موتورسیکلت

معرفی تریومف اسپید 400 و اسکرامبلر 400X جدید با طراحی کلاسیک

بازار موتورسیکلت‌های ارزان‌قیمت در حال رشد است و شرکت بریتانیایی تریومف نیز دو مدل جدید اسپید ۴۰۰ و اسکرامبلر 400X را با طراحی رترو و کلاسیک و پیشرانه‌های کوچک و قیمت مناسب رونمایی کرده است.

ترایموف می‌گوید از سال آینده میلادی دو محصول جدید خود را راهی بازار آمریکا خواهد کرد. کلیت هر دو موتورسیکلت مشترک بوده به گونه‌ای که یک پیشرانه تک سیلندر ۳۹۸ سی‌سی انژکتوری و آب‌خنک با قدرت ۳۹ اسب بخار و گشتاور ۳۸ نیوتون متر در بطن آن‌ها دیده می‌شود. به این ترتیب تریومف اسپید ۴۰۰ و اسکرامبلر 400X از نظر قدرت تولیدی شبیه بسیاری از موتورسیکلت‌های پایه با حجم موتور ۳۰۰ تا ۵۰۰ سی‌سی خواهند بود.

پیشرانه یاد شده با گیربکس ۶ سرعته دستی دارای کلاچ جدید برای کاربردی راحت‌تر همکاری می‌کند. این نیروگاه آهنین روی فریم فولادی لوله‌ای نشسته و رینگ‌های آلیاژی نیز در هر دو موتورسیکلت دیده می‌شوند. از دیگر ویژگی‌های این محصولات می‌توان به ترمز ضد قفل و کنترل کشش اشاره کرد. از اینجا به بعد تفاوت‌های اسپید ۴۰۰ و اسکرامبلر 400X پدیدار می‌شود. اسپید ۴۰۰ بیشتر روی کاربری شهری تمرکز دارد و از رینگ‌های ۱۷ اینچی استفاده می‌کند. این مدل سبک‌تر بوده و وزنش به ۱۷۰ کیلوگرم می‌رسد؛ اما اسکرامبلر 400X بیشتر به دنبال مسیرهای خارج شهری بوده و به رینگ‌های ۱۹ اینچی و سیستم تعلیق با بازی بیشتر مجهز است. همچنین روتور ترمز جلوی این موتورسیکلت نیز بزرگ‌تر شده است.

از نظر طراحی ظاهری و موقعیت سواری نیز تفاوت‌هایی وجود دارد. اسپید ۴۰۰ ارتفاع کمتری دارد زیرا به دنبال عبور از موانع پیش رو نخواهد بود و همین امر باعث می‌شود راندن آن برای اکثر افراد راحت‌تر باشد؛ اما موتورسیکلت اسکرامبلر 400X موقعیت سواری بالاتری دارد. از جمله ویژگی‌های بصری ترایموف اسپید ۴۰۰ می‌توان به آینه‌های جدید و اگزوز با یک خروجی اشاره کرد. اسکرامبلر از ویژگی‌هایی همچون گارد چراغ جلو، محافظ رادیاتور و گلگیر جلوی بزرگ‌تر و نهایتاً اگزوز با دو خروجی سود می‌برد. هر موتورسیکلت همچنین دارای گرافیک منحصربه‌فرد روی بدنه و رنگ‌های مختلف هستند. دو موتورسیکلت جدید ترایموف از ژانویه سال آینده میلادی راهی بازار خواهند شد و اگرچه قیمت آن‌ها هنوز مشخص نیست اما احتمالاً با بهای پایین‌تری نسبت به ارزان‌ترین محصول فعلی این شرکت یعنی ترایدنت ۶۶۰ با قیمت ۸۵۹۵ دلار عرضه خواهند شد. نظر شما درباره این دو موتورسیکلت جدید چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. harry.potter

    ۱۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (192 ديدگاه)

    ارزش پولیمون انقدر…
    که موتور ارزون هم برامون حکم فوق گرون رو داره
    تازه اگه گیرمون بیاد و پولشو داشته باشیم بازم برخی اقلام رو اجازه نداریم بخریم

    دو هفته پیش انرژی زا خریدم ۲۵ دیروز دوباره همونو خریدم ۳۰
    چراااااااااااااااااااااااا کنترل نمی کنن😫

    اها از بالا گفتن مردم انرژی زا نخورن
    مثل گوشت و برنج و …

    چند سال دیگه اب هم گیرمون نیومد
    باز می گن از طریق اکسایش گلوکز قند داخل یاخته کبدی رو تجزیه کنید و اب بدن رو تامین کنید
    بعد هم به جرم تولید co2 مالیات شما ده درصد زیاد میشه

    موافقم 45
    مخالفم 4
  2. خویی

    ۱۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    چرا از این برند وارد نمیشه

    موافقم 18
    مخالفم 0
    1. علی جردن

      ۱۳ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (2123 ديدگاه)

      اگه عشق سرعت و هیجان و پیچیدن باد لای موهات دوست داری یک خودروی اسپایدر بخر امنیت و لذت و راحتیش چند برابر موتور های ناامن هست

      موافقم 6
      مخالفم 37
      1. yasin2002

        ۱۴ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (3 ديدگاه)

        جون خودت قبل از اینکه یه کامنت بزاری قبلش بررسی کن داری چیو با چی مقایسه میکنی بعدم کسی که موتور درست سوار نشده و درست درکی ازش نداره چه میدونه موتور چیه !

        موافقم 17
  3. *ALI*

    ۱۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (323 ديدگاه)

    طراحیش آدم رو یکمی یاد قدیما میندازه

    موافقم 15
    مخالفم 3
  4. مهرداد

    ۱۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (45 ديدگاه)

    ۴۰۰سی سی ۳۸ اسب خدایی کمه. zx25 با ۲۵۰سی سی ۵۰اسب قدرت داره ، قیمت اشم که واقعا زیاده تازه اگه ایران بیاد میشه ۲۰هزار دلار که سربه فلک میکشه، از همه بدتر اینه ک تک سیلندره و به جز موتور کراس تک سیلندر به درد نمیخوره

    موافقم 5
    مخالفم 21
    1. yasin2002

      ۱۴ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      دلیلش همون تک سیلندر بودنش هست ُ, در مقایسه با yamaha mt25 که الان تو ایران هست از ارزش خرید پایین تری برخوردار هست ولی میدونی موضوع کلاسیک بودن وکاملا شهری بودن موتور هست و با توجه به این قضیه اون قدرت کاملا کافی بنظر میرسه .باتوجه به اینکه موتور های اروپایی برای کشور ما جالب نیست من بیشتر hounda cb300r رو برای بازار کشورمون در مقایسه با این موتور ترجیح میدم وبهتر میدونم ولی حیف که دیگه قیمت ها اجازه تهیه همچین موتور هایی رو نمیده.

      موافقم 5
      مخالفم 1
  5. Siyavash

    ۱۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (797 ديدگاه)

    عاشق این موتور شدم رفت…وزن پاین قدرت بالا..طرح کلاسیک..حقیقتا انگار برایه ایران طراحی شده اگه بیاد ایران که اصلا پاش به ایران باز نمیشه .فروش انفجاری تجربه میکنه با این سبک و مشخصات….

    موافقم 9
    مخالفم 2
  6. BMW

    ۱۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1496 ديدگاه)

    انگار طراحیش از نسل های قدیم هست

    موافقم 7
    مخالفم 0
  7. سید حمید بروهان

    ۲۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    موتور سوار نبودم هیچوقت ، اما هیچ موتوری رو مثل یاماها دی‌تی دوست نداشتم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا