
در انگلیس خودروسازانی وجود دارن که مدل های چندصدهزار دلاری تولید می کنن و البته مشتری هم دارن، این ماشین ها اصلا در حد فراری نیستن اما به دلیل خاص بودن و تولید کم تعداد، مورد توجه ثروتمندان قرار میگیرن
مثال شبیه این، داستان ساعت مچی هست
برای عامه مردم عجیبه که انواع ساعت سوئیسی با قیمت 20 هزار تا 500 هزار دلار مشتری داره؛ اما مثلا ساعت ژاپنی یا چینی خیلی ارزون تره،
اگر نورتون، همین موتورسیکلت با قیمت ۵ تا ۱۰ هزار دلار تولید کنه، ورشکست می شه و دیگه ثروتمندها جذبش نمی شن
بازاریابی محصولات لوکس، شرتایط خاصی داره
بهروز
۱ تیر ۱۴۰۱همه چیز تو یه موتور اسب بخار و گشتاور نیست خیلی چیز های دیگه باعث میشه تا خریدار موتور بپسنده مثل هندلینگ خوب ترمز های نرنی و راحتی سواری برند موتور وگرنه موتور ربس هزار سی سی ژاپنی حدود 20 هزار دلار هستن نهایت
AK25789
۵ تیر ۱۴۰۱سلام، واقعا خیلیه ها 185 اسب بخار قدرت، والا پژو405 من نهایتش 100 اسب بخاره، اونوقت این موتور185 اسب بخار، چه خبره مگه، میخوان باهاش پرواز کنن، اینطور موتورهارو باید برد داخل یه جاده بلند بدون هیچ پیچوخمی، اونوقت گاز داد، که تازه با تمام سرعتم فکر کنم بشه رفت چون باد از روی موتور فکر کنم آدمو پرت کنه، ولی درکل بگیری واقعا عجب موتوری هستش، بخصوص زیبایی خاصی داره، قدرت هم که به کنار اصلا حرفی توش نیستش، نسخه کاملش قیمتش هست 60 هزاردلار، یعنی با دلار 30 تومانی ما میشه 1میلیاردو800میلیون فکر کنم، که واقعا پول زیادیه، تازه اونجا این قیمته پس تو ایران باید با پلاک و سند و مجوز واینا حتما 1میلیارد دیگه میره روش حتما