موتورسیکلت

SWM کاستوم V1200 جدید، کپی چینی از هارلی دیویدسون!

موتورسیکلتی که مشاهده می‌کنید SWM کاستوم V1200 نام دارد و کپی چینی هارلی دیویدسون به شمار می‌رود. هارلی دیویدسون طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد و همین محبوبیت باعث می‌شود برخی برندهای دیگر به فکر کپی‌برداری از آن بیفتند تا بلکه خودشان نیز بتوانند یک شبه ره صد ساله را طی کنند! قبلاً کپی چینی آیرون ۸۸۳ را دیده بودیم و حالا نوبت به کپی کردن از هارلی دیویدسون فورتی اِیت رسیده است. این موتورسیکلت که V1200 نام گرفته در نمایشگاه EICMA حضور دارد و احتمال عرضه آن در اروپا وجود دارد. کاستوم V1200 اولین موتورسیکلت SWM با حجم پیشرانه فراتر از ۱ لیتر به شمار می‌رود و شاید بتواند از پرفورمنس بهتر از فورتی اِیت هم ظاهر شود.

با نگاهی سریع به SWM کاستوم V1200 جدید می‌توان آن را نسخه پر زرق و برق از هارلی دیویدسون دانست. درحالی‌که رینگ‌ها، طراحی پیشرانه و نمای کلی این موتورسیکلت از هارلی دیویدسون الهام گرفته است اما چراغ‌های جلوی LED، باک سوخت بزرگ‌تر و صندلی جدا باعث شده‌اند V1200 مدرن‌تر از فورتی اِیت به نظر برسد. همین موضوع را می‌توان درباره پشت آمپرهای دیجیتالی SWM و مقایسه‌اش با پشت آمپرهای آنالوگ هارلی دیویدسون گفت. از آنجایی که با محصولی چینی طرف هستیم بنابراین احتمال دارد نمایشگر این موتورسیکلت دارای امکانات دیگر همچون ارتباط با گوشی هوشمند هم باشد اما فعلاً چیزی به‌صورت رسمی اعلام نشده است.

در قلب SWM کاستوم V1200 جدید پیشرانه V توئین ۱۲۰۲ سی سی با زاویه ۴۵ درجه قرار گرفته و با هوا خنک می‌شود. گیربکس ۵ سرعته نیز وجود دارد که کم‌وبیش باعث شباهت این مجموعه با هارلی دیویدسون می‌شود. البته چینی‌ها قدرت محصول خود را ۸۰ اسب بخار اعلام کرده‌اند که ۱۴ واحد بیشتر از هارلی است. همچنین SWM مدعی شده موتورسیکلتش حداکثر سرعت فراتر از ۲۰۰ کیلومتر در ساعت دارد.

این موتورسیکلت جدید از رینگ‌های ۱۶ اینچی و دیسک‌های ترمز دوبل سود می‌برد و وزن آن به رقم بالای ۲۵۰ کیلوگرم می‌رسد. البته ارتفاع ۷۱۵ میلی‌متری صندلی می‌تواند به راننده در کنترل این موتورسیکلت سنگین‌وزن کمک کند. از سرتاپای V1200 شبیه فورتی اِیت است و به ویژه پیشرانه آن شباهت‌های زیادی به هارلی دارد و به همین خاطر در صورت ورود این موتورسیکلت به آمریکا می‌توان انتظار شکایت هارلی از SWM را داشت؛ اما به احتمال زیاد محصول جدید این شرکت در برخی بازارهای اروپایی و با قیمتی رقابتی عرضه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. پدرام

    ۵ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    بیخود نیست بهشون میگن استاد کپی!
    البته به نظر بد نیست اگه قیمتش کمتر باشه برا اونایی که پول هارلی رو ندارن!

    موافقم 39
    مخالفم 8
  2. Just toyota

    ۵ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    چینی ها خیلی سعی میکنن خودشون رو شبیه آمریکا کنن ولی اول آخرش ماشین یا موتور چینی هستن و نه تنها تو ایران بلکه تو سایر نقاط دنیا هم تا الان هیچوقت قابل اطمینان ظاهر نشدن( هر چند که هنوز خیلی راه مونده تا طی کنن ) شما فقط یه مورد فقط یه مورد جایزه یا افتخاری که چینی ها از سوی مجلات معتبر یا رسانه های جهانی بدست آوردن رو به من بگید ؟!! هنوز در مقایسه با ژاپن یا کره جنوبی هیچی بدست نیاوردن ( حالا دیگه آمریکا و آلمان به کنار )

    موافقم 52
    مخالفم 12
    1. Just toyota

      ۵ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      هر چند دوباره میگم منظور من از کامنت بالا چینی هایی بود که خود چین بهشون افتخار میکنه و تو اکثر کشور های آسیا و حتی اروپا عرضه میکنه ( هر چند که هنوز موفق نشدن استاندارد های کیفی و ایمنی آمریکا و کانادا رو پاس کنن ) و گرنه این آشغال هایی که تو ایران هستن رو شما اصلا لحاظ نکنید ، اینا حتی تو خود چین هم هیچکس قبولشون نداره همین چند ماه پیش توی پدال بود یا خودرو نویس دقیق یادم نیست : مطلبی رو خوندم که محصولات چری که توسط مدیران خودرو مونتاژ میشه اصلا تو خود چین به دلیل ایمنی و کیفیت پایین اجازه تردد در شهر و جاده رو ندارن و فقط برای کار هایی مثلا حمل چمدان های مسافران تو فرودگاه تا هواپیما به کار میرن

      موافقم 31
      مخالفم 9
    2. net

      ۵ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (3397 ديدگاه)

      چینیها خیلی علاقه دارند محصولات امریکایی کپی کنند.چین ۲۰۰ سال از امریکا عقبه

      موافقم 16
      مخالفم 9
  3. mostafa

    ۵ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (131 ديدگاه)

    کلی ایده طراحی برای موتور سیکلت تو فضای مجازی ریخته چرا کپی از یه برند دیگه
    یکم ارزش قائل بشید به چیزی که می‌سازید
    مثلا ببینید https://up.20script.ir/file/97b0-Zillers-BMW-R18-8.jpg

    موافقم 23
    مخالفم 9
    1. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

      ۵ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (715 ديدگاه)

      داداش این که کبریت زیرش رد نمیشه

      موافقم 19
      مخالفم 1
    2. عباس ریوندی

      ۶ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داداش این موتور واسه راههای کوهستانی کویری خوبه البته پشت یه وانت سوارش کنی خودتم روش بشینی آدرسم به راننده وانت بدی الان هم که روی گوشی میشه مسیر ولوکیشن رو بدی به راننده

      موافقم 2
      مخالفم 2
  4. MAHDI

    ۵ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1478 ديدگاه)

    شهاب و کویر هم سالها پیش کپی زدن اما انجین 150 سی سی

    موافقم 13
    مخالفم 1
  5. Jef osun

    ۶ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    اون بی انصافی که سنگ بزرگ ممنوعیت ۲۵۰CC ببالا را انداخت تو چاه ! کاری کرد که چهل ساله هیچ دولتی یا مجلسی یا بزرگی یا آقا و آقازاده ای نتونسته این سنگ را بکشه بیرون
    منکه مسن هستم و بی نیاز از موتور ! !
    ولی چرا نباید جوانان ما از 249C.C حتی به 265C.C .عبور کنند

    موافقم 3
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا