استارت آپ اسپانیایی استارک فیوچر محصول بسیار خبرساز خود را معرفی کرد. این موتورسیکلت پرشی به منظور نمایش اینکه تکنولوژی الکتریکی مزیتهای بسیار زیادی نسبت به پیشرانههای درونسوز دارد توسعه یافته است. اگرچه استارک قولهای زیادی داده اما با توجه به برگه مشخصات فنی این موتورسیکلت مطمئن نیستیم که وارگ چه قابلیتهایی خواهد داشت.
وارگ وزن ۱۱۰ کیلوگرمی داشته که ۱۱ کیلوگرم سنگینتر از حداقل وزن در نظر گرفته شده برای موتورسیکلت مسابقهای کمپانی FIM MXGP است؛ بنابراین از نظر وزنی، وارگ قافیه را به مدلهای مسابقهای گرید جهانی میبازد. البته با وجود قوای محرکه الکتریکی این فاصله کمی کمتر میشود.
حداکثر قدرت این موتورسیکلت ۸۰ اسب بخار است و برای مقایسه باید دانست قویترین موتورسیکلت پرشیای که ما تست کردهایم کاوازاکی KX500 با قدرت حدود ۶۶ اسب بخار بوده است.
حداکثر گشتاور استارک وارگ هم به ۲۷۵ نیوتون متر میرسد و نکته جالب اینک به خاطر جادوی استارک در توسعه گیربکس و نسبت دنده، حداکثر گشتاور در چرخ عقب به ۹۳۸ نیوتون متر افزایش پیدا میکند. بهطور خلاصه باید گفت وارگ احتمالاً تواناییهای بسیار بیشتری داشته و شاید حتی بتواند یک کاروان را نیز بکسل کند!
استارک فقط به موارد غیرقطعی و آرزوهای خود اشاره نداشته بلکه گفته این موتورسیکلت از ۵ حالت سود میبرد که سوارکار میتواند تا حداکثر ۱۰۰ حالت را نیز با استفاده از برنامه موبایلی بهصورت شخصیسازی انتخاب نموده و سپس آنها را بکار گیرد. این حالتها به شما اجازه میدهند تا تنظیمات دقیق منحنی قدرت، ترمز، کنترل کشش و… را انتخاب نمایید تا به این ترتیب موتورسیکلت وارگ حس و پاسخی منحصربهفرد داشته باشد. استارک این طراحی را روش “جانور ملایم” مینامد، چیز که باعث میشود موتورسیکلت موردبحث رفتار دوستانهای با مالک داشته باشد.
اکثر بخشهای این موتورسیکلت ضدآب بوده و اگر خواهان سیستمهای ارتباطی کامل باشید میتوانید گوشی هوشمند را به پشت آمپرها اضافه کنید. نکته جالب اینکه اگر گوشی در جای مخصوص خود قرار نگیرد موتورسیکلت آمادهبهکار نخواهد بود.
پیشرانه فیبر کربنی این موتورسیکلت توسط خود استارک توسعه یافته و تنها ۹ کیلوگرم وزن دارد. این پیشرانه آبخنک بوده تا عملکردی مداوم داشته باشد. طراحی آن نیز به گونهای است که به بخش ساختاری فریم بدل شده و استارک میگوید یک اینورتر جدید هم در نظر گرفته شده که کوچکترین اینورتر برای رنج قدرتی ۵۰ تا ۱۰۰ کیلوواتی میباشد. نکته مهم دیگر اینکه وارگ از نظر نسبت قدرت به وزن بین تمامی موتورسیکلتهای بنزینی بازار بهترین عملکرد را دارد.
باتری ضدآب و هوا خنک این موتورسیکلت ظرفیت ۶ کیلووات ساعتی داشته و طبق گفته استارک از عملکرد کافی برای رقابت با یک باک سوخت پر برای موتورسیکلتی ۴۵۰ سیسی سود میبرد. همین باتری میتواند تا ۶ ساعت سواری ماجراجویانه را تأمین کند.
استارک برای سیستم تعلیق این موتورسیکلت با شرکت KYB همکاری داشته است. زمانی که این وسیله نقلیه را خریداری کنید خواهید توانست از بین ۷ گزینه وزن سوارکار یکی را انتخاب کنید و استارک هم فنرهای مناسب برای هماهنگی با وزن شما را در نظر خواهد گرفت. شما همچنین میتوانید تصمیم بگیرید که چرخ عقب با اهرم دستی یا پایی کنترل شود و اینکه رینگها از نوع ۱۸ اینچی باشد یا ۱۹ اینچی.
طبیعتاً با موتورسیکلت بسیار آرامی طرف هستیم. در واقع چرخ عقب بیوقفه در حال از دست دادن و به دست آوردن کشش بوده و موتورسیکلت صدایی شبیه ناله دارد. سوارکاران میتوانند در زمان از دست دادن کشش هم صدا را بشنوند.
طبیعتاً دوست داریم وارگ را در زمان مسابقه با رقبای بنزین سوز ببینیم و این اتفاق در رویدادهای مخصوصی رخ خواهد داد هرچند مشخص نیست که محصول جدید استارک بتواند در برابر رقبای مشهور ۴۵۰ و ۲۵۰ خود دوام بیاورد چراکه در چنین مسابقاتی قدرت تولیدی پیشرانه اهمیت کمتری نسبت به کنترل موتورسیکلت دارد.
و حتی اگر چنین کاری را هم انجام دهد مسابقات موتورکراس قطعاً آماده پذیرایی یکجا از ۴۰ یا ۵۰ موتورسیکلت برای شارژ نیست. به همین خاطر باید روی این مسئله کار شود.
استارک هماکنون پیشفروش محصول خود را شروع کرده و اولین نمونهها را از اکتبر سال آینده روانه بازار خواهد کرد. نسخه ۸۰ اسب بخاری آلفا وارگ قیمت ۱۲۹۰۰ دلاری داشته اما اگر خواهان نسخه ۶۰ اسب بخاری باشید مبلغ کمتری را پرداخت خواهید کرد.
قطعاً این بهای زیادی برای یک موتورسیکلت پرشی است اما خب از شر قطعات مدلهای بنزینی راحت شده و هزینههای نگهداری بسیار کمتری خواهید داشت. شما همچنین میتوانید وارگ را زیر آب برانید هرچند نیازمند اسنورکل خواهید بود و فراموش نکنید که وارگ برای شکست دادن مدلهای بنزینی طراحی شده و خب این امری هزینهبر است.
اما سؤال بزرگ این است که اگر وارگ واقعاً سریعترین و جذابترین موتورکراس دنیاست خب پس چقدر سریع است؟ به نظر نمیرسد که استارک در حال حاضر چنین چیزی را اعلام کرده باشد اما تجربههای قبلی نشان میدهد موتورسیکلتهای الکتریکی شتاب خوب اما حداکثر سرعت ضعیفی دارند. البته موتورسیکلت کی تی ام ۴۵۰ SX-F ظاهراً حداکثر سرعت ۱۹۸ کیلومتر در ساعتی دارد.
شاهرخ
۲۶ آذر ۱۴۰۰عجب قدرت
با این میتونی پرواز کنی
M@M@DRZ
۲۶ آذر ۱۴۰۰گشتاورو به مولا !!!!
رضا
۲۶ آذر ۱۴۰۰موتور پرشی به این میگن !
میثم
۲۶ آذر ۱۴۰۰واقعا خوشم اومد
زنگ خطری از اروپا به رقبای ژاپنی
Nima
۲۶ آذر ۱۴۰۰خیلى لذت بردم. سراسر مقاله چیزاى امیدوار کننده بود.
تشکر ویژه از شاهین جان.
شاهین
۲۶ آذر ۱۴۰۰سلام ارادت
انجام وظیفه اس ❤🌷
ABOLFAZL.RAHMANI
۲۶ آذر ۱۴۰۰خب خب خب سلام دوستان یه چند وقتی بخاطر یه سری مشکلات نتونستم به خبرهایی در مورد عشق بی پایانم جذب بشم
فقط این چند وقتی خبری بود ؟
یه ماشین شخصی سازی شده عالی طراحی کردم دوست دارم نظرتون رو بدونم
فقط از هر کدوم از ماشینا یک طرفش رو میفرستم چون متن طولانی میشه
پورشه 718 کیمن gt4 rs 👇👇
https://pics.porsche.com/rtt/iris?COSY-EU-100-1713c6eK12UC31P3T5JOCU%25hjdmiTDDmvMXlHWguCuq6QpcEUSu%258BgymdzGoPjsEwhaxFH8dFMR6%258sMP55VXeFGEeBcRx1Wxa1uKTvT8x9LrvUWf9WEAYCFY2lFXh05whprhMLizX2am87KMDwShQ52epNFgpJKyX86vQ9%25tA4fIjTgyxbU3G9zdhUgAhrBbeSYO4u9ug5ZCNDRnZ6WRb
اینم مرسدس مایباخ 👇👇
https://www.mercedes-benz.co.uk/passengercars/mercedes-benz-cars/car-
configurator.html/onlinecode/CCci/GB/en/MXMCRSYG?pid=direct_link_entry
اینم مرسدس amg
https://www.mercedes-benz.co.uk/passengercars/mercedes-benz-cars/car-configurator.html/onlinecode/CCci/GB/en/MXMCRSYG?pid=direct_link_entry
البته جزای دیگه از جمله فراری ، لامبور ، مرسدس جی کلاس ، رولز رویس و ۲۰ تا دیگه هم درست کردم اما نتونستم لینک رو کپی کنم و بفرستم
و بگم با این موتور خیلی حال کردم
شاهین
۲۶ آذر ۱۴۰۰یا مولا
900 تا گشتاور برای موتورسیکلت!!!!
موتور کراس 450 بنزینی همینجوری وحشیه و اگر ناقافل بهش گاز میدی مثل گلوله از زیرت در میره حالا فکر کنید این کراس برقی با این قدرت چی میخواد بشه
چند روز پیش یه مسابقه دیدم بین کاواساکی کا ایکس 450 و یه کراس برقی بی نام و نشون. برقیه تقریبا یکم بهتر بود از کاواساکی از نظر شتاب و هیچ فرق دیگه ای احساس نکردم بینشون بجز صداشون
به من باشه همین موتور برقی رو میخرم چون کاملا درک میکنم موتور کراس چیه و برقیش چی میخواد بشه!
Aliasn
۲۶ آذر ۱۴۰۰«موتور پرشی » خیلی وقت بود این لفظو نشنیده بودم
ولی موتور جالبیه.
ali+a
۲۷ آذر ۱۴۰۰مشخصات بسیار خوب … ولی موتور کراس صدای خاصی داره که بدون اون انگار یه چیزی کم داره… البته اینده ماله التریکی هاست…
حسین دهمرد
۲۷ آذر ۱۴۰۰مشخصاتش واسه یه ماشین کامپکت شهری کافیه
محمد صادق سارنگ
۱۷ مرداد ۱۴۰۲موتور پرشی ! چه لفظ بچه گانه ای . از این سایت بعیده .
کلاس بندی به نام پرشی نداریم اقای به ظاهر کارشناس !
۱.کراس
۲.تریل
۳.تریال
۴.ریس
۵.رالی
۶.سوپرموتو
۷.ادونچر
۸.اندرو
و..
پرشی چیه 🫠🤕😳😳😳😳
Ram
۲۴ شهریور ۱۴۰۳والله من یه goccia gev1000برقی ۱۰۰۰ واتی دارم گازشو میگیرم جلوی موتور بلند میشه از جا کنده میشه ،، فکر نکنید برقی ضعیفه