بازار موتورسیکلتهای ارزانقیمت در حال رشد است و شرکت بریتانیایی تریومف نیز دو مدل جدید اسپید ۴۰۰ و اسکرامبلر 400X را با طراحی رترو و کلاسیک و پیشرانههای کوچک و قیمت مناسب رونمایی کرده است.
ترایموف میگوید از سال آینده میلادی دو محصول جدید خود را راهی بازار آمریکا خواهد کرد. کلیت هر دو موتورسیکلت مشترک بوده به گونهای که یک پیشرانه تک سیلندر ۳۹۸ سیسی انژکتوری و آبخنک با قدرت ۳۹ اسب بخار و گشتاور ۳۸ نیوتون متر در بطن آنها دیده میشود. به این ترتیب تریومف اسپید ۴۰۰ و اسکرامبلر 400X از نظر قدرت تولیدی شبیه بسیاری از موتورسیکلتهای پایه با حجم موتور ۳۰۰ تا ۵۰۰ سیسی خواهند بود.
پیشرانه یاد شده با گیربکس ۶ سرعته دستی دارای کلاچ جدید برای کاربردی راحتتر همکاری میکند. این نیروگاه آهنین روی فریم فولادی لولهای نشسته و رینگهای آلیاژی نیز در هر دو موتورسیکلت دیده میشوند. از دیگر ویژگیهای این محصولات میتوان به ترمز ضد قفل و کنترل کشش اشاره کرد. از اینجا به بعد تفاوتهای اسپید ۴۰۰ و اسکرامبلر 400X پدیدار میشود. اسپید ۴۰۰ بیشتر روی کاربری شهری تمرکز دارد و از رینگهای ۱۷ اینچی استفاده میکند. این مدل سبکتر بوده و وزنش به ۱۷۰ کیلوگرم میرسد؛ اما اسکرامبلر 400X بیشتر به دنبال مسیرهای خارج شهری بوده و به رینگهای ۱۹ اینچی و سیستم تعلیق با بازی بیشتر مجهز است. همچنین روتور ترمز جلوی این موتورسیکلت نیز بزرگتر شده است.
از نظر طراحی ظاهری و موقعیت سواری نیز تفاوتهایی وجود دارد. اسپید ۴۰۰ ارتفاع کمتری دارد زیرا به دنبال عبور از موانع پیش رو نخواهد بود و همین امر باعث میشود راندن آن برای اکثر افراد راحتتر باشد؛ اما موتورسیکلت اسکرامبلر 400X موقعیت سواری بالاتری دارد. از جمله ویژگیهای بصری ترایموف اسپید ۴۰۰ میتوان به آینههای جدید و اگزوز با یک خروجی اشاره کرد. اسکرامبلر از ویژگیهایی همچون گارد چراغ جلو، محافظ رادیاتور و گلگیر جلوی بزرگتر و نهایتاً اگزوز با دو خروجی سود میبرد. هر موتورسیکلت همچنین دارای گرافیک منحصربهفرد روی بدنه و رنگهای مختلف هستند. دو موتورسیکلت جدید ترایموف از ژانویه سال آینده میلادی راهی بازار خواهند شد و اگرچه قیمت آنها هنوز مشخص نیست اما احتمالاً با بهای پایینتری نسبت به ارزانترین محصول فعلی این شرکت یعنی ترایدنت ۶۶۰ با قیمت ۸۵۹۵ دلار عرضه خواهند شد. نظر شما درباره این دو موتورسیکلت جدید چیست؟
harry.potter
۱۳ تیر ۱۴۰۲ارزش پولیمون انقدر…
که موتور ارزون هم برامون حکم فوق گرون رو داره
تازه اگه گیرمون بیاد و پولشو داشته باشیم بازم برخی اقلام رو اجازه نداریم بخریم
دو هفته پیش انرژی زا خریدم ۲۵ دیروز دوباره همونو خریدم ۳۰
چراااااااااااااااااااااااا کنترل نمی کنن😫
اها از بالا گفتن مردم انرژی زا نخورن
مثل گوشت و برنج و …
چند سال دیگه اب هم گیرمون نیومد
باز می گن از طریق اکسایش گلوکز قند داخل یاخته کبدی رو تجزیه کنید و اب بدن رو تامین کنید
بعد هم به جرم تولید co2 مالیات شما ده درصد زیاد میشه
خویی
۱۳ تیر ۱۴۰۲چرا از این برند وارد نمیشه
علی جردن
۱۳ تیر ۱۴۰۲اگه عشق سرعت و هیجان و پیچیدن باد لای موهات دوست داری یک خودروی اسپایدر بخر امنیت و لذت و راحتیش چند برابر موتور های ناامن هست
yasin2002
۱۴ تیر ۱۴۰۲جون خودت قبل از اینکه یه کامنت بزاری قبلش بررسی کن داری چیو با چی مقایسه میکنی بعدم کسی که موتور درست سوار نشده و درست درکی ازش نداره چه میدونه موتور چیه !
*ALI*
۱۳ تیر ۱۴۰۲طراحیش آدم رو یکمی یاد قدیما میندازه
مهرداد
۱۳ تیر ۱۴۰۲۴۰۰سی سی ۳۸ اسب خدایی کمه. zx25 با ۲۵۰سی سی ۵۰اسب قدرت داره ، قیمت اشم که واقعا زیاده تازه اگه ایران بیاد میشه ۲۰هزار دلار که سربه فلک میکشه، از همه بدتر اینه ک تک سیلندره و به جز موتور کراس تک سیلندر به درد نمیخوره
yasin2002
۱۴ تیر ۱۴۰۲دلیلش همون تک سیلندر بودنش هست ُ, در مقایسه با yamaha mt25 که الان تو ایران هست از ارزش خرید پایین تری برخوردار هست ولی میدونی موضوع کلاسیک بودن وکاملا شهری بودن موتور هست و با توجه به این قضیه اون قدرت کاملا کافی بنظر میرسه .باتوجه به اینکه موتور های اروپایی برای کشور ما جالب نیست من بیشتر hounda cb300r رو برای بازار کشورمون در مقایسه با این موتور ترجیح میدم وبهتر میدونم ولی حیف که دیگه قیمت ها اجازه تهیه همچین موتور هایی رو نمیده.
Siyavash
۱۳ تیر ۱۴۰۲عاشق این موتور شدم رفت…وزن پاین قدرت بالا..طرح کلاسیک..حقیقتا انگار برایه ایران طراحی شده اگه بیاد ایران که اصلا پاش به ایران باز نمیشه .فروش انفجاری تجربه میکنه با این سبک و مشخصات….
BMW
۱۳ تیر ۱۴۰۲انگار طراحیش از نسل های قدیم هست
سید حمید بروهان
۲۴ تیر ۱۴۰۲موتور سوار نبودم هیچوقت ، اما هیچ موتوری رو مثل یاماها دیتی دوست نداشتم