دوکاتیموتورسیکلت

دوکاتی استریت فایتر V4 S سوپریم با 208 اسب بخار قدرت معرفی شد

شرکت دوکاتی با همکاری برند سوپریم از نسخه خاص و ویژه موتورسیکلت استریت فایتر V4 S رونمایی کرد.

از MV آگوستا و مرسدس AMG گرفته تا گوچی و موتو گوتزی، اخبار متنوعی از همکاری‌های برجسته در دنیای موتورسیکلت‌ها منتشر شده است؛ اما این بار می‌خواهیم یک پروژه ویژه را معرفی کنیم که حاصل همکاری دو برند محبوب یعنی دوکاتی ایتالیا و سوپریم آمریکاست. این دو شرکت از نسخه خاص موتورسیکلت استریت فایتر V4 S رونمایی کرده‌اند.

استریت فایتر V4 S موردبحث بخشی از کلکسیون بهار ۲۰۲۴ سوپریم به عنوان یک برند لاکچری و گران‌قیمت محسوب می‌شود. برجسته‌ترین ویژگی موتورسیکلت یاد شده را می‌توان پوشش بدنه آن دانست که از سر تا پا شامل گرافیک و نشان‌های سوپریم است. طراحی این پوشش ویژه را شرکت درودی پرفورمنس انجام داده است. باید دانست درودی برندی ایتالیایی است که قبلاً سابقه طراحی کلاه‌های ایمنی والنتینو روسی را در کارنامه خود دارد.

تکمیل کننده طراحی بدنه موتورسیکلت، رینگ‌های سفید رنگ هستند که با لوگوهای سوپریم در داخل همراه شده‌اند. کالیپرهای ترمز قرمز رنگ برمبو، برچسب‌های خاص اسپانسر و گرافیک ویژه پیرلی روی گلگیر جلو نیز طرح موردبحث را کامل خواهند کرد. برند سوپریم در کنار استریت فایتر V4 S از کلاه ایمنی جدیدی هم رونمایی کرده که دارای گرافیک سفید و قرمز مشابه است. بخش پشتی این کلاه ایمنی جذابیت بیشتری دارد چراکه کاریکاتوری از موتورسوار را به نمایش می‌گذارد.

زیر پوست این پوشش زیبا شاهد قوای محرکه کاملاً ایتالیایی هستیم. نیروبخش دوکاتی استریت فایتر V4 S پیشرانه ۴ سیلندر ۱۱۰۳ سی‌سی برگرفته از مدل پانیگاله V4 است که ۲۰۸ اسب بخار قدرت و ۱۲۲ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق گیربکسی ۶ سرعته به چرخ می‌رسد. از آنجایی که موتورسیکلت یاد شده قدرت بسیار زیادی دارد بنابراین طیف گسترده‌ای از سیستم‌های کمکی وجود دارند که شامل مواردی همچون کنترل کشش، حالت‌های گوناگون سواری، کنترل بلند شدن چرخ جلو به هوا، ترمز ضد قفل، لانچ کنترل، کنترل ترمز پیشرانه و… خواهند بود.

در ساختار موتورسیکلت دوکاتی از شاسی مونوکوک آلومینیومی استفاده شده و سیستم تعلیق نیز شامل دوشاخ ۴۳ میلی‌متری اولینز NIX و مونوشوک TTX36 با تنظیم الکترونیکی است. رینگ‌های آلیاژی آلومینیومی، کالیپرهای ترمز برمبو، دامپر فرمان اولینز و لاستیک‌های پیرلی دیابلو روسو کورسا IV تکمیل کننده تجهیزات سخت‌افزاری خواهند بود. اگرچه این موتورسیکلت به‌صورت رسمی رونمایی شده اما هنوز در بازار حضور ندارد اما با توجه به سابقه سوپریم می‌توان گفت با محصولی گران‌قیمت روبرو خواهیم شد. در سال ۲۰۲۰ بود که نسخه سفارشی هوندا CRF250R سوپریم با سقف تولید کمتر از ۱۰۰ دستگاه معرفی شد و یکی از آن‌ها با قیمت بیش از ۲۰ هزار دلاری به فروش رفت. این در حالی است که قیمت پایه CRF به حدود ۸۳۰۰ دلار می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۰ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. HAMID

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (309 ديدگاه)

    دوستان یه سوال
    موتو گوتزی تلفظ صحیح MOTO GUZZI هستش یا اینطور بکار برده میشه؟

    موافقم 18
    1. مازیار

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (3300 ديدگاه)

      برای حفظ شئونات هست

      موافقم 12
      مخالفم 5
    2. شاهین

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      سلام تلفظ ایتالیاییش اینطوریه فکر کنم.

      موافقم 9
      مخالفم 3
      1. حامد

        ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (126 ديدگاه)

        بله درست مثل پیتزا که pizza نوشته میشه ولی پیتزا خونده میشه

        موافقم 9
        مخالفم 1
    3. amir

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      بله دوتا زد پشت هم به صورت تس تلفظ میشه مثله پیتزا

      موافقم 7
      مخالفم 1
    4. Carbonado Aventador

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      تو حروف اسپانیا_ایتالیایی
      ZZ کنار هم T خونده میشه = Pizza پیتزا
      CC کنار هم ( چ ) خونده میشه = Gucci گوچی
      LL کنتر هم ( ی ) خونده میشه = Gallardo گایاردو

      موافقم 10
      مخالفم 2
    5. رضا

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (101 ديدگاه)

      تلفظ ایتالیایی موتور گوتسی است

      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (2856 ديدگاه)

        تا جایی که من در کلیپ های خارجی دیدم، گوتزی درست هست
        در ادبیات ایتالیایی، ZZ وسط واژه به صورت ” ت ز” تلفظ می شه. مثل پیتزا = Pizza

        موافقم 3
        مخالفم 2
        1. رضا

          ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (101 ديدگاه)

          داخل گوگل ترانسلیت به تلفظش گوش بده

  2. Taha Ayoobi

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (4321 ديدگاه)

    خوشگله
    عجب قدرتی داره

  3. yaghoub

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (344 ديدگاه)

    مهارت بالایی برای کنترل این قدرت لازمه .

  4. Piero Ferrari

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (210 ديدگاه)

    نقاشی پشت کلاه کاسکت خیلی بانمکه

  5. ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (4898 ديدگاه)

    فقط کویر و هم طرح هوندا ۱۲۵😏😏😏

    موافقم 4
    مخالفم 9
  6. کامبیز

    ۲ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (37 ديدگاه)

    واویلا نگاه موتور😵‍💫 چکار میکنه این دوکاتی ایتالیایی!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا