سوزوکیموتورسیکلت

سوزوکی هایابوسا با دو سرنشین، رکورد شکست!

دو موتورسوار ایرلندی با موتورسیکلت سوزوکی هایابوسا در حالت دوترکه، توانستند رکورد جدیدی ثبت کنند و به ۳۶۰ کیلومتر برساعت برسند.

A Suzuki Hayabusa Just Breached 200 MPH With Two Occupants!

رکوردهای سرعت در خط مستقیم هیجان‌انگیز هستند، جایی که علاقه‌مندان تمام تلاش خود را می‌کنند تا عملکرد را بهبود ببخشند، قطعات پیشرانه را تنظیم کنند و تا حد امکان وزن را کاهش دهند؛ اما در اینجا یک سوزوکی هایابوسای توربوشارژ داریم که با افزودن وزن رکوردشکنی کرده است.

  دو علاقه‌مند به سرعت بالا در بریتانیا تلاش می‌کنند؛ رکورد سریع‌ترین موتورسیکلت دو سرنشینه را بشکنند. این دو موفق شدند در تست‌ها به سرعتی باورنکردنی برسند. به نظر می‌رسد راه برای شکستن رکورد قبلی هموار باشد.

 جک فراست از تیم هولشات ریسینگ و همکارش پل میلبرن، به سرعت ۳۶۰ کیلومتر برساعت با یک سوزوکی هایابوسای دو سرنشینه دست یافتند. رسیدن به این سرعت‌ها حتی برای یک موتورسوار مسابقه‌ای، چالش‌برانگیز است، اما اینجا دو علاقه‌مند به سرعت، یک تست سرعت دو سرنشینه انجام داده‌اند. آنچه این تست را حتی شگفت‌انگیزتر می‌کند این است که سرنشین عقب، پل، فردی تنومند و قد بلند است. جگ فراست به خبرنگاران گفت:

« اولین باری بود که با فردی به این جثه در پشت موتور حرکت می‌کردم. قبلاً با سرنشین بزرگ رانندگی نکرده بودم، اما همه چیز خوب به نظر می‌رسید، پس شروع کردیم تا ببینیم چه می‌شود. در تست بعدی کمی بیشتر گاز دادیم و به ۳۶۰ کیلومتر برساعت رسیدیم، سپس دو تست دیگر انجام دادیم و کمی بیشتر تلاش کردیم اما به مشکل برخوردیم. وقتی دنده‌ها را عوض می‌کردم، کمی بیشتر گاز دادم و این باعث شد موتور ناپایدار شود. در دنده چهارم کمی تکان خورد، پس گاز را کم کردم و دوباره گاز دادم و همچنان با سرعت ۳۴۰ کیلومتر برساعت عبور کردیم و در تست چهارم هم همین اتفاق افتاد.»

این هایابوسا با یک صندلی سرنشین عقب و تغییرات دیگر، از جمله دستگیره‌های ویژه در کناره‌های باک سوخت برای ایجاد چسبندگی سرنشین عقب، اصلاح شده است. مجموعه وزن سرنشین دوم و صندلی عقب در مجموع ۱۱۰ کیلوگرم به هایابوسا اضافه می‌کند. می‌دانیم که وزن دشمن، رکوردزنی در سرعت بالاست. اما این هایابوسا هم استاندارد کارخانه نیست!

هایابوسا توربو با قدرت لامبوروگینی

قدرت ۸۰۰ اسب بخار برای موتورسیکلت سوزوکی هایابوسا باورنکردنی است. کسانی که تست‌های سرعت جک فراست را دنبال کرده‌اند با این هایابوسای بال‌دار آشنا هستند. این مدل نسل دوم است که در سال ۲۰۲۳ با شکستن سد ۴۰۰ کیلومتر برساعت به سرعت ۴۳۵ کیلومتر برساعت رسید و رکورد گای مارتین را شکست.

تنها قطعات استاندارد در این هایابوسای توربوشارژ، بدنه میل‌لنگ، ابعاد اصلی سیلندر و پیستون هستند. قطعات داخلی آن با پیستون‌های مقاوم و میل‌لنگ تقویت‌شده برای تحمل شرایط سخت دما و فشار بالا بهبود یافته‌اند. این موتور تقویت‌شده ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۲ نیوتن‌متر تولید می‌کند.

برای مقایسه، هایابوسای نسل دوم استاندارد با موتور معروف ۱۳۴۰ سی‌سی  چهار سیلندر، ۱۹۶ اسب بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتن‌متر تولید می‌کرد. به عبارت دیگر، هایابوسای توربوشارژ و بال‌دار تنها دو اسب بخار کمتر از لامبورگینی کونتاش LPI-800-4 دارد! قدرت از طریق یک جعبه‌دنده زنجیری سفارشی و کلاچ چندمرحله‌ای با چنگال‌ها و شفت‌های انتخاب دنده به چرخ عقب منتقل می‌شود.

قطعات تعویضی هایابوسا سفارشی:

  • میل‌لنگ تیز شده
  • شاتون‌ها و پیستون‌های مقاوم CP-Carrillo
  • بست‌های ویژه برای نگه‌داری مجموعه موتور
  • سرسیلندرهای پورت‌شده با سوپاپ‌های ۱ میلی‌متری بزرگ‌تر از جنس اینکونل
  • میل‌سوپاپ بیلت از Kent Cams
  • فنرهای سوپاپ ارتقایافته و نگهدارنده‌های فنر تیتانیومی از APE Race Parts
  • مجموعه انتقال قدرت Nova Racing و انتخابگر تنظیم‌شده برای جعبه‌دنده
  • واحد کنترل الکترونیکی Syvecs / Life Racing

رکورد فعلی متعلق به هنری کول، چهره معروف تلویزیونی، و مهندس آلن میلیارد است. این دو در سال ۲۰۲۳ با موتورسیکلت سفارشی میلیارد که مجهز به موتور ۸.۰ لیتری دوج وایبر V10 بود، به سرعت ۲۹۵ کیلومتر برساعت رسیدند. در تست‌های غیر رسمی،  جک فراست و  پل میلبرن با هایابوسای توربوشارژ به سرعت ۳۶۰ کیلومتر برساعت، رسیده‌اند و به زودی در حضور داوران گینس، رکورد موتورسیکلت ۱۰ سیلندر امریکایی را خواهند شکست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Yaghoob

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (538 ديدگاه)

    چقدر دیوانه وار
    هایابوسا از اون موتور هاست که تا ابد نامش در تاریخ موتور سیکلت جاودان میمونه.
    باید از نزدیک ببینید تا بفهمید چقدر با ابهت هست.

    موافقم 13
  2. HFball

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (233 ديدگاه)

    تقویت یک موتورسیکلت 4 سیلندر 1300 سی سی که در حالت فابریک استاندارد زیر 200 اسب بخاره به 800 اسب بخار واقعا سرسام آوره💀💀
    این ینی چهار برابر افزایش توان انجین اونم روی یک موتورسیکلت که چالش ها و محدودیت های زیادی پیش رو هست قابل تصور نیست!!💀💀
    حس میکنم اگر قدرت موتور سیکلت مقداری کمتر بود رکورد از اینی که هست هم بالاتر میرفت با توجه به اینکه راننده بیشترین مشکل رو به هم خوردن تعادل توضیح داده بود
    برام جالبه ابحتی که هایابوسا داره واقعا هیچ موتوری نداره فکرشو بکن تنها موتوری که انقدر پتانسیل و توانمندی تقویت داره که بشه با دو سرنشین به راحتی به 360 کیلومتر در ساعت رسید موتور دیگه ای ندیدم که چنین کارهایی باهاش بکنن حتی توی پیست های درگ میبینیم چنین هایابوسا هایی که تقویت میکنن تا حد امکان دست سازی میکنن برا عملکرد درگ

  3. R

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    سریع ترین موتور خیابانی کاوازاکی h2 با ۳۵۶ تا سرعته

    موافقم 1
    مخالفم 2
  4. JDM سابق

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (934 ديدگاه)

    میله‌ها و پیستون‌های مقاوم CP-Carrillo

    لطفاً اینجا رو تصحیح کنید
    منظور از میله همون شاتون هست که به انگلیسی Rod نوشته میشه و هر دو معنی رو میده

    صحیحش میشه:
    شاتون ها و پیستون های مقاوم CP-Carrillo

    هیچ شرکتی هم اندازه CP Carillo تو ساخت پیستون شاتون پرفورمنس قدرت نداره علی الخصوص بخش سوپر بایک ها

  5. maranello550

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (80 ديدگاه)

    هنری کول !
    همون سوپرمن ؟
    رکود قبلی دست همون بازیگر سوپرمن بوده ؟

    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (3344 ديدگاه)

      داخل عکس به نظرت همونه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا