موتورسیکلتهوندا

موتورسیکلت هوندا XL750 ترنسالپ سرانجام به بازار بازگشت!

پس از مدت‌ها صبر و انتظار سرانجام شاهد بازگشت هوندا XL750 ترنسالپ به سبد محصولات این شرکت هستیم. این موتورسیکلت تازه نفس از همان پیشرانه ۷۵۵ سی‌سی مشترک با هوندا CB750 هورنت جدید استفاده می‌کند و بنابراین قدرت آن به ۹۰ اسب بخار و گشتاور نیز به ۷۵ نیوتون متر خواهد رسید.

چنین قدرت و گشتاوری برای موتورسیکلتی با وزن متوسط ۲۰۸ کیلوگرم ارقام خوبی خواهد بود و بنابراین هوندا XL750 ترنسالپ خواهد توانست رقابت فشرده‌ای را با مدعیان این کلاس داشته باشد. از جمله ویژگی‌های موتورسیکلت یاد شده می‌توان به رینگ ۲۱ اینچی در جلو و ۱۸ اینچی در عقب اشاره کرد. سیستم تعلیق نیز در جلو و عقب میزان بازی ۲۰۰ و ۱۹۰ میلی‌متری دارد.

از نظر سیستم‌های الکترونیکی و ایمنی نیز هوندا کم‌کاری نکرده و به همین خاطر XL750 ترنسالپ با نمایشگر ۵ اینچی TFT، پنج حالت سواری (۴ حالت پیش فرض و ۱ حالت مطابق با سلیقه راننده) و… عرضه می‌شود. این حالت‌های سواری باعث ارائه تنظیمات متفاوتی برای کنترل کشش، کنترل بلند شدن چرخ جلو از زمین، برنامه‌ریزی گاز، ترمز پیشرانه و ترمز ضد قفل خواهند شد. همچنین می‌توان تعویض سریع دنده را نیز به عنوان بخشی از پکیج قطعات جانبی هوندا انتخاب کرد.

طراحی موتورسیکلت هوندا XL750 ترنسالپ جدید بر پایه کانسپت CB1250X شکل گرفته است و انتظار می‌رود از نظر فروش تجربه موفقی داشته باشد. این وسیله نقلیه جدید با رنگ‌های خاکستری ایریدیوم مات، مشکی بالستیک مات و سفید رز عرضه خواهد شد. البته سؤال بزرگ درباره این موتورسیکلت به قیمت آن مربوط می‌شود که ژاپنی‌ها هنوز به آن اشاره‌ای نداشته‌اند. همچنین نمی‌دانیم که XL750 ترنسالپ چه زمانی عرضه خواهد شد و آیا اینکه در بازار آمریکا نیز به فروش خواهد رفت یا خیر. در آینده اطلاعات بیشتری را از این موتورسیکلت ژاپنی در پدال منتشر خواهیم کرد. نظر شما درباره این موتورسیکلت تازه‌نفس چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Farzad

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    زیبا و کاربردی .
    موتورسیکلت های ژاپنی حرفی برای گفتن باقی نمیزارن از هوندا بگیر تا سوزوکی و یاماها و کاوازاکی و …

    موافقم 69
  2. Aryan judo

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (574 ديدگاه)

    ادونچر و کراس به نظرم فقط کی تی ام

    موافقم 14
    مخالفم 19
  3. رضا

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (272 ديدگاه)

    ظاهرش منو یاد ژاپنیای دهه نود انداخت .
    زیاد طرفدار ماشینای زاپنی نیستم ، ولی موتور فقط ژاپن :)

    موافقم 30
    مخالفم 2
  4. حسین

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام . موتور اصلش ژاپنی باشه یک عمر باهاته . بهتر از این مکتورهای ساخت ایرانه خود آسفالت و گودالهای سطح شهر دیگه موتور ایرانی سالم نمیمونه .

    موافقم 10
    مخالفم 2
  5. meysam

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    BIG LIKE 👍👍

    موافقم 9
    مخالفم 1
  6. بنده خدا

    ۲۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ای کاش موتور با حجم بالای موتور آزاد بشه

    موافقم 13
    مخالفم 1
  7. Asy

    ۲۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    خوراک پاریس داکار

    موافقم 5
    مخالفم 1
  8. امین

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بنظرمن یکی از بهترینهای دنیاست ،آهوی بیابان عروس خیابان،ازهر لحاظ همه فن حریفه🔥🔥🔥🔥🔥

    موافقم 4
    مخالفم 1
  9. ممد

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من ۷۵۰ تحر قدیم داشتم.مال دائی من بود بعد به من رسید. سگ بود راه می‌رفت. متور فقط فقط ژاپن.

    موافقم 6
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا