موتورسیکلت

موتورسیکلت تریومف دیتونا 660 با قیمت 9 هزار دلار معرفی شد

شرکت تریومف از موتورسیکلت اسپرت دیتونا ۶۶۰ مدل ۲۰۲۴ با قیمت حدود ۹ هزار دلار و قدرت ۹۴ اسب بخار رونمایی کرد.

این شرکت باسابقه با معرفی دیتونا ۶۶۰ سنت قدیمی خود در احیای محصولات خاطره ساز را ادامه داده است. محصولات اسپرت دیتونا از دهه ۶۰ میلادی تاکنون تولید و بازنشسته شده‌اند اما جدیدترین نسخه آن‌ها یعنی دیتونا ۶۶۰ مدل ۲۰۲۴ ظاهراً برای مدت طولانی‌تری عرضه خواهد شد. تاریخچه رفت و برگشتی تریومف دیتونا باعث شده به این فکر کنیم که آیا مدل تراکستون فاینال ادیشن ۲۰۲۴ در آینده مجدداً بازخواهد گشت یا برای همیشه روانه موزه خواهد شد.

همانند نسخه افسانه‌ای فونیکس، تریومف و محصول دیتونا افت‌وخیزهای زیادی داشته‌اند. تریومف در روی کاغذ از سال ۱۹۰۲ تاکنون به تولید محصولاتش می‌پردازد هرچند مالکیت و نام آن در طول این ۱۲۲ سال تغییراتی داشته است. اگرچه تریومف همچنان برندی بریتانیایی به شمار می‌رود اما کارخانه‌های تولید آن در انگلستان و تایلند مستقر هستند و البته خطوط مونتاژی در برزیل و هند نیز وجود دارد.

در طول این سال‌ها موتورسیکلت‌های اسپرت دیتونا با پیشرانه‌های مختلف از ۵۰۰ تا ۱۲۰۰ سی‌سی تولید شده‌اند؛ اما مدل جدید دیتونا ۶۶۰ در کلاس میان وزن‌ها قرار می‌گیرد و قیمت پایه حدود ۹ هزار دلاری آن برای افرادی که بودجه متوسطی دارند مطلوب خواهد بود. زمانی که موتورسوارها به دنبال خرید بهترین موتورسیکلت باشند، محصولات اسپرت و بزرگ جزو گزینه‌های اصلی خواهند بود اما از طرفی موتورسیکلت‌های نسبتاً جمع‌وجور ۶۶۰ سی‌سی با قیمت ۴ رقمی گزینه‌های جذاب‌تر به نظر خواهند رسید.

پیشرانه ۳ سیلندر آب‌خنک تریومف دیتونا ۶۶۰ قدرت ۹۴ اسب بخار و گشتاور ۶۹ نیوتون متری تولید می‌کند. این شرکت می‌گوید ۸۰ درصد حداکثر گشتاوری تولیدی از دور ۳۱۵۰ پیشرانه در دسترس است و البته ردلاین آن نیز به ۱۲۶۵۰ دور در دقیقه می‌رسد. این موتورسیکلت اسپرت از گیربکس ۶ دنده و از دستیار گشتاور کلاچ استفاده می‌کند تا کنترل و پایداری دیتونا ۶۶۰ به ویژه در زمان ترمزهای سنگین بهبود یابد. دیتونا ۶۶۰ مدل ۲۰۲۴ از سیستم تعلیق جلو و عقب شووا به همراه دو شاخ جلو با بازه عملکردی ۱۱۰ میلی‌متری و مونو شوک قابل تنظیم در عقب استفاده می‌کند. ترمزها نیز از دو دیسک ۳۱۰ میلی‌متری در جلو به همراه کالیپرهای ۴ پیستونه و تک دیسک ۲۲۰ میلی‌متری عقب با کالیپر تک پیستونه تشکیل شده‌اند. چرخ‌های جلو و عقب موتورسیکلت برای توقف ایمن‌تر دارای سیستم ترمز ضد قفل هستند.

باید گفت محصول جدید تریومف دارای کنترل گاز برقی با سه حالت سواری اسپرت، جاده و باران است. این حالت‌ها باعث تنظیم پاسخ دسته‌گاز و کنترل کشش می‌شوند و البته امکان خاموش کردن کنترل کشش از طریق نمایشگر TFT وجود دارد. البته غیرفعال کردن این ویژگی برای افراد تازه‌کار توصیه نمی‌شود. دیتونا ۶۶۰ از صندلی جداگانه برای دو سرنشین استفاده می‌کند و صندلی موتورسوار ارتفاع مناسبی نسبت به زمین دارد. تریومف همچنین برای شخصی‌سازی موتورسیکلت خود وسایل جانبی متنوعی را معرفی کرده است.

با استفاده از قطعات و تریم های مختلف می‌توان ظاهر دیتونا ۶۶۰ را تغییر داد. همچنین دسته‌های گرم شونده، سوکت USB، پایش فشار باد لاستیک‌ها، جعبه‌های جانبی، سیستم امنیتی و ارتباطی تریومف نیز وجود دارند که باعث ارتباط موتورسیکلت با گوشی هوشمند می‌شوند. در نهایت باید گفت تریومف دیتونا ۶۶۰ مدل ۲۰۲۴ از هم‌اکنون در نمایندگی‌های آمریکا و با قیمت دقیق ۹۱۹۵ دلار قابل سفارش است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. M@M@DRZ911

    ۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (366 ديدگاه)

    در حد اون دیتونای 675 افسانه ای نیست .

    موافقم 3
    مخالفم 7
    1. HFball

      ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (210 ديدگاه)

      به ظاهرش میخوره خیلی چابک و خوش فرمون باشه
      مشخصات جذابش با این قیمت خوب حسابی ارزش خریدشو بالا میبره
      از طرفی هم پیشرانه 3 سیلندر هم یه جورایی خاصه ولی راجب تعادل انجین نمیتونم نظری بدم
      واقعا حیف توی کشوری زندگی میکنیم که قیمت واقعی وسیله های نقلیه رو بیشتر از 10 برابر قیمت اصلی به مردم بیچاره میدن و تازه با این اوصاف بالاتر از 250 سی‌سی هم غیر مجازه😒

  2. P

    ۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (290 ديدگاه)

    طراحی قسمت جلو میتونست بهتر باشه ،قسمت جلو یجورایی نامتوازن هست و به سبک هندی ها طراحی شده

    موافقم 3
    مخالفم 12
  3. Siyavash

    ۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (797 ديدگاه)

    به شدت جاش تویه ایران خالیه نه این موتور.بلکه تمام موتور هایه دنیا جاشون تویه این زندان خالیه..اگه واردات موتور مثل بقیه کشور ها باشه و قیمت ها حتی متناسب نباشه و دوبرابر قیمت واقعی ۷ود موتور باشه به جرعت میگم ایران اگه بزرگترین مصرف کننده این مدل موتور هایه اسپرت نباشه جزوه ۳ کشور بزرگ میشه..خودم شخصا بین موتور و ماشین ،موتور رو برایه تفریح و دور دور انتخاب میکنم البته اگه هوا خوب باشه…اینجا یه کاوازاکی ۲۵۰ سی سی رو بالایه ۱میلیارد میدن…یادش بخیر سال ۹۵ یه سی بی ۴۰۰ سویچ رو ۱۵تومن گرفتم همون سال اگه اشتباه نکنم پالس NS200 خشک ۱۲ تومن بود یا کمتر بنلی هم فکر کنم ۱۸ یا ۱۹ بود..یا یدونه هیوسانگ اکسیو برایه پسر همسایه مدل ۹۳ فکر کنم یا ۹۴ بود گرفتیم ۱۲ تومن …الان فکر کنم پالس NS200بالایه ۳۳۰ تومن هست اگه اشتباه نکنم…وطنم پاره تنم اینو میگن اقتصاد هرچی بخری سود میکنی😁😁 البته این حرفا گریه داره نه خنده….

    موافقم 14
    مخالفم 3
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۸ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      درسته سیاوش عزیز
      سال ۹۶ و ۹۷ یه KTM دوک ۲۰۰ رو میگفتن ۱۹/۷۰۰ تازه اونم قسطی بی‌بهره ، البته پراید صفر هم همین قیمت بود !!!
      زندگی رو برای مردم جهنم کردن و هرکاری میکنن تا بدتر بشه تا فقیرتر بشیم تا بتوانند خرشان را بتازونند!!!
      تو ایران یا باید ثروتمند و مَلاک باشی تا طعم زندگی را بِچِشی یا اصلاً آدم نیستیم جز حَمالی که کار میکنه ولی هشتش گِرُوِ یکشِ!!!

      موافقم 14
  4. yaghoub

    ۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (344 ديدگاه)

    طراحی تریومف تو سبک استریت خیلی پخته تر هست.

    موافقم 2
    مخالفم 2
  5. Car love

    ۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (700 ديدگاه)

    خیلی خفنه

    موافقم 3
    مخالفم 4
  6. Car love

    ۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (700 ديدگاه)

    خیلی خفنه 😍

    موافقم 2
    مخالفم 3
  7. ۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (4897 ديدگاه)

    موتور سنگین؟
    ای وای
    توقیف!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا