سیمونه کنتی به عنوان یکی از صنعتگران نامآشنای ایتالیایی اخیراً از یک موتورسیکلت سفارشی با نام یاماها XS650 رونمایی کرده است و میخواهیم بدانیم این محصول چه ویژگیهایی دارد. همراه ما باشید.
نام سیمونه کنتی با موتورسیکلتهای سفارشی زیادی گره خورده است. او موتورسیکلتهای عادی را به نمونههایی با ظاهر گیرا و فضایی تبدیل میکند. استایلی که کنتی بکار میبرد به حدی متمایز است که وقتی خبر از تولید یک یاماها XS650 سفارشی میدهد همه چشمها به این محصول خیره میشود. کنتی میگوید:
من پیشرانه یاماها XS650 مدل ۱۹۷۱ را داشتم و فکر میکردم توانایی تولید موتورسیکلتی با پیشرانه قدیمی و طراحی مدرن را دارم. تمامی دوستانم گفتند که چنین محصولی هرگز زیبا نخواهد بود زیرا پیشرانه نسبت به بدنه تفاوتهای بسیار زیادی دارد
سیمونه که به دنبال اثبات تواناییهای خود و اشتباه دوستان بود تصمیم گرفت یکی از وحشیترین پروژههای خود را معرفی کند. او XS650 سفارشی خود را کاملاً دگرگون ساخته است چراکه تنها قطعات اصلی متعلق به یاماها همان پیشرانه، گیربکس، چرخ ها و ترمز عقب هستند و به غیر از این موارد تمامی قطعات یا ارتقا یافتهاند و یا از نو طراحی و تولید شدهاند. بله حتی شاسی نیز از نو ساخته شده است. پیشرانه ۲ سیلندر یاماها XS650 دیگر روی فریم فولادی اصلی قرار ندارد بلکه در این بخش از شاسی تمام آلومینیومی استفاده میشود.
شاسی موتورسیکلت طراحی ماژولاری دارد به گونهای که نیمه جلویی و ساب فریم از نوع لولهای هستند. از دیگر قطعات جدید میتوان به شوکهای اولینز و ترمز کاسهای خاص اشاره کرد. سیمونه رینگهای اصلی یاماها ۱۹ اینچی در جلو و ۱۸ اینچی در عقب را حفظ کرده است اما سیستم تعلیق و ترمز بخش جلو بهبود یافته است. قطعاتی نیز از هوندا CBR600RR قرض گرفته شدهاند و کالیپرهای ترمز نیز متعلق به برمبو هستند. سیمونه کنتی برای لاستیکها محصول ساخت آوون اسپید مستر و دانلوپ K825 را انتخاب کرده است تا ترکیبی از حس کلاسیک و مدرن به وجود آید. از دماغه گرفته تا باک سوخت متفاوت و بخش دمی نسبتاً عجیب، هر قطعه کاملاً دگرگون شده و جزئیات زیادی را نشان میدهد. ما زوایای تیز و بخشهای جوشکاری شده آشکار را دوست داریم. حتی برخی قطعات فیبر کربنی سفارشی نیز در موتورسیکلت یاماها بکار رفتهاند. سیمونه کنتی برای تهیه برخی قطعات با دوست خود ایوان موتا همکاری کرده است. قطعات کربنی جدید شامل ورودیهای هوای ترمز جلو، پوشش چرخ عقب، محافظ گرمای اگزوز و محافظهای فیلتر پیشرانه هستند.
سیمونه بافت عادی کربنی را نیز دوست داشته اما ایوان ایده بهتری دارد. تمامی قطعات با استفاده از کربن غیر هم جهت شکل گرفتهاند و بافت متفاوت و منحصربهفردی دارند. در واقع کربن تضاد زیبایی با آلومینیوم ایجاد میکند. در نهایت باید به برخی قطعات خاص همچون کنترلهای پا اشاره کرد که توسط خود سیمونه تولید شدهاند. سیستم اگزوز از جنس فولاد ضدزنگ نیز وضعیت مشابهی دارد. در تهیه سایلسنرها نیز از ترکیب فیبر کربن و آلومینیوم استفاده میشود. در مجموع میتوان گفت موتورسیکلتهای سفارشی زیادی نمیتوانند به اندازه یاماها XS650 سیمونه کنتی خودنمایی کنند. خود او میگوید:
دوستانم گفتند که حق با من بود…
او این جمله را با خنده میگوید! نظر شما درباره این موتورسیکلت متفاوت چیست؟
MC20
۲۰ اسفند ۱۴۰۱سیمونه کُنتی ، همچون یک پیکر تراش ماهر ، با کاستن از حجم اضافی پیکره ، مجسمه ای به غایت زیبا و تراش خورده از موتور آفریده … هنر نزد ایتالیا است و بس … هنرمند ایرانی هست و بس …
مازیار
۲۰ اسفند ۱۴۰۱شبیه ساعتهایی شده که همه اجزاء داخلیش از بیرون مشخصه
جومونگ
۲۰ اسفند ۱۴۰۱به نظرم برای یک موتور طرح فضایی یا جدید زیادی طراحی شلوقی داره و همچنین بهتر بود از رینگ اسپرت به جای سیمی استفاده می شد خی بهتر بود
Ahmad
۲۰ اسفند ۱۴۰۱به نظر من حق با دوستاش بوده🥴
محمد
۲۰ اسفند ۱۴۰۱به نظر من زشته
محمد
۲۵ اسفند ۱۴۰۱تا حدی حرف شما را قبول دارم اما چنین سازههایی را باید از نزدیک دید با عکس نمیشه قضاوت کرد
Mohammad
۲۰ اسفند ۱۴۰۱به نظر میاد کنترلش برای افراد قد کوتاه سخت و مشکل باشه….زیر ۱۷۰
علی
۲۱ اسفند ۱۴۰۱فکر کنم تو سرعت بالا با قرار گیری اگزوز زیر خشتک تخم مرغ آب پز تحویل بده D=
خدا
۲۱ اسفند ۱۴۰۱موتوری که نتونی دوست دخترتو پشتش سوار کنی بری شمال ۲ هزارم گرونه